لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی در کانادا

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا را به خود مشغول کرده است امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در تور کانادا است؛ رویایی که به واقع می‌تواند مسیر مهاجرت و اقامت در کانادا را برای بسیاری دستخوش تغییرات اساسی کند. اما آیا واقعا می توان ویزای توریستی کانادا را به ویزای کار و یا اقامت دائم کانادا تبدیل کرد؟

 

اینکه ویزای توریستی فردی به اجازه کار در کانادا و یا اقامت دائم این کشور تبدیل شود، اساسا افسانه‌ای بیش نیست

چرا به کانادا مهاجرت کنیم

واقعیت این است که امکانی به عنوان تبدیل ویزا اساسا در قوانین مهاجرت کانادا وجود ندارد! به بیان دیگر فردی که برچسب ویزای توریستی کانادا به پاسپورتش الصاق شده باشد، شاید بتواند با داشتن شرایطی خاص ویزای تحصیلی کانادا و یا اجازه کار در کانادا دریافت کند، اما اینکه ویزای توریستی وی به اجازه کار در کانادا و یا اقامت دائم این کشور تبدیل شود، اساسا افسانه‌ای بیش نیست. این اشتباهی است که بسیاری از متقاضیان محترم ویزای تحصیلی کانادا و یا اقامت دائم کانادا بواسطه تبلیغات غلط برخی آژانس‌های مسافرتی و یا موسسات به اصطلاح حقوقی مرتکب می‌شوند و پرونده مهاجرت خود را در مسیری قرار می‌دهند که جز اتلاف زمان و انرژی و البته صرف هزینه‌های گزاف، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

حتی در برخی موارد مشاهده می‌شود برخی از مشتریان بواسطه همین تبلیغات غلط و بعضا سودجویانه سئوالاتی درخصوص فرم تبدیل ویزای توریستی به کار در کانادا طرح می‌کنند که اساسا همچین فرمی وجود خارجی ندارد. بنابراین به صراحت می‌توان گفت تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا و یا تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم به آن معنی که نوع ویزا از شکلی به شکل دیگر تبدیل شود، امکان پذیر نیست.

اما در شرایطی دارنده ویزای توریستی کانادا می‌تواند پس از ورود به کانادا، برای اقامت دائم، اقامت موقت دانشجویی و یا اقامت موقت با ویزای کار اقدام نماید. نکته مهم در این بین این است که دریافت این ویزاها در داخل خاک کانادا با خارج آن تفاوتی ندارد و داشتن ویزای توریستی کانادا نیز تاثیری در موفقیت متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای کار نخواهد داشت.

 


اخذ ویزای کار و ویزای تحصیلی کانادا برای دارندگان ویزای توریستی

اما شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای کار در کانادا برای کسانی که ویزای توریستی این کشور را دارند چگونه است؟ همانطور که در بالا اشاره شد، داشتن ویزای توریستی کانادا هیچ تاثیری در موفقیت متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و یا ویزای اقامت موقت با ویزای کار نخواهد داشت.
به بیان دیگر قوانین مهاجرت برای افرادی که در زمان درخواست ویزای تحصیلی کانادا، اقامت دائم کانادا و یا ویزای کار کانادا، با ویزای توریستی در در داخل خاک این کشور به سر می‌برند، امتیاز ویژه‌ای در نظر نخواهد گرفت. نکته جالب دیگر این است که حتی اگر فرد دارنده ویزای توریستی کانادا پیش از ورود به این کشور، در کشور مبدا برای ویزای کار درخواست داده باشد و پاسخ این تقاضا در زمان حضور وی در کانادا صادر شود، فرد می‌بایست از کانادا خارج شود و بار دیگر با ویزای کار وارد این کشور شود.
همه این موارد موید این نکته است که صرف ویزای توریستی کانادا (حتی ویزای مولتی کانادا) و اقامت موقت در خاک کانادا مزیت و امتیازی برای دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کار و یا اقامت دائم کانادا نخواهد بود.

همانگونه که می‌دانید ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa که زیر گروه Temporary Resident Visa یا TRV تقسیم بندی می‌شوند، به ویزایی گفته می‌شود که دارنده آن می‌تواند بسته به نوع ویزای توریستی خود (سینگل کانادا، مولتی کانادا، سوپر ویزای کانادا) وارد خاک این کشور شده و هر بار تا مدت معینی در کانادا بماند


ویژگی‌های Visitor Visa برای افرادی که قصد تبدیل ویزای توریستی به کار در کانادا و یا ویزای تحصیلی را دارند عبارتند از:

 

ویزای توریستی کانادا برای کار، زندگی یا تحصیل در کانادا نیست. اگر در هنگام ورود به خاک کانادا افسر مرزی مستقر در فرودگاه احساس کند، هدف شما از ورود به کانادا، اقامت طولانی مدت است می‌تواند از ورودتان به این کشور ممانعت کند.

بر اساس قوانین کشور کانادا، دارندگان ویزای توریستی می‌توانند حداکثر تا ۶ ماه در این کشور بمانند اما گاهی افسر مرزی مستقر در فرودگاه بنا بر تشخیص خود این زمان را کوتاه تر می‌کند و فرد می‌بایست در زمان مقرر خاک کانادا را ترک کند.

با ویزای توریستی هر فرد می‌تواند در دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه کالج های کانادا شرکت کند.

حضور در کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور تنها یک حسن دارد و آن اینکه می‌توانید از نزدیک با کالج‌ها و موسسات علمی این کشور مرتبط شوید و ضمن بررسی شرایط، مقدمات دریافت ویزای تحصیلی کانادا را فراهم آورید.

با ویزای توریستی کانادا حتی اجازه کار داوطلبانه نیز نخواهید داشت.

اگر هنگام ورود به هر دلیلی افسر احساس کند شما برای ماندن قصد ورود به کانادا را دارید، می‌تواند مانع ورود شما شود.   

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار

همانطور که در بالا اشاره شد امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا وجود ندارد؛ در واقع فردی که با ویزای توریستی کانادا وارد این کشور شده است، اجازه کار ندارد، حتی به صورت داوطلبانه.

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 18 امتیاز دهنده به تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی در کانادا
معراج گشت آسمان