لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

چگونه از ایروان به تفلیس برویم

چگونه از ایروان به تفلیس برویم

خیلی از ایرانیان که به شهر ایروان در ارمنستان سفر می کنند، ترجیح می دهند که حالا که تا ایروان رفته اند، از شهر تفلیس گرجستان که در فاصله 275 کیلومتری ایروان است نیز دیدن کنند. با ما همراه باشید تا راه های دسترسی از ایروان به تفلیس را به شما یاد دهیم و با هم ببینیم که از چه روش هایی می توانید این فاصله 275 کیلومتری را طی کرد و چگونه می توان از ایروان ارمنستان به تفلیس گرجستان دسترسی پیدا کرد.

شما مسافرین گرامی می توانید با معراج گشت آسمان به راحتی و سفری با خیالی آسوده با تور ایروان و تور تفلیس به این شهر های زیبا سفر کنید.

با ما همراه باشید تا راه های دسترسی از ایروان به تفلیس را به شما یاد دهیم و با هم ببینیم که از چه روش هایی می توانید این فاصله 275 کیلومتری را طی کرد و چگونه می توان از ایروان ارمنستان به تفلیس گرجستان دسترسی پیدا کرد...

سفر از ایروان به تفلیس با تاکسی

 

اجازه دهید که اول از همه راحت ترین روش سفر از ایروان به تفلیس را بررسی کنیم. تاکسی راحت ترین وسیله ایست که شما به کمک آن می توانید از ارمنستان به گرجستان بروید. البته مساله ای که وجود دارد، این است که کرایه تاکسی های این مسیر بالاست و شما باید حدودا 25 تا 30 هزار درام برای کرایه کردن یک تاکسی برای طی کردن این مسیر هزینه کنید.

سفر از ایروان به تفلیس با مینی ون

 

مینی ون از هر نظر بهترین وسیله ممکن برای سفر از ایروان به تفلیس است. راننده های مینی ون های مسیر ایروان تا تفلیس خیلی سریع رانندگی می کنند و شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد می رسانند. ضمن اینکه کرایه مینی ون های ایروان به تفلیس خیلی ارزان است. مینی ون های این مسیر اصولا هفت نفر را سوار می کنند و صندلی هایشان به شکلی هستند که جلوی پای همه مسافرها باز است و کسی به خاطر محدودیت فضا در طول مسیر اذیت نمی شود. شما با این مینی ون ها می توانید با احتساب زمانی که باید برای گذر از مرز ارمنستان به گرجستان معطل شوید، فاصله ایروان تا تفلیس را ظرف مدت 5 ساعت طی کنید. برای اینکه سوار این مینی ون ها در ایروان شوید، باید به ایستگاه اتوبوس کیلیکیا بروید. از آن طرف اگر بخواهید از تفلیس سوار مینی ون های ایروان شوید، باید به ایستگاه مینی ون ها در کنار ایستگاه قطار آولاباری مراجعه کنید. لازم به ذکر است که مینی ون های ایروان به تفلیس معمولا در ساعت های 7:30، 8:30 و 10:30 صبح و ساعت های 1:00، 3:00 و 5:00 بعد از ظهر حرکت می کنند و قیمت بلیط آن ها 7000 درام است. از آن طرف مینی ون های تفلیس به ایروان در ساعت های 9:00 و 11:00 صبح و همچنینی ساعت های 1:00، 3:00 و 5:00 بعد از ظهر حرکت می کنند و از هر مسافر مبلغ 35 لاری دریافت می کنند.

سفر از ایروان به تفلیس با مینی ون

سفر از تفلیس به ایروان با مارشروتکا

 

یک سری اتوبوس به نام مارشروتکا در مسیر تفلیس به ایروان رفت و آمد می کنند. این اتوبوس ها در ایستگاه اتوبوس اورتاچالا می ایستند و هر وقت که تعداد مسافرانشان به حد نصاب رسید، حرکت می کنند. با این حساب شما نمی توانید مطمئن باشید که دقیقا هر کدام از اتوبوس های این مسیر در چه ساعتی حرکت می کنند. قیمت بلیط این اتوبوس ها درست مثل مینی ون ها 35 لاری است. اما تفاوتی که میان این دو وجود دارد، این است که اتوبوس ها یا مارشروتکاها مسیر تفلیس به ایروان را در زمان طولانی تری طی می کنند. اگر شما در تفلیس یا ایروان سوار این اتوبوس ها شوید، می توانید انتظار این را داشته باشید که 6 ساعته به مقصد برسید. البته باید این را در نظر داشته باشید که تایم حرکت این اتوبوس ها مشخص نیست و ممکن است که شما زمان زیادی را در مبدا منتظر بمانید تا اتوبوستان پر شود. این اتوبوس ها در نهایت ایستگاه اتوبوس کیلیکیا می رسند و دوباره از آنجا به مقصد تفلیس مسافر سوار می کنند. با تمام مواردی که گفته شد، ما استفاده از اتوبوس های ایروان به تفلیس و تفلیس به ایروان را به شما پیشنهاد نمی کنیم و به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن در پی تردد با آن ها نباشید.

سفر از ایروان به تفلیس با قطار

 

در بین ایروان و تفلیس یک مسیر ریلی کشیده شده است و شما می توانید با قطار فاصله بین این دو شهر در دو کشور ارمنستان و گرجستان را طی کنید. اما اگر از ما می پرسید، ما به شما توصیه می کنیم که فقط از قطارهای مسیر تفلیس به ایروان استفاده کنید و مسیر برعکس یعنی مسیر ایروان به تفلیس را با قطار طی نکنید. چراکه زمان حرکت قطارهای ایروان به تفلیس به صورتی است که شما در نیمه شب به مرز ارمنستان و گرجستان می رسید و در آن زمان اگر خواب باشید، مجبور می شوید که از خواب بیدار شوید. قطارهای تفلیس به ایروان در ساعت 8:20 شب حرکت می کند و ساعت 6:55 صبح به ایروان می رسند و بین ساعت های 10:02 و 12:40 دقیقه شب در مرز توقف دارند. این بدین معنی است که شما می توانید بعد از حرکت مجدد قطارهای تفلیس به ایروان راحت تا حوالی ساعت 7 صبح که به مقصد می رسید، بخوابید. اما در مسیر ایروان به تفلیس، قطارها ساعت 9:30 شب حرکت می کنند، ساعت 7:50 صبح به مقصد می رسند و حدودا در بین ساعت های 3:45 بامداد تا 6:05 صبح در مرز توقف دارند.

 


 


 

 

برای رزرو تور ارزان قیمت تفلیس و تور ارزان قیمت ایروان می توانید با ما در آژانس مسافرتی معراج گشت تماس بگیرید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 21 امتیاز دهنده به چگونه از ایروان به تفلیس برویم
معراج گشت آسمان