لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

برج گالاتا سمبل شهر استانبول

برج گالاتا سمبل شهر استانبول

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از آن یاد می کنند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بس یار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند.

 

 

یکی از این بناهای قدیمی برج گالاتا است که با نام گالاتا کوله سی نیز معروف است، رستورانی در بالای برج گالاتا در تور استانبول وجود دارد که می توانید بر فراز برج غذایی بخورد و مناظر اطراف را هم بنگرید. با معراج گشت همراه باشید تا به معرفی برج گالاتا در استانبول از معروف ترین جاذبه های ترکیه بپردازیم.

 

 

 استانبول بهتر است یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ برج گالاتای به عنوان یک سمبل برای استانبول به حساب می آید، بنایی که با بالا رفتن از آن می توانید به تماشای شهر استانبول و جزیره زیبای پاریم آدا بنشینید. پیشنهاد می کنیم حوالی غروب رفتن به این برج را انتخاب کنید، چشم انداز غروب خورشید و تنگه زیبای بسفر روبرویتان حس و حال بسیار لذت بخشی است.

 

 

اگر به بالای آن رفتید دورتادور آن را بچرخید و با گرفتن عکس های یادگاری از آن بالا خاطره تان را برای همیشه زنده نگه دارید. در برج گالاتای رستورانی وجود دارد و اگر به آنجا رفتید و گرسنه شدید می توانید لحظاتی در بالای برج خوشمزه ترین غذاهای ترکی را میل نمائید.

 

نکته جالب دیگر این برج نام آن است که تداعی کننده نام تیم فوتبال معروف ترکیه، گالاتاسرای است.علاوه بر این لازم است بدانید که برج گالاتا در استانبول تا سال ۱۷۴۹ به عنوان بلندترین ساختمان استانبول مشهور بوده است.

 

برج گالاتا سمبل شهر استانبول 

 

 شب در برج گالاتا در استانبول مختصری از تاریخ برج گالاتا تاریخ ساخت این برج بازمی گردد به چیزی حدود هفتصد سال پیش یعنی سال ۱۳۸۴ میلادی بر می گردد. در آن زمان این برج با نام مسیح در دوران بیزانس، امپراطوری رم شرقی ساخته شد.

 

 

برج مسیح و یا همان گالاتای امروزی با ارتفاع ۶۷ متر برای سال ها بلندترین برج استانبول و یا قسطنطنیه شناخته می شد. در سال ۱۴۶۱ جنوئزها با دستور امپراطور دوم و به نام او برجی دیگر در کنار برج اول ساختند. بعدها منجم تقی الدین با هدف رصد خانه از آن برج استفاده کرد، اما در سال ۱۵۷۹ این رصد خانه بسته شد.

 

 

 هدف از ساخت برج گالاتای نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناسایی کشتی های دشمنان بود. سال ها بعد برج گالاتای به عنوان زندان و دیده بانی شناخته شده و برای بارها طبقات فوقانی آن تعمیر و بازسازی گشت. برج گالاتای با ۹ طبقه دارای وزنی حدود ده هزار تن است. در طول سال ها ابن برج شاهد داستان های زیادی از تاریخ استانبول بوده است و در بسیاری از اتفاقات نیز درگیر شده است. برای مثال برج گالاتای در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی برای دو بار با آتش سوزی بزرگی مواجه شد. بادها و طوفان شدید به سقف برج آسیب رساند و سال ها بعد سقفی مخروطی شکل برای آن در نظر گرفته شد.

 

 معرفی برج گالاتا در استانبول مرمت و بازسازی برج گالاتا در استانبول همانطور که در بخش تاریخ برج گالاتا در استانبول گفتیم قدمت این بنای تاریخی به ۷۰۰ سال پیش بر می گردد و از همین رو صدمه های زیادی تاکنون دیده است. با وجود نا آرامی هایی که استانبول در قرن سیزدهم داشت و بلایای طبیعی ناگوار سبب شد تا این برج دچار آسیب های متعددی بشود. بیشتری میزان صدمه در سال ۱۵۰۹ میلادی به برج گالاتا در استانبول وارد شد و تا حدودی رو به ویرانی هم نیز رفت. در این زمان معماری به نام هیرتین (Hayrettin) کار مرمت برج را بر عهده گرفت و به خوبی هم از پس این کار برآمد.

 

 

این معمار از مشهورترین سازندگان استانبول و حتا سراسر ترکیه در قرن شانزدهم میلادی بود.در زمان های دور از این بنا به عنوان یک زندان مخفی نام می بردند که برای همین در کتب تاریخی آن چنان درباره آن صحبت نشده است، اما پس از این ویرانی عظیم برج گالاتا دیگر به عنوان زندان به کار نرفت. 


 

 برج گالاتا اما این برج و ویرانی هایش به اینجا و این سال تمام نمی شود و در سال ۱۷۹۴ میلادی برای بار دیگر این برج دچار نابودی شد و در طی یک آتش سوزی آسیب زیادی دید. پس از بازسازی مجدد برج گالاتا در استانبول این بنا مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و این بار یک اتاق کوچک چوبی هم به آن اضافه گردید. این برج بارهای دیگر هم دچار آتش سوزی شد ولی مجددا مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.  اما به غیر از آتش سوزی و زلزله برج گالاتا در استانبول در سال ۱۸۷۵ درگیر یک طوفان هم نیز شد که همین سبب شد به برج آسیب جدی وارد شود. مرمت تا بازسازی انتهایی آسیب‌های طوفان تا سال ۱۹۶۰ میلادی انجام شد و توانست برج را به خوبی سر پا نگه دارد. آخرین مرمت در سال ۱۹۶۰ میلادی انجام شد و دلیلش تغییر کاربری برج و ساخت رستوران در این بنا بود.  گالاتای استانبول فضای داخلی برج گالاتا اغلب کسانی که می خواهند از برج گالاتا در استانبول دیدن کنند باید کوچه پس کوچه های خیابان استقلال را طی کنند و به این بنای تاریخی و دیدنی برسند. به غیر از چشم اندازی که نسیب شما می شود از رفتن بر فراز این برج شما می توانید در رستورانی که در این برج قرار دارد غذایتان را میل کنید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره بنای برج گالاتا در استانبول و کارهایی که می توانید هنگام بازدید از آن انجام دهید آشنا شوید.  ورودی برج گالاتا به منظور ورود به برج گالاتا در استانبول باید از چند پله ی سنگی بالا بروید و پس از عبور از در چوبی برج وارد لابی یا همکف آن بشوید. به منظور بالا رفتن از این برج هم پله های مارپیچ هیجان انگیز وجود دارد و هم این که برای کسانی که توانایی بالا رفتن از پله ها را ندارند آسانسورهایی قرار داده شده است که می توانید با استفاده از این دو آسانسور خودتان را به بالای برج گالاتا در استانبول برسانید. البته باید بدانید که آسانسور برج تا طبقه هفتم بالا می رود و دو طبقه انتهایی را باید با پله بالا بروید که چندان دشوار نیست.از همه بهتر اینکه مسوولان برج رفتار بسیار خوب و گرمی با گردشگران دارند و شما را راهنمایی خواهند کرد و اگر سوالی داشته باشید پاسخگو هستند، این افراد در قسمت لابی برج ایستاده اند.

 


 

 بازدید از برج گالاتا در استانبول سکوی تماشا در برج گالاتا اصلی ترین هدفی که افراد از رفتن به برج گالاتا در تور ترکیه و استانبول دارند این است که بر فراز آن بایستند و بر دریای مرمره، فضای سبز و خانه های قدیمی محله، ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر، مرمره، گنبد و گلدسته های مساجد را تماشا کنند.

 

اگر به دیدن برج گالاتا رفتید حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید زیرا اینجا از بهترین مکان ها برای عکاسی در ترکیه است، پس حتما دوربین عکاسی خوب با خودتان همراه داشته باشید. این طبقه بر روی رستوران برج قرار دارد و شما با تهیه بلیط می توانید از آن بازدید کنید.

 

 

در این قسمت می توانید با آرامش خیال به صدای مرغان دریایی گوش فرا دهید و حتا در ساعت های خلوت به آن ها غذا تعارف کنید. از روی این برج به راحتی پل طویل و آهنین گالاتا را هم خواهید دید که در آینده به صورت اختصاصی به آن سفر خواهیم کرد.  بهترین زمان برای بازدید از این برج ساعات انتهایی روز است که خورشید در حال غروب می باشد، اما خوب ممکن بسیار هم شلوغ باشد بنابراین با توجه به اولویت های خودتان مشخص کنید که در چه زمانی می خواهید به بالای این برج گالاتا در استانبول بروید.

 

 

 نمایی ازبرج گالاتا در استانبول رستوران و کافه برج گالاتا با توجه به این که در بالا هم گفتیم در این برج رستورانی وجود دارد که می توانید آن انواع غذاهای ترکی را میل کنید. سبک چیدمان و معماری این رستوران هم تداعی کننده فرهنگ ترکی است و فرصت مناسبی برایتان فراهم آورده تا بتوانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید. محیط، سرویس دهی خوب و دکوراسیون این رستوران معمولی و به سبک محلی است و با توجه به اینکه محله گالاتا جزو محله های لوکس استانبول نیست پس نباید انتظار رستورانی لوکس را داشته باشید. کباب های این رستوران بسیار عالی هستند و ما پیشنهاد می کنیم حتما سفارش دهید. کمی هزینه غذا خوردن در این رستوران بالا است اما با توجه به کیفیت غذاها و چشم اندازی که برایتان فراهم است می ارزد، که بخواهید هزینه کنید.  رستوران برج گالاتا در استانبول دسترسی به برج گالاتا در استانبول برج دیدنی گالاتا در محله بی اوغلو استانبول قرار گرفته است، محله ای که خود با مغازه ها و کافه های خیابانی به یکی از مناطق جذاب توریستی در استانبول مبدل شده است. برج گالاتا، میدان تکسیم (تقسیم) و خیابان استقلال همگی در این منطقه قرار گرفته اند و شما می توانید بعد از پیاده روی در خیابان استقلال و تماشای مغازه های جذاب آن به این برج برسید و از راه آسانسور و یا پله ها به بالای آن بروید.  همچنین برای دسترسی به این برج که در انتهای خیابان استقلال قرار دارد می توانید هم از مترو و هم با تراموا خودتان را برسانید.  هزینه بازدید برای بزرگسالان    ۲۵ لیر ترکیه هزینه بازدید برای کودکان    ۱۲ لیر ترکیه ساعت های بازدید    ۹:۰۰ – ۲۰:۳۰ مدت زمان پیشنهادی برای بازدید    ۱ ساعت آدرس:    Bereketzade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey 

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت با بیش از ۱دهه تجربه در تور های آسیایی در خدمت شما عزیزان میباشد

معراج گشت جری تور ترکیه با بهترین قیمت ها و خدمات


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به برج گالاتا سمبل شهر استانبول
معراج گشت آسمان