لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جشنواره بین المللی فیلم دبی ( Dubai International Film Festival )

جشنواره بین المللی فیلم دبی (  Dubai International Film Festival )

تور دبی ، یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا و برترین مقصد برای مسافران در تور امارات متحده‌ عربی است و شما عزیزان در این شهر با کمترین زمان و همچنین کمترین فاصله‌ مکانی ، می ‌توانید از جاهای دیدنی که بسیار متعدد است دیدن نمایید .


شما گردشگران علاوه بر جاذبه های توریستی دبی می توانید در جشنواره ها و فستیوال های متنوعی که تبدیل به جاذبه‌های بزرگ و مهم شهر دبی شده است را بازدید نمایید ، البته حتی اگر چندین روز سفر شما طول بکشد ، خسته نمی ‌شوید و همیشه انواع متنوعی از جشنواره ها و مراسم های مختلف جهت سرگرمی شما عزیزان تعبیه شده است . پیشنهاد ما تور دبی 7 شب و 8 روز است.


دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم به زیبایی آمیخته شده است و شما در سفر به دبی خواهید دید که علاوه بر این ، این شهر ترکیبی از فرهنگ‌ های مختلف است که در این مقاله می خواهیم یک جشنواره مهم در این شهر برایتان بگوییم ، برای اطلاعات بیشتر با معراج گشت اسمان همراه باشید .

جشنواره فیلم دبی دسامبر ۲۰۰۴ میلادی با شعار پیوند فرهنگ‌ ها و برخورد اندیشه‌ ها فعالیت خود را آغاز کرد

معرفی جشنواره بین المللی فیلم دبی

جشنواره بین ‌المللی فیلم دبی که به عربی ، مهرجان دبی السینمائی الدولی گفته می شود ، یکی از جشنواره ‌های فیلم آسیا می باشد که هرساله در دبی برگزار می شود و سالیانه گردشگران را از ایران و کشورهای مختلف دنیا گرد هم جمع می کند .

 

این جشنواره در دسامبر ۲۰۰۴ میلادی با شعار پیوند فرهنگ‌ ها و برخورد اندیشه‌ ها شروع به فعالیت کرد ، جشنواره دبی توسط منطقه آزاد فناوری و رسانه‌ ای شهر دبی و با تمرکز بر سینمای جهان عرب و نیز آفریقا همه ساله برگزار می ‌شود .

 

فستیوال فیلم دبی


شما گردشگران جالب است بدانید که جشنواره فیلم دبی بعد از جشنواره‌ های قاهره ، دمشق و مراکش عنوان چهارمین جشنواره سینمایی کشورهای عرب‌ زبان را از آن خود کرده است .

 

این جشنواره با وجود نو  پا بودن ، از طریق جذب هنرپیشگان و کارگردانان مشهور هالیوود و بالیوود به قدری موفق بوده است که مورد توجه اهل این فن قرار گرفته است و ششمین دوره این جشنواره در دسامبر ۲۰۰۹ برگزار شده است و در 4 دوره نخست جشنواره  به ترتیب ۷۶ ، ۹۸ ، ۱۱۵ و ۱۴۱ فیلم بلند ، کوتاه و مستند به نمایش گذاشته شده است و فیلم‌ های شرکت ‌کننده در جشنواره دبی در ۱۰ سینما در شهرک رسانه دبی اکران می ‌شود .


جشنواره بین‌المللی فیلم دبی ( DIFF ) ، فستیوال فیلم رقابتی می باشد که آثار خوب را به نفع سینما و فرهنگ شهر دبی و سینمای جهان به نمایش عموم مردم و مسافران و توریست ها می‌ گذارد .

 

فیلمسازان عرب ، آسیایی و آفریقایی امکان این را دارند در بخش مسابقه Muhr که ۲۸ جایزه به ارزش بیش از ۵۵۰۰۰۰ دلار را هدیه می دهند ، شرکت کنند .

 

جشنواره فیلم در دبی

 

این فستیوال ، فیلم ‌های سر تا سر نقاط  جهان در هر ژانری که شما فکرش را می کنید را در ۸ برنامه کلی به نمایش می‌گذارد .


در زیر برنامه های جشنواره فیلم دبی را برای شما گردشگران توضیح می دهیم .


پل فرهنگی :

 

این برنامه یکی از مهم ترین بخش‌های جشنواره دبی می باشد و در هزاره جدید اختلاف نظرها ، سوء تفاهم ها و کشمکش‌ های فراوانی میان دنیای اسلام و جهان غرب به وجود آمده است .

 

شاید برای شما گردشگران جالب باشد که این بخش مجموعه‌ ای از فیلم ‌های مستند و داستانی را که داستان ها یا وقایعی را روایت می ‌کنند که دیوارهای تعصبات و خشونت ‌ها را از بین برده و در نتیجه کمک می ‌کنند تا در میان دو فرهنگ ، دیالوگ و ارتباط دوستانه ای برقرار شود .

 

در کنار نمایش ‌های فیلم در این بخش جلسات نقد و بررسی نقش سینما در ایجاد این گونه پل ‌ها و تحقیق بیشتر در موضوع و هدف از برقرار کردن پل میان فرهنگ ‌ها و رو در رو شدن با ذهن ‌ها و تفکرات دیگر برگزار می ‌گردد که قطعا برای شما گردشگران جذاب می باشد .


شب‌ های عربی :

 

این برنامه ربطی به مسابقه پیدا نمیکند چرا که مجموعه ای از فیلم‌ های داستانی بلند ، کوتاه و مستند را به نمایش عموم مردم و بخصوص هنرمندان در این جشنواره می ‌گذارد .

 

مجموعه منتخبی که به نمایش در می آید از بهترین فیلم‌ های داستانی جهان عرب و غیر عرب است که گواهی بر استعدادها و خلاقیت‌ های موجود در سینمای معاصر عرب می باشد که بسیار مورد علاقه عموم گردشگران نیز قرار گرفته است .


منتخب سینما هند :

 

این قسمت در برنامه بین ‌المللی جشنواره قرار می گیرد و رابطه نزدیک میان شهر دبی و کشور هند با سنت دیرینه‌ و خاصش در سینمای عامه‌ پسند را به نمایش می گذارد .

 

جالب است شما گردشگران بدانید که در این بخش ، نه تنها آخرین اثر دیدنی و جذاب یکی از بزرگ ‌ترین تولید کنندگان فیلم ها و سرگرمی‌ جهان یعنی هند به نمایش در می ‌آید بلکه به تولیدات مستقل فیلمسازان هندی در داخل این صنعت نیز پرداخته می ‌شود که شاید برای شما بازدید کنندگان جذاب بنظر آید .


سینمای جهان :

 

این بخش مجموعه ‌ای کامل از مهمترین و جدید ترین فیلم‌ های آمریکای شمالی و جنوبی ، استرالیا و اروپا را به نمایش بازدید کنندگان می گذارد .

 

فستیوال دبی


سینمای آسیا – آفریقا :

 

بخش سینمای آسیا - آفریقا نیز مجموعه ای بزرگ از بهترین تولیدات آسیا و آفریقا را به نمایش عموم مردم می گذارد و این بخش ، شامل فیلم ‌های غنی ، متنوع و به شدت چالش ‌برانگیز می باشد که بسیار هم در بین اهل فن و گردشگران که از این فیلم ها دیدن می کنند طرفدار پیدا کرده است .

 

صداهای اماراتی :

 

این برنامه ، بخش مهمی ‌از فستیوال معروف دبی می باشد که در بخش غیر رقابتی سینمای عرب و مخصوص فیلمسازان امارات متحده عربی می باشد .

 

این فیلم ‌ها از میان استعداد های فیلمسازی روبه ‌رشد کشور امارات انتخاب می ‌شوند که سالیانه گردشگران را به سمت خود جذب کرده است ، این برنامه قصد دارد به عنوان سکویی برای عرضه فیلمسازان اماراتی به دنیا و فراهم آوردن امکاناتی برای آنها در جهت ارائه آثار و فیلم هایشان به گروه‌ های بین ‌المللی شرکت کننده در این جشنواره فراهم نماید .


سینمای کودکان :

 

در این بخش مجموعه ‌ای از برترین فیلم‌ های ساخته شده در زمینه کودکان در سر تا سر دنیا عرضه می ‌گردد . این بخش ، فراتر از مرزهایهالیوود می ‌رود و آثار نقاط مختلف جهان با فرهنگ ‌های مختلف را به نمایش عموم می گذارد که بسیار هم گردشگران را از کشورهای دیگر در این جشنواره حضور می یابند .

 

انیمیشن :

 

در این بخش ، فیلم‌ های انیمیشن داستانی بلند از سراسر جهان نیز به نمایش گذاشته می ‌شود که قطعا برای شما گردشگران جذاب و دیدنی است .

 


جشنواره فیلم دبی با فیلم های ایرانی

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم دبی میزبان نمایش سه فیلم ایرانی نیز در بخش سینما جهان می باشد و اینکه به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم دبی ، " فیلم " آذر" به کارگردانی محمد حمزه ای ، " بدون تاریخ ، بدون امضاء " ساخته وحید جلیلوند و " لِرد " از محمد رسول اُف سه فیلم ایرانی هستند که در بخش " سینمای جهان " این رویداد سینمایی به روی پرده می روند که بسیاری از گردشگران از ایران راهی این کشور می شوند .

 

جشنواره فیلم دبی

 

در فیلم " آذر"  به تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه ای ، فیلم " بدون تاریخ، بدون امضاء " نیز تاکنون موفق به کسب جایزه بهترین کارگرانی و بازیگری ( نوید محمدزاده ) از بخش افق های جشنواره و نیز ، هوگوی طلایی بهترین فیلم از پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو و جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه فیپرشی از جشنواره تسالونیکی یونان شده است و" لرد " نیز چندین جایزه از جمله بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را کسب کرده است که این 3 فیلم نیز در جشنواره بین المللی دبی به نمایش گذاشته شد .


گردشگران نیز بدانند که سحر دولتشاهی ، بازیگر ایرانی نیز امسال به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم دبی انتخاب شده است .

 

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم دبی همه ساله از ۶ تا ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷ ( ۱۵  تا ۲۲ آذر  ) در دبی برگزار می شود و این جشنواره مهم در امسال میزبان نمایش بیش از ۱۴۰ فیلم از سراسر جهان بود .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به جشنواره بین المللی فیلم دبی ( Dubai International Film Festival )
معراج گشت آسمان