لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر وین

معرفی شهر وین

وین، شهر موسیقی و پایتخت زیبای اتریش است و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور اتریش محسوب می‌شود و اینکه وین اتریش ، شهر بناهای تاریخی جذاب به سبک باروک ، شهر کافه‌های دنج و جذاب ، شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد و کاخ‌های پادشاهی وین ، یادآور شکوه گذشته‌ی شهر است، موزه‌های متعددی در وین وجود دارد که هر کدام گوشه‌ای از تاریخ ، فرهنگ و هنر اتریش را به نمایش می‌گذارند و مهمتر این شهر بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است که تا قبل از شروع قرن بیستم میلادی، وین بزرگترین شهر آلمانی زبان اروپا بود، پیش از شروع جنگ جهانی اول این شهر دو میلیون نفر جمعیت داشتو نیز این شهر در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد در این شهر جذاب، هر آنچه که از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری به دنبال آن می‌گردید منتظر حضور شما است.

ضمنا اگر از علاقه مندان به معماری هستید، در گوشه و کنار وین اتریش ، سبک‌های مختلف معماری اروپایی را خواهید دید. ستون‌های حکاکی شده، برج‌های یادبود و کلیسا هایزیبا با نقاشی‌ های دیواری مبهوت‌کننده، تنها گوشه‌ کوچکی از جذابیت ‌های وین برای گردشگران علاقه مند به هنر و معماری است. اگر قصد بازدید از این شهر زیبا را دارید، نوروز امسال فرصت بسیار مناسبی برای این کار خواهد بود. 

وین، شهر موسیقی و پایتخت زیبای اتریش است و یکی از استان‌ های نه‌ گانه کشور اتریش محسوب می‌ شود

نقشه شهر وین

 

 

 

 


تاریخچه شهر وین اتریش

وین شهری که در قرن ۵ پیش از میلاد مسیح بنا و به تدریج به پایتخت اتریش تبدیل شده‌ است. نام وین از قدیم مترادف موسیقی، مجالس بزم و رقص والس بوده، اما در دوران پیش از جنگ جهانی اول روی دیگری هم داشت که بسیار ناخوشایند بود. شمار زیادی از اهالی شهر در بیغوله‌ها زندگی می‌کردند، و در سال ۱۹۱۳ حدود ۱۵۰۰ نفر از سکنه وین خودکشی کردند و بعد از جنگ جهانی دوم قوای متفقین آن را به چهار قسمت تحت کنترل شوروی، آمریکا، انگلیس و فرانسه تقسیم کردند. بعد از آن که اتریش قبول کرد برای همیشه بی‌طرف بماند و به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نپیوندد، نیروهای شوروی در سال ۱۹۵۵ از این شهر خارج شدند. فیلم مرد سوم با بازی اورسون ولز در مورد فضای حاکم بر وین در دوران اشغال آن توسط قوای چهارگانه متفقین است. فیلمنامه این فیلم را گراهام گرین نوشته است.

 

موقعیت و جمعیت شهر وین

وین سومین شهر دنیاست که دفتر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی برخی از سازمان‌های جهانی مانند اوپک، OSZE و سازمان انرژی اتمی در این شهر استقرار یافته‌است و این شهر ۴۱۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و هم اکنون جمعیت آن به ۱٬۷۰۰٬۰۰۰ نفر می‌رسد که از این جمعیت، در حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر ایرانی می‌باشند ، بافت مرکزی شهر وین بنا به درخواست دولت این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی از جانب سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده‌است و به دلیل اینکه وین شهر بزرگی است جمعیت فراوانی دارد و سالانه گزدشگران فراوانی را دارد، وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود ۷ میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند . قصر شونبرون موزه ملکه سی‌ سی یکی از موزه‌های معروف وین است ، کلیسای سنت‌ استفان با قدمتی ۹۰۰ ساله بزرگ‌ترین کلیسای شهر به‌شمار می‌رود و در مرکز شهر قرار دارد و یک شاهکار دوره گوتیک محسوب می‌شود و ورود برای عموم رایگان است ؛ یکی از جالب‌ ترین قسمت‌های این کلیسا سردابه آن است که بقایای اسکلت قربانیان طاعون در قبرهای دست جمعی آن جا نگهداری می‌شود و اینکه قصر شونبرون در دوره باروک و حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده‌ است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور بوده و معماری آن نیز به سبک معماری ایرانی است.


آب و هوای شهر وین

وین از جمله مناطق آب و هوائي معتدل محسوب ميشود كه در هر فصل سال جاي مناسبي براي سفر ميباشد. در منطقه معتدل و مسير آب و هوائي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير ميپذيرد،قرار گرفته. هر فصل سال نمايشگر دما و آب وهواي مخصوص همان فصل ميباشد. آب و هواي اتريش قاره اي بوده كه از آب و هواي قسمت جنوبي اروپاي شرقي كه از دنا تا تأيز كشيده شده ، تأثير ميپذيرد. در اين منطقه بارش اندك ، تابستانها گرم و زمستان سرد معتدل ميباشد. در مناطق كوهستاني آب و هواي پر بارش كوههاي آلپ به چشم ميخورد. زمستان در اين مناطق طولاني ميباشد. در مابقي استانها آب و هوای مخصوص اروپا ، آب و هواي ميان دريا و قاره ای ديده ميشود كه آب و هواي متأثر از آتلانتيك در جنوب و قاره اي جنوب شرقي را نيز در بر ميگيرد و در آخر سفری خوش را برای شما گردشگران در کشور اتریش آرزومند است.

با آژانس معراج گشت آسمان سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید

سوالات متداول معرفی شهر وین همراه با تصاویر و نقشه

1- هزینه تور وین چند است و از کجا باید گرفت 


۵۵۰ یورو و از آژانس معراج گشت 

2- شرایط زندگی و محاجرت در شهر وین بچگونه است ؟


نسبت به سایر شهر های اروپایی بهتر است

3- تمام اطلاعات مورد نیاز از شهر وین چیست 


تماس با آژانس معراج گشت و کارشناسان آنها 

4- در بین شهر های اتریس کدام شهر بهتر است ؟


وین به انتخاب خور مردم اتریش

5- وین کجاست ؟


وین (به آلمانی: Wien) پایتخت جمهوری اتریش است و در شرق این کشور قرار دارد. وین در شمال رود دانوب واقع شده و از شرق و جنوب با استان‌های پایداریای شرقی و نیدر‌اوسترایش همسایه است.

6- وین پایتخت کجاست ؟


وین پایتخت کشور اتریش است و در شرق این کشور واقع شده است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.9 از 5 | از بین 40 امتیاز دهنده به معرفی شهر وین
معراج گشت آسمان