لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

قوانین ترکیه

قوانین ترکیه

تور ترکیه کشوری محبوب برای سفر و اقامت و ادامه زندگی است این کشور قوانین مربوط به خود را دارد که باید از آن ها اطلاع داشته باشید. قوانین ۲۰۱۹ ترکیه نسبت به سال های اخیر تفاوت های اندکی پیدا کرده است اما بهتر است برای مطمئن شدن از کار خود این قوانین را بدانید. به ویژه اگر قصد دارید نوروز امسال را در این کشور بگذرانید لازم است  قبل از شرکت در تور ترکیه نوروز از قوانین این کشور اطلاع داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم قوانین مهم و اساسی که در کشور ترکیه اجرایی می شود را برای شما بگوییم

قوانین کشور ترکیه

در ابتدا لازم دونستیم این موضوع را به شما بگوییم که ممکن است در ترکیه افرادی با جعل عنوان و در پوشش مامورین سازمانهای مختلف به شما مراجعه نموده و از شما درخواست ارائه مدارک هویتی می نمایند، لازم است قبل از پاسخگویی به هر سوالی، ضمن اجتناب از هرگونه برخورد فیزیکی، از آنان بخواهید شما را به نزدیکترین پاسگاه پلیس هدایت نمایند و با توجه به اینکه افرادی با جعل عنوان و در پوشش مامورین سازمانهای مختلف به شما مراجعه نموده و از شما درخواست ارائه مدارک هویتی می نمایند، لازم است قبل از پاسخگویی به هر سوالی، ضمن اجتناب از هرگونه برخورد فیزیکی، از آنان بخواهید شما را به نزدیکترین پاسگاه پلیس هدایت نمایند.

 

در بسیاری از موارد مشاهده شده است هموطنان عزیز بدون در نظر گرفتن مقررات مربوط به اشتغال و لزوم اخذ روادید کار، تنها باتوجه به لغو روادید توریستی میان دو کشور، مبادرت به فعالیت در مراکز تولیدی و یا خدماتی این کشور نموده اند که این موضوع منجر به تضییع حقوق آنان توسط کارفرمایان و صاحبان شرکت ها شده و از طرف دیگر به بازداشت و اخراج این افراد منتهی گردیده است، اتباع ایرانی حتما باید در صورت تمایل به اشتغال در این کشور نسبت به اخذ روادید کار اقدام نمایند و قبل از انجام سفر به این کشور، تقاضای خود را مبنی بر دریافت روادید ورود با حق کار، به نمایندگی این کشور در تهران ارائه نمایند و لازم به ذکر است که در طول سفر با وسایل نقلیه شخصی، توسط پلیس مورد بازرسی قرار خواهید گرفت. لازم است ضمن رعایت قوانین رانندگی، مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید و دراین خصوص با پلیس همکاری نمائید، ضمنا به منظور گرفتار نشدن در دام ربایندگان خودرو و … در هنگام مسافرت با اتومبیل شخصی در راه های این کشور، به شدت از سوار نمودن افراد ناشناس، ( زن ومرد ) تحت هر عنوان خودداری نمائید. باتوجه به مقررات جدید ترکیه ، چنانچه صاحبان اتوبوس ها، کامیون ها و یا خودروهای شخصی در زمان ورود به این کشور، نسبت به سوار نمودن مسافران غیر قانونی از جمله افراد بدون گذرنامه، دارندگان گذرنامه جعلی و افرادی که مهر ورود در گذرنامه ایشان درج نگردیده است یا حتی اقدام به حمل برخی اجناس غیر قانونی ( مثل مواد مخدر حتی به میزان کم) نمایند، خودروهای آنان به نفع دولت آن کشور مصادره خواهد شد.

 

ترکیه

 

قانون محکومیت در ترکیه به علت عدم وجود قرارداد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضای این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید و چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد ؛ ضمنا سفر به این کشور از طریق وسائل نقلیه زمینی ( اتوبوس و قطار ) و هواپیما امکان پذیر می باشد. تاکید می شود در صورت مسافرت از راه زمینی با وسایل و اتوبوس های متعلق به شرکتهای معتبر مسافرت نموده و به توصیه های امنیتی توجه نمائید.

 

قوانین ورود و اقامت در ترکیه

1. لازم است هموطنان عزیز در هنگام ورود به مبادی مرزی کشور ترکیه، دقت نمایند تا گذرنامه آنان ممهور به مهر ورود آن کشور شده باشد، لازم به ذکر است حتی در صورت سهل انگاری پلیس مرزی ترکیه، صاحب گذرنامه از نظرمقامات ذی صلاح کشور ترکیه متهم به عبور غیرمجاز بوده، عواقب این امر متوجه وی خواهد بود.

 

2. در حال حاضر اتباع ایرانی بدون اخذ روادید می توانند به ترکیه مسافرت نمایند و به مدت حداکثر ۳ ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

 

3. حضور بیش از سه ماه در ترکیه مستلزم اجازه رسمی از مقامات و تمدید مدت اقامت می باشد از این رو اقامت بیش از حد مجاز جریمه و حتی اخراج را به همراه خواهد داشت.

 

دیگر قوانین کشور ترکیه که بسیار مهم است

 

۱- برای خروج فرش نو به گواهی خرید و برای خروج فرش کهنه به گواهی هیئت مدیره یک موزه نیازمندید.

 

۲- سرویسهای بهداشتی در ترکیه پولی بوده و صاحبان آنها مکلف به پرداخت مالیات درآمد خود میباشند. هزینه توالتهای عمومی حداکثر 50 کروش یا نیم لیر ترک است که معادل حدود 350 تومان میباشد.

 

 ۳- مراحل ازدواج اتباع خارجی اندکی با اتباع ترکیه متفاوت است، اتباع ایرانی می بایستی از کنسولگریهای ایران برگ تجرد گرفته و به تائید وزارت امور خارجه ترکیه در انکارا برسانند. حداکثر زمان برای اتمام مراحل ازدواج در ترکیه 2 روزاست.

 

 ۴-  در صورتیکه مالک خودرو، در داخل خودرو حضور داشته باشد، منعی برای رانندگی ندارید و به راحتی می توانید تنها با یک گواهینامه ی بین المللی رانندگی کنید.  کشور ترکیه و قوانین حاکم بر آن که در سفر باید بدانید.

 

۵- مصرف مشروبات الکلی در خیابان ممنوع است.

 

۶- افراد دارای گذرنامه های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض پاسپورت خود پیش از سفر اقدام کنند در صورت عدم توجه به این موضوع، در هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ 325 لیر به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود که با محاسبه نرخ 1500 تومان برای هر لیر، این رقم معادل 487 هزار تومان خواهد شد.  

 

۷- حضور بیش از سه ماه در ترکیه مستلزم اجازه رسمی از مقامات و تمدید مدت اقامت در ترکیه می باشد از این رو اقامت بیش از حد مجاز جریمه و حتی اخراج را به همراه خواهد داشت.

 

 ۸- به علت عدم وجود قرارداد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضای این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.  

 

۹- چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

 

 ۱۰- اگر اقدام به فحشا و یا ایجاد آسیب های اجتماعی کنید اخراج خواهید شد.

 

 ۱۱-  ممنوعیت استعمال دخانیات در تمامی اماکن عمومی سر بسته و امکان سیگار کشیدن در ورودی های سینماها، تئاترها، مراکز خرید، پارکهای کودکان، رستورانها و قهوه خانه ها و اماکن مشابه وجود دارد.  

 

۱۲- ممنوعیت حمل داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون (Metadon) توسط مسافران به کشور ترکیه.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 37 امتیاز دهنده به قوانین ترکیه
معراج گشت آسمان