لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مسجد سلطان قابوس عمان

این مسجد بزرگ همانند دیگر مشجد های شهر های مذهبی نماید شهر مسقط بحساب میآید و بیشتر مردم برای عبادت های گروهی به این مسجد میروند . معمولا در تور های گروهی عمان یکی از برنامه گردگشران بازدی از این مسجد میباشد  شاید جالب باشد بدانید که یکی از زیبایی ها و جاذبه های معروف در جهان اسلام و کشور توریستی عمان، مسجد جامع سلطان قابوس است.

جالی است که بدانید ۶۰۰ هزار کریستال درخشنده و معروف برند سواروسكی و آبکاری طلای 24 عیار داشته و 4 سال برای ساخت آن وقت صرف شده است. قطعاً کلمات نمی‌تواند حق مطلب را در وصف زیبایی این مکان ادا کند پس با سفر به این کشور یک تجربه به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید

بازدید از مسجد حتی برای غیر مسلمانان :

شاید جالب باشد بادانید که سلطان قابوس از معدود مساجد عمان است که غیرمسلمانان از تمام دنیا می‌توانند از شنبه تا پنج شنبه هرهفته و از ساعت 8 تا 11 صبح از این مکان فوق‌العاده زیبا به صورت رایگان دیدن کنند زیرا که این مسجد جز مراکز توریستی در این کشور بحساب میآید ؟

البته باید قوانین ورود به این مکان را رعایت کنند، ورود کودکان زیر 10 سال به سالن‌های نماز، خوردن یا خوابیدن در این سالن‌ها و همچنین استفاده از تلفن همراه ممنوع است، بازدیدکنندگان باید لباس پوشیده بر تن کنند و زنان نیز موها، شانه و دست خود را بپوشانند. با رعایت این نکات می‌توانید تجربه‌ای آرام و دلنشین در این مکان خارق‌العاده داشته باشید.

 

مکان رفتن به این مسجد در ساعاتی غیر از ساعت رسمی بازدید نیز وجود دارد، چراکه خیلی از گردشگران دوست دارند در زمان غروب خورشید یا شب از این سازه با عظمت عکس بگیرند، اما دیگر نمی‌توانند به داخل سالن‌های نماز بروند. شما هم سعی کنید هنگام نماز یا ظهر جمعه به مسجد نروید زیرا با ترافیک سنگین روبه‌رو خواهید شد.  این مسجد بزرگترین فرش دستباف ایرانی و عظیم‌ترین لوستر کریستالی جهان را داشت، اما امارات‌ و قطر برای اینکه از کشور عمان جا نمانند، بزرگ ‌تر از آن را ساخته و در مساجد جدید خود نصب کردند. لوستر با شکوهی که در مرکز سالن نماز مردان آویزان است، 14 متر طول و وزنی معادل 5/8 تن دارد.

 

 


درباره مسجد سلطان قابوس عمان :

مسجد سلطان قابوس با موزاییک‌های زیبا و رنگارنگی تزیین شده و از لحاظ زیبایی در بین مسجد های جهان حرف اول را میزند .

 مشخص نیست که چه تعداد سنگ در آن به کار رفته اما نتیجه کار بی‌نهایت چشم نواز است. برای دیدن این هنرهای دستی زیبا وقت بگذارید و از آن لذت ببرید که واقعاً یک کار هنری بی نظیر است. البته اگر دوری هم در راهروی بیرون مسجد بزنید شاهد انواع آثار هنری موزاییک خواهید بود.

چنانچه به کتابخانه بزرگ مسجد بروید با حجم بالایی از کتاب مواجه می‌شوید، هرچند که شاید نتوانید آنها را بخوانید اما 20 هزار کتاب واقعاً نفس آدم را بند می‌آورد.

 

 

این مسجد اتاق کوچکی هم به عنوان وضوخانه برای شستشو و پاک شدن قبل از نماز دارد. بخش دیگری از مسجد که سالن سخنرانی است برای برگزاری مراسم‌های مختلف استفاده می‌شود که برای عموم آزاد است. بسیاری از سخنرانی‌های اساتید مسلمان و غیر مسلمان به زبان انگلیسی و معمولاً با هدف تقویت گفتگوی بین ادیان انجام می‌شود.


جزییات مسجد مسجد سلطان قابوس عمان

در این مسجد بزرگ می توانید بزرگ ترین فرش دستباف ایرانی و همچنین بزرگ ترین لوستر کریستالی جهان را مشاهده نمایید ، البته این فرش باید در موزه های ایران نگهداری می شد ولی به مانند بسیاری از آثار ملی ما که به دیگر کشورها صادر می شوند ، این هم سهم عمان شده ، در مرکز شبستان نماز مردان یک لوستر بسیار زیبا و باشکوه نصب است که 14 متر است و نزدیک به 9 تن وزن آن است که تشکیل شده از هزاران کریستال برند سواروسکی و آبکاری طلای 24 عیار و 4 سال ساخت این لوستر زیبا و مجلل طول کشیده است .

 

 شما می توانید در ساعاتی غیر از ساعت رسمی بازدید هم به این مسجد بزرگ و زیبا بروید و غروب خورشید را در این جا ببینید و یا در شب از این مسجد عکاسی کنید ، ولی اگر می خواهید به داخل صحن های نماز بروید باید در ساعات رسمی بازدید به این مسجد سر بزنید ، بهتر این است که به هنگام نماز ظهر یا نماز جمعه قید رفتن به این مسجد را بزنید چرا که به دلیل ترافیک سنگین به مقصد نخواهید رسید

 نماد ایرانی در مسجد سلطان قابوس عمان :

 در صحن آقایان یک فرش دستباف ایرانی که در حدود ۴۲۰۰  متر مربع است پهن شده وجالب است بدانید که طرح این فرش از نقشه گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان و همچنین ترکیب طرح افشان شاه عباسی و دیگر نگاره ‌های تزیینی ایرانی و اسلامی برگرفته شده است و بافت آن توسط هنرمندان ایران و به مدت 4 سال صورت گرفته است ، همچنین در سقف چوبی سالن هم فرشی به همین شکل و زیبایی که با نقوش عربی و خطاطی تزیین شده را می توانید مشاهده نمایید .


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به مسجد سلطان قابوس عمان
معراج گشت آسمان