لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بهترین و ارزانترین فصل سفر به عمان

بهترین و ارزانترین فصل سفر به عمان

تور عمان زیبا که اتفاقا فاصله کمی با کشور ما ایران دارد، یک کشور بسیار شگفت انگیز است که در هر زمان از سال آغوشش به روی توریستان باز است. 

در این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط سفر به عمان در فصل های مختلف سال را بررسی کنیم و ببینیم که بهترین و ارزانترین فصل سفر به عمان چه فصلی است...

سفر به عمان در فصل تابستان
 

عمان تابستان های بسیار گرمی دارد و شما باید انتظار این را داشته باشید که در بعضی از روزهای تابستانی در عمان با گرمای 40 درجه ای مواجه شوید. البته همه چیز بستگی به این دارد که شما در طول سفر تابستانی به عمان کدام شهر و دیار این کشور را برای سفر انتخاب کنید. مثلا اگر  به شهر صلاله که یکی از خنک ترین شهرهای عمان است سفر کنید، به احتمال زیاد اصلا گرمای هوا اذیت تان نمیکند. ضمن اینکه صلاله و نواحی اطراف آن در فصل تابستان سرسبزتر و دیدنی تر هستند و شما می توانید از این فرصت خوب برای گشت و گذار در طبیعت منحصر به فرد عمان استفاده کنید. در این شهر در فصل تابستان یک جشنواره خوب به نام فستیوال خاریف برگزار می شود که هر ساله توریستان متعددی در آن شرکت می کنند. این فستیوال معمولا از 24 تیر شروع می شود و تا 9 شهریور ادامه پیدا می کند و در آن به موضوعاتی مثل رقص، غذا و موسیقی محلی عمان پرداخته می شود. این بدین معنی است که اگر شما در فصل تابستان راهی عمان و شهر زیبای صلاله شوید، فرصت شرکت در این جشنواره محبوب تابستانی را نیز پیدا می کنید.

سفر به عمان در فصل تابستان

سفر به عمان در فصل پاییز
 

پاییز بهترین فصل سفر به عمان برای دیدن لاکپشت های دریایی زیباست. تصورش را بکنید که در فصل تابستان حدود 20 هزار لاکپشت از 5 گونه مختلف برای تخم گذاری می آیند و حدود 50 تا 60 هزار تخم را در زیر شن های سواحل عمان پنهان می کنند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که وقتی فصل پاییز فرا می رسد، هزاران لاکپشت کوچک از این تخم ها بیرون می آیند و روانه دریا می شوند تا زندگی خود را شروع کنند. به همین دلیل توریستانی که عاشق طبیعت هستند، معمولا فصل پاییز را برای سفر به عمان انتخاب می کنند تا این صحنه زیبا و سرشار از امید زندگی را از نزدیک و با چشم های خودشان ببینند. اگر شما دوست دارید که پاییز امسال به جمع این توریستان طبیعت دوست بپیوندید، باید به شما بگوییم که ساحل راس الجینز در فاصله 250 کیلومتری مسقط بهترین ساحل عمان برای دیدن این لاکپشت هاست. گذشته از همه این ها، فصل پاییز به دلیل هوای خنکی که دارد، یکی از محبوب ترین زمان های سفر به عمان برای بازدید از اماکن دیدنی و تفریح در این کشور است. پس اگر خیال سفر به عمان در فصل پاییز را دارید، باید انتظار این را داشته باشید که کشور عمان کمی در این فصل شلوغ باشد.

سفر به عمان در فصل پاییز

سفر به عمان در فصل زمستان
 

فصل زمستان ایده آل ترین زمان سفر به عمان برای تجربه تفریحات مفرح و مهیج است. چراکه در این فصل میانگین دمای هوای عمان حدود 20 درجه سانتیگراد است و این یعنی در زمستان هوای عمان نه خیلی سرد و نه خیلی گرم می شود. البته هوای عمان در طول شب های زمستانی، مخصوصا در صحرا و کوهستان های عمان، کمی سردتر می شود و اگر شما در این فصل قصد سفر به نواحی کوهستانی عمان را داشته باشید، باید چند دست لباس گرم برای شب های اقامتتان به همراه داشته باشید. از تفریحات مهیج مثل طبیعت گردی و صخره نوردی که بگذریم، باید بگوییم که در شهر مسقط جشن کریسمس و سال نو میلادی با شور و حال بسیار جالبی برگزار می شود. ضمن اینکه یک فستیوال یک ماهه در ماه فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) با موضوعاتی مثل رقص سنتی و نمایش های مد و لباس با همراهی برنامه های شاد و مفرح مثل آتشبازی در شهر زیبای مسقط برگزار می شود که خودش به تنهایی جذابیت عمان در فصل زمستان را دو چندان می کند.

سفر به عمان در فصل زمستان


سفر به عمان در فصل بهار
 

در طول فصل بهار و علی الخصوص در نیمه ابتدایی آن هوای عمان هنوز خنک محسوب می شود. اما با این وجود تعداد توریستان عمان در فصل بهار خیلی کمتر از تعداد توریستان این کشور در فصل زمستان است و این بدین معنی است که فصل بهار فرصت بسیار خوبی برای گشت و گذار در عمان به دور از شلوغی هاست. شما در این فصل می توانید با سفر به منطقه جبل اخضر (کوه سبز عمان) که یکی از مرتفع ترین نواحی عمان محسوب می شود، از هوای خنک و دلپذیر لذت ببرید. همچنین می توانید با سفر به مسقط در فصل بهار، بدون اینکه مجبور شوید در صف اماکن دیدنی این شهر منتظر بمانید، از تک تک آن ها دیدن کنید و از آرامش بی نظیر این شهر در فصل بهار استفاده کنید.

سفر به عمان در فصل بهار

ایده آل ترین زمان سفر به عمان
 

با توجه به همه موارد گفته شده، باید بگوییم که هر فصلی برای سفر به عمان مزایای خاص خودش را دارد. اگر شما می خواهید از هوای خنک عمان استفاده کنید، بهتر است که فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید. اگر فکر می کنید که دیدن لاکپشت ها برایتان تجربه جذابی است، بهتر است که در فصل پاییز راهی عمان شوید. اگر حوصله شلوغی را ندارید و در عین حال می خواهید به دور از گرمای هوا به عمان سفر کنید، بهتر است که اوایل فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید. در نهایت اگر به دنبال سفر ارزان به عمان هستید، فصل تابستان بهترین زمان ممکن برای سفر شما به عمان است. 

ایده آل ترین زمان سفر به عمان

 


 

 

برای اطلاع از ارزانترین نرخ تور عمان در فصل های مختلف سال با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به بهترین و ارزانترین فصل سفر به عمان
معراج گشت آسمان