لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جشن ها و فستیوال های تایلند

جشن ها و فستیوال های تایلند

همه ساله در کشور تایلند جشن ها و فستیوال های متنوع و خاصی برگزار می گردد که غیر از مردم تایلند ، گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر دنیا با تور تایلند برای دیدن این مراسم و جشن ها به این کشور زیبا سفر می کنند  ، همانطور که قطعا شنیده اید تایلندی ها عاشق جشن هستند و در معابد مهم تایلند هم جشن های زیادی برگزار می کنند که قطعا این جشن ها ، تجربه های لذت بخشی  برای عموم مردم به همراه دارد .

 

با این وجود ، تعداد انگشت شماری فستیوال وجود دارند که از بقیه مهمتر و جذاب تر می باشد که این فستیوال ها در سراسر کشور برگزار می گردد و شما با دیدن نمایش های فرهنگی ، رقصیدن با گروه نوازنده بومی ، نوشیدن چند شات لیکور با محلی ها شگفت زده خواهید شد و در اینجا فهرست این فستیوال ها را تهیه نمودیم تا به شما عجیب و غریب ترین ، جالب ترین ، احمقانه ترین و مهمترین فستیوال های کشور تایلند را با توضیحات برایتان شرح دهیم .

 

جشن آب سونگران تایلند بزرگترین ، طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیا بشمار می رود

جذاب ترین جشن ها و فستیوال های تایلند

مردم تایلند بر طبق سنت و آداب و رسوم و فرهنگ تایلندی همه ساله جشن ها و فستیوال های فراوانی را در کشورشان برپا می کنند و بسیار شیفته برگزاری جشن و مراسم های مختلف می باشند .

 

جشن آب سونگران تایلند


احتمالا جشن آب سونگران تایلند ، بزرگترین ، طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیا شناخته میشود ، سونگران یک جنگ آبی سه روزه در سراسر کشور تایلند می باشد که در طول جشن آب سونگران ، صحنه های هیجانی فراوانی را می بینید که شما را محصور خواهد کرد . جشن آب سونگران با موسیقی ، رقص ، نوشیدن و یکدیگر را خیس کردن همراه است و با تفنگ های آبی ، شلنگ ، سطل و هر چیزی که دم دستتان قرار دارد برای این کار استفاده کنید تا روی مردم آب بپاشید . از 13 تا 15 آوریل می توانید در جشن آب سونگران شرکت کنید و از این سرگرمی مهیج نهایت لذت را ببرید .

 

جشنواره آب تایلند

 

فستیوال ارواح تایلند


فستیوال ارواح کشور تایلند ، یک فستیوال سه روزه می باشد که ترکیبی از آئین های سنتی ، صنایع دستی محلی تایلند و علاقه مندان پارتی و سرگرمی همه ساله در این کشور برگزار می گردد . فستیوال ارواح ، ترکیبی از باور های بودایی و جان گرایی ( اعتقاد به جان داشتن اشیا ) می باشد و به خاطر ماسک های رنگارنگی و جالبی که هزاران نفر از محلی ها و عموم مردم در این روز روی صورت خود می گذارند در بین گردشگران بسیار مشهور شده است ، ضمنا جالب است بدانید که ماسک ها ، صورت هایی رنگ پریده را کشیده اند که با رنگ های جلف و جیغ ، تزئین می شوند .

 

فستیوال ارواح تایلند در تعطیلات آخر هفته ششمین کامل شدن ماه طبق تقویم قمری برگزار می گردد و نمایش اصلی فستیوال ، همچنین در روز جمعه همراه با لباس پوشیدن به عنوان یک روح و در روز شنبه ، همراه با مراسم مجلل و پخش موسیقی و پایکوبی انجام شده و در روز یکشنبه ، با جشن های بودایی برگزار می شود . مواقعی که فستیوال ارواح در شهر سایی در استان لویی برگزار می گردد به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی به سختی می توان وارد این شهر شد و گردشگران نیز درگیر این ماجرا خواهند شد .

 

راحت ترین راه رفتن به فستیوال ارواح از مسیر اودون ، طی یک سفر سه ساعته با اتوبوس یا از چی یانگ مایی طی یک سفر 4 ساعته می باشد و همچنین از شهر بانکوک ، اتوبوس های ترمینال اتوبوس رانی شمال موچیت را حدود 5 بار در روز به مقصد شهر برگزاری فستیوال حرکت می کند . از بانکوک تا دان سایی ، هفت ساعته طی می شود و چون دان سایی ، یک شهر کوچک می باشد هتل و مسافرخانه ها به سرعت پر خواهد شد ، پس خیلی زود برای رزو هتل اقدام کنید .

 

فستیوال ارواح تایلند

 

فستیوال راکت


در جوامع کشاورزی ایسان یعنی منطقه ای در شمال شرقی تایلند ، فستیوال راکت یک حادثه بسیار مهم در این کشور است که تمام روستاییان در آن ، قبل از شروع فصل کاشت در اینجا حاضر می شوند . جالب است شما بدانید که معنی به هوا فرستادن راکت این است که از خداوند بخواهند باران زیادی برایشان بفرستد تا به رشد خوب محصول برنج کشاورزان کمک کند .

 

راکت ها معمولا در اولین روز فستیوال قبل از به هوا فرستادن آماده می شوند و در طول یک هفته برگزاری فستیوال به هوا پرتاب شده و عده زیادی گرد هم جمع میشوند تا بهترین راکت را بسازند و اگر راکتی روشن نشود ، سازنده آن را به عنوان مجازات درون گل و لای می اندازند که شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد  .

 

فستیوال مهم راکت ، در استان یاسوتون برگزار می گردد و البته نواحی زیادی هم در تایلند فستیوال های راکت کوچکتر خودشان را برگزار می کنند اما در فستیوال های راکت معمولا موسیقی زنده سنتی پخش شده و کشاورزان هم شراب برنج می نوشند .   

 

فستیوال راکت

 

فستیوال لانترن


در فستیوال معروف چیانگ مایی لانترن تایلند که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می گردد مناظر واقعا بدیع و فوق العاده ای خلق می شود که شاید شما برای اولین بار آن را تجربه می کنید و هزاران فانوس کاغذی در نسیم عصر گاهی کرانه رود پنگ در آسمان رها می شوند . فستیوال لانترن از بقیه فستیوال ها و جشن های تایلند اصیل تر است و فرصت خوبی برای گرفتن عکس های بی نظیر و وجد آور است و رها کردن این فانوس ها ، بخشی از این فستیوال دیدنی است که شما می توانید بهترین عکس ها را از این قسمت فستیوال بگیرید . فستیوال لانترن با حواشی دیگر مثل رژه ، تشریفات مذهبی ، آتش بازی و رها کردن قایق های کاغذی در رودخانه نیز همراه می باشد .

 

جشن لانترن تایلند

 

فستیوال بوفالو سواری


بوفالو سواری و جشنی که بعد از این مسابقه برگزار می گردد یکی از بهترین فستیوال های کشور تایلند بشمار می رود .  سنت قدیمی بوفالو سواری ، بیش از 100 سال است که در تایلند اجرا می شود و فستیوال بوفالو سواری یک فستیوال معروف در این کشور است که جمعیت زیادی از گردشگران و عموم مردم تایلندی دور هم  جمع می شوند و به دیدن این نمایش می پردازند . میدان مسابقه حدود 100 متر طول دارد و دقیقا جلوی سالن شهرداری چونبوری Chonburi واقع شده است و تماشاچیان مسابقه را با تشویق هایی که با لحن مسخره ای بیان می شود دنبال می کنند و شاید برای شما مسافران خنده دار به نظر بیاید .

 

اگر مسابقه را ببینید تعجب می کنید که بوفالوهای به این بزرگی چطور می توانند تا این حد سریع بدوند و در ضمن بدانید که برای رفتن به فستیوال بوفالو سواری باید به چونبوری بروید که رفتن به آن بسیار راحت است و اگر با تور بانکوک یا تور پاتایا می خواهید به چونبوری بروید یک سفر یک ساعته در پیش رو خواهید داشت .

 

بوفالو سواری مهمترین جاذبه گردشگری چونبوری نیز محسوب می شود ، اما مسابقات و فستیوال های زیاد دیگری هم هستند که با همراهی گاوها برگزار می گردد ، این مسابقات و فستیوال ها شامل انتخاب زیباترین بوفالو یا بوفالو آرایی و اجرای نمایش های تایلندی با همراهی بوفالوها است و یک مسابقه کوچکتر هم وجود دارد که  بچه ها سوار بوفالو می شوند و کلی تفریح می کنند .

 

نمایش بوفالو نایلند

 

فستیوال گیاهخواری تایلند


فستیوال گیاهخواری تایلند ، علیرغم نامش در میان گردشگران و مسافران دنیا فستیوال معروفی بشمار می رود و اینکه در این فستیوال مهم ، محلی ها کارهای خیلی زیادی انجام می دهند . شرکت کنندگان کارهای ترسناکی مثل ریاضت کشیدن را انجام داده و بطور مثال بدن خود ، مخصوصا گونه را با اشیا نوک تیز خراش می دهند و باورشان  این است که در قبال این راهپیمایی های دردناک ، خدایان چینی از شما در برابر اتفاقات بد و صدمات محافظت خواهند کرد .

 

ضمنا شما گردشگران بدانید که جشن مربوط به فستیوال گیاهخواری در مجاورت 6 معبد چینی اتفاق می افتد که در سرتاسر پوکت پراکنده شده است و معبد اصلی زیارتگاه جوئی توئی می باشد که نزدیک به بازار تازه می باشد و فستیوال گیاهخواری سالانه در ماه اکتبر برگزار شده و اگر به دیدن خون حساس هستید سعی کنید در این فستیوال شرکت نکنید .

 

جشنواره گیاهخواری تایلند

 

فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند


فستیوال موسیقی و هنر در تایلند ، یکی از نخستین فستیوال های هنر و موسیقی کشور تایلند می باشد و بعد از برگزاری اولین فستیوال موسیقی و هنر در تایلند ، کشورهای آمریکا و انگلستان رخداد های هنری مشابهی مثل گلد استون بری و کوآچلا را برگزار کردند و در واقع کشور تایلند بنیانگذار این نوع از فستیوال ها می باشد . فستیوال واندرفروت معمولا در دسامبر در اطراف شهر پاتایا برگزار می شود و از اروپایی ها و آمریکایی های هنرمندی که برای شرکت در آن به تایلند می آیند ، استقبال بی نظیری می شود .

 

گروه های موسیقی محلی زیادی هم در این فستیوال شرکت کرده و شما مسافران می توانید در فستیوال موسیقی همچنین یوگا ، مدیتیشن ، هنر و رستوران های موسیقی معروف با تعدادی از بهترین آشپزهای بانکوک استخدام شده است بازدید نمایید .

 

فستیوال هنر و موسیقی تاسلند

 

فستیوال شمع تایلند


فستیوال شمع تایلند یکی از بزرگترین فستیوال های شهر ایسان می باشد که علاقه مندان بسیار زیادی نیز دارد و ترکیب جالبی از هنر ، فرهنگ و جشن است که به زیبایی در هم ادغام شده است . شما در فستیوال شمع نزدیک به 10 مجسمه عظیم ساخته شده از موم را خواهید دید که هنر دست گروهی از هنرمندان بین المللی می باشد . هنرمندان ، هنر سنتی و مدرن را ترکیب کرده و مخلوقاتی انتزاعی را بوجود می آورند و این مجسمه های شمعی با همراهی رقصنده ها  و اجرای موسیقی سنتی در شهر حرکت کرده و ترکیبی جالب و تکرار نشدنی را برای شما عزیزان رقم خواهد زد .

 

در اصل ، فستیوال شمع یک جشن مذهبی محسوب شده که در تعطیلات مقدس بودایی برگزار می شد و در طی آن پیروان بودا پیشکش هایی را به راهبان بودایی اهدا می کنند . در طول این فستیوال سراسر شهر حال و هوای جشن به خود خواهد گرفت و به خاطر داشته باشید که فروختن مشروبات الکلی در طول جشن های بودایی در تایلند ممنوع می باشد ، اما خوردن آن مانعی ندارد ولی فروشندگان محلی هم برای احترام به بودا از این قانون پیروی می کنند .

 

جشنواره شمع در تایلند

 

جشن سال نوی چینی ها در تایلند


شروع سال نوی چینی ها ( Yaowaraj) با خود یکی از نشاط آور ترین و جالب ترین جشن ها را در تایلند به همراه دارد و تجربه ای بی نظیری را در این کشور را به عموم مردم بخصوص گردشگران هدیه می کند ، این جشن مختص محله چینی های بانکوک می باشد . کوچه های تنگ و شلوغ محله چینی های بانکوک ، همیشه یک مکان برای کشف سرگرمی و تفریح هستند اما در طول سال نوی چینی ها همه چیز هیجان انگیز تر و جالب تر خواهد بود .

 

کل خیابان و کوچه های اطراف محله چینی ها در سال نو از نو متولد می شده و شور و شوقی وصف نشدنی برای آنها به ارمغان می آورد و جمعیت عبادت کنندگان ، انفجار ترقه ، رقصنده های اژدها و سرازیر شدن خانواده های چینی به خیابان برای پیوستن به هیاهو و شرکت در ضیافتی که برپا شده از صحنه های است که در طول جشن سال نوی چینی ها شما خواهید دید  .

 

جشن سال نو چینی در تایلند

 


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به جشن ها و فستیوال های تایلند
معراج گشت آسمان