لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری برزیل

آشنایی با مناطق گردشگری برزیل

کشور برزیل نیمی از جنوب آمریکا را گرفته است، و پنجمین کشور بزرگ در جهان می باشد. سواحل شن سفید، جزایر گرمسیری، کلان شهرهای پر از موسیقی و شهرهای استعماری جذاب، در 7500 کیلومتر خط ساحلی طولانی قرار دارند. جاذبه های گردشگری کشور شامل آبشارهای با ابهت، تالاب پر از حیات وحش، بیابان های بکر و جنگل های انبوه آمازون که هنوز هم چندین قبایل جدا از هم و بدون هر گونه ارتباط با تمام نقاط جهان در آن زندگی می کنند.

کشور برزیل نیمی از جنوب آمریکا را گرفته است و پنجمین کشور بزرگ در جهان می باشد

جاذبه های گردشگری برزیل

اورو پِرتو Ouro Preto

اورو پِرتو یکی از بهترین شهرهای استعماری در برزیل است و به معنی "طلای سیاه" می باشد، که در پایان قرن 17 تاسیس شد. و به سرعت تبدیل به مرکز کشف طلا توسط مهاجران در ایالت میناس گِرایس گردید. این شهر شامل معماری استعماری پرتغال می باشد، در حالی که ساختمان های مدرن باید به معیارهای تاریخی پایبند باشند. کلیساهای قرن 18و19 با طلا تزئین شده اند و مجسمه های الیجادینهو ، اورو پِرتو را تبدیل به محبوب ترین جاذبه ی توریستی در برزیل کرده است. 

 

مجسمه معروف ریودوژانیرو

مجسمه ای به سبک آرت دکو (هنر تزئینی) که توسط مجسمه ساز فرانسوی به نام پل لندوفسکی طراحی و توسط مهندس برزیلی به نام هیتور داسیلوا کوستا و مهندس فرانسوی به نام آلبرت کاکوت ساخته شده است. طول این مجسمه ۳۰ متر و پایه آن ۸ متر است و عرض دستان باز شده ۲۸ متر می باشد. این مجسمه با بتون آرمه (مسلح) و سنگ سوپستن در بین سال های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱ ساخته شده است؛ این مجسمه ۶۳۵ تن وزن دارد و در ارتفاع ۷۰۰ متری نوک قله کوه کورکوادو قرار گرفته است. این مجسمه سمبل ریودوژانیرو و در حقیقت سمبل برزیل می باشد؛ ایده ساخت یک مجسمه بزرگ در بالای کورکوادو اولین بار در سال ۱۸۵۰ مطرح شد، زمانیکه کشیش وینسنتین، پدرو ماریا باس، پیشنهاد ساخت یک مجسمه به افتخار پرنسس ایزابل، دختر امپراطور پدرو دوم، را داد، اگرچه با این پروژه موافقت نشد. دومین پیشنهاد در سال ۱۹۲۰ توسط حلقه کاتولیک ریو مطرح شد، آنها یک مراسم تحت عنوان «هفته یادمان» برپا کردند، تا برای ساخت مجسمه، کمک و امضا جمع کنند.

در میان طرح های مختلف، طرح مجسمه رهایی بخش با دستان باز، به عنوان سمبل صلح انتخاب شد. مطالعات زیادی بر روی طرح انجام شد و مهندسین در نهایت تصمیم گرفتند به جای فلز از بتون آرمه استفاده کنند. مجسمه با طراحی پل لندوفسکی و هیتور داسیلوا کوستا و صورت مجسمه توسط گئورگ لئونیدا، مجسمه ساز رومانیایی ساخته شد؛ ساخت مجسمه ۹ سال طول کشید (۱۹۲۲ تا ۱۹۳۱) که در آن زمان هزینه ای بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ دلار داشت و در ۱۲ اکتبر ۱۹۳۱ بازگشایی شد.

در دهم فوریه ۲۰۰۸، صاعقه ای به مجسمه برخورد کرد و به انگشتان، سر و ابروی آن آسیب وارد کرد که توسط دولت بازسازی شد. در سال ۲۰۱۰ بازسازی کاملی بر روی مجسمه انجام شد. مجسمه شسته شد و جاهایی که مصالحش ریخته بود ترمیم شد و ساختار آهنی درون آن بازسازی و مجسمه ضد آب شد.

 

تئاتر آمازوناس

تئاتر آمازوناس یا آمازون، خانه اپرا در مانائوس، در قلب جنگل آمازون است. اینجا در روزهای اوج تجارت لاستیک ، با استفاده از موادی از سراسر جهان، با مبلمانی از پاریس، سنگ مرمر ایتالیا و فولاد انگلستان ساخته شد. در خارج از ساختمان، گنبدی با 36000 کاشی و سرامیک با رنگ پرچم ملی برزیل پوشیده شده است؛ اولین نمایش در 7 ژانویه سال 1897 توسط اپرای ایتالیایی اجرا شد. خانه اپرا بعد از اینکه تجارت لاستیک کاهش یافت و مانائوس منبع اصلی درآمدش را از دست داد ، تعطیل شد. به مدت 90 سال نمایش فردی در این تئاتر وجود نداشت تا اینکه در سال 1990 دوباره بازگشایی شد.

 

مرکز تاریخی اولیندا

یکی دیگر از شهرهای استعماری خوب حفظ شده اولیندا می باشد ، که در سواحل شمال شرقی برزیل درست در شمال رسیف واقع شده است. اولیندا دارای تعداد زیادی جاذبه توریستی از جمله منطقه ای تاریخی در مرکز شهر ، کلیساها و کارناوال می باشد. بسیاری از کافه ها، رستوران ها، هنرمندان و صنعت گران ، جذابیت هایی را به محل های قدیمی شهر اضافه می کنند.

 

پارک آبی ونیز برزیل

پارک آبی ونیز (Veneza water park)، یک پارک آبی غول پیکر است که در ساحل ماریانا در برزیل واقع شده است.این مجموعه پارک آبی بزرگ شامل بزرگترین رودخانه مصنوعی برزیل می باشد که رودخانه آمازون نام دارد و همچنین این پارک قریب به یک میلیون فوت مربع با 10 میلیون لیتر آب را شامل می شود. “میدان پری دریایی” مکان دیگری در این مجتمع می باشد که دوش بارانی را فراهم می کند؛ این پارک آبی، یکی از بزرگترین پارک های آبی در آمریکای جنوبی می باشد این مرکز، به ارائه سرگرمی های متنوع و مهیج آبی می پردازد ودر رستورانهای آن می توان انواع غذاهای دریایی و سنتی را یافت.Veneza پایتخت شهر رسیف و نام مستعاری است که به این منطقه داده شده است. پارک آب در 20 کیلومتری جنوب شهر رسیف واقع شده است.

 

سائو پائولو | جاده مهاجران برزیل

جاده مهاجران (Rodovia dos Imigrantes)، یک بزرگراه بی همتا در ایالت سائو پائولو، برزیل است. این بزرگراه شهر سائو پائولو را به سواحل اقیانوس اطلس و به شهرهای ساحلی سائو ویسنته و پرایا گرانده متصل می کند و همچنین یکی از شلوغ ترین بزرگراه های برزیل، به ویژه در تعطیلات آخر هفته است؛ این بزرگراه عظیم دارای 744 پل بتون آرمه روی دره و 7 عدد پل و 11 عدد تونل می باشد و طول آن نزدیک به 60 کیلومتر است. این بزرگراه که اخیرا دوباره گسترش یافته است، یکی از شاهکارهای بی پروا مهندسی برزیل با تونل های بسیار بلند و طولانی می باشد که کلیه جنگل های بارانی مناطق جاده ای را پوشش می دهد؛ این بزرگراه در سال 1974 افتتاح شد و در روزهای پایانی هفته معمولا پذیرای بیش از یک میلیون اتوموبیل می باشد. از اینرو به این بزرگراه ” مهاجران” گفته می شود که یادآور سهم مهاجران به توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور با شد.

 

باهیا | کلیسا و صومعه سائو فرانسیسکو برزیل

کلیسا و صومعه سائو فرانسیسکو (Sao Francisco Church and Convent ) ، واقع شده در مرکز تاریخی سالوادور، در ایالت باهیا می باشد در کشور برزیل می باشد. صومعه و کلیسای آن از بناهای تاریخی بسیار مهم استعماری در برزیل است . زمانیکه که راهبان فرقه فرانسیس در سال 1587 به سالوادور رسیدند، تصمیم به ساخت صومعه و کلیسایی در این مکان گرفتند. این فرقه تأثیرات عمده ای بر جریان اندیشه این منطقه داشته است و در میان پیروان این فرقه می توان نام بزرگان بسیاری را دید. این کلیسا و صومعه در پی حملات هلندی ها در اوایل قرن هفدهم تخریب شد. کار بازسازی و مرمت این عمارت در سال 1686 آغاز شد. 

کلیسای کنونی بین سالهای 1708 و 1723 ساخته شد اما فضای داخلی آن توسط هنرمندان مختلفی در طول بخش بزرگی از قرن 18 تزئین شده است. نهایتا تزیین کلیسا و صومعه در سال 1755 به پایان رسید. این مجموعه کلیسایی در میان خانه های ساخته شده به دست راهبان فرقه فرانسیس، غیر معمول و از معماری متفاوتی برخوردار است. سه کلیساهای کوچک جانبی بر روی هر یک از راهرو های جانبی واقع شده است. نمای اصلی ، که به شکل مربع مستطیل بزرگ و با یک صلیب سنگی بزرگ پوشیده شده است نشان دهنده تاثیر پذیری آن از معماری یسوعیون سالوادور می باشد. سبک معماری باروک بیشتر از دیکر نمومه های معماری در این کلیسا به چشم می خورد. سقف چوبی سالن های ورودی توسط خوزه خواکیم در سال 1774 نقاشی شده است. سرتاسر این کلیسا پوشیده شده است از نقاشی هایی با تمثیل و حکایات اخلاقی و مربوط به کتاب مقدس.

 

سائو پائولو | قله خاراگوئا

قله خاراگوئا (Pico do Jaraguá) ، بالاترین قله در شهر سائو پائولو برزیل است،که در حدود 1135 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. واژه ” خاراگوئا” در زبان محلی به معنی ” ارباب دره” می باشد. در سال 1580، فردی به نام آفونسو ساردینا که در این کوه زندگی می کرد متوجه معدن طلا در این کوه شد. با توجه به گفته های مردم بومی که که در آن زمان زندگی می کردند، استخراج این معدن طلا فقط ده سال پس از جنگ های متعدد آغاز شد و این کاوش ها تا قرن نوزدهم ، زمانی که دیگر اثری از طلا بدست نیامد ادامه داشت.
در سال 1961، پارک حفاظتی ایالتی تاسیس شد و خیلی زود پس از آن ، ایستگاه تلویزیونی گولبو مجوز انتقال دکل بر روی قله این کوه را گرفت. این دکل 130 متری در بلندترین نقطه کوه ساخته شده است. در سال 1994 ، این مکان نامزد میراث جهانی توسط یونسکو شده بود..

 

ایپانما

اپانما منطقه ای در سواحل جنوبی شهر برزیل می باشد که بین دو ساحل لبلون و آرپوادور قرار گرفته است. بیشتر زمین های ایپانما متعلق به بارون خوزه آنتونیو موریرا بود و اسم ایپانما از زادگاه این بارون در سائوپائولو گرفته شده است. شهرت این ساحل به دلیل آهنگ معروف”دختری از ایپانما” است که در سال ۱۹۶۲ توسط موسیقیدان پرآوزاه برزیل، آنتونیو کارلوس ژوبیم، ساخته شد.
ایپانما همجوار سواحل کوپاکابانا و لبلون می باشد اما کاملاً از آنها مجزاست. دسترسی به این ساحل از مسیرهای جاده ای بسیار راحت است و فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ های با کیفیتی در مسیر آن ساخته شده است. ایپانما یکی از گران ترین مکان های مسکونی برزیل می باشد. در جاده ساحلی می توانید از وسایل مختلفی مانند دوچرخه، اسکیت و اسکوتر استفاده کنید؛ ایپانما با در بر داشتن دانشگاه ها، گالری های هنری، تئاتر و کافه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگ ریو ایفا می کند. در زمان کارناوال بیش از ۵۰۰۰۰ نفر، از دسته های مختلف عبوری در این منطقه بازدید می کنند؛ قله های دو برادر در قسمت غربی ساحل سر به فلک کشیده اند. همیشه گروه های مختلفی نیز در این ساحل مشغول به بازی های ساحلی نظیر فوتبال، والیبال و فوتوالی می باشند. در فصل زمستان موج ها تا ارتفاع ۳ متر بالا می آیند. غروب خورشید در ایپانما خصوصاً در فصل تابستان بسیار زیباست؛ ساحل آرپوادور یکی از پر طرفدارترین مکان های ایپانما می باشد که البته بخشی از آن به کوپاکابانا تعلق دارد. تفریحات موج سواری، شنا، مشاهده غروب خورشید از پر طرفدار تری فعالیت های گردشگری در این ساحل می باشد.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 19 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری برزیل
معراج گشت آسمان