لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

راهنما سفر به شهر وان

راهنما سفر به شهر وان

راهنما سفر به شهر وان یکی از مهترین موضوعاتی است که در تور وان باید از آنها اطلاع داشته باشید و اینکه این شهر در اصل یکی از مقاصد زمینی و مهمتر خارجی ایرانیان است و ضمنا شهر وان ترکیه، بزرگترین شهر شرق ترکیه می باشد، شهر وان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی می باشد ؛ لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به آن را دارید بدانید که هزینه های سفر زمینی به شهر وان کمتر از حالت هوایی خواهد بود.

راهنما سفر به شهر وان یکی از مهترین موضوعاتی است که در سفر باید از آنها اطلاع داشته باشید

راهنمای جامع سفر به وان

یکی از مقاصد زمینی خارجی ایرانیان شهر وان ترکیه، بزرگترین شهر شرق ترکیه می باشد. شهر وان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی می باشد و اینکه هزینه های سفر زمینی به شهر وان کمتر از حالت هوایی خواهد بود ؛ بنابراین درخواست سفر به این شهر بسیار زیاد است و شهر وان از شهرهای مذهبی ترکیه می باشد و زبان آنها کردی کرمانجی است و جالبه بدونید که گربه های وان دارای معروفیت جهانی هستند و بسیاری از گردشگران به این موضوع واقف هستند. راهنمای سفر به وان به شما کمک خواهد کرد کلیه اطلاعات مربوط به سفر را قبل از عزیمت به آن پیش بینی کنید.  در مقاله هزینه های سفر به وان خواهیم دید با برنامه ریزی مناسب می توان هم مسافرت خارجی برویم و هم تجربه ی سفری ارزان را داشته باشیم و در ادامه دریاچه وان این دریاچه یکی از دیدنی های وان، بزرگ ترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه بوده و در منطقه آناتولی شرقی در نزدیکی مرز ایران واقع شده است و شما در صورتی که تمایل دارید می توانید از دریاچه وان ترکیه دیدن نمایید.

 

سفر به وان

 

بهترین زمان سفر به شهر وان ترکیه

بهترین زمان سفر اواسط بهار تا اوایل  پاییز خواهد بود. اگر باز هم دنبال آب و هوایی گرمتر هستید فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید که میانگین هوا در این فصل حدود 29 درجه سانتیگراد خواهد بود. در این بازه زمانی احتمال بارش برف وجود نخواهد داشت. اگر دنبال اسکی و برف بازی هستید بهترین زمان سفر به وان ترکیه فصل زمستان حدود اوایل بهمن خواهد بود.  بهترین زمان سفر به وان ترکیه (بر اساس تعداد گردشگران) در فصول بهار، تابستان و زمستان بیشترین تعداد گردشگر در وان خواهد بود ؛ همچنین اواسط اردیبهشت ماه یعنی آوریل ، اوایل تیر یعنی جولای و اوایل اسفند یعنی ماه یعنی مارس جزء شلوغترین ماه های شهر وان است و به طور متوسط قیمت هتل و بلیط هواپیما و کلاً سفر به وان ترکیه بالا خواهد بود. برای رزرو ارزان هتل، ماه ژانویه یعنی حدود اواسط دی ماه را انتخاب کنید.

 

چه زمانی به وان برویم؟ در بالا توضیحاتی درباره زمان سفر به وان بر اساس آب و هوا و همچنین بر اساس ازدحام جمعیت را بررسی کردیم حال می خواهیم زمان حراجی های وان را مورد بررسی قرار دهیم.

 

با راهنمای سفر به وان همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم ؛ زمان حراج در شهر وان ترکیه و حراجی های وان یکی از جذابترین دلایل برای سفر گردشگران ایرانی است. در واقع بسیاری از گردشگران منظور از بهترین زمان سفر به وان ترکیه را حراجی های این شهر می دانند. مسافرین قبل از عزیمت به این شهر باید راهنمای سفر به وان را مطالعه کنند، برای حراج پوشاک در وان ترکیه بهتر است آخر هر فصل پوشاک خود را تهیه کنید.در واقع برندهای معروف پایان هر فصل پوشاک آن فصل را حراج می کنند. وان شامل بازارهای سنتی نیز می باشد که از پرطرفدارترین مراکز خرید شهر وان ترکیه می باشد اجناسی مثل فرش، قالی ترک، ظروف مسی و برنجی انواع شیرینی جات، قلیان و قهوه ترک را در این بازار می توانید تهیه کنید، در واقع این بازار شبیه بازار تهران می باشد که دارای مراکز خرید مدرن نیز هست. درحراج های بزرگ پایان فصل در وان ترکیه گاهی برای اجناس خود می توانید حدود 70 درصد تخفیف بگیرید، اما روش چانه زنی در وان ترکیه برای فروشگاه های غیر برند امکانپذیر است زیرا در برندهای بزرگ قیمت ها را خود شرکت برند تایید می کند بنابراین امکان تغییر از طرف شعب و کارمندان وجود نخواهد داشت ؛ برای بررسی بیشتر مراکز خرید وان ترکیه حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

وان ترکیه

 

حمل و نقل در وان 

در سفر به وان با خودروی شخصی از مسیر لذت خواهید برد و دغدغه وسیله نقلیه را نخواهید داشت. معمولا خودرو شخصی برای مسافرین بالای دو نفر به صرفه می باشد، البته هزینه های کاپوتاژ، عوارض و بنزین را در نظر داشته باشید و اگر در ترکیه مجبور به سوختگیری شدید به یاد داشته باشید قیمت بنزین در این کشور بسیار بالاست پس سعی کنید حتی الامکان کمترین سوختگیری را داشته باشید تا به ایران برگردید و توجه داشته باشید که ساعت کاری مرز رازی و مرز سرو مرز رازی از ساعت 9 صبح الی 16.30 بعدازظهر فعال است. دقت کنید برنامه ریزی شما طوری باشد که هنگام رسیدن به مرز ساعات کاری مرز فعال باشد در غیر اینصورت باید پیش بینی مناسب برای اسکان را داشته باشید و توجه کنید که مرز سرو 24 ساعته است ؛ مرز سرو برای افرادی که نیمه شب به این مرز می رسند بسیار مطلوب خواهد بود. حرکت از این مرز پیش بینی خاصی برای ورود ندارد فقط باید دقت داشته باشید اگر نیمه شب از مرز عبور کردید در وان به مشکل خاصی برخورد نکنید.  جاذبه های گردشگری وان به غیر از مراکز خرید جذاب جاذبه های دیدنی وان ترکیه نیز محبوب است، در سفر به وان جاذبه های زیادی را تجربه خواهید کرد. سفربانک در مقاله راهنمای سفر به وان ترکیه شما را راهنمایی می کند تا انواع مختلف جذابیت های این شهر را بررسی کنید.

 

 برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور وان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید


چگونه به وان برویم (مسیر سفر به وان ترکیه)

تهران – خوی – وان اگر از تهران به وان سفر می کنید می توانید خود را به شهرستان خوی برسانید و از طریق مرز رازی  با ون هایی که  بعد ا ز مرز پیش بینی شده خود را به وان برسانید. 

مسیر تبریز – وان در تبریز ون هایی وجود دارد که مستقیم شما را به شهر وان می رساند. برای سفر با خودروی شخصی به وان می توانید با خودروی خود به مرز رازی مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه ی کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور با خودروی خود وارد کشور ترکیه شوید.

فقط دقت کنید باید هزینه گواهینامه بین الملی یک ساله، هزینه ی پلاک، بیمه ی 10 روزه ماشین و هزینه عوارض شهرداری را نیز پرداخت نمایید. همیشه در ذهن ما سوال چگونه با خودرو شخصی به وان ترکیه برویم؟ بوده از این پس دیگر در این زمینه مشکلی نخواهید داشت.

 

راهنمای سفر به شهر وان


مرزهای زمینی ایران و ترکیه را بشناسید

مرزهای زمینی ایران و ترکیه ایران با ترکیه دارای 3 مرز زمینی می باشد؛ مرز بازرگان یا گورجولاغ، مرز رازی یا کاپیکوی، مرز سرو یا اسندره که هر سه مرز در استان آذربایجان غربی قرار دارند. راهنمای سفر وان با مقایسه ی این سه مرز به شما کمک خواهد کرد بهترین مسیر را برای سفر به وان انتخاب کنید تا از اتلاف وقت و هزینه ی شما جلوگیری بعمل آید. سفر بانک در این بررسی همراه شما خواهد بود؛ اگر مبدا را بصورت فرض مشهد تبریز در نظر بگیریم از مسیر مرز رازی تا شهر وان ترکیه حدود 330 کیلومتر خواهد بود. اگر قصد دارید از مسیر سرو وارد ترکیه شده تا وان ترکیه از مبدا تبریز حدود 430 کیلومتر خواهد بود؛ اگر از ارومیه قصد سفر دارید تا مرز رازی 304 کیلومتر و از مسیر مرز سرو 300 کیلومتر خواهد بود.  روشهای پرداخت عوارض خروج از کشور یکی از مشکلات همیشگی در مسافرت ایستادن در صف عای طولانی است.

 

سفری ارزان به وان

 

از صف های پرداخت عوارض خروج از کشور گرفته تا صف گذرنامه ، گمرک و دهها صف دیگر و با برنامه ریزی درست می توانید حداقل تعدادی از صفوف را کاهش دهید و نیز این مطلب در خروج از تمامی مرزها صدق خواهد کرد به طور مثال اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید بازهم می توانید از این مقاله استفاده کنید. پرداخت عوارض خروج از کشور به چندین روش انجام خواهد شد ف توجه کنید که مراجعه به شعب مرزی نکته مهم این است که شعب غیر مرزی بانکها عوارض خروج از کشور را قبول نمی کنند و این برای شما دردسرساز خواهد شد البته شعب مرزی 24 ساعته باز هستند و امکان پرداخت در تمامی شبانه روز امکانپذیر است اما به طور قطع شلوغی و ازدحام بیش از حد وقت شما تلف خواهد کرد ؛ ضمنا اگر این روش را انتخاب کرده اید به خاطر داشته باشید حتما پول نقد پشت باجه داشته باشد تا بتوانید با سرعت بیشتری عملیات بانکی را انجام دهید و در ادامه استفاده از کانترهای پرداخت به تازگی در اکثر مرزها کیوسکها و کانترهای اتوماتیک پرداخت، تعبیه شده که با در دست داشتن کارتهای بانکی می توانید عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایید و رسید آن را تحویل افسر گذرنامه دهید و نکته حائز اهمیت اینجاست که در این روش هم ،شما صفوف انسانی را حذف نکردید و دوباره در ساعات شلوغی مرزها باید در صف پرداخت بایستید.

 

 

توجه داشته باشید این کیوسکها در تمامی مرزها نصب نیست و یا بعضی اوقات از سرویس دهی خارج می باشد پس اگر این روش را انتخاب کرده اید به نکاتی که سفربانک به شما توصیه کرده دقت نمایید.  پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور این امکان که حدود اوایل سال 95 در خدمت هموطنان عزیز قرار گرفت بهترین روش پرداخت محسوب می شود و نیز بدون هیچ نگرانی و استرسی به سایت پرداخت بانک ملی ایران مراجعه می کنید و با داشتن رمز دوم و همچنین کد ملی به راحتی عوارض خود را پرداخت کنید. در این روش علاوه بر اینکه در صف های طولانی اتلاف وقت نکرده اید دیگر احتیاجی به رسید کاغذی نیست و پرداخت شما به صورت اتوماتیک در سامانه گذرنامه ناجا ثبت میشود و افسر گذرنامه در هنگام ممهور نمودن پاسپورت آن را رویت می نماید.

 

چگونه با خودروی شخصی به وان برویم؟

در قسمت قبلی یعنی مرزهای زمینی ایران و ترکیه مقایسه جالبی بین مسیرهای زمینی تا وان ترکیه داشتیم که بهترین راهکار سفر زمینی تا وان ترکیه است ؛ شما بعد پس طی مسیر تهران - تبریز که مسیر اتوبانی است و جاده بسیار یکدست ولی کسل کننده است، باید از مسیر تبریز خود را به خوی و بعد از آن به مرز رازی برسانید که مسیر دارای باند اختصاصی می باشد، فقط پس از خوی تا مرز رازی جاده کمی کوهستانی خواهد شد بنابراین اگر در فصول بارانی و برفی در این مسیر هستید از تجهیزات زمستانی استفاده کنید و به نظر می رسد بهترین مسیر وان ترکیه از تهران ورود به تبریز، خوی، مرز رازی و در نهایت وان ترکیه خواهد بود. توجه داشته باشید اگر قصد دارید با خودروی شخصی به ترکیه سفر کنید حتما در مرز رازی سوختگیری نمایید و اگر در خود وان جابجایی با خودروی شخصی نداشته باشید یکبار سوختگیری برای رفت و برگشت کافی خواهد بود. توجه داشته باشید قیمت بنزین در ترکیه حدود 5 لیره می باشد. قطعاً راهنمای سفر به وان ترکیه راهکارهای بسیار مناسبی جهت سفر زمینی به این شهر زیبا و توریستی ارائه خواهد کرد تا ضمن کسب اطلاعات قبل از عزیمت بهترین مسیر را برای مسافرت خود انتخاب کنید.

 

 

 

 

 برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور وان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 13 امتیاز دهنده به راهنما سفر به شهر وان
معراج گشت آسمان