لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مراکز خرید وان ترکیه

مراکز خرید وان ترکیه

این روزها بیشتر مسافران وان را به دلیل نزدیکی آن و دسترسی زمینی راحتی هم که دارد انتخابش می کنند و در ضمن مراکز خرید تور وان ترکیه دلیل مهم بعدی انتخاب این مقصد می باشد و در ادامه مهم است بدانید که این شهر به عنوان یکی از شرقی‌ ترین شهرهای تور ترکیه به حساب می آید که بسیار به شهر‌های استان‌ های شمال غربی ایران مانند تبریز نزدیک است و به همین دلیل بسیاری از ایرانیان این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی مراکز خرید وان و راهنمای خرید در این شهر بپردازیم، پس همراه ما باشید.

جالب است بدانید که بسیاری از مسافران جهت خرید کردن به مقصد وان سفر می کنند و دلیل آن نیز ارزان بودن پوشاک و برخی دیگر از اجناس می‌ باشد

چرا در شهر وان خرید کنیم ؟

جالب است بدانید که بسیاری از مسافران جهت خرید کردن به مقصد وان سفر می کنند و دلیل آن نیز ارزان بودن پوشاک و برخی دیگر از اجناس می‌باشد، آمارها نشان میدهد که سال گذشته بیش از ۳۵۰.۰۰۰ ایرانی به این شهر سفر کرده‌اند که بیشتر آن‌ها خرید را هدف اصلی خود می‌دادند به همین منظور قصد داریم در ادامه به معرفی و بررسی مراکز خرید شهر وان بپردازیم ؛ در ادامه لازم به ذکر است که شهر وان پر از مراکز خرید بزرگ است و می‌توان گفت به نسبت جمعیت و مساحت این تعداد مراکز خرید تعجب برانگیز است. البته باید گفت اکثر برندهایی که در آنتالیا و استانبول شعبه دارند، در وان نیز فعال هستند. بنابراین اگر کسی قصد دارد برای خرید به ترکیه برود، وان برای او گزینه مناسبی است؛ چون هزینه‌ی سفر بسیار کم‌تر از سفر استانبول یا آنتالیا است و این موضوع خرید در وان ترکیه را به یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کند. و با توجه به آن‌ چه گفته شد، شاید برای شما سوال شود که با وجود این حجم از تعداد مراکز خرید بزرگ چگونه می‌ بایست راه خود را برای انتخاب بهترین مراکز خرید وان ترکیه در راستای صرفه‌ جویی وقت انتخاب کنیم؟ از آن‌ جایی که وقت زیادی از مسافران در سفرهای خارجی صرف خرید سوغاتی و بازدید از مراکز خرید این مقاصد گردشگری می‌شود، پس باید این مراکز خرید را بشناسید و بنا به نیازتان انتخابشان کنید که در زیر با آنها آشنا خواهید شد.

 

خرید کردن در وان

 

معرفی مراکز خرید مهم شهر وان

مرکز خرید AVM

شهر وان به عنوان یکی از مناطق توریستی به خصوص برای ایرانیان به شمار میرود و خرید کردن نیز جزو یکی از جاذبه‌های توریستی آن به شمار میرود که با استقبال چشمگیری نیز مواجه شده است و اینکه مرکز خرید AVM  در وان ترکیه یکی از محبوب ترین مراکز خرید شهر است و اینکه مرکز خرید AVM وان در تیر ماه سال ۱۳۹۳ با هزینه‌ای معدل ۵۰ میلیون دلار ساخته شد و در ضمن AVM مخفف عبارت Alis Veris Merkezi و به معنای داد و ستد است که به عنوان اولین مرکز مدرن و جدید فروشگاهی در شهر وان شناخته می‌شود.

 

مرکز خرید AVM

 

مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر

مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر یک یدیگر از مراکز خرید شهر است که مطمئنا بسیاری از مسافرانی که به شهر وان سفر می‌کنند بدون خرید لباس از آن خارج نمی‌شوند و اینکه مغازه و پاساژهای خرید بسیاری در خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیز وجود دارند که تماما مربوط به فروش پوشاک هستند و یادتان باشد، در صورتی که قصد خرید از مغازه‌های این خیابان را دارید، تخفیف یادتان نرود.

 

مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر

 

مرکز خرید وان آ.و.م

مرکز خرید وان آ.و.م تجربه‌ منحصر‌ به‌ فرد بعدی در خرید کردن است ؛ هرچه از یک مرکز خرید می‌ خواهید از بین تمام مراکز خرید معروف وان ترکیه وان ای‌‌وی‌ام van avm شهرت باورنکردنی دارد. شاید به این‌خاطر که برای برندهای بزرگ هم مغازه گرفتن در آن کار ساده‌ایی نیست. AVM مخفف کلمه‌ " Alis Veris MerkeziK " معنایش همان " مرکز خرید و فروش " است و اینکه اینجا مجموعه‌ ای مستطیلی سفید رنگ است که بازدیدکنندگان معمولاً بیست دقیقه تا یک ساعت و نیم را برای بازدید از این مجموعه صرف می‌ کنند و در محله‌ سرحد ( serhat mahallesi ) قرار دارد و این مجموعه شامل سه‌ طبقه مرکز خرید به‌ علاوه یک طبقه دارای کافی‌ شاپ، سینما، فودکورت و محل بازی کودکان است. این مرکز همه‌روزه به‌ جز روز ملی ترکیه و روز کودک از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب دایر است و برای تجربه‌ی عالی خرید در وان ترکیه بسیار مناسب است و همچنین برندهای آ.و.م و خرید در وان ترکیه آن‌طور که از نظرات گردشگران برمی‌آید، آن‌ها از van avm به‌عنوان بهترین مرکز خرید در وان یاد می‌کنند ؛ لازم به ذکر است که در این مجموعه بیش از ۹۰ برند شناخته‌شده نمایندگی دارند. پوشاک بانوان و آقایان ازجمله ال‌سی‌وای‌کیکی، فلو، کوتون، پنتی، دی فکتو، پیر کاردین، آدیداس و ... را می‌توان با قیمت مناسب خریداری کرد و همچنین بخشی از این مرکز خرید به لوازم‌ خانگی اختصاص دارد. اگر کمی سخت‌ گیرانه نگاه کنیم، تنها مشکل van avm این است که از هتل‌های شهر وان اندکی دور است که البته به‌راحتی می‌توان با یک تاکسی به آنجا رسید.

 

مرکز خرید وان آ.و.م

 

مرکز خرید Atasoy Art

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال اشیای قیمتی و جواهرات هستید باید به Atasoy Art که در مرکز شهر واقع شده است بروید چرا که در این مکان می‌ توانید زیورآلات نقره‌ای سیاه قلم را که یکی از محبوب‌ترین اجناس نیز هست را به وفور پیدا کنید و در واقع سیاه قلم از ترکیب نقره، سرب و گوگرد می‌باشد. با ورود به این مکان با کلی زیورآلات خوشگل که از نقوش پادشاهی اوراتور الهام گرفته شده است مواجه خواهید شد ؛ در واقع این زیورآلات در میان گردشگرانی که به شهر وان سفر می‌کنند بسیار محبوب بوده که می‌توان به جواهرات سیاه قلم، گردنبند، گوشواره، حلقه‌های دست‌ساز و حتی عتیقه اشاره نمود.


مرکز خرید VAVM در شهر وان

نام مرکز خرید Van AVM مخفف «Alis Veris MerkeziK»  به معنی «مرکز خرید و فروش» است. وان ای وی ام در محله سرحت منطقه ایپک اوغلوی شهر وان و در بلوار معروف جمهوری قرار دارد؛ بنابراین با توجه به اینکه بیشترین مراکز خرید وان در این بلوار قرار دارد، دسترسی و مکان یابی مرکز خرید Van AVM بسیار راحت است. وان ای وی ام به وسعت 30 هزار متر مربع، اولین و تنها مرکز خرید این شهر در استانداردهای بین المللی است که در سال 2015 افتتاح شد؛ ساعات بازدید از 10 صبح تا 22 شب است و وان ای وی ام با طراحی ویژه در 5 طبقه و 2 طبقه زیر زمین و فروشگاه هایی که بیش از 90 برند معروف دنیا را به فروش می رسانند در این ساعات پذیرای مسافران و توریستهای بسیار زیادی است. مرکز خرید Van AVM را می توان بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در تاریخ شهر وان دانست که به مرکزی برای جذب توریست استان های اطراف و حتی گردشگران ایران تبدیل شده است.

این مرکز خرید در سال اول بازگشایی ، رکورد بیشترین تعداد بازدید کنندگان را در بین مراکز خرید شهرهای آناتولی از آن خود کرد. وان ای وی ام همچنین با داشتن هایپر مارکت ، بازار فناوری ، فروشگاه های پوشاک و کفش ، رستوران ها و کافه ها ، زمین های بازی کودکان و یک سینما با 7 سالن ، این امکان را برای مردم این شهر فراهم می کند تا هرچه را که می خواهند در کنار هم پیدا کنند. بنابراین می توان گفت مرکز خرید وان علاوه بر موفقیت اقتصادی ، با ایجاد نشاط در زندگی اجتماعی در این شهر با فعالیت های فرهنگی و هنری ، نمایشگاه ها و کمپین های ویژه ای که در طول هفته و آخر هفته برگزار می شود ، به بخش مهمی از سفر بازدید کنندگان وان تبدیل شده است


خرید لوازم خانگی در شهر وان

بعضی از مسافران ایرانی وان را به قصد خرید لوازم خانگی انتخاب می کنند؛ اگر شما هم از این دسته مسافران هستید حتما به ای وی ام سر بزنید و از فروشگاه های برندهای ترکیه ای همچون انگلیش هوم English Home ، برناردو  Bernardo ، کاراکا   Karaca،  مادام کوکو Madame Coco  و وایت اند بیگ White & Beige  که بیشتر آنها در طبقه دوم قرار دارند سر بزنید.

همچنین هایپر مارکت کارفور Carrefour ، فروشگاه لوازم الکترونیک و دیجیتال توکنسا  Teknosa ، عینک فروشی های اپمر   Opmar Optik و آتاسان   Atasun Optik ، و فروشگاه سیم کارت ترکسل   Turkcell برای رفع همه نیازهای شما در دسترس هستند.

 

لیست رستوران ها و کافه ها در شهر وان

 می توانید با خیال راحت یک روز کامل را برای خرید در ای وی ام در نظر بگیرید و برای صرف وعده ناهار و شام به رستوران ها و کافه های این مرکز خرید با منوهای ترکی، بین المللی و غذاهای ویژه ایتالیایی بروید؛ فست فود های معروفی همچون برگر کینگ  Burger King  ، رستوران های ایتالیایی مثل اسباروب Sbarrob ، رستوران های بومی مانند مادو Mado  ، بورسا کباب اوی  Bursa Kebap Evi،  اوستا دونرجی  Usta Dönerci ، ایکیزلر  İkizler و کوفته رامی   Köfteci Ramiz در کنار رستوران های بین المللی مانند پاپ آیز  Popeyes غذاهای لذیذ و با کیفیتی را ارائه می دهند.

 همچنین می توانید یک میان وعده سبک را در یکی از کافه های زیبای گلوریا جینز Gloria Jean's  ، بیگ یلو تاکسی بنزین Big Yellow Taxi Benzin Cafe ، استار 2000 Star Cafe 2000  و یا وافل استاپ  Waffle Stop سفارش دهید. 

 

 

سوالات متداول بهترین مراکز خرید شهر وان ترکیه

1- برندهای معروف در وان ترکیه کدام اند ؟


شهر وان در شرق ترکیه واقع شده است و یکی از شهرهای مهم ترکیه به شمار می‌آید. در این شهر، برندهای معروفی در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند. به عنوان مثال: شرکت Tosçelik، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در ترکیه است، دفتر اصلی آن در شهر وان قرار دارد. شرکت Vakıfbank، که یکی از بزرگترین بانک‌های ترکیه است، شعبه‌هایی در شهر وان دارد. شرکت Vodafone Turkey، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در ترکیه، شعبه در شهر وان دارد. شرکت Migros، یکی از بزرگترین زنجیره‌های فروشگاهی در ترکیه، شعبه‌ای در شهر وان دارد. شرکت Zara، که یکی از برندهای معروف لباس در جهان است، شعبه‌ای در شهر وان دارد. به طور کلی، شهر وان دارای محیط کسب و کار مساعدی برای تولیدکنندگان و برندهای معروف است.

2- مراکز خرید شهر وان ترکیه


شهر وان در شرق ترکیه واقع شده و یکی از شهرهای مهم ترکیه به شمار می‌آید. در این شهر، مراکز خرید متعددی وجود دارند که به بازدیدکنندگان و مسافران این شهر امکان خرید و خرج کردن را فراهم می‌آورند. به عنوان مثال: مرکز خرید AnkaMall: یکی از بزرگترین مراکز خرید در وان است که در مجاورت فرودگاه واقع شده است. این مرکز خرید شامل بیش از 200 فروشگاه، سینما و مجموعه غذایی متنوع است. مرکز خرید جدید وان: این مرکز خرید نسبتاً جدیدتری است که در مرکز شهر واقع شده و دارای بیش از 100 فروشگاه، سینما و مجموعه غذایی می‌باشد. مرکز خرید تارگالر: این مرکز خرید، در نزدیکی خیابان Atatürk واقع شده و شامل فروشگاه‌هایی از جمله مارکت Migros، شرکت ارتباطی Turkcell و دیگر برندهای معروف است. مرکز خرید یلدیز پلازا: این مرکز خرید در شمال شرق شهر واقع شده و شامل بیش از 50 فروشگاه، سینما و مجموعه غذایی متنوع است. به علاوه، در خیابان‌های اصلی و محلات شهر وان نیز فروشگاه‌های محلی، بوتیک‌ها و مغازه‌هایی برای خرید و خرج کردن وجود دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 2.9 از 5 | از بین 77 امتیاز دهنده به مراکز خرید وان ترکیه
معراج گشت آسمان