لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

خرید در تایلند

خرید در تایلند

خرید کردن در کشور تایلند یکی از فعالیت و کارهای هیجان انگیز و مطلوبی برای عموم مردم الخصوص گردشگران محسوب می شود . دانستن زمان و مکان خرید ، نحوه چانه زدن ، نحوه پرداخت پول و موارد دیگر به شما گردشگران این امکان را می دهد تا بهتر بتوانند خرید ها و سوغاتی هایشان را مناسب با سلیقه خود در تمامی شهر های تایلند اعم از بانکوک ، پاتایا ، پوکت و ... که سفر می کنند ، انجام دهند . کشور تایلند بهشت خریداران میباشد و بسیاری از گردشگران ، اولین اقدامی که می کنند خرید است و شما مسافران به طور حتم مقدار زیادی از وقت خود را در فروشگاه ها و مجتمع های تجاری بی شماری می گذرانند که پرطرفدار ترین خرید ، خرید لباس است . ضمنا هم لباس های ارزانی که مردم این کشور آن را می پوشند ، هم ابریشم نفیس تایلندی و انواع و اقسام صنایع دستی ، وسایل الکترونیکی و کامپیوتری به طور گسترده ای در دسترس شما می باشد . یک فرصت بسیار مناسب برای سفر به تایلند و بازدیداز مراکز خرید و جاذبه های آن، تعطیلات نوروز است. فقط برای بستن قرارداد تور تایلند اقدام کنید و بقیه هماهنگی ها را به ما بسپارید. 

بازار آخر هفته تایلند Chatuchak یا به قول محلی ها JJ ، مورد استقبال گردشگران می باشد

موارد مهم در هنگام خرید

شما با سفر به تایلند انواع زیادی بازارهای شبانه را که در امتداد خیابان های اصلی و مجتمع های بزرگ و معروف این مکان ها ، نزدیک ایستگاه قطار هوایی را خواهید دید . دوستداران خرید و بازار گردی بدانند که بازاری که گاهی از آن به عنوان بزرگترین بازار آخر هفته دنیا نام برده می شود ، بازار آخر هفته Chatuchak یا به قول محلی ها JJ  نامیده می شود که در Chatuchak هزاران لباس در جنس های منتوع گرفته تا اجناس آنتیک به فروش عموم مردم می رسد ، محیط آن حدود 1.1 کیلومتر مربع وسعت دارد و جالب اینکه هر روز هم نیز به وسعتش اضافه می شود .


سفال های سبز یشمی یکی از صنایع دستی معروف و پر طرفدار در میان گردشگران و مسافران تایلند است که زمانی که به این کشور سفر می کنید  نباید در خرید از قلم بیاندازید ، این سفال ها برای صدها سال در تایلند ساخته شده و بوده است و همگی دست ساز می باشند .


مردم تایلند هنرمندانی خبره و چیره دستی هستند که استعدادشان در وسایل چوبی که با دست حکاکی شده اند می باشد و زبانزد گردشگران و مسافران در سراسر دنیا می باشد و شما این وسایل را در همه جای تایلند می توانید تهیه و به عنوان سوغاتی به دوستانتان هدیه بدهید ، جالب است بدانید برای خرید سوغاتی برای تهیه این وسایل انواع مختلف چوب ها از جمله چوب درخت نارگیل و چوب درخت ساج به کار برده می شوند .

 

خرید در تایلند


ضمنا شما اگر اهل خرید هستید بدانید که بیشتر مغازه ها ، از جمله مغازه هایی که در مراکز خرید بزرگ و مجتمع های تجاری بزرگ در تایلند هستند ، معمولاً از ساعت 10:00 تا 22:00 باز هستند اما ساعات کار مغازه ها در مناطق گردشگری تایلند و نقاط دیگر شهر ، در مقایسه با ساعات کار مغازه ها در شهرهای کوچکتر ، طولانی تر می باشد .

 

علاوه بر این توجه داشته باشید که بعضی از مغازه ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند و اما بیشتر فروشگاههای بزرگ شهر بزرگ بانکوک و آنهایی که در شهرهای مهم مقاصد گردشگری هستند معمولاً هر 7 روز هفته باز هستند و جالب است بدانید بازارهای شبانه در تایلند معمولا هنگام غروب باز می شوند و تا نیمه های شب نیز فعال و در حال فروش هستند . شما در سفر به این کشور و مراجعه به بازارهای روز خواهید دید که که در آنها مردم محلی مواد غذایی مورد نیاز خود را می خرند ، حدود ساعت 4:00 باز می شوند و حدود ساعت 9:00 تعطیل می شوند ، بیشتر مغازه ها از جمله مغازه هایی که در مراکز بزرگ خرید و مجتمع های مخصوص خرید هستند معمولاً از ساعت 10:00 تا 22:00 باز هستند اما ساعات کار این مغازه ها معمولاً در مناطق مهم و عمده در مناطق گردشگری طولانی تر از شهرهای کوچکتر است .


همچنین در فروشگاههای بزرگ برای خرید معمولاً قیمت اجناس مقطوع می باشد اما در بیشتر مکان های دیگر و بخصوص کشور خودمان چانه زدن در خرید رواج زیادی دارد ، به ویژه در بازارهای شبانه و بازارهای مرکزی محلی به طور کلی اجناس با قیمت های متفاوت در این کشور به فروش می رسند و می توانید وسایل مورد نیازتان را بین 10 الی 40 درصد کمتر از قیمت اولیه ای آن خریداری نمایید .

 

تخفیف گرفتن تا حد زیادی به مهارت شما و روابط عمومی شما و آن فروشنده ای که ازش خرید می کنید ، بستگی دارد . اما فراموش نکنید که مردم تایلند برای برخورد خوب و شوخ طبع بودن ارزش زیادی قائل هستند و برایشان خیلی مطلوب و دوستانه است .

 

شما گردشگران و مسافران با صبر ، حوصله و یک لبخند صمیمی نه تنها می توانید کالا مورد نظرتان را به قیمت مناسب تری خریداری کنید بلکه می توانید از هنر خرید کردن خود نیز نهایت لذت ببرید ، یک نکته مهم دیگر اینه که قیمت کالایی را که برای نخستین بار می بینید و قصد خرید دارید را از چند مغازه بپرسید تا بتوانید با قیمت واقعی و باب میلتان خرید کنید . همچنین اگر کمی از این مغازه ها دور شوید خواهید دید که مغازه دارها با صدای بلند قیمت کمتری را اعلام می کند تا شما را تشویق به خرید کنند . 

 

همچنین اگر درست وقتی در بازار هستید و در اول وقت مغازه ها باز می شوند می توانید کالای مورد نظرتان را با قیمت بسیاری خوبی خریداری کنید ، زیرا فروشندگان معتقدند فروش اول وقت برای آنها شگون دارد و موجب می شود آنها روز پر رونقی داشته باشند البته این نگرش در کشور خودمان هم دیده می شود . در بیشتر مراکز خرید مهم و فروشگاههای بزرگ به ویژه فروشگاها در مناطق گردشگری بزرگ در بانکوک و بیشتر مناطق گردشگری تایلند شما می توانید برای خرید با کارت اعتباری هزینه کالاها را پرداخت کرد .

 

به هر حال ، گاه فروشنده ای که خرده فروش است و فروشندهای که با کارت اعتباری می فروشد هر دو یک هزینه اضافی بابت استفاده از کارت کسر می کنند . در واقع شاید بهتر باشد که در مواقع ضروری از کارت اعتباری استفاده کنید و بیشتر خرید هایتان را با پول نقد انجام دهید .

 
ضمنا توجه داشته باشید شما که با ویزا گردشگری وارد کشور تایلند می شوید حق دارید تا 7 درصد از مالیات بر ارزش افزوده کالاهایی که در فروشگاههای خرده فروشی رسمی این کشور و همچنین فروشگاههای بدون مالیات کشور تایلند خریداری کرده اید را دریافت کنید . در ضمن نکته مهم در خرید این است که برای خریدهایی که در مجموع حداقل به ارزش 5000 بات تایلندی می رسد و رسید هایشان مجموعاً کمتر از 2000 بات در روز نباشند ، شما می توانید درخواست استرداد مالیات بر ارزش افزوده کنید .

 

گردشگران پس از خریداری کردن کالا در فروشگاه باید برگه استرداد مالیات بر ارزش افزوده را در آن فروشگاه پر کنند و اطلاعات مربوط به سفر خود و پاسپورتتان را به صورت کامل و دقیق در آن وارد کنند و در نهایت در فرودگاه باید قبل از عبور از گیت ، برگه ها را در دفتر استرداد مالیات بر ارزش افزوده را در اتاقی که در فرودگاه تعبیه شده است به مسئولین گمرک تحویل بدهید و لازم است بدانید که در فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی دفتر استرداد مالیات بر ارزش افزوده نزدیک ورودی بخش عزیمت داخلی است .

 

خرید در کشور تایلند

 


جشنواره خرید تایلند

جشنواره خرید در تایلند از جمله جشنواره های ویژه و پرطرفدار در تایلند است که همه ساله با حضور پرنگ گردشگران و مسافران افتتاح و برگزار می شود و جمعیت عظیمی را به سمت خود می کشاند جشنواره خرید در تایلند با بیش از 400 غرفه خرید متنوع و با اجناس بسیار مختلف ارائه شده در برندهای معتبر و معروف در دنیا برگزار می گردد و شما خریداران می توانید از تخفیف های 10 تا 80 درصدی این فروشگاه های بزرگ بهره مند شوند .


در ضمن شما مسافران و گردشگران در جشنواره خرید تایلند امکان خرید انواع لباس ها ، جواهرات و وسایل الکتریکی را با قیمتی بسیار ارزان و مناسب خرید کنید و در جشنواره خرید تایلند فروشگاه های بسیاری شرکت می کنند که شامل تعداد زیادی مراکز خرید بزرگ بانکوک تا مغازه های کوچک محلی می باشد . لازم به ذکر است که تخفیف هایی که این فروشگاه ها و مغازه ها برای اجناسشان در نظر می گیرند مختلف می باشد .

 

این تخفیف ها از 10 تا 80 درصد متغیر است و نکته جالب این تخفیفات این است که مقامات اصلی در گردشگری تایلند با همکاری سایر صنایع گردشگری خود نظیر مراکز خرید ، ایرلاین ها ، هتل های بزرگ ، دفاتر گردشگری در تایلند ، فروشگاه های بدون عوارض ، مالیات و گمرکی ( دیوتی فری )، فروشگاه های اجناس لوکس و زیبا ، باشگاه های گلف و اسپاهای معروف و ... جشنواره خرید تایلند را در مکانی برگزار خواهند کرد که فروشندگان ، بهترین اجناس و مناسبترین تخفیف را به این گردشگران ارائه دهند .


در جشنواره خرید تایلند بازدید کنندگان می توانند علاوه بر خرید ، از سایر برنامه های جانبی این فستیوال نیز لذت ببرند و نیز جشنواره خرید تایلند با بیش از 400 غرفه خرید و با تنوع اجناس ارائه شده در تمامی شهر های این کشور برگزار می گردد .

 

برند های معروف پوشاک در طی برگزاری این فستیوال بزرگ  کل فروشگاه ها را به مراکز فروش محصولات خود تبدیل می کنند و با ارائه تخفیف های 10 تا 80 درصدی به شدت مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرند .


تاریخ برگزاری جشنواره خرید تایلند


جشنواره خرید تایلند 2016 در تاریخ 15 ژون تا 15 آگوست 2016 مترادف با 26 خرداد ماه الی 25 مرداد ماه در کشور ما در شهرهای تایلند برگزار می گردد .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 10 امتیاز دهنده به خرید در تایلند
معراج گشت آسمان