لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

راه های اخذ اقامت ترکیه و گرفتن پاسپورت ترکیه ای

راه های اخذ اقامت ترکیه و گرفتن پاسپورت ترکیه ای

ترکیه کشور پهناوریست که نیمی از آن در آسیا و نیمی از آن در اروپا قرار گرفته،کشوری که هر سال بهتر و بیشتر از سال گذشته پیشرفت می کند و به نظر می رسد که آینده بسیار درخشانی در انتظارش است. کشوری که شهرهای بسیار خوبی چون استانبول، آنکارا، آنتالیا و ازمیر را برای زندگی در خود جای داده و مسلما زندگی در آن می تواند تاثیر مستقیمی بر روی آینده و کیفیت زندگی شما بگذارد. اما سوال این است که چگونه می توان اقامت ترکیه را اخذ کرد و از چه طریقی می توان برای اخذ پاسپورت ترکیه ای اقدام کرد. ما امروز می خواهیم در این باره با شما صحبت کنیم و آسان ترین راه های مهاجرت به ترکیه را به شما یاد دهیم. پس با معراج گشت همراه باشید.

ما امروز می خواهیم درباره راه های اخذ اقامت ترکیه و گرفتن پاسپورت ترکیه ای با شما صحبت کنیم و آسان ترین راه های مهاجرت به ترکیه را به شما یاد دهیم...

اخذ شهروندی ترکیه با چند سال زندگی در این کشور
 

یکی از قوانین مهاجرتی ترکیه این است که اگر شما 5 سال در کشور ترکیه زندگی کنید، می توانید برای گرفتن تابعیت ترکیه اقدام کنید. مثلا اگر شما با داشتن ویزای کار ترکیه یا ویزای تحصیلی ترکیه یا هر ویزای دیگری به این کشور وارد شوید و 5 سال در این کشور زندگی کنید، این امکان برایتان فراهم می شود که برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید. با این حساب اگر شما هم به فکر مهاجرت دائمی به ترکیه هستید، می توانید ابتدا برای گرفتن پذیرش دانشگاه های ترکیه یا اخذ ویزای کار این کشور اقدام کنید و بعد پله پله به هدف خود یعنی اخذ شهروندی ترکیه نزدیک شوید.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک در ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج
 

بر طبق قانون ترکیه، اگر شما با یکی از شهروندان ترکیه ازدواج کنید، می توانید بعد از گذشت 3 سال از ازدواج با آن شخص برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید. گفتنی است که برای دولت ترکیه فرقی ندارد که شما در خاک ترکیه یا هر کشور دیگری ازدواج کرده باشید. در هر صورت اگر 3 سال از ازدواجتان بگذرد، می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید. اما نکته اینجاست که اگر در کشور دیگری ازدواج کرده باشید، باید حتما کنسولگری ترکیه در همان کشور را در جریان ازدواجتان قرار دهید. نکته دیگر اینکه شما بعد از ازدواجتان می توانید ویزای یک ساله اقامت در ترکیه را دریافت کنید و مرتب آن را هر سال تمدید کنید تا در نهایت بتوانید بعد از سه سال شهروندی ترکیه را اخذ کنید.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک در ترکیه
 

یکی از آسانترین روش ها برای اخذ اقامت ترکیه این است که یک ملک در ترکیه خریداری کنید. این قانونی که می خواهیم در موردش صحبت کنیم، در سال 2018 گذاشته شد و بعد از آن، این فرصت برای خانواده ها مهیا شد تا بتوانند با خرید یک ملک در ترکیه اقامت خودشان و اعضای خانواده شان را بگیرند. اما نکته مهم آن اینجاست که این ملکی که شما در ترکیه خریداری می کنید، باید حداقل به ارزش 250 هزار دلار باشد و حتما باید آن ملک را به مدت 3 سال نگهدارید تا در نهایت بتوانید پاسپورت ترکیه ای را برای خودتان دریافت کنید.


اخذ شهروندی ترکیه با داشتن یک ملک ارزان در ترکیه
 

یک راه آسان و ارزان دیگر هم برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد که کمی با روش قبلی متفاوت است. در این روش شما نیازی به این ندارید که حتما ملک 250 هزار دلاری در ترکیه خریداری کنید. بلکه می توانید یک ملک ارزان تر در ترکیه خریداری کنید و با داشتن سند آن برای اخذ اقامت یک ساله ترکیه اقدام کنید. سپس هر سال آن ویزا را برای خودتان تمدید کنید تا بتوانید بعد از گذشت 5 سال زندگی در ترکیه، برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید.

اخذ شهروندی ترکیه با داشتن یک ملک ارزان در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری در یک شرکت ترکیه ای
 

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت ترکیه این است که شما به ارزش 2 میلیون دلار در یک شرکت معتبر ترکیه ای سرمایه گذاری کنید و یا سهام یک شرکت ترکیه ای را خریداری کنید. در این صورت می توانید خیلی سریع اقامت ترکیه را دریافت کنید. اما نکته اینجاست که شما حق این را ندارید که سرمایه خودتان را زودتر از سه سال از آن شرکت پس بگیرید و باید حتما این زمان سه ساله را برای در دسترس نبودن سرمایه تان مد نظر داشته باشید.

اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری در بانک های ترکیه
 

گزینه دیگری که برای مهاجرت به ترکیه در دسترس شماست این است که 500 هزار دلار را برای سه سال در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کنید. در این صورت می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید و به اعتبار پس اندازی که در بانک های معتبر ترکیه داشته اید، شهروندی ترکیه را دریافت کنید.


اخذ اقامت ترکیه با راه اندازی یک کسب و کار جدید در ترکیه
 

اگر شما دوست ندارید که سرمایه تان را در یک شرکت ترکیه ای پس انداز کنید و همچنین تمایلی به خرید ملک یا پس انداز در بانک های ترکیه را ندارید، می توانید به جای این کارها، خودتان یک کسب و کار جدید در ترکیه راه اندازی کنید و از این روش برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید. اما مسئله اینجاست که بیزینسی که در این کشور راه اندازی می کنید، نباید یک کسب و کار کوچک باشد و حداقل باید بتواند برای 50 نفر از مردم ترکیه اشتغال زایی کند. تنها در این صورت است که شما می توانید با اعتبار این کسب و کار جدید در ترکیه، برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید.

شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
 

شما باید یک سری شرایط اولیه داشته باشید تا بتوانید از طریق سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید. اول از همه اینکه شما باید بالای 18 سال سن داشته باشید، باید شرایط سلامتی مناسبی داشته باشید، باید بلد باشید که به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید (در حد ساده و ابتدایی)، درآمد مناسبی داشته باشید و قبلا جرم و خلافی مرتکب نشده باشید و هیچ سوء پیشینه ای نداشته باشید.

مزایای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
 

شما با اخذ اقامت ترکیه و داشتن پاسپورت ترکیه ای می توانید به 111 کشور دنیا بدون ویزای سفر کنید. همچنین می توانید از مزایای بازنشستگی در ترکیه بعد از سن 60 سالگی بهره مند شوید و در نهایت اینکه می توانید با سرمایه گذاری در این کشور، شهروندی فرزندان تان و نوه های تان را در این کشور بگیرید. از همه این ها گذشته اگر اقامت ترکیه را بگیرید، فرزندان شما که کمتر از 18 سال سن دارند، می توانند از تحصیل رایگان در مدارس عمومی ترکیه بهره مند شوند. از همه این ها مهمتر تر اینکه اگر شما از طریق سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید، می توانید تابعیت دوم خودتان را دریافت کنید و به صورت موازی تابعیت ایران را هم داشته باشید. در این صورت اصلا مجبور نمی شوید که یک مدت زمان مشخص را در ترکیه اقامت کنید تا شهروندی ترکیه به شما داده شود. بلکه می توانید در همان حینی که در ایران یا هر کشور دیگری زندگی می کنید، برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید.

مزایای اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

برای اطلاع از قیمت و جزئیات تور ترکیه و تور استانبول با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید.

 حالا اگر همه این شرایط به نظرتان عالی هستند، بهتر است که شما هم قدم اول را برای اخذ اقامت ترکیه یعنی تماس با کارشناسان با تجربه و صادق ما بردارید.در ضمن آژانس مسافرتی معراج گشت مجری مستقیم تور استانبول و تمامی تورهای ترکیه با نازلترین قیمت میباشد.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به راه های اخذ اقامت ترکیه و گرفتن پاسپورت ترکیه ای
معراج گشت آسمان