لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری گرجستان

آشنایی با مناطق گردشگری گرجستان

تور گرجستان از جمله کشورهای با فرهنگ غنی و شهرهای زیباست که سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سراسر جهان است ، سفر به این کشور برای شهروندان کشور ما بدون دریافت ویزا نیز امکانپذیر است.

 

همین موضوع سفر ایرانی‌ها به این کشور را بیش از قبل افزایش داده است؛ گرجستان در ناحیه قفقاز اوراسیا می باشد که پایتخت آن شهر تفلیس است و تاریخچه گرجستان را می توان به قلمروهای کهن کولچیس و ایبری ارتباط داد و این کشور از اولین کشورهایی بود که در قرن چهارم به مسیحیت روی آورد.

جاذبه های گردشگری گرجستان

کوه کازبک

کازبک نام کوهی است در شمال شرق گرجستان که در نزدیکی مرز روسیه واقع شده است ، این کوه را با نام «اورست کوچک» نیز می‌خوانند و کوهنوردان ایرانی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ آن را فتح کرده‌اند؛  کوه کازبک از جمله جاذبه های توریستی گرجستان است که در سفر به این کشور نباید آن را از دست داد. به خصوص اگر که علاقه‌ مند به پیاده ‌روی هستید و از دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برید، در سفر به گرجستان حتما بازدید از کوه کازبک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

دریاچه لاک پشت

دریاچه لاک پشت در یک بعدازظهر آفتابی به همراه دوستانتان با کمی خوراکی و یک قایق پدالی که در این دریاچه اجاره داده می شود خاطره لذت بخشی برای شما گردشگران گرجستان می تواند باشد، محلی که در آن واقع شده فوق‌العاده زیباست و می‌توانید از جو آرام و محیط زیبای دریاچه لذت ببرید.

 

شهر سنگی اوپلیستیخه

شهر سنگی اوپلیستیخه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای سنگی دنیاست ، اوپلیستیخه شهری باستانی در گرجستان است که از تراشیده شدن صخره‌ها ایجاد شده و در ۱۰ کیلومتری شرق شهر «گوری» در استان «شیدا کارتلی» قرار گرفته است؛ این شهر روی یک صخره بلند و درساحل غربی رودخانه متکواری ساخته شده و یکی از منحصر به فردترین مناطق گرجستان به حساب می‌آید. شهر سنگی اوپلیستیخه دارای قدیمی‌ترین سد ، داروخانه ، بازار، آمفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و صد ها اثر باستانی دیدنی دیگر در جهان است که باعث جذب گردشگران از نقاط مختلف گرجستان می شود.

 

قلعه ناریکالا

 قلعه نارکالا قلعه‌ای با شکوه و به جامانده از قرن چهارم که در شهر تفلیس قرار گرفته است ، این قلعه که توسط پارس‌ها ساخته شده است ، به خوبی نمایانگر تاریخی بودن و فرهنگ غنی کشور گرجستان است ، همچنین قلعه ناریکالا یکی از قلعه‌های اصلی کشور گرجستان به حساب می‌آید که در آن زمان برای محافظت از شهر ساخته شده بود و هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان به شمار می‌رود.

 

کلیسای ترینیتی گرگتی

این کلیسا، کلیسایی متفات نسبت به تمام کلیسا هایی است که در طول عمر خود دیده‌اید ، کلیسا ترینتی گرگتی در کوه کازبک و در ارتفاع ۲۱۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است ، این کلیسا در موقعیتی کاملا مجزا در بالای کوه قرار داشته و توسط طبیعتی وسیع احاطه شده است که باعث می‌شود منظره‌ای فوق‌العاده چشم نواز داشته باشد. کلیسای ترینیتی گرگتی در قرن چهاردهم ساخته شده است و هم اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی گرجستان به حساب می‌آید.

 

تفلیس

مطمئنا هیچ لیستی از شهرها و مکان های دیدنی گرجستان بدون پایتخت این کشور یعنی شهر تفلیس، کامل نیست ، شهر تفلیس که به عنوان جواهر گرجستان شناخته می‌شود سمبلی برای تاریخ ، فرهنگ و معماری کشور گرجستان است؛ این شهر با این که یکی از شهرهای بزرگ گرجستان می‌باشد ولی هنوز حس کوچک و صمیمی بودن در آن احساس می‌شود و مناطق دیدنی شهر تفلیس به اندازه‌ای زیبا هستند که هنگام سفر در این شهر گذر زمان احساس نمی‌شود و همچنین پیشنهاد میکنیم که در سفر به تفلیس بازارها، خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های این شهر را از دست ندهید.

 

باتومی

باتومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان بوده و بهترین تفریحگاه ساحلی به حساب می‌آید که جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این شهر وجود دارد و اگر از جمله افرادی هستنید که به دنبال آب و هوایی دلپذیر در تابستان هستید مطمئنا تجربه ‌ای فراموش نشدنی و خاطره انگیز در این شهر خواهید داشت؛  بازدید از پارک دولفین‌های باتومی، قدم زدن در بلوار قدیمی و زیبای باتومی ، بازدید از باغ ملی گیاه شناسی باتومی، لذت بردن و هیجان تله کابین باتومی، بازدید از میدان زیبای Piazza، رفتن به میدان اروپا، بازدید از برج Alphabet Tower، بازدید از بنای عشق Ali and Nino، رفته به پارک ۶ May و بازدید از آکواریوم باتومی از جمله کارهایی است که در سفر به شهر باتومی می‌توانید انجام دهید.


میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس :

کشور گرجستان یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین خیابان های تور تفلیس که همیشه پر از گردشگر و توریست می باشد خیابان روستاولی است که قبلا با نام گلوینی در میان مردم نامبرده میشد اما  تغییر نام خیابان به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی گرجستان یعنی " شوتا روستاولی " می باشد و در ضمن این خیابان حدود 1.5 کیلومتری طول دارد و از میدان تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع شده و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی می گردد و بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان هستند و از جمله آنها می توان به پارلمان گرجستان ، اپرا و باله شهر تفلیس ، دادگاه عالی ، کلیسای کاشوتی ، موزه مردمی گرجستان ، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره نمود .

 

در تور های گرجستان یکی از مهم ترین ویژگی هر هتل نزدیکی به این خیابان میباشد و معمولا هتل های که به این خیابان نزدیک اند گران تر میباشد .

 

شهر سنگی اوپلیستیخه تفلیس :

شهر سنگی اوپلیستیخه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای سنگی دنیا می باشد ، اوپلیستیخه شهری باستانی در گرجستان است که از تراشیده شدن صخره ‌ها بوجود آمده و در ۱۰ کیلومتری شرق شهر " گوری " در استان " شیدا کارتلی " قرار گرفته است و طبیعتی منحصر به فرد و بکری را به شما گردشگران باتومی هدیه می دهد ؛ همچنین این شهر روی یک صخره بلند و در ساحل غربی رودخانه متکواری ساخته شده و یکی از شگفت انگیزترین مناطق گرجستان در میان توریست ها است ، شهر سنگی اوپلیستیخه دارای قدیمی ‌ترین سد ، داروخانه ، بازار ، آمفی ﺗﺌﺎتر ، کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی ، معابد مختلف ، زندان ، سیاه چال و صد ها اثر باستانی دیدنی دیگر در جهان است که باعث جذب گردشگران از نقاط مختلف جهان به گرجستان شده است .


 موزه ملی گرجستان :

موزه هنری گرجستان که با نام موزه ملی گرجستان نیز شناخته می شود، در بخش قدیمی شهر تفلیس و در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می‌کشاند. در این موزه آثار زیادی از کشور عزیزمان ایران وجود دارد که عموما مربوط به دوره ی قاجار است. کشور گرجستان در زمان قاجار جزو نواحی شمالی ایران محسوب می‌شد که با عهدنامه‌ی گلستان، به کشور روسیه واگذار شد. نقطه عطف این موزه، گنجینه باستان‌شناسی آن است. این گنجینه از ثروت عظیمی از طلاها، نقره و زیرخاکی‌های سنگی ارزشمند تشکیل شده است که متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد هستند. موزه ملی گرجستان یکی از مهمترین موزه های کشور گرجستان محسوب می گردد که حدود 140،000 وسیله و شی از فرهنگ های مختلف و دوره های زمانی متفاوت را در خود جای داده است. اگر علاقه‌مند به بدست آوردن اطلاعات و درکی عمیق‌تر از گذشته‌ی شهر باستانی و باشکوه تفلیس هستید، بازدید از این موزه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

 منطقه قدیمی تفلیس :

در منطقه قدیمی تفلیس، تعدادی از دیدنی های اصلی تفلیس واقع شده اند. این منطقه بواسطه چشمه های آبگرم طبیعی خود و حمام گوگردی که دارد، معروف است. منطقه قدیمی تفلیس در نزدیکی های خیابان شاردنی واقع شده است و در آن می توان تعداد زیادی رستوران مدرن، کافه های روباز، کلوپ های شبانه و گالری های هنری را مشاهده نمود.

 

در بخش قدیمی تفلیس (تفلیس قدیم)، جاذبه های گردشگری بیشتری از تفلیس جدید دارد. در باریک‌ ترین بخش از دره تفلیس، قلعه ناریکالا قرار دارد که متعلق به  قرن هفدهم است. با عبور از محله ها و خیابان های باریک و تنگ تفلیس قدیمی، با وجود مغازه‌های کوچک، احساس می‌کنید که در روستا هستید؛ با این حال که زیاد هم از مرکز شهر فاصله ندارید. در تفلیس هنوز هم می توانید دست‌ فروش‌ها را در اطراف ایستگاه مترو ببینید که محصولات ییلاقات گرجستان نظیر میوه، سبزی، پنیر و آجیل تازه را می فروشند.

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری گرجستان
معراج گشت آسمان