لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

خانه گربه ها در وان ترکیه

خانه گربه ها در وان ترکیه

خانه گربه ها در وان تور ترکیه یکی از جذابیت ها و مکان های پرطرفدار توریست و مسافران است و در ضمن استقبال بی نظیر از سفر به وان وجود جاهای دیدنی وان، آب و هوای خوب این شهر ترکیه، نزدیکی آن به ایران، مراکز خرید وان و البته حراجی های بازارها و فروشگاه ها و ... می باشد که شما در این شهر توریستی بنیادی جهت حمایت از گربه های وان وجود دارد که به " خانه گربه های وان (VAN KEDI EVI) " معروف است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

خانه گربه ها در وان ترکیه یکی از جذابیت ها و مکان های پرطرفدار توریست و مسافران است

آشنایی با خانه گربه ها در وان

در اصل این مجموعه در مرکز استان وان قرار دارد و شما می توانید گربه های زیبا و دوست داشتنی وان را که نماد این شهر هستند در آنجا ببینید. این مرکز گربه های وان را در تمام سنین نگهداری می کند.  تاریخچه خانه گربه ها در استان وان ترکیه در سال 1999 برمی گردد و مسئولان دولت ترکیه دریافتند که گربه های وان رو به انقراض هستند و فقط 90 گربه از این نژاد باقی مانده است ؛ ضمنا این اتفاق بهانه ای شد برای راه اندازی این مرکز؛ اینجا امروزه به یکی جاذبه های گردشگری وان ترکیه تبدیل شده و گردشگران علاقه مند می توانند از آن دیدن کنند.

 

 

مرکز تحقیقاتی خانه گربه های وان در ترکیه در این مجموعه، یک مرکز تحقیقاتی وجود دارد که در آنجا به منظور حفاظت از نسل نزولی گربه وان مطالعات علمی انجام می شود و علاوه بر آن، روش های علمی برای حل مشکلات ژنتیکی و سلامتی آن ها و همچنین و ارتقا و کمک به ارزش اجتماعی و اقتصادی این حیوانات صورت می گیرد ؛ همچنین ساختمان این مجموعه در داخل محوطه باز دانشگاه (دانشگاه یوزینجی ایل) و در نزدیکی دریاچه وان ساخته شده است و محیط زیبایی دارد.  درباره گربه های وان ترکیه گربه وان گونه خاصی از گربه هاست که تنها در آب و هوای وان ترکیه قادر به زندگی کردن است. ظاهر سفید و چشمان دو رنگ، از مهمترین و شاخص ترین ویژگی گربه های وان ترکیه محسوب می شود؛ یکی از چشم های این گربه ها به رنگ فیروزه ای و چشم دیگر کهربایی رنگ است.

 

 

 برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور وان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید

 

با این حال، گربه های با رنگ چشم یکسان هم در آنجا وجود دارند. البته رنگ چشم آن ها در مراحل نوزادی خاکستری است و به مرور زمان و پس از حدود 25 روز، رنگ چشم ها تغییر می کند تا اینکه 40 روز پس از تولد، رنگ چشم گربه ها ثابت می ماند و نیز موهای ابریشمی سفید رنگ این گربه ها آن را زیباتر و دوست داشتنی تر کرده است؛ موی آن ها در فصل زمستان بیشتر می شود. علاوه بر رنگ سفید خالص، برخی از آن ها دو رنگ یا ابلق و برخی نیز خاکستری رنگ با حاشیه ای از نوارهای تیره هستند.  از دیگر ویژگی های جالب و منحصر به فرد آن ها این است علاوه بر غذای مخصوص گربه ها، آن ها هندوانه و خربزه هم می خورند؛ همچنین آب و شنا کردن در آب را دوست دارند و بدانید که تمیز کردن گربه ترک وان نسبت به گربه های دیگر، به دقت بیشتری نیاز دارد اما به طور کلی نگهداری از آن ها آسان است. 

 

 

گربه های وان وفادار و باهوش هستند؛ آن ها مدام در حال تحرک و شیطنت هستند و آنقدر بالا و پایین می پرند تا اگر حتی علاقه چندانی به آن ها ندارید، خودشان را در دلتان جا کنند! زیرا می خواهند دوست داشته شوند. آن ها قادرند همراه انسان زندگی کنند و آسیبی به دیگر حیوانات اهلی (مثل مرغ) نمی رسانند.  طول عمر گربه های وان به 13 سال یا کمی بیشتر می رسد. وزن گربه های ماده 7 تا 12 پوند و وزن گربه های نر 10 تا 20 پوند است.

شاید برایتان مهم باشد بدانید که قیمت گربه های وان ترکیه چقدر است؟ قیمت متوسط بچه گربه های وان بسته به رنگ و سن شان متغیر بوده و به طور متوسط بین $400 تا $800 است. شما می توانید یکی از آن را خریداری کنید و در خانه نگه دارید. گربه وان می تواند 13 سال یا بیشتر با شما زندگی کنند.  اگر قصد داشتید در فصل حراج در وان به این شهر سفر کنید و اگر جزء آن دسته از مسافرانی هستید که به گربه ها علاقه مندند، در سفر خود حتماً سری به این مجموعه بزنید و علاوه بر این مجموعه حمایتی که در وان ترکیه وجود دارد، در شهر پوکت تایلند نیز بنیادی به نام سویی داگ فاندیشن وجود دارد که با هدف حمایت از سگ و گربه ها راه اندازی شده است ؛ ضمنا در این بنیاد، ساخت خانه برای گربه های خیابانی و همچنین سگ های خیابانی صورت می گیرد. عکس خانه های گربه شهر وان ترکیه را در گالری مربوط به همین مطلب ببینید.

 

 

 در سفر خود حتما سری به این مجموعه بزنید. علاوه بر این مجموعه حمایتی که در وان ترکیه وجود دارد، در شهر پوکت تایلند نیز بنیادی به نام سویی داگ فاندیشن وجود دارد که با هدف حمایت از سگ و گربه ها راه اندازی شده است ؛ در این بنیاد، ساخت خانه برای گربه های خیابانی و همچنین سگ های خیابانی صورت می گیرد. عکس خانه های گربه شهر وان ترکیه را در گالری مربوط به همین مطلب مشاهده نمایید.


 

 


 

 

 

 

 برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور وان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 19 امتیاز دهنده به خانه گربه ها در وان ترکیه
معراج گشت آسمان