لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

اسکله وان ترکیه

اسکله وان ترکیه

شهر وان در ترکیه که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، از شهرهای توریستی ترکیه محسوب می شود و به دلیل نزدیکی به ایران، بسیاری از آژانس های گردشگری بازدید از جاذبه های گردشگری وان ترکیه را در برنامه های کاری خود گنجانده اند. به طور کلی بهترین زمان برای رفتن به  وان ، شش ماه اول سال است که در این میان فصل بهار برای مسافرت به این شهر پیشنهاد می شود که در این مقاله سایت ما قصد دارد که جاذبه مهم شهر یعنی اسکله وان تور ترکیه را به شما معرفی کند ، همراه ما باشید.

در وان کشتی های مختلفی به اسکله رفت و آمد میکنند که اگر بر روی برخی از این کشتی ها عکسی از گربه دیدید تعجب نکنید زیرا گربه های وان معروف و به عنوان نماد این شهر ترکیه شناخته شده اند

آشنایی با اسکله وان ترکیه

این شهر کوچک اما توریستی، جاذبه های گردشگری زیادی از جمله " اسکله وان ( Van Iskelesi ) " دارد و بازدید از اسکله وان جذابیت های خاص خودشان را دارد ؛ اسکله شهر وان از جاهای دیدنی وان ترکیه و منطقه ای تفریحی – گردشی در این شهر است که جاذبه های گردشگری دیگری نیز در مجاورت آن وجود دارد و لازم به ذکر است که در سفر به وان ممکن است برنامه ای جهت راهنمایی و گردش مسافران به این منطقه داشته باشد؛ اینجا منطقه ای برای تفریح و سرگرمی که می تواند خاطرات فراموش ناشدنی برای شما به همراه داشته باشد. رفتن به اسکله و گشت و گذار در آن رایگان است و هزینه ای برای شما در بر نخواهد داشت و شما می توانید 1 الی 2 ساعت در اینجا قدم بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید و ضمنا کشتی های مختلفی به اسکله رفت و آمد دارند. اگر بر روی برخی از این کشتی ها عکسی از گربه دیدید تعجب نکنید زیرا گربه های وان معروف و به عنوان نماد این شهر ترکیه شناخته شده اند.

 

 

 برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور وان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید

 

 اسکله وان ترکیه

 

جاذبه های اطراف اسکله وان در اینجا، علاوه بر اینکه می توانید از آب ها و مناظر دیدنی اطراف دریاچه وان لذت ببرید و از این منطقه تفریحی استفاده کنید، می توانید از سایر جاذبه های دیدنی اطراف نیز دیدن کنید : شهر گواش (واقع در جنوب دریاچه وان) و گورستان سلجوقی که دارای سنگ قبرهای زیبا است و مقبره حلیمه خاتون نیز در آنجا قرار دارد، از دیگر جاهای دیدنی وان ترکیه هستند که در اطراف اسکله شهر وان می توان آن ها را دید.  به طور کلی در سفر به وان، گشت و گذار در اسکله در یک عصر یکشنبه و سپس رفتن به رستوران های مجاور آن و استفاده از غذاهای خوشمزه این رستوران ها، به گردشگرانی که به شهر وان مسافرت می کنند پیشنهاد می شود و همچنین دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است که وسعتی در حدود 3,755 کیلومتر مربع دارد و در اطراف با شهرها و روستاهای مختلفی احاطه شده است. این دریاچه در شرق کشور ترکیه و در نزدیکی شهر وان قرار گرفته و در نتیجه فاصله بسیار کمی با مرز ایران و ترکیه دارد.

 

شما علاقه مندان وقتی به دریاچه وان برسید، در اطراف، کوه های بلند و سر به فلک کشیده ای می بینید که ارتفاعی نزدیک 1300 متر دارند. باید بدانید جریان های کوچک این کوه ها در کنار باران است که آب دریاچه را تامین می کند و جالب آن که در دریاچه جذاب وان ماهی خاصی خواهید دید که هیچ جای دیگری در ترکیه می بینید، چرا که تنها زیستگاهش دریاچه وان است و کمی که در اطرافش گشت و گذار کنید، با قایق هایی رو به رو می شوید که با آن ها می توانید تا درون جزایر وان هم بروید و به گردش تان رنگی از هیجان بزنید ؛ باید بدانید در این جزایر دیدنی های باستانی و بقایایی تاریخی وجود دارند و بنابراین گردشی بدیع از تاریخ و طبیعت در انتظار شماست.  دریاچه وان، شکلی مثلثی و عمقی در حدود 171 تا 400 متر دارد و 1,640 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

 

 اسکله وان ترکیه

 

جالب آن که بخش غربی دریاچه عمیق تر و عمقش نزدیک 451 متر ارزیابی شده اما بخش های شرقی دریاچه کم عمق تر هستند. بد نیست بدانید آب دریاچه وان به شدت قلیایی است و پی اِچی در حدود 9.7 تا 9.8 داشته و درصد بالایی از سدیم کربنات و دیگر نمک ها در آن به چشم می خورد. با این وضعیت، آب دریاچه چندان در کشاورزی و موارد آشامیدنی قابل استفاده نیست؛ اما برای مصارف دیگری چون ساخت پاک کننده ها کاربرد دارد و از همین روی سدیم کربنات و دیگر نمک های دریاچه را با تبخیر، استخراج و در صنعت استفاده می کنند.  گرچه دریاچه وان در ارتفاع بالایی قرار گرفته و در زمستان ها نیز آب و هوای بسیار سردی دارد؛ اما غلظت بالای نمک آن، از یخ زدن آب دریاچه جلوگیری می کند و تنها برخی از نقاط کم عمق شمالی منجمد می شود و همین موضوع باعث شده تا دریاچه وان به عنوان مکانی محبوب و مناسب برای شنا و آبتنی شهرت پیدا کند. 

 

در ضمن یکی از جدیدترین اتفاق هایی که باعث شد اخیرا دریاچه وان در صدر خبرهای دنیا قرار بگیرد، کشف قلعه ای سه هزار ساله در اعماق این دریاچه بود و اینکه پژوهشگران با بررسی متوجه شدند که قدمت این قلعه، به دوران باشکوه پادشاهی اورارتو در عصر آهن بر می گردد. این تمدن در کنار دریاچه وان و ارومیه گسترده بود و نزدیک 270 سال در این منطقه حکومت کرد ؛ باستان شناسان با جستجوهای بیشتر در دریاچه وان، متوجه شدند که این بقایای تاریخی در گستره ای نزدیک به یک کیلومتر به چشم می خورند و ارتفاعی تا حدود 4 متر دارند. 

 

 اسکله وان ترکیه


 

 


 

 

 

 

 

 

 برای اطلاعات بیشتر از قیمت تور وان با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.5 از 5 | از بین 32 امتیاز دهنده به اسکله وان ترکیه
معراج گشت آسمان