لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

راه های دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مناطق مختلف استانبول

راه های دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مناطق مختلف استانبول

آیا شما هم در شرف سفر به استانبول هستید و دغدغه این را دارید وقتی که وارد فرودگاه بزرگ استانبول شدید، به چه وسیله ای خودتان را به مرکز شهر استانبول یا هتلتان در این شهر برسانید؟ پس بهتر است این مطلب کاربردی را از دست ندهید !
 روش های مختلفی برای دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مناطق مختلف این شهر وجود دارد که در ادامه آن ها را یک به یک بررسی می کنیم.

در این مقاله به شما می گوییم که چه وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد بین مرکز شهر استانبول و فرودگاه جدید استانبول وجود دارد و هزینه استفاده از هر کدام از آن ها چقدر برایتان تمام می شود...

دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر با اتوبوس
 

در حال حاضر هنوز خط مترو فرودگاه جدید استانبول (M11) افتتاح نشده است. اما قرار است که این خط مترو در سال 2021 به بهره برداری برسد و مسلما بعد از افتتاح آن، مترو به یکی از محبوب ترین روش های دسترسی به فرودگاه جدید استانبول تبدیل می شود. اما فعلا و تا قبل از روز افتتاح این خط مترو، شما ناچارید که از روش های دیگر برای تردد بین فرودگاه جدید استانبول و مرکز شهر استانبول استفاده کنید.

دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر با اتوبوس

دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر با اتوبوس
 

ارزانترین روشی که شما می توانید از آن در فرودگاه جدید استانبول برای دسترسی به مرکز شهر استانبول استفاده کنید، تردد با اتوبوس است.  برای استفاده از اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول کافی است که در ترمینال فرودگاه تابلوهای آبی رنگ اتوبوسرانی را دنبال کنید و با پله های برقی به طبقه پایین بروید تا به ترمینال اتوبوسرانی برسید. وقتی که به ترمینال اتوبوسرانی فرودگاه جدید استانبول رسیدید، می توانید خیلی ساده با نگاه کردن به تابلوهای درج شده در ایستگاه های مختلف این ترمینال، اتوبوس مورد نظرتان را پیدا کنید و سوار آن شوید. اتوبوس های مسیرهای مختلف معمولا هر 30 دقیقه یک بار از فرودگاه جدید استانبول حرکت می کنند. لازم به ذکر است که اتوبوس های مسیر فرودگاه جدید استانبول به منطقه سلطان احمد از ساعت 7:30 صبح تا 9:40 شب و اتوبوس های مسیر فرودگاه به منطقه تکسیم از ساعت 7:30 صبح تا 12 شب فعالیت می کنند و قبل و بعد از این بازه زمانی هیچ اتوبوسی برای این مسیرها وجود ندارد.

دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر با اتوبوس

بلیط اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول
 

شما می توانید هزینه بلیط اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول را با کارت وسایل حمل و نقل عمومی استانبول پرداخت کنید و یا اینکه پرداخت را به صورت نقدی انجام دهید. البته راننده های اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول فقط اسکناس لیره قبول می کنند و معمولا از مسافران دلار یا ارزهای دیگر را دریافت نمی کنند.

قیمت بلیط اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول در هر مسیر با دیگری متفاوت است. مثلا اگر شما بخواهید از فرودگاه استانبول به محله تکسیم یا سلطان احمد بروید، قیمت بلیط اتوبوس برایتان حدود 18 لیره محاسبه می شود. در صورتی که قیمت بلیط اتوبوس فرودگاه استانبول به منطقه کادیکوی که منطقه به نسبت دورتری است، حدود 25 لیره است.


دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر با تاکسی
 

اگر شما عجله دارید و حوصله اینکه با اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر بروید را ندارید، بهتر است که یک تاکسی برای خودتان بگیرید. البته توصیه ما به شما این است که سوار تاکسی های فرودگاه استانبول نشوید و به جای این کار با استفاده از اپلیکیشن های تاکسی آنلاین یک تاکسی برای مسیر مورد نظرتان بگیرید. در این صورت کرایه مسیر برایتان کمتر می شود و خیالتان از هر جهت راحت تر می شود. در ادامه در این باره نکات بیشتری را به شما می گوییم.

دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر با تاکسی

مبلغ کرایه تاکسی های فرودگاه جدید استانبول
 

در فرودگاه استانبول دو مدل تاکسی وجود دارد که با رنگ های زرد و مشکی از هم تفکیک داده شده اند. نکته اینجاست که تاکسی های زرد رنگ تاکسی های اقتصادی و ارزان استانبول محسوب می شوند که البته واقعیت این است که کرایه هایشان آن چنان که انتظار می رود، ارزان نیست. در مقابل تاکسی های مشکی رنگ تاکسی های فرست کلاس به حساب می آیند و کرایه تاکسی های آن ها معمولا خیلی بیشتر از تاکسی های معمولی زرد رنگ است.

مبلغ کرایه تاکسی های فرودگاه استانبول به مرکز شهر استانبول حدودا بین 200 تا 350 لیره است. البته شما باید انتظار این را داشته باشید که در آخر راننده تاکسی از شما مبلغ بیشتری را طلب کند. چراکه قانون تاکسی های استانبول به این شکل است که اگر ترافیک در مسیر سنگین شود، راننده می تواند مبلغ نهایی کرایه را کمی بالاتر ببرد. اگر فکر می کنید که این قانون به ضرر شماست و نمی خواهید ریسک این را قبول کنید که مبلغ کرایه به خاطر ترافیک تغییر زیادی پیدا کند، بهتر است که از تاکسی های آنلاین استفاده کنید. چراکه تاکسی های اپلیکیشن های آنلاین یک مبلغ کرایه مشخص دارند و هر اتفاقی که در مسیر بیفتد، راننده های اپلیکیشن ها حق بالا بردن مبلغ کرایه تاکسی را ندارند.

مبلغ کرایه تاکسی های فرودگاه جدید استانبول

ترانسفر فرودگاه استانبول به هتل های استانبول
 

اگر شما با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید، می توانید از خدمات ترانسفر رایگان بهره مند شوید. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از اتوبوس و تاکسی ندارید و می توانید به راحت ترین شکل ممکن با ترانسفر مخصوص تور به هتل خودتان دسترسی پیدا کنید. برای رزرو تور ترکیه و  تور استانبول با ترانسفر هتل رایگان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


 

 

 

 

حالا که با همه روش های تردد بین فرودگاه استانبول و مرکز شهر استانبول آشنا شدید، فکر می کنید که کدام روش برای شما مناسب تر است؟ شما می خواهید چگونه از فرودگاه استانبول به هتلتان دسترسی پیدا کنید؟


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.5 از 5 | از بین 4 امتیاز دهنده به راه های دسترسی از فرودگاه جدید استانبول به مناطق مختلف استانبول
معراج گشت آسمان