لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جشن آب تایلند Songkran

جشن آب تایلند Songkran

یکی از جاذبه های تور تایلند آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم می باشد که هر ساله در تایلند جشن های بسیاری برگزار می شود که باعث شده تا مردمان بسیاری از سراسر دنیا بخصوص مسافران به این کشور بیایند . یکی از بهترین و پر هیجان ترین جشن ها جشن آب تایلند می باشد که هر ساله در شهر های بانکوک ، پاتایا و پوکت برگزار می شود.

یکی از بهترین و پر هیجان ترین جشن ها جشن آب تایلند می باشد

تاریخچه جشن آب در تایلند

جشن آب تایلند همه ساله در تایلند برگزار می شود و 3 روز به طول می انجامد تا 15 آوریل که نخستین روز سال جدید است نیز ادامه دارد و اینکه واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است. جالب است بدانید که این روز همچنین جشن آب تایلند برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند ، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند. این فستیوال فرصتی برای پیوند مجدد خانواده ها است که در آن خانواده دور هم جمع می شوند و در معابد و مکانهای مقدس به دعا و نیایش می پردازند و با احترام و به آرامی آب آمیخته شده با عطر تایلندی موسوم به " نام اپ تایی " را بر روی مجسمه های بودا می ریزند . ضمنا گردشگران بدانند همچنین وقتی کوچکترها از بزرگان قبیله و پدرها و مادرهایشان می خواهند برایشان دعا کنند و آب نام اپ تایی را بر روی دستهایشان می ریزند.


این فستیوال بدون پاشیدن آب تکمیل نخواهد شد و بیشتر فعالیت ها در طول فستیوال Songkran ( جشن آب ) شامل آب است زیرا اهمیت اصلی این جشن ، عمل تذهیب و پاک سازی خود و پاکیزه شدن قبل از آغاز سال نو است.

 

جشن آب تایلند


مردم تایلند طبق عقاید خود ، آب را مظهر پاکی می دانند ، بطوریکه بدبختی ها و نکبت ها را از جانشان و جامعه شان دور می کند.

 

بنابراین باید بر روی هم آب بپاشند و این جشن در تمام نقاط کشور بین مرد و زن ، پیر و جوان ، کودک و خردسال برگزار می شود و تایلندی ها با استفاده از ادواتی نظیر شلنگ ، تلمبه ، سطل و تفنگ های آب پاش و به طور کلی هر چیزی که می توان با آن آب را پاشید آب را به صورت هم می پاشند و در ضمن جشن آب در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی  این روزها از مناطق مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند.

 

تایلندی ها برای جشن سال نو برنامه های متنوع دیگری نیز دارند ، همه گردشگران و مردم برای اولین حضور در این جشن دقیقه شماری می کنند. برپایی جشن های سنتی از سنن اصلی تایلند است که اکثر گردشگران در این جشن شرکت می کنند .

محل برگزاری جشن آب جشن در تایلند :

آب در تمام شهر های تایلند برگزار می شود ولی در پایتخت ( شهر بانکوک )، به صورت مفصل تر برگزار می شود.  

برای کسانی که قصد دارند به دیدن این جشن زیبا بروند.  

آدرس دقیق محل برگزاری جشن آب در پایتخت، به صورت زیر است :

 خیابان خوآسان – Khao San Road  و خیابان سیلوم – Silom Road .

 در دیگر مکان ها آدرس دقیق از این قرار است : جشن آب بازی در پوکت : ساحل پوتانگ محل عمومی این جشن مهیج است.  جشن آب بازی در پاتایا : در خیابان های ساحلی تایلند.  بیشتر هتل های تایلند در جشن آب بازی تایلند بلیط جشن استخر می فروشند  و جشن رقص و آواز بزرگی می گیرند.


زمان و مکان برگزاری جشن آب تایلند

این جشن بزرگ در شهرهای مهم تایلند از جمله بانکوک ، پاتایا و پوکت برگزار می شود اما به نوعی بزرگترین و باشکوه ترین جشن آب ، به دلیل ازدحام جمعیت فراوان در شمال تایلند و در چیانگ مای اجرا می شود ، چرا که بسیاری از شهروندان از دیگر شهرها به شهر خود باز می گردند تا در کنار خانواده خود از این جشن زیبا لذت ببرند و سالانه گردشگران بسیاری هم به این کشور می روند . این جشن امروزه از تاریخ 13 تا 15 آوریل ( 24 تا 26 فروردین ) طی سه روز برگزار می شود و بسیاری از توریست ها را از سراسر دنیا به سمت این کشور می کشاند تا از این جشن ملی هیجان انگیز دیدن نمایند مخصوصا آن را از دست ندهید .

 

در این سه روز نه تنها مردم خود این کشور بلکه تمامی گردشگران در سراسر دنیا در این فستیوال شرکت می کنند . نکته قابل توجه اینجاست که مسئولین و دولت مردان کشور نیز خود را از مردم جدا ندانسته و همگی در این مراسم شرکت کرده و اعمال این روز را به جا می آورند و از آنجایی که این جشن در فروردین ماه برگزار می شود فرصت خوبی است که سال جدیدتان را با این جشن پرشور و هیجان آور شروع نمایید .

نکاتی مهم که قبل از جشن آب باید رعایت کرد :

در این بازه زمانی در تایلند بودید از باید ها ونباید ها یی از قبیل موارد زیر فراموش نکنید!

 چرا که اگرچه این جشن بسیار محبوب و با شکوهی در بین مردم تایلند است.  

در مواردی که این جشن به ۷ روز طول می انجامد، به آن 7 روز مرگ می گویند که به دلیل اینکه در این مدت افراد زیادی به دلیل تصادفات از بین می روند.

 لذا از پاشیدن آب و پودر روی رانندگان و موتور سواران جدا خودداری کنید.

 در این جشن قرار است خیس شوید، اگر دوست ندارید خیس شوید بهتر است خانه بمانید.  

مراقب وسایل گرانبهای خود باشید. از کیف ضد آب استفاده کنید.

 در این روز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا از ترافیک در امان بمانید.

 سعی کنید به مردم تایلندی سال نو خوبی را آرزو کنید.

 لبخند بزنید. مراقب بچه ها و افراد پیرتر جامعه باشید.

از کفش سُر استفاده نکنید.


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 24 امتیاز دهنده به جشن آب تایلند Songkran
معراج گشت آسمان