لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آداب و رسوم و فرهنگ مردم عمان

آداب و رسوم و فرهنگ مردم عمان

شاید برای شما جالب باشد که  بدانید کشور عمان هم مانند دیگر کشورهای عربی کشوری است با جامعه مرد‌سالار که حرف اول را مرد می زند و حقوق زنها بسیار کم رعایت میشود .

در کشور زیبا عمان هرگز از انگشت اشاره خود برای اشاره کردن به کسی استفاده نکنید زیرا که در آداب آنها این کار بی احترامی به حساب میآید و  بهتر است با کل دست خود اشاره کنید ، مردم عمان اکثرا برای ابراز موافقت خود انگشت شستشان را بالا می ‌گیرند ، در عمان به پاشنه پا یا در کل به پای افراد اشاره نکنید چرا که از نباید های کشور عمان به شمار می رود ، همچنین از پای خود برای حرکت دادن چیزی استفاده نکنید ، اگر می خواهید از مردم عکس بگیرید از آن ها اجازه بگیرید و هرگز سلطان قابوس که سلطان عمان است را مسخره نکنید ، از حرکات پرخاشگرانه ، مستهجن یا اهانت‌آمیز در عمان اجتناب کنید چرا که مجازاتی مانند زندان دارد ، حکم استفاده از مواد مخدر غیرقانونی ، زندان یا پرداخت جریمه‌ های سنگین است ، مردم عمان در طول روز پنج بار عبادت می کنند و در این زمان بیشتر اماکن خلوت می باشند .

همه چیز درباره کشورعمان :

بیشتر مردم کشور عمان هنگامی که به یگدیگر می رسند جمله خود را با السلام علیکم شروع می ‌کنند و در پاسخ و علیکم السلام را می شنوند.  بانوان عمانی نیز در هنگام احوالپرسی با هم دست می ‌دهند و بعضا روبوسی می کنند ، در عمان ، مردم بسیار به فکر آبروی هم وطنان خود هستند و به همین دلیل اگر از کسی اشتباهی ببینند به صورت غیر مستقیم ، او را متوجه اشتباهاشان می کنند. برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور عمان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید.

 مردم عمان در هنگام صحبت ، کمی از یکدیگر فاصله می‌گیرند که این فاصله بین زنان و مردان بیشتر است ، اگر با یک عمانی صحبت می کنید بهتر است که مستقیم به او نگاه کنید و ارتباط چشمی را حفظ نمایید ، جالب است بدانید که مردم عمان مانند همه مردم سرزمین های شرقی خرافاتی هستند و دست چپ در عمان ، پاک شمرده نمی ‌شود به همین دلیل بیشتر کارهایشان را با دست راست انجام می دهند ، این مردم مهربان بسیار مهمان ‌نواز هستند و این بخشی از فرهنگ آن ها است و اگر یک عمانی شما را به خانه اش دعوت کرد تعجب نکنید ، حتما دعوت او را بپذیرید و از قهوه خوش طعمی که به شما تعارف می کند بنوشید ، رد دعوت حکم بی احترامی را دارد .

 

شاید جالب باشد بدانید که غذاهای کشور عمانی تحت تاثیر غذاهای هندی و خاورمیانه به وجود آمده اند و اصالت خاصی ندارند و معمولا غذا ها تند میباشند ، در این کشور می توانید غذاهای چینی ، تایوانی ، فلافل لبنانی ، بریانی هندی و مکبوس را سفارش دهید و طعم آن ها لذت ببرید ، در این کشور بیشتر غذاها تند هستند و اگر به غذای تند عادت ندارید باید به گارسون این موضوع را اعلام کنید ، غذا معمولا در عمان خیلی گران نیست و می توانید همه غذاها را امتحان کنید ، همچنین خوب است بدانید که هر غذایی که سفارش می دهید بدون شک برای شما دلچسب خواهد بود چرا که آشپزهای عمانی دستپخت بسیار خوبی دارند چه غذاهای خیابانی و چه رستوران ، اگر به غذاهای عمانی یا عربی علاقه ندارید ، می توانید به فست فود یا غذاهای دریایی رجوع کنید ، ولی غذاهای سنتی عمان از بهترین غذاهای دنیا هستند و پیشنهاد می کنیم که حداقل یکبار آن ها را امتحان کنید ، اگر اهل قهوه هستید ، حتما از قهوه مخصوص عمانی تست کنید و از عصری دلپذیر لذت ببرید.


زبان و مذهب مردم عمان چیست ؟

عمان کشوری سلطان نشین است که در جنوب غربی آسیا واقع شده و یکی از همسایگان جنوبی با ایران به شمار می رود ، زبان رسمی در عمان مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس ، عربی است ولی خوب است بدانید که در این کشور زبان ‌های دیگری مانند زبان بلوچی و هندی هم رایج است ، همچنین به دلیل ارتباط تاریخی که بین عمان و کشور زنگبار وجود دارد ، برخی مردم عمان به زبان Swahili نیز سخن می گویند ، انگلیسی هم مانند دیگر نقاط دنیا ، زبان دوم در این کشور می باشد و در زمان سفر به عمان اگر به زیبان عربی آشنایی ندارید مشکلی نیست چرا که تقریبا تمامی تابلوها در شهرهای عمان به دو زبان عربی و انگلیسی می باشند ،

 

مردم عمان پیرو دین اسلام هستند و تقریبا 75 درصد آن ها از مذهب اباضیه که یکی از قدیمی ترین مذاهب در دین اسلام است ، پیروی می کنند ، عمانی های شیعه و سنی نیز در این کشور زندگی می کنند ولی تعداد آن ها خیلی نیست و به همین دلیل مناسبت هایی مانند رمضان و دیگر اعیادی که برای سنی و شیعه ها مهم است هم در این کشور به قرار است .

 

 پوشش مرم عمان بچگونه است ؟

پوشش مردان عمانی مانند دیگر مردان عرب ، دشداشه است که لباسی با آستین های بلند می باشد که معمولا بدون یقه است و تا مچ پا می رسد ، در قسمت یقه ، دکمه ای وجود دارد که معمولا آن را می بندند و یک آویز هم که همیشه خوشبو است ، همچین مردان در عمان عمامه ای هم بر سر می‌گذارند و بعضی از آن ها عصای چوبی یا فلزی را نیز در دست می گیرند که بیشتر در بین افراد مسن و پیر رایج است ، خوب است بدانید که مردان عمانی در مراسم رسمی خود ، خنجری که نماد وقار مردانه می باشد را بر کمر می‌ بندند که البته در بیشتر کشورهای عربی تقریبا پوشش آقایان یکسان است ، بانوان عمانی هم به مانند دیگر زن های عرب ، حجاب اسلامی دارند و لباس ‌های بلندی می پوشند و بسیاری از آن ها دست و صورتشان را نیز می‌ پوشانند و به اصلاح پوشیه می زنند ولی باید بدانید که این کار در عمان نسبت به دیگر کشورهای عربی کم تر مرسوم است .


مردم عمان بهتر بشناسید :

بسیار از مردم کشور عمان چه شما را بشناسند و چه برایشان غریبه باشید برای آنها فرقی ندارد و در هر صورت شما را به خانه هایشان دعوت می کنند و نهایت سخاوتمندی را به شما نشان می دهند. مردمان عمان اول از هر چیزی برای پذیرایی از شما، یک قهوه خوش عطر برایتان درست می کنند، بعد از آن برایتان میوه هایی مثل موز، پرتقال، سیب ، هلو، گلابی و انگور می آروند و در آخر برایتان انواع کیک های تازه، بیسکوییت های خوشمزه و حلوای شیرین عمانی می آورند و مطمئنا شما را هم در بهت و ناباوری از دیدن این همه مهمان نوازی فرو می برند.

 

کندر در عمان یک هدیه ارزشمند به حساب می آید و به همین دلیل سلطان عمان در گذشته جعبه های زیبایی از کندر را به ملکه های مصر، شاهان روم و دیگر سلاطین در نقاط مختلف کره زمین می فرستاده است. گذشته از عطر بی نظیری که بوته کندر دارد، مردم عمان به این مسئله معتقدند که کندر به علت دارا بودن قدرت های شفادهندگی زیاد، باعث درمان بیماری های زیادی در گذشته شده است. 

 

 

برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور عمان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید

سوالات متداول همه چیز درباره کشور عمان (کلیک کن)

1- عمان چگونه کشوری است ؟


عمان کشوری در شرق میانه است که در شبه جزیره عرب قرار دارد. این کشور با کشورهای امارات متحده عربی، سعودی، یمن و ایران به خاک و همسایه است. مساحت کلی این کشور حدود ۳۱۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن بیش از ۴٫۶ میلیون نفر است. عمان یکی از کشورهای پیشرفته شرق میانه است که اقتصادی متنوع و پایدار دارد. اقتصاد عمان بر پایه صادرات نفت و گاز و همچنین صنایع دیگری مانند صنایع فولادی، سیمانی، شیمیایی و غیره استوار است. علاوه بر این، گردشگری نیز یکی از صنایع مهم در این کشور محسوب می‌شود که بسیاری از گردشگران جهانی را به خود جذب می‌کند. عمان یک کشور با فرهنگ پویا و تاریخی است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. مساجد و بناهای تاریخی، بازارهای محلی، کوه‌ها و سواحل زیبا، باغ‌های گل و گیاه و سایر جاذبه‌های تفریحی از جمله دیدنی‌های این کشور محسوب می‌شوند. علاوه بر این، این کشور دارای فرهنگ محلی و سنت‌های غنی است که می‌تواند برای گردشگران جالب باشد. در کل، عمان یک کشور پیشرفته، ثابت قدم، با فرهنگ متنوع و دارای جاذبه‌های گردشگری زیاد است.

2- زبان عمان چیست ؟


زبان رسمی و اصلی عمان زبان عربی است. علاوه بر این، بسیاری از مردم عمان زبان انگلیسی را نیز صحبت می‌کنند و این زبان به‌طور گسترده در مدارس، دانشگاه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. همچنین زبان‌های دیگری نیز در این کشور وجود دارند که بسیاری از مهاجران از کشورهای مختلف از آنها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، زبان هندی، زبان بلوچی و زبان اردو در عمان شناخته شده‌اند.

3- حجاب در کشور عمان به چه صورت است ؟


در کشور عمان، حجاب برای زنان بسیار رایج است و بسیاری از زنان این کشور حجاب می‌پوشند. با این حال، در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اسلامی، قوانین حجاب در عمان کمی آسانتر هستند و زنان به طور عمده می‌توانند حجاب‌های رسمی یا غیررسمی را انتخاب کنند. در عمان، حجاب برای زنان مجاز است ولی در برخی مکان‌ها، مثل مدارس، دانشگاه‌ها و برخی محل‌های عمومی، لباس‌های مناسبی باید پوشیده شود. به‌طور کلی، زنان می‌توانند حجاب‌های مختلفی از جمله شال، روسری و چادر را برای پوشیدن انتخاب کنند. همچنین، مردان نیز باید لباس‌های مناسب و احتشام‌آمیزی بپوشند. در طول سال، در کشور عمان مجموعه‌ای از رویدادها و مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و بسیاری از زنان در این مناسبت‌ها حجاب‌های زیبا و مجلسی را انتخاب می‌کنند که به‌طور کلی با رویکرد احترام به فرهنگ و سنت‌های این کشور در زمینه لباس پوشیدن همخوانی دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 1.9 از 5 | از بین 18 امتیاز دهنده به آداب و رسوم و فرهنگ مردم عمان
معراج گشت آسمان