لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول

همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول

مطمئنا این را شنیده اید که در حال حاضر بیشتر پروازهای استانبول به مقصد فرودگاه جدید استانبول انجام میشوند. اگر دوست دارید که با این فرودگاه بزرگ و تازه تاسیس آشنا شوید، با ما همراه باشید تا همه نکاتی که باید درباره فرودگاه جدید استانبول بدانید را به صورت خلاصه و مفید برایتان بیان کنیم. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه تور ترکیه و تور استانبول با کارشناسان معراج گشت در ارتباط باشید.

در این مقاله یک سری حقایق و دانستنی های جالب درباره فرودگاه جدید استانبول به شما ارائه می کنیم که احتمالا برای شما جالب و البته کاربردی هستند

لوکیشن فرودگاه جدید استانبول و دسترسی های آن
 

فرودگاه جدید استانبول در شمال استانبول و دقیقا در منطقه آرناووت کوی در بخش اروپایی استانبول و در نزدیکی ساحل دریای سیاه واقع شده است. فرودگاه جدید استانبول با محله تکسیم حدود 40 کیلومتر، با محله سلطان احمد حدود 45 کیلومتر، با محله امینونو حدود 40 کیلومتر، با محله گالاتا حدود 38 کیلومتر و با فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول حدود 85 کیلومتر فاصله دارد. روش های مختلفی برای تردد بین فرودگاه جدید استانبول و مرکز شهر استانبول وجود دارد که می توانید برای اطلاع از آن ها مطلب "چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر استانبول برویم" را در وب سایت معراج گشت مطالعه کنید.

لوکیشن فرودگاه جدید استانبول و دسترسی های آن

تاسیس فرودگاه جدید استانبول در منطقه آرناووت کوی
 

فرودگاه جدید استانبول سومین فرودگاهی است که تا به حال در استانبول ساخته شده است. قبل از این فرودگاه، دو فرودگاه دیگر در استانبول وجود داشتند که یکی از آن ها فرودگاه صبیحه گوکچن و دیگری فرودگاه آتاتورک نام دارد. در میان این سه فرودگاه، فرودگاه جدید استانبول از بقیه بزرگتر و البته جدیدتر است و از روز افتتاحش در میانه سال 2018 به مهمترین فرودگاه استانبول تبدیل شده است. لازم به ذکر است که بعد از اینکه فرودگاه جدید استانبول افتتاح شد، دیگر پروازهای توریستی از مبدا فرودگاه آتاتورک انجام نمی شوند و عملا فرودگاه آتاتورک برای پروازهای توریستی از رده خارج شده است.
 

نکات جالب درباره فرودگاه جدید استانبول
 

پروژه ساخت فرودگاه جدید استانبول در سال 2015 کلید خورد و با اینکه در سال 2018 به بهره برداری رسید، اما هنوز که هنوزه کار ساخت آن به اتمام نرسیده است. بخش هایی از این فرودگاه در دست ساخت هستند و قرار است که فازهای دیگر آن تا سال 2028 تکمیل شوند. اگر کار ساخت آن بر طبق برنامه پیش برود، این فرودگاه در سال 2028 به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل می شود و در آن زمان حدود 200 میلیون مسافر در طول هر سال می توانند از آن استفاده کنند. البته این فرودگاه در صورتی می تواند عنوان بزرگترین فرودگاه جهان را کسب کند که تا سال 2028 در کشور دیگری یک فرودگاه بزرگتر از فرودگاه جدید استانبول ساخته نشود.

نکات جالب درباره فرودگاه جدید استانبول


هزینه ساخت فرودگاه جدید استانبول
 

فرودگاه جدید استانبول پروژه بسیار وسیعی دارد و هنوز قسمت های متعددی از آن به بهره برداری نرسیده است. اما بر طبق تخمین هایی که زده شده، قرار است که ساخت فرودگاه جدید استانبول با مجموع هزینه حدود 12 میلیارد دلار تکمیل شود. این هزینه برای ساخت 2 ترمینال، 6 باند فرودگاهی، برج های کنترل و امکانات رفاهی و تفریحی مختلف از جمله مرکز خرید، هتل ها، فروشگاه ها، کافه ها در نظر گرفته شده است و مسلما وقتی که سال 2028 فرا برسد و همه بخش های فرودگاه جدید استانبول افتتاح شوند، این فرودگاه قابل مقایسه با هیچ فرودگاه دیگری در جهان نخواهد بود.

هزینه ساخت فرودگاه جدید استانبول

نکات کاربردی برای استفاده از فرودگاه جدید استانبول
 

به شما توصیه می کنیم که برای پروازهای داخلی از 1.5 ساعت قبل و برای پروازهای خارجی از 2.5 ساعت قبل در فرودگاه جدید استانبول حضور پیدا کنید.  به دلیل اینکه تعداد مسافران فرودگاه جدید استانبول زیاد است و ممکن است که مجبور شوید در صف های طولانی برای اخذ کارت پرواز و طی کردن مراحل دیگر قبل از پرواز منتظر بمانید و با این حساب بهتر است که خیلی دیر به فرودگاه مراجعه نکنید. علاوه بر این، این فرودگاه وسعت زیادی دارد و شما ناچار هستید که برای رفتن از این سمت به آن سمت فرودگاه حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید و مسلما اگر وقتتان کم باشد، باید خیلی با عجله این مسیر طولانی داخل فرودگاه را طی کنید. با در نظر گرفتن همه این موارد و با توجه به اینکه فرودگاه استانبول حدود 1.5 ساعت از مرکز شهر استانبول دور است و ممکن است که در این مسیر ترافیک نیز باشد، به شما توصیه می کنیم که حداقل 3.5 تا 4.5 ساعت قبل از پروازتان از مرکز شهر استانبول به سمت فرودگاه جدید استانبول راه بیفتید تا از پرواز جا نمانید.

نکات کاربردی برای استفاده از فرودگاه جدید استانبول


 

 

 

 

 

 

 

 

امیدواریم که در طول سفر به استانبول، تجربه خوبی از استفاده از امکانات فرودگاه زیبای استانبول داشته باشید و در نهایت سفرتان به استانبول خاطره انگیز و به یادماندنی باشد. برای اطلاع از قیمت ارزانترین بلیط هواپیما استانبول و همین طور قیمت ارزانترین تور استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی معراج گشت در تماس باشید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول
معراج گشت آسمان