لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

قیمت غذا در استانبول چقدر است

قیمت غذا در استانبول چقدر است

همه می گویند که غذاهای تور ترکیه یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست. بیشتر مسافران معتقدند که استانبول بهترین باقلواها، بهترین غذاهای دریایی و بهترین کباب های دنیا را دارد. پس اگر در حال برنامه ریزی برای سفر با تور استانبول هستید، باید این نوید را به شما بدهیم که قرار است غذاهای بسیار لذیذی را در طول این سفر نوش جان کنید. اما از خوشمزگی این غذاها که بگذریم، سوال این است که قیمت غذا در استانبول چقدر است و شما به عنوان یک توریست باید چقدر پول برای خوردن غذا در استانبول هزینه کنید. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم و قیمت غذاهای استانبول را با هم بررسی کنیم.

در این مقاله میخواهیم ببینیم که قیمت غذا در استانبول چقدر است و شما به عنوان یک توریست باید چقدر پول برای خوردن غذا در استانبول هزینه کنید...

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول
 

بهتر است که در ابتدا قیمت غذاهای خیابانی استانبول را با هم بررسی کنیم. چراکه غذاهای خیابانی استانبول محبوبیت زیادی نزد توریستان دارند و معمولا بیشتر مسافران از خوردن دونر کباب ها، کباب لقمه ها، ساندویچ های ماهی و کومپیرها (سیب زمینی های تنوری) استانبول استقبال می کنند. چراکه این غذاها علاوه بر اینکه طعم شگفت انگیزی دارند، از هر غذای دیگری در استانبول ارزانتر هستند. شما به راحتی می توانید با 10 تا30 لیره هر کدام از این غذاها را در استانبول میل کنید. مثلا می توانید با 10 تا 20 لیره یک پرس دونر کباب یا یک پرس کباب لقمه سفارش دهید، با 10 تا 15 لیره یک ساندویچ ماهی تازه و خوش طعم را نوش جان کنید یا یک سیب زمینی تنوری شکم پر را با پرداخت 25 تا 30 لیره از یکی از اغذیه فروشی های استانبول سفارش دهید.

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول

قیمت غذاها در رستوران های فست فودی استانبول
 

در استانبول رستوران های فست فودی متعددی وجود دارد که اتفاقاً غذاهای خوشمزه ای در آن ها سرو می شود. در بعضی از این رستوران ها غذاهای فست فودی غربی و در بعضی هایشان غذاهای فست فودی ترکیه ای مثلا لاهماجون (نوعی پیتزای ترکیه ای) سرو می شود. فرقی ندارد که شما چه مدل رستوران فست فودی را در استانبول انتخاب کنید، در هر صورت می توانید انتظار این را داشته باشید که با 15 تا 30 لیره بتوانید غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید.

قیمت غذاها در رستوران های لاکچری استانبول
 

اگر شما به دنبال گذراندن یک شب فوق العاده در یکی از لوکس ترین رستوران های استانبول هستید و می خواهید دست پخت بهترین سرآشپزهای دنیا را در استانبول نوش جان کنید، باید حدودا 400 لیره را برای وعده آن روزتان در نظر داشته باشید. این رستوران هایی که در موردشان صحبت می کنیم، غذاهای بسیار متفاوت و خاصی در منوهایشان دارند و جزء رستوران های برتر دنیا به حساب می آیند. یکی از این رستوران ها که جزء 50 رستوران برتر جهان است، میکلا نام دارد و اگر شما بخواهید یک پیش غذا، یک غذای اصلی و یک دسر را در آن میل کنید، قیمت این وعده غذایی برایتان حدود 385 لیره تمام می شود.

قیمت غذاها در رستوران های لاکچری استانبول


قیمت غذا در رستوران های خوب استانبول
 

در استانبول علاوه بر رستوران های لاکچری، یک سری رستوران دیگر وجود دارد که شاید محیطشان به اندازه رستوران های لاکچری استانبول خاص نباشد، اما با این حال غذاهای خوبی در آن ها سرو می شود. این رستوران های خوب را می توان در سرتاسر استانبول پیدا کرد. این رستوران ها معمولا دیزاین و طراحی جالب و محیط دنج و دوست داشتنی دارند و معمولا غذاهای متنوعی در آن ها سرو می شود. در این رستوران ها معمولا قیمت غذا بین 40 تا 80 لیره است و با این حساب اگر شما بخواهید دو نفری برای خوردن غذا به یکی از این رستوران ها مراجعه کنید، باید انتظار این را داشته باشید که هزینه غذای آن روزتان بین 80 تا 160 لیره تمام شود.

قیمت غذا در رستوران های خوب استانبول

قیمت صبحانه های ترکیه ای در استانبول
 

صبحانه های سنتی استانبول در دنیا معروف هستند و دلیل این موضوع این است که خود مردم استانبول به وعده صبحانه توجه زیادی دارند و صبحانه هایشان را کامل و خوشمزه سرو می کنند. صبحانه های ترکیه ای معمولا با چند مدل زیتون، چند مدل پنیر، گوجه و خیار خرد شده، چند مدل مربا، عسل، تخم مرغ آب پز یا نیمرو، نان یا شیرینی تازه و چای دبش درست می شوند. در ضمن گاهی اوقات در کنار سینی صبحانه ترکیه ای، خوراکی های خوشمزه دیگر مثل املت سرو می شود. حالا جالب است بدانید که در رستوران های متعددی در استانبول صبحانه های ترکیه ای سرو می شود که خیلی از آن ها در کنار تنگه بسفر قرار گرفته اند و چشم انداز دلپذیری به دریا دارند. لازم به ذکر است که قیمت صبحانه دو نفره در این رستوران ها در استانبول معمولا بین 60 تا 100 لیره است. البته در این رستوران ها صبحانه تکی نیز سرو می شود که قیمت کمتری (بین 20 تا 25 لیره) دارند و معمولا تنوع کمتری به نسبت صبحانه های دو نفره دارند.

قیمت صبحانه های ترکیه ای در استانبول

قیمت غذاهای دریایی در استانبول
 

ترکیه به عنوان کشوری که از سه طرف با دریا احاطه شده است، غذاهای دریایی بی نظیری دارد. غذاهای دریایی در استانبول و همین طور دیگر شهرهای ترکیه ارزان و تازه و خوشمزه هستند و با این اوصاف هوشمندانه است که شما در طول سفر به استانبول به دنبال امتحان کردن این غذاهای دریایی باشید. البته بهتر است این را بدانید که غذاهای دریایی استانبول از اواسط شهریور تا اواخر فروردین تازه تر از همیشه هستند و دلیل این مساله این است که فصل پاییز و فصل زمستان فصل ماهیگیری در استانبول است. قیمت این غذاهای دریایی خوشمزه در استانبول بین 60 تا 100 لیره است  و با توجه به کیفیتی که دارند، می توان گفت که قیمتشان مناسب است.

قیمت غذاهای دریایی در استانبول


قیمت دسر و قهوه در استانبول
 

در استانبول تا دلتان بخواهد، کافه و قنادی وجود دارد که دسرها و قهوه های ترک بی نظیری در آن ها سرو می شود. قیمت دسر و نوشیدنی در هر کدام از کافه های استانبول با دیگری متفاوت است. اما به طور میانگین می توان گفت که قیمت قهوه ترک در استانبول بین 10 تا 15 لیره، قیمت شیرینی در استانبول بین 2 تا 15 لیره و قیمت چای و قهوه های دیگر در کافه های استانبول بین 5 تا 10 لیره است.

قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت های استانبول
 

برای اینکه اطلاعاتتان درباره قیمت غذا در استانبول تکمیل شود، بد نیست که قیمت یک سری از اقلام غذایی در سوپرمارکت های استانبول را نیز بدانید. در سوپرمارکت های استانبول قیمت یک لیتر شیر حدود 5 لیره، قیمت یک نان بین 1.5 تا 2 لیره، قیمت 10 عدد تخم مرغ 8 تا 10 لیره،  قیمت 500 گرم پنیر محلی بین 25 تا 30 لیره، قیمت یک کیلوگرم ماست بین 8 تا 12 لیره، قیمت یک کیوگرم سینه مرغ 25 لیره، قیمت یک کیلوگرم برنج 8 تا 10 لیره، قیمت یک کیلوگرم سیب 5 لیره، قیمت یک کیلوگرم گوجه بین 4 تا 6 لیره و قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی 2.5 لیره است. لازم به ذکر است که اصولا مواد غذایی در استانبول به نسبت درآمد مردم این شهر ارزان به حساب می آیند.

 

در این مقاله میخواهیم ببینیم که قیمت غذا در استانبول چقدر است و شما به عنوان یک توریست باید چقدر پول برای خوردن غذا در استانبول هزینه کنید...

اگر به دنبال یک تور ارزان استانبول با کیفیت و خدمات عالی هستید، حتما با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت در تماس باشید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 4 امتیاز دهنده به قیمت غذا در استانبول چقدر است
معراج گشت آسمان