لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ویزا ژاپن

شاید جالب است که بدانید بدانیم که بر اساس آخرین آمار منتشرشده از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان در سال 2019 میلادی، کشور ژاپن با امکان ورود به 190 کشور بدون اخذ ویزا، رتبه نخست قوی‌ترین پاسپورت جهان را به خود اختصاص داده است و جالب‌تر آنکه این دومین سالی است که این جایگاه به ژاپنی‌ها رسیده‌است.ژاپن یکی از کشورهای زیبا و پیشرفته‌ی آسیاست که در شرقی‌ترین نقطه این قاره پهناور و در دل آب‌های اقیانوس آرام قرار دارد و با کشورهای چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه از طریق اقیانوس، هم‌مرز است. این کشور تاریخ پر فراز و نشیبی دارد و امروزه به عنوان یکی قدرت‌های اقتصادی برتر دنیا شناخته می‌شود. ثمره تمدن و فرهنگ غنی این کشور امروزه جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیزی است که هر ساله گردشگران زیادی را به برای بازدید از جذاب‌ترین دیدنی های ژاپن به این کشور می‌کشانند. ژاپن کشوری قدرتمند است و بسیاری از مردم دنیا از جمله ایران، آن را برای کار، تحصیل و مهاجرت انتخاب می‌کنند؛ اما اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، می‌بایست برای دریافت ویزای ژاپن اقدام کنید. 

با تور های گروهی ژاپن از طریق آژانس معراج گشت میتوانید ویزا ژاپن دریافت نمایید

انواع ویزا ژاپن :

 

ویزای توریستی تور ژاپن ویزای توریستی Tourist Visa برای شهروندان کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در دسترس است. این ویزا اجازه می‌دهد که متقاضی آن تا 90 روز در کشور ژاپن بماند و این امکان وجود دارد که برای ویزای دبل double-entry visa برای دو مسافرت کوتاه و در طول 6 ماه اپلای شود. برای دریافت ویزای توریستی ژاپن حتما با مشاوران خبره معراج گشت تماس حاصل نمایید.

 

 ویزای تجاری برای کسانی که ماموریت تجاری دارند  نوع دیگری از ویزای ژاپن وجود دارد که ویزای تجاری موقت Temporary Business Visa نامیده می‌شود و برای اقامت به مدت 90 روز به صورت سینگل Single یا دبل double-entry visa صادر می‌گردد (در صورتیکه هر دو سفر در فاصله زمانی بین 6 ماه باشد). اهداف سفر می تواند شامل کنفرانس‌ها، جلسات کاری، امضای قراردادهای کاری و سنجش وضعیت بازار باشد.

 

 ویزای ترانزیت که فقط برای عبور از ژاپن صادر می شود  برخی از ملیت‌ها برای عبور از ژاپن و رسیدن به مسیر دیگری نیازمند دریافت ویزای ترانزیت Transit Visa ژاپن هستند. برخی دیگر از ملیت‌ها نیز تا زمانیکه در مکان مشخصی اقامت داشته باشند و فرودگاه را ترک نکنند، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت ندارند. از آن‌جایی که خطوط هواپیمایی مرتبط با مسیرهای پروازی ایرانیان در این کشور وجود ندارد، عملا ایرانی‌ها به ندرت به این نوع ویزا نیاز پیدا می‌کنند.

 

 ویزای کار ویژه افرادی که مهارت خاصی دارند  دو نوع ویزای کار ژاپن وجود دارد. یکی ویزای کار working visa و دیگری ویزای کار حرفه ای highly professional visa است. ویزای نوع دوم برای گروهی از متقاضیان با مشاغلی حرفه‌ای همچون اساتید دانشگاه، مدیران و محققان صادر می‌شود. در واقع این نوع از ویزا برای خارجی‌های با مهارت‌های بالا در نظر گرفته شده است. این نوع ویزا بسته به نوع فعالیت فرد متقاضی می‌تواند تا مدت 5 سال اعتبار داشته باشد.

 

ویزای دیدار از دوستان اگر یکی از دوستان شما مقیم این کشور است می توانید برای سفر از ویزای کوتاه مدت دیدار از دوستان استفاده کنید. برای اخذ ویزای دیدار از دوستان ژاپن به مدارک مختلفی اعم از مدارک شناسایی، گواهی شغلی، گواهی اشتغال به تحصیل (اگر دانشجو یا دانش آموز هستید)، ضمانت نامه (برای اینکه نشان دهید توانایی پرداخت هزینه های سفر را دارید؛ به کشور باز خواهید گشت و در طول مدت اقامتتان قوانین ژاپن را رعایت خواهید کرد)، پرینت حساب بانکی در سه ماه گذشته، مدارک شناسایی فرد مقیم ژاپن، کارت اقامت فرد مقیم ژاپن، گواهی که نشان دهد فرد مقیم ژاپن مالیات پرداخت کرده است و پرینت حساب بانکی وی نیاز دارید.  

 

ویزای دیدار از اقوام  اگر یکی از اقوام شما مقیم ژاپن است با اخذ ویزای دیدار از اقوام می توانید سفر کنید. برای دریافت ویزای دیدار از اقوام ژاپن علاوه بر مدارک لازم برای اخذ ویزای دیدار از دوستان می بایست مدارکی که بیانگر رابطه شما با شخص مقیم باشد را هم ارائه دهید.

 ویزای شرکت در رقابت های ورزشی  لازمه شرکت در رویدادهای ورزشی در ژاپن اخذ ویزای شرکت در رقابت های ورزشی است. برای اخذ این نوع ویزا باید نامه ماموریت خود از طرف فدراسیون ایران، ضمانت نامه از طرف سفارت ایران (برای اثبات تقبل هزینه های سفر، بازگشت شما به ایران و رعایت قوانین دولت ژاپن در طول مدت اقامتتان)، پرینت حساب بانک خود در صورتی که هزینه های سفر بر عهده خود شماست و گواهی اشتغال به کار خود را ارئه دهید. شایان ذکر است که تمامی مدارک باید به صورت رسمی ترجمه شده باشند.

 

 


 مدارک ویزا توریستی ژاپن  قابل ارایه به شرح زیر می باشد.

( توجه : در مواردی در طول بررسی پرونده نیز مدارک اضافه خواسته خواهد شد )

 گذرنامه متقاضی ویزا ( درصورت امکان گذرنامه های قدیمی هم ارایه شود)

 یک نسخه فرم تقاضای ویزا یک قطه عکس سایز 4.5*4.5  با زمینه سفید

 برنامه سفر (به همراه رزرو هتل )

شناسنامه متقاضی ویزا ( به همراه ترجمه انگلیسی رسمی آن )

مدارکی که توانایی پرداخت هزینه سفر را تایید نماید

 گواهی رسمی درآمد  ( چنانچه متقاضی درآمد ثابت ندارد پرینت کارکرد سه ماه اخیر حساب بانکی قابل قبول است)

 

 (ترجمه انگلیسی رسمی مدارک فارسی، صادره در سه ماه اخیر، مورد نیاز است)

 


شرایط رفع ریجکتی در صورتی که درخواست ویزای توریستی شما رد شود، به هیچ عنوان دلیل ریجکتی برای شما مشخص نمی‌شود

مراحل دریافت ویزای توریستی ژاپن چیست ؟

متقاضیان ویزای توریستی ژاپن، ابتدا کلیه مدارک خود را به آژانس مسافرتی معراج گشت آسمان می‌آورند. مدارک مربوط توسط کارشناسان این مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از گذشتن چند روز به متقاضی اعلام می‌گردد که آیا شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی ژاپن را دارد یا خیر.

 

 

در صورت دارا بودن شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی ژاپن قراردادی فی مابین فرد متقاضی و آژانس معراج گشت آسمان بسته خواهد شد و پس از تسویه، مراحل اخذ ویزا بدون حضور فیزیکی فرد متقاضی انجام خواهد پذیرفت.  همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، در صورتیکه سفارت ژاپن سئوالی داشته باشد یا اینکه مدرک اضافه‌تری از متقاضی درخواست کند، در این صورت احتمال حضور وی در سفارت وجود خواهد داشت.

 

 هر مسافر مبلغ ۳۵۰ دلار بابت رسیدگی به پرونده‌اش به آژانس معراج گشت پرداخت خواهد کرد که در صورت رد درخواست ویزای وی ۱۵۰ دلار از آن کسر و مابقی به فرد متقاضی عودت خواهد شد. 

 

در صورتیکه سفارت به تقاضای اخذ ویزای توریستی ژاپن پاسخ مثبت دهد، ضمانت نامه‌ای با مبلغ حداقل ۵۰ میلیون تومان بابت بازگشت فرد متقاضی دریافت می گردد.  شایان ذکر است بازه زمانی ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان بین ۷ تا ۱۴ روز است و امکان هیچ گونه اقامتی در این کشور برای هموطنان ایرانی وجود نخواهد داشت.

در صورت درخواست پناهندگی، درخواست دهنده، بلافاصه دیپورت یا از کشور ژاپن خارج خواهد شد.  مدارک مورد نیاز برای اپلای ویزای ژاپن در سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت الکترونیک یا eVisa خواهد بود که به زودی اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد آن از سمت سفارت ژاپن اعلام خواهد گردید. اطلاعات بروزرسانی شده سفارت ژاپن و در صورت اعمال تغییرات فعلی توسط آژانس معراج گشت در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

دلایل ریجکت ویزای توریستی ژاپن چیست :

 شرایط رفع ریجکتی در صورتی که درخواست ویزای توریستی شما رد شود، به هیچ عنوان دلیل ریجکتی برای شما مشخص نمی‌شود. در صورتی که درخواست ویزای توریستی ژاپن داشته باشید، تا ۶ ماه پس از ریجکتی مجاز به ارائه درخواست مجدد نمی‌باشید.

 

 

آدرس و تلفن سفارت ژاپن در تهران :

 

تهران، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162، کد پستی 93653-19856  تلفن : 22660710-021

 

 همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سفارت ژاپن در ابران به نشانی اینترنتی : www.ir.emb-japan.go.jp/fa مراجعه نمائید .  

آژانس معراج گشت آسمان همراه شما در اخذ ویزا انگلستان و ویزا شینگن  با بهترین قیمت و بهترین خدمات


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به ویزا ژاپن
معراج گشت آسمان