لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با سائوپائولو

آشنایی با سائوپائولو

بزرگ ترین شهر برزیل سائوپائولو است که یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا و همچنین شهر پرگردشگر در برزیل نیز محسوب می شود؛ شهر سائوپائولو که سامپا هم معروف است ، یکی از ثروتمند ترین شهرهای جهان نیز شهرت یافته است و تنوع تفریحات و سبک زندگی در آن به قدری بالا می باشد که تنها رقیب بارسلونای اسپانیا نیز محسوب می شود؛ این شهر هیچ وقت خلوت نیست گرچه تابستان‌ ها به خاطر گرمای زیاد هوا، مسافران کمتری به سائوپائولو می روند اما باز هم غوغایی از گردشگران برزیل و تفریحات شبانه ‌شان پابرپاست. 

سائوپائولو به خاطر خصوصیات ذاتی جذابش یکی از بهترین مقصد ها برای ماجراجویی فرهنگی در سائوپائولو به ‌شمار می‌ رود. تنوع نژادها و فرهنگ ‌های مختلف زندگی در کنار یکدیگر، شهری رنگارنگ را به وجود آورده است که دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

نقشه سائوپائولو

 

 

 

 


معرفی سائوپائولو ( Sao Paulo )

سائو پائولو مرکز ایالتی به همین نام در کشور برزیل است و بزرگ‌ ترین شهر این کشور و آمریکای جنوبی می باشد؛ این شهر با وجود آسمان ‌خراش‌ های فراوان ظاهری مدرن و زیبا به خود گرفته ، اما در عین حال می‌ توان رنگ و بوی سنتی و قدیمی را هم در آن مشاهده نمود ، سائو پائولو در 25 ژانویه سال 1554 توسط دو مبلغ فرقه‌ مذهبی یسوعی تاسیس گردید؛ البته سائو پائولو در سال 1711 میلادی به طور رسمی عنوان شهر را از آن خود کرد . در ضمن به دلیل رواج یافتن صادرات قهوه ، این شهر در قرن 19 مسیر رشد و شکوفایی را به سرعت پیمود و به طوری که امروزه یکی از بزرگ ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین کلان ‌شهرهای جهان نیز نامبرده می شود.

زبان اغلب مردم این شهر پرتغالی می باشد و شهر سائو پائولو شهری است که هر دو نوع آب و هوای گرمسیری و معتدل را با هم یکجا دارد . این شهر در هر زمان از سال برای سفر مقصدی عالی است و نیازی به نگرانی در مورد تغییرات ناگهانی فصلی در سفر به برزیل نیست؛ تابستان‌ ها ، از ماه دسامبر تا مارس زمانی عالی برای سفر به برزیل به این شهر است که با وجود روزهای آفتابی ، این مدت را برای گشت و گذار در سواحل زیبای این شهر مناسب کرده است . زمستان ‌های این شهر کمی سردتر و برای مسافرانی مناسب است که دوست دارند ژاکت گرم بپوشند.

از جمله بهترین مناطق گردشگری سائو پائولو می ‌توان به پارک ایبیراپوئرا  ( Ibirapuera ) ، ایستگاه راه آهن Luz ، میدان Luz ، خیابان پائولیسیتا ، Batman Alley ، سالن کنسرت Julio Prestes ، موسسه‌ Tomie Ohtake ، موزه‌ هنر سائو پائولو ( MASP ) ، ساختمان Banespa و تپه‌ پیکو دو جاراگویا ( Pico Do Jaragua ) اشاره نمود؛ با این وجود ، اگر به نبال شب ‌نشینی ‌های طولانی و لذت بخش در برزیل هستید شهر سائو پائولو مکانی عالی برای شما توریست های عزیز بشمار می رود.


تاریخچه سائوپائولو

سائو پائولو در 25 ژانویه 1554 میلادی توسط 2 مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد گذاری شد و پایین بودن بهره‌ وری مزارع شکر محلی باعث شده است تا این سکونتگاه مدتی طولانی خالی و در انزوا باقی بماند؛ در سده 17 کشاورزان منطقه اقدام به کاشت گندم به منظور صادرات کرده و در سال 1711 میلادی به سائو پائولو رسما عنوان شهر را اعطا نمودند و در تاریخ 7 سپتامبر 1822 اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائو پائولو انجام شد؛ همچنین در قرن نوزدهم این شهر شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی بسیار خوبی بود که علت عمده آن رواج صادرات قهوه بوده است و بعد از لغو برده ‌داری در سال 1888 ، کشتزارهای قهوه این شهر امواج زیادی از مهاجران از ایتالیا ، پرتغال ، اسپانیا ، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به‌ خود جذب کرده و از سوی دیگر بسیاری از بردگان سابق نیز برای پیدا کردن کار به این شهر آمدند و در سال 1897 ایتالیایی ‌ها بیش از نیمی از جمعیت این شهر را تشکیل داده اند.

در آغاز سده بیستم ، قیمت قهوه به شدت سقوط کرده بود و در نتیجه کارآفرینان محلی سرمایه‌ های خود را به سوی توسعه صنعتی این شهر صرف کردند . صنعتی شدن این شهر به نوبه خود نیروهای جدیدی از مهاجران کشورهای دوردست از جمله ایتالیایی ‌ها ، ژاپنی ‌ها و اهالی سوریه و لبنان را به این شهر کشاند؛ زبان اکثریت جمعیت شهر پرتغالی می باشد و به خاطر حضور قابل توجه مهاجران ایتالیایی به این شهر، زبان گفتاری شهر از زبان ایتالیایی به ‌ویژه گویش ‌های ونتی و ایتالیایی جنوبی تاثیر زیادی گرفته‌ است.

 

موقعیت و جمعیت شهر سائوپائولو

سائو پائولو بزرگ ‌ترین شهر کشور برزیل است و در جنوب شرقی برزیل قرار گرفته است و همچنین این شهر نهمین شهر بزرگ از لحاظ جمعیت می باشد؛ شهر سائو پائولو که در گفتار روزانه " سامپا " نیز نامیده می ‌شود هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ ‌ترین شهر نیم‌ کره جنوبی و قاره آمریکا می باشد . جمعیت این شهر ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر است و جمعیت شهر و حومه آن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر می رسد؛ بر پایه‌ سرشماری سال 2014 میلادی ، جمعیت شهری سائو پائولو بالغ ‌بر ۱۱.۹۶۷.۸۲۵ نفر بوده است و با این وجود جمعیت کل منطقه به عددی بالغ ‌بر ۲۱.۰۹۰.۷۹۱ نفر می ‌رسد.

 

آب و هوای سائوپائولو 

سائو پائولو در نواحی جنوبی واقع شده است و موقعیت جغرافیایی آن باعث شده است که فصل سرما یعنی از ژوئن تا سپتامبر کاملا از سایر فصول سال متمایز باشد ، زمستان ‌های سرد همراه با بارش باران و وزش باد از ویژگی ‌های آب و هوای این شهر می باشد؛ با این وجود ، زمستان تقریبا هوای قابل تحملی را دارد و در بیشتر ایام سال ، هوا در سائو پائولو ملایم و در نواحی ساحلی آب و هوایی مشابه آب و هوای استوایی را داراست؛ تابستان ‌های این شهر از ژانویه تا مارس ادامه دار است و در این مدت احتمال بارش عصرگاهی و گاهی سیلاب نیز وجود دارد ، ماه ‌های زمستانی یعنی ژوئن و جولای ، خشک ‌ترین ماه‌ های سال محسوب می شود.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به این شهر ازماه های مارس تا مه و از اکتبر تا نوامبر است ، یعنی فصل ‌های بهار و پاییز که دمای هوا مناسب است و گردشگران برزیل کمتری در شهر دیده می ‌شوند؛ از آنجایی که این شهر در نیمکره‌ جنوبی قرار دارد ، فصل ‌های آن با فصل‌ های کشورهای نیمکره‌ شمالی متضاد می باشد، در مجموع دمای هوا در تمام طول سال، برای سفر به برزیل برای شما عزیزان مطلوب است.

آژانس معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با سائوپائولو
معراج گشت آسمان