لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

قوانین بهداشتی ترکیه برای ورود مسافران

قوانین بهداشتی ترکیه برای ورود مسافران

قوانین بهداشتی ترکیه برای ورود مسافران چیست ؟

در اولین اقدام از طرف کشور ترکیه این است که سلامت و ایمنی بهداشتی کارکنان فرودگاه باید به طور کامل مورد توجه قرار بگیرد : اول از همه، کارفرمایان باید وسایل ایمنی بهداشتی اعم از ماسک پزشکی، دستکش، شیلد محافظ صورت، عینک ایمنی را برای کارکنان خود به صورت مستمر فراهم آورند.

 

حتما بایستی این اقدام باید برای هر دو گروه کارکنان فرودگاه ها و هواپیمایی ها؛ هم برای کارکنانی که به طور مستقیم با مسافران در تماس هستند و هم آن دسته که در تماس نیستند به طور یکسان انجام شود.

همچنین یکی دیگر از قوانین بهداشتی در ترکیش ایرلاین این است که کارکنان موظف هستند مادامی که در حال کار هستند از این وسایل به طور تمام وقت و بدون کنار گذاشتن آن ها از این وسایل استفاده کنند.

 

اقدامات پیشگیرانه فبا ار ورود : می بایست اقلامی مانند محلول های ضدعفونی کننده دست، محلول های ضدعفونی کننده سطوح و وسایل و …. برای فضاهای سربسته مانند ساختمان ترمینال، دفاتر و دیگر قسمت های فرودگاه ها از طرف مسئولین فرودگاه فراهم و تعبیه شوند.

مسئولین فرودگاه ها موظف به ایجاد آموزش آنلاین برای رعایت بهداشت فردی در برابر بیماری کوید۱۹، کنترل عفونت و گندزدایی و استفاده درست و به اندازه از ضدعفونی کننده ها و همچنین نحوه استفاده درست از وسایل محافظتی مانند دستکش، ماسک و… و چگونگی حفظ سلامت روان و جسم برای کارکنان خود هستند.

 

علاوه بر این، مسئولین اجرایی فرودگاه ها برای حفظ سلامت پرسنل باید فضایی جدا از جمعیت مسافران برای استراحت کارکنان در هر فرودگاه فراهم کنند. همچنین برای کنترل دمای بدن کارکنان فرودگاه در میان هر ورودی دوربین های حرارتی برای سنجش دمای کارکنان در فرودگاه نظامیه نصب شده است.

 

در صورتی که کارکنان فرودگاه دچار عوارضی مانند سرفه، تب و علائم تنگی نفس شوند، مستقیما به قسمت سلامت فرودگاه منتقل می شوند و بنا بر راهنمای بیماری کوید ۱۹ وزارت بهداشت ترکیه تحت مراقبت قرار می گیرند. همچنین، فرودگاه ها موظف هستند که محلول های ضدعفونی کننده دست را در اختیار کارکنان چه در زمان خدمت و چه در زمان استراحت در اختیار ایشان قرار دهند.

برای خرید و اطلاعات بیشتر تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا و ... می توانید با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید و سفری عالی را تجربه کنید.

اقدامات و امکانات مضاف در فرودگاه ها: از دیگر پروتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین اقدامات و امکاناتی است که هم برای مسافران و هم برای کارکنان باید به این صورت فراهم شود که حداقل میان هر فرد با فرد دیگری ۱ متر فاصله هوشمند در ساختمان ترمینال و دیگر قسمت های مورد استفاده (قسمت هایی مانند حافظت، قسمت های مربوط به مصارف غذایی مانند رستوران ها و مغازه ها و قسمت انتقال بارها به مسافران) وجود داشته باشد.

 

مراکز تهیه هوای سرد و گرم در ساختمان ترمینال فرودگاه باید در حالت سالم قرار داشته باشند و هوای تازه را به داخل ساختمان وارد کنند تا از شیوع هوای ناسالم و مملو از ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

هوای مطبوع می بایست در قسمت هایی از فرودگاه پخش شود که میزان کم تری از مسافران در آن نقاط حضور دارند. همچنین این دستگاه ها باید مجهز به فیلترهای تصفیه هوای (HEPA) مجهز باشند.

 

در صورتی که وجود این دستگاه ها در فرودگاه میسر نبود، مسئولین فرودگاه باید از طریق کانال های تعبیه شده امکان ورود هوای تازه را به داخل ساختمان ترمینال فراهم کنند. تمام اقدامات نام برده می بایست برای بررسی مسافران، کارکنان و وسایل و چمدان های مسافران انجام شود.

 

محلول های ضدعفونی کننده دست باید قبل و بعد از نقاط بررسی فرودگاه ها برای مسافران تعبیه شوند. تمام ابزار و وسایل مربوط به فرودگاه باید به طور مداوم پاک سازی و گند زدایی شوند.

 

وسایل محافظتی مانند ماسک پزشکی، دستکش و عینک مخصوص برای کارکنان بخش ایکس ری می بایست چند نوبت در طول ساعات کاری تعویض شود.


قوانین بهداشتی برای ایرلاین ها :

یکی از قوانین مهم و عجیب مجلات و بروشورهای شرکت های هواپیمایی تعبیه شده در صندلی های هواپیما باید برداشته شوند و قانون دوم  صندلی‌های دو ردیف آخر سمت راست هواپیما باید تحت عنوان ناحیه ایزوله کووید ۱۹ تعیین شوند و خالی بمانند.

 

اقدامات احتیاطی برای مسافران تور ترکیه :

پیش از سوار شدن؛ در حین چک-این (ورود مسافران به فرودگاه)، شرکت های هواپیمایی می بایست به جای گذاری مسافران در هواپیما توجه کنند به طوریکه تا جایی که امکان دارد صندلی ها خالی باشند. صندلی مسافر روبروی صندلی خدمه هواپیما باید خالی باشد در صورتیکه پارتیشن (دیوار جداساز) وجود نداشته باشد یا امکان فاصله گذاری اجتماعی در آن قسمت نباشد و یا خدمه پرواز شیلد نگذاشته باشد. باید از مسافرا درخواست شود تا فرم تعیین بهداشت عمومی را پر کنند.

یادتان باشد که تمامی مسافران تور ترکیه در سفر به این کشور باید تمامی قوانین رعایت فرمایند

درحین سوار شدن؛ مسافران می بایست بر حسب محل استقرار با حفظ فاصله اجتماعی وارد هواپیما شوند. هم چنین حرکت مسافران در هواپیما باید کاهش یابد. باید از اینکه مسافران در حین سوار شدن از محلول های پاک کننده دست استفاده می کنند اطمینان حاصل شود. به منظور حفظ فاصله اجتماعی در حین سوار و پیاده شدن و کاهش تماس فیزیکی خدمه پرواز، ساک ها و بارهای دستی به استثناء کیف زنانه، کیف سامسونت، لپ تاپ و کیف لباس کودک نباید در هواپیما پذیرفته شوند.

 

 

در حین بسته بندی کالسکه کودک، در ورودی هواپیما فاصله اجتماعی می بایست رعایت شود. در هواپیما؛ اطلاعات امنیت پرواز باید تدابیر پرواز را در محدوده کووید ۱۹ در بر گیرد. خدمه پرواز باید از مسافرانی که تب، سرفه، آبریزش بینی و مشکلات تنفسی دارند مطلع شوند. مسافران در هواپیما باید از ماسک بهداشتی استفاده کنند. کودکان نوزاد تا دو ساله به خاطر احتمال خفگی نباید از ماسک استفاده کنند.

 

قوانین برای کودکان :

در کودکان ۲ تا ۱۲ سال بایستی ماسک یا پارچه با سایزی متناسب باید استفاده شود. مسافران با بیماری های خاص مثل بیماری های قلبی، تنفسی، آسم و اوتیسم که نمی توانند از ماسک استفاده کنند، با گزارش پزشکی و پوشش صورت می توانند سفر کنند. وسایل مورد نیاز که به مسافران داده خواهند شد در صورت امکان باید شخصی باشند در غیر اینصورت باید پس از هر بار استفاده تمیز، شسته و بسته بندی شوند.بالشت ها و پتوهای بسته بندی شده باید در پروازهای بیش از ۲ ساعت استفاده شوند. وعده غذایی نباید در پروازای کمتر از ۲ ساعت سرو شوند. حتی الامکان قبل از سوار شدن مسافران، غذاها و نوشیدنی های از پیش بسته بندی شده باید سرو و یا فروخته شوند و در جای خود گذاشته شوند.

 

 

در صورت لزوم خدمات پرواز، خدمات می بایست در بسته بندی های تکی به مسافران عرضه شوند و در حین سفرهای طولانی خدمات می توانند در قالب بسته بندی های تکی ارائه شوند.از آنجایی که هنگام خوردن و نوشیدن ماسک برداشته می شود، مسافرانی که کنار هم می نشینند نباید با هم شروع به خوردن و آشامیدن کنند. بعد از اینکه یک مسافر خوردن و آشامیدن را به اتمام رساند، مسافری که در کنارش نشسته می تواند شروع به خوردن و آشامیدن کند و در این خصوص باید هشدار داده شود.

 

برای استفاده از توالت نباید صف ایجاد شود و باید از انتظار مسافران در راهروها خودداری شود. حین خروج از هواپیما؛ به منظور حداقل کردن تماس فیزیکی در حین فرود، باید از اینکه مسافران در گروه های کوچک می ایستند و از هواپیما خارج می شوند اطمینان حاصل شود و باید در این خصوص اقدامات و هشدارهای لازم داده شوند. پس از اینکه همه مسافران از هواپیما خارج شدند، خدمه پرواز باید در کابین خلبان را باز کنند. خدمه پرواز می بایست تجهیزات حفاظت شخصی خود را بدون تماس فیزیکی با سایرین تعویض کنند و باید با وسایل نقلیه خاص انتقال داده شوند. تجهیزات حفاظت شخصی که در هواپیما باید استفاده شوند؛ در حین پرواز، خدمه و عوامل پروزا می بایست از ماسک بهداشتی استفاده کنند. توصیه می شود.

 

لازم به ذکر است که پروتکل های بهداشتی در ترکیش ایرلاین و دیگر ایرلاین های دیگر ترکیه به طور جد پیگیری می شوند


سلامت و ایمنی بهداشتی مسافران تور های مسافرتی ترکیه :

رعایت نکات بهداشتی در سلامت برای تمام مسافرانی که با پروازهای ترکیه همراه می شوند یک ضرورت بلامنازع است. رعایت ایمنی بهداشتی و استفاده از وسایل محافظت کنند در برابر شیوع بیماری کوید ۱۹ مانند ماسک، دستکش و … ضروری است و در صورت عدم رعایت این نکات، تمام مسافران تخطی کننده و همچنین هواپیما حامل آن ها و وسایل همراه شان نیز اجازه ورود پیدا نخواهند کرد و حضور ایشان در فرودگاه مجاز نخواهد بود.

 

دمای بدن مسافران در هنگام ورود به فرودگاه با تب سنج های دوربینی و دما سنج های از راه دور اندازه گیری خواهد شد. گرفتن دمای بدن مسافران به وسیله تب سنج های دوربینی و دماسنج های از راه دور شامل حال مسافران بین المللی و ترکیه ای خواهد شد و تفاوتی میان هر دو گروه در انجام این آزمایش وجود ندارد.

 

 

روند تب سنجی از مسافران را مسئولین مرتبط فرودگاه در هنگام ورود مسافران به ساختمان ترمینال فرودگاه انجام می دهند. گفتنی است مسافرانی که از طریق راه های دریایی وارد کشور ترکیه می شوند نیز به وسیله تیم سلامت مرزی و تیم سلامت بنادر با دستگاه های تب سنج دوربینی و دما سنج از راه دور مورد بررسی قرار می گیرند. تنها مسافرانی اجازه ورود مستقیم به ترمینال ها را دارند که از قوانین مستثنی تحت عنوان حفاظت پی آر ام (PRM) باشند. حفاظت های (PRM) مانند کودکان، معلولان و حیوانات. این نوع مراقبت ها تنها به زمان ورود به خاک ترکیه از مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی معطوف نمی شود؛ علاوه بر انجام آزمایش تب سنجی، این امکان برای کم تر کردن خطرات شیوع بیماری کوید ۱۹ در میان مسافرانی که از کشورهای پرخطر پا به ترکیه می گذارند فراهم شده است که مسافران کشورهای پرخطر از ورودی ها و خروجی های مجزا در مرز ترکیه استفاده کنند. در راستای پروتکل های بهداشتی ترکیش ایرلاین و دیگر ایرلاین های ترکیه، استفاده از این ورودی ها و خروجی ها تنها زمانی امکان پذیر است که مسافران با انجام موارد موردنظر ترمینال ها و گذر از آزمایش تب سنجی اجازه ورود را به دست آورده باشند.

 

مسافرانی که از مناطق پرخطر جهان وارد مرز ترکیه می شوند جدا از تب سنج های دوربینی با دوربین های حرارتی نیز مورد بررسی قرار می گیرند. مسافرانی که با علائمی مانند سرفه، تب و دردهای تنفسی به مرز ترکیه ورود کنند، با استفاده از ماسک های پزشکی، مستقیما به قسمت سلامت فرودگاه منتقل می شوند و بر اساس راهنمای بیماری کوید ۱۹ که از طرف وزارت بهداشت ترکیه تنظیم شده است مراقبت و مدیریت می شوند. امکان دارد بعضی از ایرلاین ها برای بررسی موارد کوید ۱۹ از مسافران خود اطلاعات شخصی شان اعم از آدرس و محل اقامت قبلی را بخواهند و این اطلاعات را با وزارت بهداشت ترکیه به اشتراک بگذارند. همچنین، بعد از گذر از مرز ترکیه به مقصد بعدی نیز امکان دارد از طرف مقصد سوم از مسافر خواسته شود تا آدرس محل اقامتش را در مدت زمان اقامت بین مرزی اش در ترکیه را، قبل از پرواز به مقصد سوم، باز هم در اختیار ایرلاین مربوطه قرار دهد.

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به قوانین بهداشتی ترکیه برای ورود مسافران
معراج گشت آسمان