لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ترفندهای ساده و راحت سفر ارزان به استانبول

ترفندهای ساده و راحت سفر ارزان به استانبول

آیا شما هم به دنبال راه و چاه سفر ارزان به استانبول هستید؟ شما هم می خواهید با بودجه ای کمتر از بودجه مسافران دیگر به استانبول سفر کنید؟ آیا شما هم دوست دارید که راه های کاهش هزینه های سفر به تور ترکیه و استانبول را یاد بگیرید؟ در این صورت خواندن این مطلب به شما اکیدا توصیه می شود. در ادامه این مقاله بخش های مختلف هزینه های سفر به استانبول را با هم بررسی می کنیم تا ببینیم که در هر بخش چگونه می توان با به کار بردن یک سری ترفندهای خاص، هزینه های سفر به استانبول را کم کرد. 

با معراج گشت همراه باشید تا به شما همه ترفندهای سفر ارزان به استانبول را یاد دهیم...

چه پولی با خودمان به استانبول ببریم؟
 

اولین موردی که می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم، این است که برای تجربه یک سفر ارزان به استانبول باید چه ارزی همراهتان داشته باشید لیره یا دلار؟

مسلما بهتر است که با خودتان دلار به استانبول ببرید. اگر دلارهای تان را در ترکیه به لیره تبدیل کنید، به سود شما خواهد بود. اما این به شرطی است که هنگام تبدیل ارز در صرافی های استانبول کاملا دقت کنید و حواس جمع باشید تا کلاه سرتان نرود.

در ادامه مقاله توضیحات لازم در این خصوص را به شما می دهیم...

چه پولی با خودمان به استانبول ببریم

در کدام صرافی استانبول پولمان را تبدیل کنیم؟
 

به شما پیشنهاد می کنیم که در زمان تبدیل ارز ریال به دلار در ایران دقت لازم را لحاظ کنید تا به موقع پول خود را به دلار تبدیل کنید و اینکه همین دقت را در زمان تبدیل ارز دلار به لیره در ترکیه نیز داشته باشید. برای این منظور کافی است که در ترکیه و در ایران به چند صرافی مختلف سر بزنید و ببینید که کدام صرافی نرخ تبدیل بهتری را به شما پیشنهاد می دهند و شما از همان صرافی برای تبدیل ارز خود استفاده کنید.معمولا مسافران تور استانبول از نرخ تبدیل ارز صرافی های بازار بزرگ استانبول که در راسته زرگرها و طلافروش های این بازار واقع شده اند، راضی هستند. با این حساب بهتر است که شما هم قبل از اینکه پول خود را در استانبول تبدیل کنید، به صرافی های بازار  بزرگ استانبول مراجعه کنید و در مورد نرخ تبدیل آن ها سوال بپرسید. توصیه دیگر اینکه به هیچ عنوان به صرافی های فرودگاه مراجعه نکنید و برای اینکه مجبور نشوید به آن ها مراجعه داشته باشید، 100 لیره از ایران با خود به استانبول ببرید.


در کجای شهر بزرگ استانبول اقامت کنیم؟
 

برای اینکه ارزانتر به استانبول سفر کنید، باید در زمینه انتخاب هتل نیز هوشمندانه عمل کنید. بهتر است که برای تجربه سفر ارزان به استانبول در هتلی اقامت کنید که به مراکز خرید، جاهای دیدنی و اماکن تفریحی مورد علاقه خود در این شهر نزدیک تر باشد. در این صورت می توانید با پیاده روی بیشتر مسیرها را طی کنید و در هزینه های تردد در شهر استانبول صرفه جویی کنید. اگر ایده ای درباره این ندارید که کدام منطقه برای اقامت شما مناسب تر است، بهتر است که مقاله بهترین منطقه استانبول برای اقامت را مطالعه کنید.

در استانبول در کجا اقامت کنیم

در استانبول در کجا غذا بخوریم؟
 

یکی از نکاتی که شما باید برای تجربه سفر ارزان به استانبول به آن دقت کنید، این است که رستوران های ارزان این شهر را برای غذا خوردن انتخاب کنید. اما سوال اینجاست که کدامیک از رستوران های استانبول ارزانتر از بقیه هستند؟ به عنوان یک قاعده کلی این را در ذهن داشته باشید که معمولا رستوران های خیابان های پشتی مناطق توریستی ارزانتر از رستوران های موجود در خیابان های اصلی هستند. جالب اینجاست که غذاهای رستوران های موجود در کوچه های پشتی، نه تنها ارزانتر بلکه خوشمزه تر و با کیفیت تر هستند و به خاطر اینکه معمولا مشتری های شان اهل خود استانبول هستند و مشتری دائم محسوب می شوند، غذاهایشان کیفیت بیشتری دارد. پس بهتر است که شما هم در هر منطقه ای که بودید، برای غذا خوردن کمی در کوچه پس کوچه های همان منطقه گشت بزنید و یک رستوران محلی خوب و ارزان برای خودتان پیدا کنید.

در استانبول از کجا دیدن کنیم؟
 

استانبول جاهای دیدنی زیادی دارد و واقعیت این است که اگر بخواهید از تک تک آن ها دیدن کنید،زمان کم می آورید و اینکه احتمالا از نظر بودجه با مشکل مواجه خواهید شد. با این حساب بهتر است که نام جاهای دیدنی که برای بازدید مد نظر دارید را در جایی یادداشت کنید تا دقیقا بدانید که می خواهید از چه جاهایی در استانبول دیدن کنید.در این مرحله باید قیمت ورودی اماکن دیدنی استانبول را بررسی کنید و اگر دیدید که تعداد جاهای دیدنی که مد نظرتان است، زیاد است و هزینه بازدید از آن ها برایتان گران تمام می شود، می توانید برای خرید کارت موزه استانبول اقدام کنید. در این صورت یک هزینه مشخص بابت خرید کارت موزه استانبول پرداخت می کنید و دیگر دغدغه هزینه اضافه برای بازدید اماکن دیدنی ندارید.


در استانبول از کجا خرید کنیم؟
 

خرید در استانبول به شرطی خوب است که شما بدانید از کجای این شهر شلوغ و پرهیاهو خرید کنید.اجناس موجود در این شهر همه جور قیمتی دارند و این شما هستید که باید هوشمندانه عمل کنید و با انتخاب مراکز خرید درست، خرید ارزانی را تجربه کنید. به همین منظور به شما توصیه می کنیم که نام پاساژ های بی اوغلو ایش، پاساژ اطلس و پاساژ تورکوز را در جایی یادداشت کنید و حتما به فروشگاه های ارزان آن سر بزنید.همه این پاساژها در محله تکسیم واقع شده اند و از هر کسی در محله تکسیم سوال بپرسید، آدرس آن ها را به شما می دهند.

در استانبول از کجا خرید کنیم

در استانبول چگونه تردد کنیم؟
 

برای اینکه سفر ارزانی به استانبول داشته باشید، به محض اینکه به استانبول رسیدید، یک استانبول کارت برای خودتان تهیه کنید. در این صورت می توانید از همان بدو ورود به استانبول به جای گرفتن تاکسی، از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول با قیمت مناسب استفاده کنید.

 

 

امیدواریم که مقاله فوق بری شما عزیزان کاربردی و مفید بوده باشد و توانسته باشیم به شما عزیزان برای کم کردن هزینه های سفر به استانبول کمک کرده باشیم.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 2.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به ترفندهای ساده و راحت سفر ارزان به استانبول
معراج گشت آسمان