لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل

فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل

بخش زیادی از شهرت بین‌ المللی کشور برزیل حول و حوش سنت ‌ها و جشن‌ های محلی مانند کاپوئیرا ، ورزش ‌های ملی ، جشن ‌ها و کارناوال ‌هایش که بسیار هم در دنیا مشهور است می ‌گردد؛ همانطور که شاید شنیده باشید برزیل با کشورهای آرژانتین ، کلمبیا ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه و ونزوئلا مرز مشترکی دارد و آب و هوای برزیل عمدتا استوایی می باشد و در قسمت‌ های جنوبی کشور، معتدل تر است . در ضمن بر خلاف تصور عموم مردم 55% جمعیت برزیل را سفید پوست ‌ها تشکیل می دهد و سیاه پوست‌ ها تنها 6% از جمعیت کل این کشور را به خود اختصاص داده‌ اند؛ برزیل ترکیبی از نژاد‌ها و قومیت ‌های متنوعی می باشد که در مجموع رنگین کمانی غنی ار فرهنگ ‌های مختلف را تشکیل داده است که برای هر بازدید کننده ای جذابیت خاصی دارد . ضمنا بسیاری از پرتغالی ‌هایی که به این کشور مهاجرت کرده اند با زنان بومی برزیل ازدواج کرده اند و نسل جدیدی را ایجاد کردند که کاملا متفاوت است.

شاید برای شما گردشگران برزیل جالب باشد بدانید که خانواده در فرهنگ برزیل نقش بسیار مهم در ساختار اجتماعی بشمار می رود و مبنای ثبات برای بیشتر افراد جامعه می باشد و اینکه خانواده‌ های برزیلی معمولا پر جمعیت هستند و اعضای خانواده از صمیمیت و نزدیکی برخوردارند و در زمان نیاز به کمک هم می ‌شتابند.

برزیل ترکیبی از نژاد‌ها و قومیت ‌های متنوعی می باشد که در مجموع رنگین کمانی غنی ار فرهنگ ‌های مختلف را تشکیل داده است

آداب و معاشرت در کشور برزیل

از آداب و رفتار مردان برزیلی این است که در هنگام ملاقات با یکدیگر دست داده و مستقیم در چشم هم نگاه می ‌کنند و زنان هم در هنگام ملاقات یکدیگر را می بوسند و این کار را ابتدا از گونه چپ شروع می ‌کنند ، ضمنا بغل کردن و با کف دست به پشت طرف مقابل به آرامی ضربه زدن جزو آداب رایج احوالپرسی در میان دوستان و آشنایان محسوب می گردد؛ دقت داشته باشید اگر به خانه یک برزیلی دعوت شدید حتما برای صاحبخانه گل یا یک هدیه کوچکی تهیه نمایید چون باعث خوشحالیشان می شود و در اینگونه مواقع ارکیده هدیه بسیار خوبی است البته یادتان باشد رنگ ارکیده ‌ها بنفش نباشد.

اصلا هیچ چیز بنفش یا سیاهی را به عنوان هدیه به کسی نباید داد چونکه این دو رنگ در برزیل نماد سوگواری و ماتم شناخته می شوند . یکی دیگر از نکاتی که در کشور برزیل رایج می باشد این است که اگر برای صرف شام به خانه دوستی دعوت شدید توجه داشته باشید که حداقل نیم ساعت دیرتر از زمانی که گفته شده است به منزل میزبان برسید و اگر به یک مهمانی بزرگ دعوت شدید حداقل یک ساعت دیرتر به محل میهمانی برسید این کار باعث میشود که میزبان احترام شما را درک کند؛ در ضمن برزیلی ‌ها در مهمانی ‌های خود لباس ‌های فوق ‌العاده شیک و زیبایی می ‌پوشند و دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می ‌کنند و اینکه آنها معمولا لباس‌ های راحت اما زیبا بر تن کرده و به سلیقه خود در انتخاب رنگ ‌های شاد و زیبا افتخار می کند؛ آنها در قرارهای کاری خود کت و شلوارهای کلاسیک با رنگ‌ های تیره می پوشند و خانم‌‌ های برزیلی به آرایش ناخن‌ هایشان علاقه و اهمیت زیادی می دهند.


آداب و سنت های ملی برزیل

کشور برزیل در کنار جشن ‌ها و فستیوال‌ های متنوع و سرزنده ، چندین سنت قدیمی ورزشی ، رقص و مراسم مذهبی نیز داراست؛ " کاپوئیرا "  (capoeira) که یک هنر رزمی بومی می باشد که بر اساس تمرین‌ های دفاع شخصی است که توسط بردگان آفریقایی مورد استفاده قرار می ‌گرفته است و تا امروزه هم طرفداران خود را دارد . به دلیل اینکه از همان ابتدا لازم بوده که این فنون تغییر شکل داده شوند بنابراین کاپوئیرا بیشتر از آنکه شبیه جنگیدن باشد، نوعی رقص را در ذهن شما بازدید کنندگان تداعی میکند که بسیار جالب است. ضمنا اشتیاق و عشق برزیلی ‌ها به فوتبال باعث شده است که این ورزش در تمام جامعه یک فعالیت مقدس تعبیر شود و دارای اهمیت و یکی از پر طرفدارترین موسیقی‌ های سنتی برزیل موسیقی سامبا می باشد که از آنگولا وارد برزیل شده است و این سوغاتی آفریقایی به مرور زمان پیشرفت کرده و اشکال دیگری از موسیقی سنتی برزیل را ایجاد کرده است که در نوع خود بی نظیر است.


فرهنگ برزیل به عنوان کشوری چند نژاده ، تأثیرات متفاوت دیگری را نیز داراست که سرخ ‌پوستان برزیل بر زبان و آشپزی این کشور تاثیرات بسزایی گذاشته اند و آفریقایی هایی نیز که به عنوان برده به این کشور آمده بودند نیز بیشتر بر موسیقی ، رقص ، آشپزی و زبان برزیل تاثیر گذار بودند؛ در ضمن مهاجران ایتالیایی ، آلمانی و مهاجرانی از دیگر کشورهای اروپایی نیز در تعدادی بسیار به برزیل گام گذاشتند و تاثیر آنان بیشتر در جنوب شرقی و جنوب برزیل به خوبی مشهود است. ضمنا نباید فراموش کنید که سرخ پوستان و سیاهان ، همواره بعنوان بردگان و رعایای محروم از حقوق انسانی در زندگی کشور برزیل سهم داشتند ولی به رغم همه این بی ‌عدالتی ‌ها و بی محبتی ها شجاعت کافی برای پیکار و مقاومت را داشته ‌اند و این خود جای تقدیر دارد.


رسومات خاص مردم برزیل

کشور برزیل دارای تنوع نژادی و قومی زیادی است و به دلیل ترکیب نژادی مردم بومی با پرتقالی ‌ها و دیگر نژادها ، مردم این کشور وارث فرهنگ ، آداب و رسوم متنوع و جالبی هستند که شما با شنیدن آن مجذوب خواهید شد؛ مردم برزیل به فرهنگ و سنت ‌های خود بسیار پایبندند و اینکه این سنت ‌ها زندگی روزمره آنها را تحت تاثیر قرار داده است و آن‌ ها در هر شرایطی پایبندی خود را به فرهنگ شان نشان داده و از این کار خرسند و راضی هستند.

در مطلب زیر می خواهیم بخشی از آداب و رسوم اجتماعی مهم مردم برزیل را برایتان شرح دهیم با ما همراه باشید؛ 
مردم برزیل خود را متعهد به حفظ سنت‌ های دیرین می ‌دانند و در این خصوص با همه‌ توان خود تلاش کرده که آنها را حفظ نمایند؛ خانواده اساس ساختار اجتماعی این کشور محسوب می شود و موجب پایداری زندگی مردم برزیل است و از این رو تعداد اعضای خانواده‌ ها رو به افزایش است؛ افراد مجرد تحت حمایت کامل خانواده‌ ها هستند و این امر از قدیم انجام میشده است.

مردم برزیل اگر به مهمانی شام دعوت بشوند ، معمولاً با تاخیر زمانی نیم ساعت به محل زندگی میزبان وارد می ‌‌شوند؛ افراد سالخورده در جامعه برزیل از ارزش و جایگاه بسیار مهم و ویژه ‌ای برخوردارند و احترام به آنها در هر شرایطی الزامی و واجب است؛ به دلیل تنوع نژادی در برزیل ، طبقات فرهنگی و اجتماعی بسیاری در میان مردم کشور دیده می شود و برخی از این طبقات بر اساس شرایط اقتصادی و رنگ پوست آنها از یکدیگر جدا شده است . بسیاری از مردم برزیل ورزشکار و دوستدار ورزش هستند ، برخی از ورزش‌‌ها مانند فوتبال ، والیبال و والیبال ساحلی با نام این کشور در جهان شناخته می ‌‌گردد.

مردم برزیل از اوقات فراغت خود برای حضور در مهمانی ‌‌های خانوادگی ، مطالعه ، خرید و … استفاده می‌‌ کنند و در ضمن آن ‌ها در تلاشند تا از اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن بهره‌ برداری و استفاده کنند.


فرهنگ غذایی در برزیل


زمان غذا در برزیل معمولا رویدادی برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان می باشد ، در خانه هر خانواده برزیلی همیشه کلی غذای اضافه برای مهمانان ناخوانده آماده می‌شود. آنها در زمان صرف غذا لحظات خوشی در کنار یکدیگر دارند. در برزیل وعده ناهار به عنوان وعده اصلی به حساب می‌آید. آنها در هر دو وعده‌ی ناهار و شام یک فنجان کوچک قهوه غلیظ می‌نوشند و هر منطقه غذاهای مخصوص به خود را دارد. برزیلی‌ها معمولاً در وعده صبحانه از میوه‌های گرمسیری، آبمیوه یا چای استفاده می‌کنند. برنج و لوبیا پای ثابت آشپزی در برزیل است. این دو ماده غذایی را عمدتاً با یک ماده پروتئینی مثل تخم مرغ یا گوشت، سالاد و آرد ذرت سرو می‌کنند. اگر یک بار غذاهای برزیلی را بچشید عاشق طعم لذیذ و منحصر به فرد آن خواهید شد.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.2 از 5 | از بین 21 امتیاز دهنده به فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل
معراج گشت آسمان