لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مینی سیام تایلند ( Mini Siam )

مینی سیام تایلند ( Mini Siam )

نام پاتایا و جذابیت های بی شمار و منحصر به فرد در کنار سواحل فوق العاده تایلند و امکانات گردشگری متنوع همه و همه باعث شده است که شما گردشگران را جذب خود نماید . در این شهر ساحلی تفریحات آبی و سرگرمی های شبانه حرف اول را می زنند و توجه بیشترین توریست های جهان را جلب کرده و می کند و همچنین موزه ها و دیدنی های قدیمی و جدید جلوه خاصی به پاتایا بخشیده است .

 

تور پاتایا در ساحل شرقی خلیج تور تایلند واقع شده است و با آب های آبی و دنیای رنگارنگ زیر آب هر ساله مقصد گردشگران بسیاری است که به منظور استراحت و تفریح تایلند را انتخاب کرده اند و از میان جاذبه های متنوعی که در این شهر وجود دارد در ادامه مینی سیام مجموعه ای مینیاتوری در شهر پاتایا را به شما عزیزان معرفی کنیم .

 

مینی سیام پاتایا بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در خود جای داده است

معرفی مینی سیام تایلند

مینی سیام مکانی در مرکز شهر پاتایا در کشور تایلند واقع شده است که ماکت هایی از آثار باستانی کشورهای مختلف جهان را در آنجا در سایز کوچک برای گردشگران در کشور تایلند گرد آوری شده است .  مینی سیام Mini Siam در پاتایا یک شهر کوچک مینیاتوری است که در فضای باز طراحی شده است و مدل‌ های کوچک شده از ساختمان‌ های مهم از سراسر دنیا را به نمایش عموم مردم و توریست ها گذاشته شده است .

 

این مجموعه از سال 1980 میلادی رونمایی شد و در سرتاسر این زمین بزرگ ، حدود 100 ماکت از ساختمان‌ های تاریخی و مدرن دنیا با مقیاس 1:25 را در خود جای داده است و برای هریک از ساختمان ‌ها یک تابلو اختصاص داده شده است که جزئیات بنا در آن نوشته شده است .

 

مینی سیام

 

لازم به ذکر است که این پارک به دو منطقه تقسیم بندی شده ، مینی سیام Mini Siam که شامل ماکت ساختمان ‌های تایلند است و مینی یوروپ ( اروپای کوچک ) Mini Europe ، ماکت ساختمان ‌هایی از قاره اروپا ، آمریکا و دیگر نقاط جهان را شامل می ‌شود .


چندین ساعت زمان می برد تا بتوانید کل این مجموعه گسترده را به راحتی ببینید ، کرم ضد آفتاب و گذاشتن کلاه در ساعات گرم روز را فراموش نکنید و بعد از تاریکی هوا این ساختمان‌ های مینیاتوری و کوچک به زیبایی روشن می‌شوند و زیبایی دو چندانی را پیش روی شما خواهد گذاشت .


این آثار که به دست هنرمندان تایلندی طراحی و ساخته شده است ، شامل بناهایی چون برج ایفل ، کاخ کرملین ، کاخ الیزه ، برج پیزا ، طاق نصرت ، کاخ پادشاهی تایلند و هم چنین تخت جمشید ( پارسه ) و صدها معماری زیبای دیگر از سرتاسر جهان می باشد .

مینی سیام اولین مجموعه مینیاتوری کشور تایلند و سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است . 


مسیر این ماکت ها طوری طراحی شده که شما در یک جاده زیبا حرکت می کنید و شما مسافران تمام ماکت ها را از نزدیک می بینید و اگر می خواهید دوباره برگردید باید کل مسیر را طی کنید یعنی در حقیقت یک مسیر را فقط برای تماشای ماکت ها تعبیه کرده اند .  در این مجموعه عده ای از هنرمندان کهنه کار تایلند ، در فضایی بزرگ و سرسبز آثار زیبایی از سمبلهای نمادین کشورهای دنیا را گرد هم جمع کرده و در واقع مینی سیام یک mini world می باشد .

 

مینی سیام پاتایا

 

سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و کلمه مینی سیام به معنای تایلند کوچک نامگذاری شده و از زیبا ترین ماکت های قرار داده شده در مینی سیام ، ماکت تخت جمشید از ایران عزیزمان است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد و جالب است بدانید آماری که بازدید گردشگران و مردم تایلند از این پارک زیبا تخمین زده شده است در حدود 10 میلیون نفر در سال می باشد .

 

پاتایا در فاصله 165 کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک واقع شده است ، شهر پاتایا با بازدید بیش از 5/5 میلیون توریست در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می ‌دهند و یکی از مهم‌ ترین مناطق گردشگری تایلند به شمار می رود .


مینی سیام Mini Siam مدل ‌های مینیاتوری از ساختمان ‌های تاریخی کشور تایلند مانند کمر Khmer ، سوخوتای Sukhothai ، آیوتایا Ayutthaya و همچنین بناهای مدرن را دربرگرفته است و همچنین معبد فانوم رانگ Phanom Rung که مربوط به دوران کمر Khmer  می شود و بالای یک تپه ساخته شده است تمدنش به قرن 10 تا 13 میلادی باز می گردد .


معبد وات آرون ( معبد سپیده ‌دم )  Wat Arun که در کنار رودخانه چائو فرایا Chao  Phraya قرار گرفته است یکی از جاذبه های گردشگری تایلند دارای شهرت در بین مسافران است و نیز این معبد بیش از 80 متر ارتفاع دارد و بیشتر از 2 قرن از زمان احداث آن می‌ گذرد .


کاخ بزرگ The Grand Palace و معبد وات فرا کائو Wat Phra Kaew در بانکوک که در منطقه تاریخی راتاناکوسین Rattanakosin قرار گرفته‌ شده است و از بهترین جاذبه‌های تایلند است و کاخ بزرگ در سال 1872 میلادی زمانی ‌که شهر بانکوک پایتخت جدید سیام شد ایجاد گردید و تا پایان قرن 19 میلادی از آن به عنوان محل اقامت خاندان سلطنتی استفاده می ‌شده است .

 

مینی سیام تایلند


مینی یوروپ : اروپای کوچک Mini Europe شامل ماکت‌ های مینیاتوری از ساختمان‌ های مهم اروپا ، ایالات متحده آمریکا و دیگر نقاط جهان را در خود جای داده است . این قسمت از پارک 2 جاذبه بسیار مهم برای شما گردشگران از کشور فرانسه را در خود دارد  : یکی طاق پیروزی Arc de Triomphe و دومی برج ایفل Eifel tower که هر دو آنها در مرکز پاریس قرار دارد .

 

طاق پیروزی Arc de Triomphe  در سال 1806 میلادی به دستور ناپلئون و به احترام کشته‌ شدگان در جنگ طراحی و ساخته شد . برج ایفل Eifel نیز یکی از نماد های شناخته‌ شده فرانسه می باشد که این برج فلزی با ارتفاع 324 متر در سال 1889 میلادی برای نمایشگاه جهانی ساخته شد و هر ساله میلیون ‌ها نفر گردشگر چشم انداز شهر را از بالای این برج تماشا می ‌کنند و لذت می برند .


در قسمت مینی یوروپ Mini Europe ماکت مینیاتوری دو بنای معروف ایتالیا ، برج کج پیزا Leaning Tower of Pisa و کولوسئوم Colosseum نیز موجود است که برج پیزا Pisa حدود 56 متر ارتفاع دارد و با مقادیری انحراف به یک سمت کج شده است و ساخت این برج 8 طبقه در قرن 12 میلادی آغاز گردید .

 

انحراف این برج هنگام ساختنش به دلیل پایه و بنیان نامناسبش شروع شد و به مرور بدتر نیز شد ، بنای کولوسئوم Colosseum که یک امپراطوری بزرگ بوده در قرن اول میلادی در زمان امپراطوری روم ساخته شده است ، ده ‌ها هزار نفر در این مکان به تماشای جنگ بین گلادیاتورها ، مراسم اعدام و اجرای تئاتر می ‌نشستند و کلی لذت می بردند .

 


دیدنی های مینی سیام تایلند

همانگونه که در بالا بیان شد مینی سیام مجموعه ای مینیاتوری در پاتایا است که با داشتن بیش از 100 ماکت از شناخته ترین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می رود ، این مجموعه از لحاظ وسعت و تعداد آثار ارزشمند در رتبه سوم جهان قرار گرفته است و رتبه های اول و دوم در اختیار پارک های مینیاتوری هلند و تایوان می باشد . پارک مینی سیام دارای دو قسمت است که یکی مربوط به آثار تاریخی تایلند و دیگری اروپای کوچک است که شامل ماکت های مینیاتوری از ساختمان های معروف اروپا ، ایالات متحده آمریکا و دیگر نقاط جهان می باشد ، لازم به ذکر است که این دو قسمت توسط رودخانه ای کوچک از یکدیگر جدا شده اند .

 

مینی سیام یا تایلند کوچک دهکده ای جهانی است که دیدنی های شرق تا غرب و جنوب تا شمال را در خود جای داده است و مکانی مناسب برای آشنایی با جاذبه های جهان را برای شما عزیزان فراهم نموده است . گرند پالاس ، معبد فانوم رانگ ، معبد سپیده دم ، معبد بودای زرین ، سالن آنانتاساماخوم ، پل رودخانه کوای ، معبد ماهاتات سوخوتای ، شهر آیوتایا و … از ماکت هایی هستند که در بخش تایلند این مجموعه به نمایش گذاشته شده اند و برج ایفل ، کاخ کرملین ، کاخ الیزه ، برج پیزا ، طاق نصرت ، کولوسئوم ایتالیا ، بهشت آلتار پکن ، برج لندن ، مجسمه آزادی نیویورک ، تخت جمشید و … از آثار ارائه شده در قسمت اروپای کوچک برای شما توریست ها می باشد .

 

مینی سیام در پاتایا


اگر می خواهید دور دنیا رو نه تو 80 روز، بلکه تو 80 دقیقه ببینیند کافیه به مینی سیام شهر بروید و این پارک فرهنگی که پشت استادیوم بوکس پاتایا بنا شده را و بیشتر از 100 مکان معروف دنیارو براتون تو قالب یه مجموعه کامل و زیبا تعبیه شده را ببینیند و لذت ببرید و از معبد بودای زمردی گرفته تا مجسمه آزادی ایالات متحده همه و همه تو ابعاد کوچیک ساخته و طراحی شدن را از نزدیک ببینیند .


وقتی وارد این مجموعه میشوید انگار کل جهان را از بالا میبینید ، هم غرب و هم شرق را و برج ایفل تو ابعاد کوچک به شما سلام میکند و چند قدم لازم است که به لوور موزه برسید و کلیسای جامع سنت پترزبورگ هم هیچ فرقی با ورژن اصلیش ندارد و حتی دریاها هم شبیه سازی شدن تا سالن اپرای سیدنی ، مجسمه آزادی آمریکا ، برج بیگ بن لندن و بقیه بناهایی که رو آب بنا شدن به بهترین شکل بازسازی شدند را ببینید .


قسمت مهیج پارک مینی سیام مربوط میشه به تایلند کوچیک که خیلی حرفه ای بازسازی شده یه گام بردارید و به شهر باستانی لانا بروید و سوخوتای ، آیوتایا و راتاناکوشین ( بانکوک) با قدم های بعدیتون به نمایش شما گذاشته می شود و ایستگاه قطار هالامپونگ هم یکی از بناهاییه که خیلی حرفه ای بازسازی شده است .

 

ساعت کاری و بلیط مینی سیام 

 

پارک مینیاتوری مینی سیام پاتایا بیش از 30 سال قبل در منطقه Banglamung در فضایی به مساحت 46400 متر مربع شروع به کار کرد و بنای یادبود دمکراسی بانکوک ، اولین ماکتی بود ساخته شد و پس از آن به تدریج دیگر نمونه ها به بهره برداری رسید . مینی سیام هر روز از 7 صبح تا 10 شب پذیرای شما است و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان 250 بات و برای کودکان 120 بات می باشد البته این مبلغ مربوط به گردشگران خارجی است و تایلندی ها با ارائه کارت شناسائی مبلغ کمتری پرداخت را خواهند کرد .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به مینی سیام تایلند ( Mini Siam )
معراج گشت آسمان