لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با اکراین

آشنایی با اکراین

اوکراین کشوری در اروپای شرقی و دارای طبیعتی زیبا و همچنین آثار تاریخی شگفت انگیز به‌ جا مانده سده‌های قبل است و این کشور از شرق با روسیه، از شمال با بلاروس، از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان، از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم ‌مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد و پایتخت آن شهر کی‌ اف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی می‌ باشد و نوع حکومت اوکراین جمهوری بوده که از ۲۴ استان تشکیل شده‌است و دارای یک بخش خود مختار کریمه نیز می‌ باشد به‌ صورت دقیق ‌تر، کشور اوکراین دارای یک حکومت متمرکز و نظام نیمه‌ ریاستی استچ، پس از فروپاشی شوروی اوکراین بعد از روسیه دارای بزرگترین ارتش در اروپا است. نوروز 99 فرصت بسیار مناسبی است برای این که به دیدار یک کشور خارجی بروید و با فرهنگ و آداب و رسوم جدید آشنا شوید. 

اوکراین کشوری در اروپای شرقی و دارای طبیعتی زیبا و همچنین آثار تاریخی شگفت انگیز بر جای مانده از سده‌ های قبل است

نقشه اکراین

نقشه اکراین


تاریخچه اکراین

سکونت انسان در اوکراین به ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد زمانی که در دوران نوسنگی فرهنگ «کوکوتنی-تریپلی» در منطقه وسیعی گسترش یافت که بخش‌هایی از اوکراین امروزی شامل «تریپیلیا» و تمام منطقه «دنیپر و دنیستر» را در بر می‌گرفت و بین ۷۰۰ تا ۲۰۰ قبل از میلاد نیز بخشی از سرزمین سکاها به حساب می‌آمد. بعدها، مستعمرات یونان باستان، روم باستان و امپراطوری روم شرقی، مانند تایراس، اولبیا و هرموناسا در اوایل قرن ششم قبل از میلاد در کنار دریای سیاه تأسیس شدند و در اواسط قرن ۶ بعد از میلاد رونق خوبی پیدا کردند.

 

تاریخچه اکراین


موقعیت و جمعیت اکراین

جمعیت این کشور اکراین بر ۴۶٬۱۷۹٬۲۲۶ نفر می‌باشد با توجه به آن که بیشتر نواحی صنعتی در شرق و جنوب شرقی اوکراین واقع شده‌اند، تراکم جمعیت در این نواحی بیشتر است، همچنین ۶۷٫۲٪ از جمعیت اوکراین نیز در مناطق شهری زندگی می‌کنند.و به دلیل افزایش گردشگران جمعیت نیز افزایش پیدا میکند و طبق آمار  ۷۷٫۸٪ از جمعیت اوکراین را نژاد اوکراینی و مابقی را نژادهای روسی (۱۷٫۳٪)، بلاروسی (۰٫۶٪)، مولداوی، تاتارهای کریمه (۰٫۵٪)، بلغارها (۰٫۴٪)، مجارستانی (۰٫۳٪)، رومانیایی (۰٫۳٪)، لهستانی (۰٫۳٪)، یهودیان (۰٫۲٪)، ارامنه (۰٫۲٪)، یونانی‌ها (۰٫۲٪) و تاتارها (۰٫۲٪) تشکیل می‌ دهند.

 

موقعیت و جمعیت اکراین


زبان و مذهب اکراین

تا سال ۹۸۸ میلادی ساکنین اوکراین فعلی نیز به مانند بسیاری از مردم اروپا بت‌پرست بودند ولی با پذیرش آئین مسیحیت از سوی پرنس ولادیمیر این کشور نیز مسیحی شد. در سال ۱۰۵۴ به دنبال تکفیر متقابل پاپ روم و پاتریارک بیزانس، مذهب ارتدوکس توسط پاتریارک بیزانس به وجود آمد و کشورهای زیادی از جمله اوکراین ارتدوکس گردیدند و به همین دلیل بیشتر مردم اوکراین تابع کلیسای ارتدوکس بوده و اقلیتی تابع کلیسای کاتولیک می‌باشند که بیشتر ساکن نواحی غرب اوکراین هستند. علاوه بر ارتدوکسها و کاتولیک‌ها، پیروان مذهب پروتستان و برخی فرق مسیحی دیگر نیز در اوکراین وجود دارند. یهودیان هم دارای کنیسه‌های مختلف هستند که مراسم مذهبی خود را انجام می‌دهند ، حدود ۹۶٫۲ درصد جمعیت اکراین مسیحی هستند و پس از آن اسلام با ۰٫۷ درصد و یهودیت ۰٫۶ درصد و سایر ادیان ۲٫۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. ضمنا زبان مردم اوکراین از گروه زبان‌های اسلاو شرقی است و شباهت زیادی به زبان روسی دارد. به عبارت دیگر لغات مورد استفاده در زبان اوکراینی بیشتر بر گرفته از زبان لهستانی است ولی دستور زبان آن به مانند زبان روسی می‌باشد. زبان روسی بیشترین رواج را پس از زبان اوکراینی در این کشور دارد. الفبای زبان اوکراینی نظیر زبان روسی سیریلیک می‌باشد و تفا وت میان این دو اندک است.

 

زبان و مذهب اکراین


آب و هوای اکراین

آب و هوای اکراین بیشتر مواقعه به صورت ابری و بارانی است و همچنین در تمام مدت زمان چهار فصل بارش باران را نیز به همراه دارد بیشتر زمانی که میتوان به این کشور سفر کرد در فصل تابستان است که هم دارای آب و هوای مناسب است و هم میتوان بیشتر به جاهای دیدنی این کشور رفت زمستان بسیار سردی را به همراه دارد اما در تابستان میتوان ا زامواج دریاهم دیدن کرد و هوای گرم است اما شب ها بارش باران را نیز دارد اکراین سالانه گردشگران زیادی به همراه دارد به دلیل شرایط آب و هوای مناسب و سفر به اوکراین در تمام طول سال امکان‌ پذیر است اما بهترین زمان برای سفر به اکراین به این کشور، فصل بهار و پاییز است و سواحل دریای سیاه در روزهای تابستانی بسیار گرم و شلوغ هستند. زمستان فصل بسیار سردی در اوکراین است اما گنبدها و مناره‌های شهر کی‌ یف زیر لایه‌های برف، منظره‌ای بسیار دیدنی دارند.

 

آب و هوای اکراین

 

واحد پول اکراین

واحد پول اوکراین گریونی یا گریونا که با کد ایزوی UAH می‌باشد . واحد کوچکتر از گریونا کاپک است که هر 100 کاپک برابر با یک گریونا می‌باشد و همچنین برای پول خرد واحد کاپک استفاده می‌شود که هر 100 کاپک برابر با یک گریونا می‌ باشد. در اغلب فروشگاههای عمومی و خصوصی، هتل‌ ها، فرودگاهها و صرافيهای رسمی امکان تبديل ارز وجود دارد كه به نرخ آزاد عمل می‌ كنند و در زمان شوروی، اقتصاد اوکراین دومین اقتصاد بزرگ اتحاد جماهیر شوروی بود و یک بخش صنعتی و کشاورزی مهم به حساب می‌آمد و پس از فروپاشی شوروی، نظام اقتصاد با برنامه این کشور به سمت یک اقتصاد بازاری تغییر کرد که روند این انتقال برای اکثریت جامعه که دچار فقر بودند، بسیار دشوار بود.

خاطره انگیز ترین سفر ها با آژانس معراج گشت آسمان

سوالات متداول آشنایی با اکراین | راهنمای کامل سفر

1- هزینه سفر به کشور اکراین چقدر هست؟


۵۵۰ یورو + نرخ پرواز 

2- دلیل اصلی سقوط هواپیما چی بود 


موشک ایران

3- مدل هواپیما اکراینی چی بود 


ایرباس ۲۰۱۵ 

4- چرا کشور اکراین در اتحادیه شینن نیس


به دلیل اختلافات داخلی

5- اوکراین کجاست ؟


اوکراین یک کشور در شرق اروپا است. این کشور با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی، مولداوی، و دریای سیاه هم مرز است. پایتخت اوکراین شهر کی‌یف (Kiev) است.

6- جمعیت کشور اوکراین چقدر است ؟


به طبق آمار رسمی در سال 2021، جمعیت اوکراین حدود 44.7 میلیون نفر بوده است.

7- اوکراین در کدام قاره است ؟


اوکراین در قارهٔ اروپا قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 18 امتیاز دهنده به آشنایی با اکراین
معراج گشت آسمان