لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معبد بزرگ بودا ( Big Buddha )

معبد بزرگ بودا ( Big Buddha )

معابد تایلند یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری تور تایلند می باشد. معابد بزرگ این جزیره سالانه مسافران زیادی را به خود جذب کرده است ، شهر پوکت معمولا با مناظر و نقاط طبیعی بکرش شهرت جهانی یافته است و مسافران هم معمولا بیشتر وقت خودشان را در ساحل ‌ها و جزیره‌ های ناب و فوق‌ العاده‌ دیدنی این شهر می‌ گذرانند . با این حال پوکت چند تا از بزرگ‌ ترین و خاص ‌ترین معابد تایلند را در خود جای داده و بعضی از این معابد قدمتی صد ساله دارند و همچنین بعضی ها جدیدترند و ناشی از تلاش‌ های این شهر برای خلق مناطق گردشگری جدید می باشد ، برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید .

معبد بزرگ بودا ، بزرگ‌ ترین و گران‌ ترین پروژه ‌کشور تایلند بشمار می رود

معرفی معبد بزرگ بودا

بودای اعظم بزرگ ‌ترین مجسمه‌ بودای کشور تایلند می باشد و این بودای غول ‌آسا بر تپه ‌های زیبا در جنوب جزیره پوکت ساخته شده ‌است و در بالای این تپه که قرار بگیرید همه نقاط جنوبی پوکت را می بینید و قطعا این منظره زیبا شما را غرق در هیجان  خواهد کرد .


پوکت یکی از استان های مهم تایلند هم از حیث زیبایی و بکر بودنش و هم از حیث هجوم گردشگران از سراسر دنیا مورد توجه می باشد ، پوکت در جنوب تایلند قرار دارد و مقصدی که آن را اغلب با بنادر و جزایر زیبا و سواحل بی نظیرش می شناسند . همچنین گردشگران به این ناحیه می روند تا کمی استراحت کنند و از سواحل جذاب و دیدنی آن بهره مند شده و کلی ریلکس شوند .

 

بیگ بودا

 

یکی از معروف ترین و مهم ترین بنادر این استان چالونگ ( Chalong ) نام دارد که هتل و اقامتگاه های متعددی هم در آن ساخته شده است ، این بندر مقصد سفر امروز مقاله ماست ، چرا که در سمت شمال غربی آن و بر فراز تپه ای با نام نکرد ( Nakkerd Hills ) مجسمه زیبا و غول پیکری به چشم می خورد که می خواهیم به سراغ آن برویم و بیشتر با آن آشنا شویم پس با ما همراه باشید .


مجسمه بودا بزرگ ، چهره  بودا را به تصویر می کشد و با 45 متر ارتفاع و 25.45 متر عرض و حدودا 135 تن وزن جالب است که از اقصی نقاط پوکت دیده می شود . شما گردشگران اگر اینجا را برای گشت و گذار انتخاب کردید هم می توانید از مناظر فوق العاده و بکر اطراف آن بهره ببرید و هم به همراه سایر بازدید کننده ها گشتی جذاب در میان فرهنگ و سنت تایلندی داشته باشید .


مجسمه بودای بزرگ یا بیگ بودا برای همه ی تایلندی ها اهمیت بسزایی دارد و با این که این اثر قدمت زیادی ندارد اما از همان زمان ساخت اولیه آن مورد احترام و توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است . نکته حائز اهمیت این که این مجسمه را در سال 2007 میلادی ساخته شد و برای اتمام این پروژه 100 میلیون بات ( حدود ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان ) خرج شده است که برای ساخت یک مجسمه مبلغی سرسام آور به شمار می رفت .

 

بیگ بوداا تایلند

 

این مقدار پول برای چنین کاری آنقدر زیاد بود که تایلندی ها این مجسمه بزرگ پوکت را بزرگترین پروژه انجام شده در 100 سال اخیر در سراسر تایلند می نامند . از دلایل اصلی بالا رفتن هزینه ها در این پروژه استفاده از سنگ مرمر سفید و طلا در قسمت های مختلف این مجسمه بزرگ است . تایلندی ها در بین سال های 1997 تا 2001 میلادی در تلاش برای یافتن راهی بودند که جوان هایشان را به دین بودا علاقمند و ترغیب کنند و ساخت این مجسمه هم یکی از راهکارهایی بود که در همین دوران پیشنهاد شد .

 

همچنین در بین سال های 2001 تا 2006 میلادی برای توسعه بیشتر اقتصادی تایلند و جذب توریست های بیشتر ، تصمیم بر آن شد تا مجسمه بودای بزرگ در شهر پوکت ساخته شود . تندیس های بودا برای مردمان تایلند بسیار مقدس و قابل احترام می باشد و 95 درصد از جمعیت این کشور پیرو مذهب بودایی هستند و شما عزیزان با ورود به این سرزمین هزاران مجسمه در ابعاد گوناگون از بودا را مشاهده خواهید کرد . اغلب به اشتباه فکر می کنند که بودا تنها نام بنیان گذار مذهب بودایی می باشد اما جالب اینجاست که بوداهای متعددی وجود دارند و در حقیقت به افراد بلند مرتبه و مقدس در این مذهب ، لقب بودا را هدیه می دهند و به همین خاطر هر یک از مجسمه هایی که از بودا را مشاهده می کنید شکل و شمایل منحصر به فرد خود را دارا هستند .

 

بیگ بودا پوکت


در ضمن حدود تنها 10 سال از عمر این معبد می‌ گذرد و بودای اعظم ، بزرگ‌ ترین و گران‌ ترین پروژه ‌کشور تایلند بشمار می رود که برای جذب گردشگر در این شهر کلید خورده ‌است . این بودا ، 45 متر ارتفاع و آن هم در حالت نشسته می باشد و گفته می ‌شود در ساخت آن ، 135 تن مرمر سفید استفاده شده ‌است . 


ضمنا شما گردشگران می توانید از محوطه سرسبز و بسیار با صفا و منحصر به فردی که در پایین معبد بودای اعظم وجود دارد نهایت لذت را ببرید که به زیبایی‌ های این معبد افزوده است و همچنین همانطور که گفتیم این معبد بر روی تپه‌ های مرتفع ساخته شده ‌است و شما پس با حضور در آن نمایی 360 درجه و بسیار زیبا از شهر فوق العاده بکر پوکت و دریا را در زیر پایتان خواهید داشت .


بخش های مختلف مجسمه بودا بزرگ پوکت

مجسمه بودای بزرگ پوکت کاملا سفید رنگ است و اگر به آن نزدیک شوید غرق در ابهت و عظمتش آن خواهید شد اما این مجسمه مشهور از چه قسمت هایی تشکیل شده است ، با ما همراه باشید تا در این بخش می خواهیم به گوشه گوشه ی این مجسمه سری بزنیم و تجربیاتمان را با شما به اشتراگ بگذاریم . اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید می بینید که مجسمه بزرگ بودا بر روی یک سکو نشسته است و ضمنا در اصل یک طبقه در زیر آن وجود دارد . اینکه به محوطه بزرگ مجسمه برسید و آن را از بهترین زاویه از نزدیک تماشا نمایید می بایستی حتما از این طبقه عبور کنید .

 

در این سطح ، نمایشگاهی دائمی برپا می باشد و در آن عکس ها ، تندیس ها و مجسمه های افراد والا مقام مذهب بودایی به چشم می خورند که به زیبایی برای دید عموم مردم بخصوص شما گذاشته شده است . اگر با اشخاص سیاسی مهم در کشور تایلند ، آشنایی داشته باشید مطمئنا تصاویر و یادبودهایی جالب از آن ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد .


در این نمایشگاه سعی دارند به شما را بیشتر با عقاید و آداب و رسوم مردم تایلند و پیروان بودا آشنا کنند . البته در همین قسمت برخی از بودائیان به پرستش و راز و نیاز با مجسمه های مقدس شان پرداخته و پیشکش هایی هم به آنان هدیه می دهند که منظره جالبی برایتان خواهد بود . اگر به خرید سوغات هم علاقه مند هستید ، در این قسمت سوغاتی هایی چون مجسمه های کوچک مذهبی ، شبیه سازهای کوچک از بودای بزرگ پوکت ، شمع ، عود و ... برای فروش وجود دارد که شما می توانید از میان آن ها ، سوغاتی های خوبی برای عزیزانتان خریداری کنید .


جذاب ترین بخش بازدید از مجسمه بودای بزرگ پوکت ، گشت و گذار در اطراف و محوطه زیبای آن است ، محوطه ای وسیع که حدودا 2500 متر مربع مساحت که در این قسمت چندین مجسمه کوچک تر دیگر را مشاهده خواهید کرد که هر یک نماد و نمایانگر یکی از داستان ها و افسانه های پیروان مذهب بودا می باشند . ضمنا شما بازدید کنندگان باید با این مذهب بیشتر آشنا باشید تا معنا و مفهوم و داستان مجسمه های کوچک را متوجه شوید زیرا این تندیس ها دارای هیچ گونه توضیحی نیستند و توجه داشته باششید که یکی از متصدیان این مجموعه بزرگ در رابطه با این قسمت از مجسمه بزرگ بودا می گویند :


تمرکز و نادیده گرفتن بدی ها از اصول مهم بودا می باشد و باید ذهن را خوب و خالص نگه داشت و با اخلاقی شایسته ، خوشحال زندگی کرد ، همه مجسمه های این قسمت نشانگر خلق و خوی خوب و عواقب بد اعمال زشت و مسائلی از این دست هستند و ما عقاید بودا را سر لوحه زندگی خود قرار داده ایم . در همین قسمت شما امکان این را دارید که مجسمه های دیگری هم از بودا را نیز مشاهده کنید که مشهورترین و بزرگترین آن ها بودای طلایی است که در آن بودا بر روی ارابه ای شبیه به اژدها یا ماری غول پیکر نشسته است .

 

از دیگر نکات جالبی که در این محوطه مشاهده می کنید درختان تنومندی وجود دارد که به آن ها زنگوله هایی وصل شده است و با وزش نسیم ، صدایی  جالب روحانی به گوش شما می رسد ، صدایی که می تواند به تمدد اعصابتان در اینجا  کمک کند و گاها این زنگوله ها را به اشیای دیگری هم متصل می کنند و شما بازدید کنندگان نیز قادر هستید در همین بخش به مدیتیشن و انجام اعمال دینی خود بپردازید .


از ابتدای ورود به محوطه بودای بزرگ ، تابلوهای راهنما شما عزیزان را به سوی عرشه بازدید ( view point ) راهنمایی میکند و ضمنا برای رسیدن به این قسمت باید نمایشگاه و چند پله را پشت سر بگذارید . ضمنا به محوطه روبازی می رسید که از آن جا به وضوح از زاویه پایین مجسمه بودای بزرگ پوکت را خواهید دید و همچنین به عرشه بازدید که بروید مجسمه بودا کاملا بالای سر شما قرار گرفته است و همین موضوع بر ابهت آن می افزاید و مهم اینجاست که اوج بزرگی و عظمتش را احساس خواهید کرد . درست رو به روی مجسمه بزرگ بودا پلکانی بسیار دیدنی از جنس سنگ مرمر و بتن وجود دارد که چهره محوطه را شاهانه و سلطنتی تر کرده و این پله ها آن قدر پهن و بزرگ هستند که ابهت و شکوه مجسمه را چندین برابر کرده است .

 

ضمنا قرار است در برنامه های آینده ، بخش های دیگری هم به این پله ها اضافه شود . شما بازدید کنندگان اگر قصد بالا رفتن از این پلکان را دارید حتما آب آشامیدنی همراه ببرید چون بالا رفتن از آن ها اصلا کار آسانی نیست . بودای بزرگ پوکت طی سال های مختلفی تکمیل گردیده است و هنوز هم این ساخت و ساز ادامه خواهد داشت ، ساخت و ساز این مجسمه بزرگ و زیبا از سال 2006 میلادی آغاز گردید و در طی یک سال 12 متر از بدنه اصلی مجسمه ساخته شده است . در بنای این مجسمه سعی شده تا در حین ظرافت ، استحکام و زیبایی آن هم در معرض دید عموم قرار بگیرد و این روند همچنان ادامه داشت تا ارتفاع بودای بزرگ پوکت در سال 2009 میلادی به 40 متر رسید .


از سال 2009 تا 2010 میلادی تمرکز بیشتر روی ریزه کاری ها بوده و شکل و شمایل کلی مجسمه تغییر چندانی نکرده است . از سال 2011 میلادی آرام آرام پای گردشگران به این منطقه گردشگری زیبا باز شد و اما هنوز این منطقه امکانات خوبی برای پذیرایی از آن ها نداشت و افراد زیادی به صورت پیاده به سوی این مجسمه رهسپار می شدند .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 2 امتیاز دهنده به معبد بزرگ بودا ( Big Buddha )
معراج گشت آسمان