لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

دعوتنامه برای ویزای کانادا اگرچه جزء مدارک ضروری نیست، ولی یکی از مدارکی است که می‌تواند شانس موفقیت درخواست ویزای تور کانادا را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد.

از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر ۵ سال است، ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای ۵ ساله کانادا نیز شهرت یافته است

ویزای توریستی کانادا

یکی از روش های متداول برای مسافرت و گردش در کشورهای گوناگون، اخذ ویزای توریستی است. بسیاری از گردشگران و مهاجران به دلیل شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی که در کانادا وجود دارد، بازدید از این کشور را در اولویت قرار می دهند. دولت کانادا به علت کثرت درخواست های ویزای توریستی کانادا، قوانینی بسیار جدی در این زمینه برای ورود متقاضیان خارجی وضع نموده است؛ البته در صورت آشنایی کامل با این قوانین و تکمیل دقیق مدارک کار سختی برای اخذ ویزای توریستی کانادا نخواهید داشت. توجه داشته باشید که به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران، مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا باید توسط خود متقاضیان یا از طریق نمایندگان قانونی، در یکی از سفارت های کانادا در کشورهای دیگر، مانند ترکیه، پیگیری شود.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

 ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa که زیر گروه Temporary Resident Visa یا TRV تقسیم‌بندی می‌شود، یکی از انواع ویزای کانادا است که دارنده آن می‌تواند بسته به نوع ویزای توریستی خود (سینگل کانادا، مولتی کانادا، سوپر ویزای کانادا) وارد خاک این کشور شده و هر بار تا مدت معینی در کانادا بماند.  

 

ویزای توریستی کانادا عمدتا به دو شکل زیر است:

ویزای یکبار ورود single entry و یا ویزای مولتیپل کانادا multiple entry صادر می‌شود. ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان ایرانی بسته به نوع درخواست آنها به شکل یک بار ورود و یا مولتیپل صادر می‌شود. برای مثال اگر متقاضی ویزای توریستی کانادا قصد شرکت در یک کنفرانس و یا همایش علمی، فرهنگی … را داشته باشد، ویزای وی بصورت یک بار ورود با تاریخ مشخص برای خروج از خاک کانادا صادر خواهد شد؛ اما اگر متقاضی با ارائه مدارک مورد نیاز تقاضای ویزای بلند مدت توریستی نماید، برای وی ویزای مولتیپل کانادا صادر خواهد شد.

سوپر ویزای کانادا که نوع سوم ویزای توریستی این کشور محسوب می‌شود هم از نظر متقاضی و هم از نظر اعتبار ویزا و هم از منظر مدت زمان مجاز برای اقامت در هر بار ورود به کانادا تفاوت‌های اساسی با دو نوع دیگر ویزای توریستی کانادا دارد که در ادامه همین مقاله بطور مفصل به آن اشاره خواهد شد.  پیش از آغاز بحث در خصوص انواع ویزای توریستی کانادا، ذکر این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است که صرف داشتن ویزای توریستی از کانادا الزاما به معنی اجازه ورود به این کشور نیست! بلکه این افسر مرزی مستقر در فرودگاه است که تشخیص خواهد داد ماهیت حضور فرد در کانادا موقت است و یا فرد دارنده ویزای ویزیتور قصد ماندن در کانادا پس از پایان اعتبار ویزای کوتاه مدت خود دارد.

 

ویزای کانادا

 

انواع ویزای توریستی کانادا

همانطور که در بالا اشاره شد، ویزای توریستی کانادا که خود زیر مجموعه ویزای ویزیتور تقسیم بندی می‌شود را می‌توان به ۳ نوع زیر تقسیم بندی کرد:

ویزای سینگل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا

سوپر ویزای کانادا

 

​ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا که در بین ایرانیان با نام‌هایی همچون ویزای مولتی کانادا و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای کانادا است؛ اگرچه ویزای مولتی کانادا در ذات نوعی ویزای اقامت موقت است اما بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا و اطلاعیه‌های صادر شده، اعتبار این ویزا به جز در شرایط خاص تا زمان پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود. برخی از مهمترین ویژگی‌های ویزای مولتیپل کانادا از این قرار است:ویزای مولتیپل کانادا  ویزای مولتیپل کانادا که در بین ایرانیان با نام‌هایی همچون ویزای مولتی کانادا و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای کانادا است. اگرچه ویزای مولتی کانادا در ذات نوعی ویزای اقامت موقت است اما بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا و اطلاعیه‌های صادر شده، اعتبار این ویزا به جز در شرایط خاص تا زمان پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود.

 

برخی از مهمترین ویژگی‌های ویزای مولتیپل کانادا از این قرار است:

نامحدود بودن تعداد دفعات ورود به خاک کانادا

اعتبار ویزا تا زمان اعتبار پاسپور

تامکان اقامت در کانادا تا ۶ ماه برای هر بار ورود

امکان تمدید مدت ۶ ماه در صورت کافی و قانع کننده بودن دلایل متقاضیپس

از گذشت ۶ ماه از ورود کافی است برای حتی چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید تا با ورود مجدد بتوانید ۶ ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشد.

در صورتی که طی ۱۰ سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت نگاری کرده باشید، برای درخواست مجدد نیاز به انگشت نگاری نخواهید داشت، حتی اگر تقاضای شما ریجکت شده باشد.

از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر ۵ سال است، ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای ۵ ساله کانادا نیز شهرت یافته است. اما در عمل اگر از اعتبار پاسپورت متقاضی ویزای مولتیپل کانادا، ۳ سال مانده باشد، ویزای مولتیپل وی نیز ۳ سال اعتبار خواهد داشت.

 

ویزای نرمال

یکی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ویزیتور کانادا و طبعا ویزای مولتیپل کانادا، دعوتنامه رسمی و معتبر از کانادا است. در ویزای نرمال کانادا تهیه و ارائه این دعوتنامه بر عهده متقاضی است و اوست که در حین ارائه مدارک برای ترجمه و ارائه به سفارت، دعوتنامه را نیز ارائه می‌دهد. به بیان دیگر در ویزای نرمال کانادا، تهیه و ارائه تمامی مدارک لازم برای ثبت نام ویزای کانادا (چه به روش ثبت نام آنلاین و چه به روش مراجعه حضوری به سفارت) بر عهده متقاضی خواهد بود. البته کارشناسان امور ویزا و وقت سفارت هلدینگ نیلگام در ارائه چک لیست و مشاوره همواره در کنار شما خواهند بود.

 

​سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین نوع سوم ویزای توریستی کانادا است. ویزایی که مخصوص پدر، مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ فردی طراحی شده‌است که اولا اقامت دائم کشور کانادا را در اختیار دارد و ثانیا سن او بالای ۱۸ سال است. برای سوپر ویزای کانادا ارائه دعوت نامه از داخل کانادا الزامی است؛  به بیان دیگر دعوت کننده می‌بایست فرزند و یا نوه متقاضی باشد. حداقل حقوق پایه دعوت کننده در کانادا نباید از ۲۴۰۰۰ دلار در سال کمتر باشد؛ مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت کننده نیز حتما می‌بایست ضمیمه پرونده درخواست سوپر ویزای کانادا شود. همچنین دعوت کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت کرده و فرد دعوت شونده باید زیرنظر پزشکان مورد اعتماد سفارت معاینه شود.  تاییده پزشک معتمد سفارت از آن جهت است که سلامت متقاضی پیش از ورود به کانادا تایید شود تا هدف از دریافت سوپر ویزای کانادا درمان و تحمیل هزینه‌های درمانی به دولت کانادا نباشد.

 

انواع دعوتنامه کانادا برای ویزای ویزیتور Visitor

ویزای ویزیتور کانادا یا (Canada Visitor Visa) ویزایی عموما ۶ ماهه است که به دلیلی مشخص و بنا به درخواست متقاضی برای وی صادر می‌شود. خواه این درخواست برای دیدار اقوام و دوستان باشد، خواه شرکت در یک کنفرانس علمی و خواه شرکت در جلسه‌ای تجاری و حتی حضور در یک دوره آموزشی زبان. البته در برخی موارد بنا بر نظر افسر مهاجرت، اعتبار ویزای ویزیتور می‌تواند کمتر از ۶ ماه باشد که در این صورت در مهر ویزای متقاضی تاریخ انقضا ویزا قید خواهد شد. 

در این نوع ویزا، دعوتنامه یکی از مدارکی است که می‌تواند شانس موفقیت درخواست ویزا را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد. برای مثال اگر فردی قصد شرکت در یک کنفرانس و یا همایش علمی را داشته باشد، ارائه دعوتنامه از سوی برگزارکنندگان آن همایش در تایید درخواست ویزا بسیار مثمر ثمر خواهد بود. در پی انواع دعوتنامه‌های ویزای ویزیتور کانادا که می‌توانید از طریق هلدینگ نیلگام به آنها دسترسی پیدا کنید را مرور می‌کنیم:

 

دعوتنامه خویشاوندی کانادا

دعوتنامه شرکت در کنفرانس

دعوتنامه کالج

دعوتنامه خویشاوندی کاناد

دعوتنامه شرکت در کنفرانس دعوتنامه کالج 

 

 

دعوتنامه خویشاوندی کانادا

مرسوم‌ترین نوع دعوتنامه کانادا، دعوتنامه‌هایی هستند که از سوی اقوام و یا دوستان متقاضی ویزای توریستی کانادا برای وی ارسال می گردنند. دعوتنامه خویشاوندی کانادا باید از طرف فردی که دارای اقامت دائم کاناداست و سن وی نیز بیش از ۱۸ سال است برای یکی از اعضا خانواده خود ارسال گردد. اعضا خانواده برای دعوتنامه خویشاوندی کانادا شامل همسر و فرزندان تحت تکلف، پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر، برادر، خاله، عمه، دایی و عمو می‌شوند.

البته برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ گزینه دیگری نیز وجود دارد که به آن سوپر ویزای کانادا گفته می‌شود و راه میانبری است که اصطلاحا از آن به عنوان ویزای والدین کانادا نیز یاد می‌شود. ارسال دعوتنامه خویشاوندی کانادا برای اقوام (غیر از همسر و فرزندان و والدین) شروطی دارد. نخست اینکه دعوت کننده مجرد بوده و شرط دوم این است که سن وی بیش از ۱۸ سال باشد. نکته مهم دیگر در خصوص ویزای خویشاوندی کانادا این است که فرد دعوت کننده باید مدارک مالی دال بر توان مالی خود برای ساپورت هزینه‌های مدعو را به همراه دعوتنامه ارائه نماید. دعوتنامه شرکت در کنفرانس- همایش کانادا برای شرکت در یک کنفرانس علمی، خبری، اقتصادی و … در کانادا نیاز به ویزای ویزیتور دارید و برای دریافت این ویزا نیاز به دعوتنامه شرکت در آن کنفرانس. این نوع دعوتنامه کانادا از طرف نهاد، سازمان، شرکت و یا مسئولین برگزاری سمینار،کنفرانس و یا نمایشگاه برای مدعو ارسال می‌گردد و فرد در هنگام درخواست ویزای ویزیتور کانادا، با ارائه این دعوتنامه، هدف از سفر خود به کانادا را شرح می دهد. 

بسیاری بر این باورند، می‌توانند از طریق ویزای شرکت در کنفرانس قوانین مهاجرت کانادا را دور زده و وارد خاک کانادا شوند. تجربه نشان داده است پس از طی شدن مدت ویزای شرکت در کنفرانس، اقامت فرد در کانادا جنبه غیرقانونی گرفته و می‌تواند مشکلات بسیاری را برای پرونده مهاجرتی فرد در آینده موجب شود. شرایطی که متقاضی را مجاب خواهد کرد با معرفی وکیلی متخصص در امور مهاجرت، پرونده خود را از حالت غیرقانونی به حالت عادی بازگرداند که طبعا صرف هزینه و زمان بسیاری را در برخواهد داشت.

 

دعوتنامه کالج کانادا

برای گذراندن دوره‌های کمتر از ۶ ماه در کالج‌‌های کانادا و یا شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی در این کشور نیز احتیاج به ویزای ویزیتور کانادا دارید. عموما از طرف کالج مربوطه دعوتنامه‌ای ‌برای متقاضی ارسال می‌شود. در این دعوتنامه که به همراه دیگر مدارک به سفارت ارائه می‌شود، نام کالج، زمان شروع و پایان دوره، هزینه دوره و نام دوره آموزشی قید می‌شود. هر ۳ مورد از دعوتنامه‌های کانادا که در بالا به آنها اشاره شد، زیر مجموعه ویزای ویزیتور کانادا قرار می‌گیرند و فرد برای دیدار اقوام در کانادا، شرکت در کنفرانس در کانادا و یا حضور در یک دوره آموزشی در این کشور باید برای درخواست ویزای ویزیتور کانادا اقدام نماید. 

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه ویزای توریستی کانادا یکی از انواع ویزای موقت کانادا است که به دارنده این نوع ویزا اجازه می‌دهد بطور موقت در کانادا اقامت داشته باشد. در ابتدا کمی درباره ویزای توریستی کانادا صحبت خواهیم کرد و سپس بحث ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه را بررسی می کنیم. 

ویزای توریستی کانادا خود به چهار دسته اصلی تقسیم بندی می‌شود:

ویزای سینگل کانادا  

ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله کانادا  

ویزای تضمینی کانادا

سوپر ویزای کانادا 

ویزای سینگل کانادا همانگونه که از نامش بر می‌آید به ویزایی گفته می‌شود که اجازه یکبار ورود به خاک کانادا را خواهد داشت و عموما اعتباری ۶ ماهه دارند. البته نباید در زمان ورود دارنده ویزای سینگل کانادا به خاک این کشور کمتر از ۱ ماه از اعتبار ویزا باقی مانده باشد. 

دارنده ویزای مولتی کانادا یا ویزای مولتیپل کانادا اما اجازه چندین بار ورود به خاک این کشور را تا زمان اعتبار ویزای خود خواهد داشت و در هر نوبت ورود می‌تواند تا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد. این نوع ویزا بدان جهت در ایران به ویزای ۵ ساله کانادا شهرت یافته است که معمولا اعتبار ویزای مولتیپل تا زمان پایان اعتبار گذرنانه فرد خواهد بود و از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی ۵ سال است، طبعا این ویزا نیز اعتباری ۵ ساله خواهد داشت. ویزای تضمینی کانادا به ویزایی اطلاق می‌شود که متقاضی ویزای توریستی دعوتنامه ندارد و مجموعه نیلگام اقدام به تهیه دعوتنامه برای وی می‌کند. جنبه مهم دیگر ویزای تضمینی کانادا این است که در صورت رد شدن درخواست متقاضی، کلیه هزینه های بازپرداخت خواهد شد.

 

 

به طور کل می‌توان به موارد زیر به عنوان شرایط عمومی دعوتنامه کانادا اشاره کرد

دعوتنامه ‌های شخصی عموما از نظر اعتبار، در رده‌های بالاتری قرار می‌گیرند. به بیان دیگر وقتی فردی اقامت دائم کانادا را دارد و مدارک کامل مالی و شغلی خود را به همراه دعوتنامه کانادا ارائه می‌دهد، شانس بسیار بیشتری برای جلب نظر افسر مهاجرت وجود خواهد داشت.

دعوتنامه خویشاوندی کانادا حتما باید ممهور به مهر Notary Public باشد؛ بدان معنی که باید در دفتر اسناد رسی کانادا به ثبت رسیده و مهر برجسته داشته باشد.  

الصاق برگه‌های مالیاتی به دعوتنامه کانادا از طرف میزبان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی نشان‌دهنده قانون‌مندی دعوت‌کننده است.

اگرچه مسئولیت قانونی و حقوقی بازدید‌کننده بر عهده دعوت‌کننده نیست اما بهتر است در دعوتنامه کانادا به مواردی اشاره شود که بر مسئولیت ‌پذیری میزبان تاکید شده باشد.

میزان می‌بایست در دعوتنامه خود به صراحت و با ارائه مدارک حقوق سالانه خود، مسئولیت هزینه اسکان دعوت‌شونده یا شوندگان را برعهده بگیرد.

هر اندازه دعوتنامه کانادا با صداقت بیشتری نوشته شود و به مواردی اشاره کند که دال بر مسئولیت پذیری میزبان باشد، تاثیر بیشتری خواه داشت.

مدت اعتبار دعوتنامه کانادا اعتبار دعوتنامه کانادا نیز بسته به نوع دعوتنامه متغیر است؛ برای مثال اگر دعوتنامه صادر شده برای شرکت در یک کنفرانس باشد، طبعا دعوتنامه نیز تا زمان پایان کنفرانس معتبر خواهد بود؛ و اگر دعوتنامه کانادا از سوی کالجی برای شرکت در دوره‌ای آموزشی صادر شده باشد، با پایان دوره مذکور، دعوتنامه صادر شده نیز فاقد اعتبار می‌شود. اما بطور کل دعوتنامه توریستی کانادا حداکثر تا ۶ ماه اعتبار خواهند داشت.

هزینه دعوتنامه کانادا، هزینه دعوتنامه کاناد در آژانس ما تحت عنوان خدمات ویزای تضمینی کانادا ۸۵۰  دلار آمریکا است. این هزینه‌ها شامل اخذ دعوتنامه کانادا از موسسه معتبر و همچنین کلیه خدمات مربوط به درخواست ویزای کانادا (مشاوره، پر کردن فرم‌ها و ثبت نام آنلاین ویزای کانادا) خواهد بود.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 32 امتیاز دهنده به ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه
معراج گشت آسمان