لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

کوه بودا پاتایا ( Buddha Mountain Pattaya )

کوه بودا پاتایا ( Buddha Mountain Pattaya )

تور پاتایا یکی از اصلی ترین پرطرفدارترین مناطق گردشگری تور تایلند و یکی از جاذبه های مشهور در بین گردشگران می باشد . این شهر دارای اماکن تفریحی و جاذبه های گردشگری می باشد که يکی از جاهاي ديدنی در آن کوه بودا است که در فاصله 6 کيلومتری از شهر پاتایا به سمت شهر ساتاهيپ واقع شده است  و در ضمن يکي از جاهای ديدنی و جالب در پاتايا ، معبد کوه بودا است اين معبد که در نوع خود بی نظیر است و واقعا زيبا و محصور کننده ميباشد .

در این منطقه عکس بودا را در دل کوه به نمايش گذاشتند . شما می توانید عکس بودا به طول 109 متر و عرض 70 متر را از نزدیک می بینید که در دل کوه با هنرمندی تراشيده شده و با طلا تزئين شده است و در مقابلش يه فضای سبز بسيار زيبا و بکر به صورت يه پارک و درياچه طراحي شده است .

کوه بودا Khao Chi Chan ، توسط هنرمند تایلندی به مناسبت پنجاهمين سالگرد تاج گذاری پادشاه اين اثر تاريخی را به پادشاه هدیه کرد

آشنایی با کوه بودا پاتایا

در زبان محلی کوه بودا  Khao Chi Chan نام برده میشود که در ابتدا دارای يک شکاف بوده که يک هنرمند با ذوق تايلندی به مناسبت پنجاهمين سالگرد تاج گذاری پادشاه اين اثر تاريخی را به پادشاه هدیه کرد . البته در بيرون اين معبد ، رستوران ها و کافه های تايلندی زيادی آماده پذيرایی بازديد کنندگان می باشند و همچنين در محوطه بيرونی اين معبد امکان فيل سواری برای شما گردشگران نیز وجود دارد . این کوه در نوع خود بسیار زيبا و محصور کننده بوده و سالانه توریستهای بسیاری را به سمت خود جذب می کند .


از جمله جاذبه های این کوه این است که در دل این کوه عکس بودا به نمايش گذاشته عموم مردم گذاشته شده است به طوریکه اين عکس 109 متر طول و 70 متر عرض دارد که ابهت خاصی را از آن خود کرده است و در دل کوه با هنرمندی تراشيده شده است .

 

کوه بودا

 

تصویر بودا در این کوه با طلا تزیین شده و در مقابلش يه محوطه و بکر وجود دارد که در آن یک پارک و درياچه طراحی و ساخته شده است و در ضمن کوه بودا یکی از جاذبه های ديدنی می باشد که به سمت شهر ساتاهيپ قرار دارد و بر روی این کوه عکس بودا قرار گرفته است که در نوع خود بسیار بی نظیر می باشد .  در زبان محلی کوه بودا  Khao Chi Chan میگویند که در ابتدا داراي يک شکاف ساده بوده که يک هنرمند با ذوق فوق العاده خود به مناسبت پنجاهمين سالگرد تاج گذاری پادشاه اين اثر تاريخی را به پادشاه اهدا کرده است . البته انواع مکان های رفاهی و تفریحی در این مکان برای بازدید کنندگان تعبیه شده است .


در بيرون اين معبد ، انواع رستوران های تايلندی که انواع بسیاری غذاهای دریایی و سنتی کشور تایلند در آنجا طبخ می شود ، آماده پذيرايی شما هستند و همچنين در محوطه بيرونی اين معبد شما با خانوادتان امکان فيل سواری هم وجود دارد که خاطرات زیبایی برایتان رقم خواهد خورد . 


در ضمن جالب است بدانید که طرح کوه بودا را به این روش روی کوه ایجاد کرده اند در ابتدا تصوير با کامپيوتر طراحی شده و بعد تصوير بودا بر روی این کوه به وسيله ليزر انداختند و بعد از آن اين هنرمند در شبها به خاطر اينکه نور ليزر ديد بهتر داشته مشغول به سنگ تراشی می شده است و اين اثر هنری را که امروزه جزو مناطق گردشگری تایلند بشمار می رود را خلق کرده است .

 

کوه بودا پاتایا


این جاذبه توریستی پاتایا را " خواه کوه بودا " یا  " خائو چیچان " نامیده میشود که فرقی در شهرت آن ندارد و قطعا از دیدن این جاذبه از نزدیک شگفت زده خواهید شد . این کوه و این مجسمه بودا که از مقدس ترین اماکن تایلند نیز محسوب میشود و اینکه این کوه در چنان ابعادی در برابر شما قدرت نمایی می کند که شما از دیدن آن واقعا شگفت زده می شوید ، این اثر هنری که در کوه به این عظمت حکاکی شده است در سال ۱۹۸۴ میلادی کلید زده شده است در ارتفاع این مجسمه که در کوه حکاکی شده است ۱۳۰ متر و عرض آن نیز ۷۰ متر می باشد .

 

کوه چیچان که این اثر هنری مذهبی در آن نیز می باشد در همان جاده منتهی به وارارام می باشد و این دو فاصله زیادی با هم  ندارند و هر دو اینها را می توانید در یک روز بازدید نمایید . کوه بودا پاتایا ، تصویری حک شده از بودا بر روی کوه است که بصورت چهار زانو نشسته است و یکی از مناطق مذهبی تایلند نیز هم به شمار می رود . تصویر حک شده کوه بودا پاتایا در سال 1996 به مناسبت گرامیداشت روز اعلیحضرت پادشاه در سالگرد طلایی تایلند ایجاد گردیده است که دیدن از آن را فراموش نکنید .

 


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به کوه بودا پاتایا ( Buddha Mountain Pattaya )
معراج گشت آسمان