لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

سواحل کرابی تایلند ( Krabi Beaches Thailand )

سواحل کرابی تایلند ( Krabi Beaches Thailand )

کرابی روی خط ساحلی دریای آندامان واقع شده است و در سراسر دنیا همیشه جزو یکی از مناطق گردشگری تایلند شناخته می شود . طبیعت نسبتا بکر و دست نخورده‌‌ بعلاوه سواحل سفید شنی ، آب‌های گرم شفاف ، صخره‌ های مرجانی زیبا ، غار های بیشمار ، آبشارهای چشمگیر و بیش از ۱۳۰ جزیره باعث شده است که چشم هر گردشگری در تور تایلند را مسحور خود می کند .

آشنایی با شهر کرابی

با توجه به خط ساحلی بسیار جذاب و فوق العاده دیدنی کرابی و پوشش گیاهی انبوه با امکان انجام فعالیت‌های آبی متنوع  و ورزشهای آبی ، کوهنوردی و همچنین غذاهای خوب باعث شده است که این منطقه با سرعت بسیار زیادی رشد و پیشرفت نماید ، مرکز این استان شهری به همین نام یعنی کرابی می باشد . شهر بندری کرابی هم برای ماهیگیران این شهر و هم برای گردشگران و مسافران اهمیت بسیار زیادی دارد و سفر به این منطقه مانند دیگر نقاط کشور تایلند نسبتا ارزان است و تفاوت نسبتا زیادی با شهرها و جزایر دیگر این کشور پر جاذبه برای عموم گردشگران ندارد . 


کرابی آب و هوایی گرمسیری دارد و جالب است بدانید دمای آن تنها ۸ درجه‌ سانتی ‌گراد بالاتر از دمای خط استوا می باشد و به ‌طور کلی دو فصل در این منطقه وجود دارد از جمله : گرم و خشک ، خنک و مرطوب است .  با این اوصاف ، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین ‌تر از ۲۷ درجه‌ سانتیگراد می رسد و اما متاسفانه ، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می ‌کنند به موقع جهت ‌و سمتشان را در هر زمانی از سال تغییر نمی دهند .

 

این امکان وجود دارد در فصل ‌های خشک به خصوص در شروع هم شاهد بارش باران در کرابی باشیم و همچنین به مدت چندین هفته در فصل‌ های بارانی خورشید خودش را رونمایی می کند . شما گردشگران جالب است بدانید درجه حرارت هوای سالانه در شهر کرابی به جز ماه ‌های مارس و آوریل 37 درجه و نیز بین 28 تا 32 درجه سانتیگراد در روز دارای نوسان دارد ، ضمنا شب ‌ها  قضیه فرق می ‌کند و دمای هوا به مرز ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد نیز می ‌رسد که ممکن است در این زمان کمی حس سرما را درون خود احساس کنید . بنابراین گردشگران عزیز همراه داشتن لباس مناسب با خودتان در این منطقه فراموش نشود ، همچنین بد نیست به رطوبت هوا هم در نظر بگیرید چون که از 60 تا 90 درصد در نوسان می باشد . کرابی شهر بسیار جذابی برای مسافران می باشد که شخصیتی منحصر به فرد و زیبایی دارد ، این شهر مرکز استان کرابی محسوب می شود که سواحل این ناحیه هر بیننده ای را محصور خود می کند .

 

اگر در سفر مشتاق دیدن آداب و رسوم و فرهنگ تایلند ، تماشای روزمرگی ‌های مردم بومی و محلی این کشور و عاشق خرید کردن در بازار های محلی آنان هستید ، توصیه می کنیم بازدید از این شهر کوچک را اصلا از دست ندهید .

 


معرفی سواحل و مناطق مهم کرابی

غارها و سواحل ریلی ( Railay Beach )


ساحل ریلی منطقه ای است که نام و آوازه اش در تمام جهان بر سر زبان ها است و اغلب در لیست بهترین مناطق گردشگری تایلند نام برده می شود . این مکان درست در جنوب ساحل مشهور آ او نانگ و اطراف یک دماغه‌ سنگی زیبا واقع شده است . نکته این ساحل اینجاست که شما گردشگران ، تنها با استفاده از قایق می‌ توانید به این ساحل بروید .

 

صخره‌های آهکی زیبا ، چشم اندازهای بی نظیر ، آب ‌های شفاف ، غارهای مختلف ، یک تالاب مخفی در میان صخره‌های آنجا و طبیعت بکر و فوق العاده از ویژگی‌ های منحصر به فرد و جذاب این سواحل به شمار می ‌روند که همگی آن‌ ها در فاصله ای کمی از هم قرار دارد ، به شکلی که شما می ‌توانید با پیاده‌ روی به همه‌ آن ‌ها دسترسی پیدا کنید و از دیدن آنها لذت ببرید . ضمنا بد نیست بدانید در این ساحل هیچگونه جاده ‌ای وجود ندارد و تنها از طریق مسیرهای پیاده روی می ‌توانید به اطراف این جزایر رفت و آمد کنید .

 

با وجود اینکه ریلی با خشکی اصلی ارتباط دارد ، شبه جزیره‌ معروف فرا نانگ به طور کاملا زیبا و طبیعی توسط دماغه ‌های سنگ آهکی از بقیه کرابی جدا شده است و دره ‌های جنگلی شیب ‌دار آنجا تنها از طریق آب قابل دیدن و رفتن می باشند . و توصیه ما به شما مسافران این است که ، در سفر به کرابی به هیچ وجه بازدید از ساحل ریلی را از دست ندهید .

 

ساحل ریلی


کوه هونگ ( Koh Hong )


اگر به دنبال فرار از استرس ‌ها و روزمرگی ‌ها و همچنین خسته از شهر و شلوغی هستید ، جزایر کوچک کوه هونگ مکانی عالی برایتان می باشد ، این جزایر کوچک ، چشم‌ اندازهایی زیبا ، طبیعتی بکر ، سواحل شنی سفید ، صخره‌های مرجانی و یک تالاب زیبا را برای شما به نمایش می گذارد که تا به حال در زندگیتان ندیده اید . از دیگر امکانات این جزیره زیبا می ‌توان به :  شنا کردن ، قایق سواری ، غواصی با لوله‌ تنفسی در اعماق آن ، غواصی با تجهیزات ، ماهیگری ، حمام آفتاب ، پیاده ‌روی و ... اشاره کنیم  .

 

ساحل هونگ


کوه پودا ( Koh Poda )


کوه پودا یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدار ترین جزایر مجمع الجزایر کرابی در تور پاتایا در میان گردشگران به شمار می رود ، ضمنا این جزیره درست در 6 کیلومتری خط ساحلی آ او نانگ واقع شده است و اگر هوس قایق سواری کردید و سوار قایق شوید بهتر است بدانید که ۲۵ دقیقه طول می‌ کشد تا به این منطقه بکر و زیبا برسید . هزینه‌ بلیت برای هر نفر هم ۳۰۰ بات می باشد و این گروه جزایر شامل ۴ جزیره مهم و بنام به نام‌ های کوه پودا ، کوه کای ، کوه تاپ و کوه مور می باشد  ( کوه در زبان تایلندی یعنی جزیره ) . 


کوه پودا بزرگ ‌ترین جزیره در میان اینها می باشد  و همچنین با این وجود بیش از یک کیلومتر نیز مساحت آن نمی‌ شود ، دور تا دور این جزیره‌ کوچک را سواحل شنی سفید رنگ و درون آن را درختان نخل و صنوبر ، زیبایی آن را دو چندان کرده است و اینکه طبیعتی بسیار شگفت انگیزی دارد به شکلی که تمام جاهای آن مانند یک بهشت گرمسیری به چشم شما مسافران می خورد .

 

همچنین یک صخره‌ مرجانی حدود ۲۰ متری در ساحل پودا واقع شده است که تنوعی عالی از موجودات دریایی را در خود جای داده است که ترکیبی عالی از چشم ‌انداز زیبا و شن ‌های نرم به همراه آب‌ های گرم و شفافی می باشد که این مکان مقصدی محبوب در میان غواصان و قایق سواران تعبیه شده است و با این وجود این همه زیبایی در کمال تعجب شما جمعیت زیادی در اطراف این جزیره نخواهید دید .

 

کوه پودا


وات تام سوا ( Wat Tham Sua )


وات تام سوا یا تایگر کیو ( Tiger Cave ) یکی از مشهورترین و زیباترین غارهای این منطقه بشمار می رود که در نزدیکی شهر کرابی واقع شده است . معبد تایگر کیو غارهای طبیعی بسیار زیبایی دارد که در جنگل های انبوه و قسمتی از یک مجموعه معبد احاطه شده است  که راهبانی درون  آن‌ ها زندگی کرده و به عبادت می ‌پردازند ، درون یکی از غارها می‌ توان اثری هنری را ببینید که جای پنجه یک ببر را تداعی می کند . با این وجود جاذبه‌ اصلی که عموم مردم را به این منطقه زیبا می کشاند ، ۱۲۷۷ پله‌ ای است که باید برای رسیدن به برج سنگ آهکی و تماشای جای پای بودا طی نمود و این تجربه را از نزدیک حس نمایید . در این معبد که در ۳ کیلومتری شهر کرابی قرار دارد ، شما عزیزان می‌ توانید  مجسمه‌ بزرگی از بودا را هم تماشا کنید که اطراف آن را مناظر بسیار زیبایی گرد هم جمع شده است .

 

منطقه وات تام سوا


استخر زمردی ( emerald pool )


این منطقه جزو مناطق گردشگری تایلند و جاذبه‌ ای منحصربه ‌فرد و زیبا که در جنوب کشور تایلند قرار گرفته است و به همین دلیل کرابی به خاطر مناطق فوق العاده زیبایش شهرت جهانی در بین گردشگران دارد و در این میان استخر زمردی از جمله نقاط پرطرفداری است که در سفر به کرابی حتما باید آن را در برنامه تفریحی خود بگنجانید . قابل توجه شما اینکه که این استخر زیبا در پارک جنگلی طبیعی ثانگ تیا او ( Thung Teao Forest Natural Park ) واقع شده است .

 

این جنگل از تنوع زیستی حیرت ‌انگیزی برخوردار می باشد ، می‌ توانید در این منطقه همه را با هم تجربه و دیدن نمایید و اطراف استخر زمردی را درختان سرسبز فرا گرفته است که چشم ‌انداز بسیار زیبا و بینظیری را در اختیار گردشگران قرار داده است . آب استخر گرم و شفاف است و همین موضوع آن را برای شنا کردن به مکانی عالی و منحصر به فرد تبدیل کرده است . 

 

استخر زمردی کرابی


چشمه ‌های آب گرم کلانگ تام ( Klong Thom Hot Springs )


چشمه‌ های آب گرم کلانگ تام علاوه بر رفع خستگی ، خاصیت درمانی و تسکین‌ دهنده نیز برای شما نیز دارند ، همچنین آب این چشمه‌ های فوق العاده بکر از منابع زمین گرمایی واقع در محفظه‌ های آتشفشانی که وجود دارد ، تامین می‌شود که راه خود را به سطح زمین باز می ‌کنند و باعث ایجاد این مناطق گردشگری تایلند و این جاذبه فوق العاده شده است .

 

میانگین دمای این آب ‌ها بین 30 تا 40 درجه‌ سلسیوس می باشد و مملو از نمک‌ های معدنی مفید است ، ضمنا جالب است شما عزیزان بدانید که این چشمه ها در درمان بسیاری از بیماری‌ های پوستی و مفاصل مفید واقع شده اند و احساس کاملا آرامش بخشی که از نشستن در این چشمه‌ ها و تماشای محیط زیبای اطراف آن به شما منتقل می ‌شود واقعا توصیف شدنی نیست . 

 

چشمه آبگرم


ساحل نوفارات تارا ( Nopparat thara )


ساحل نوفارات تارا نیز یکی از مناطق تفریحی در کرابی به شمار می رود که در نزدیکی ساحل اونانگ ، مجاور پرتگاه کوچکی قرار گرفته شده است و چند استراحتگاه و یک اسکله قایقرانی در انتهای آن برای شما گردشگران تعبیه شده است . ساحل نوفارات تارا کرابی ، در 17 کیلومتری از شهر کرابی قرار گرفته است و از یک ساحل ماسه ای 3 کیلومتری با پوشش عظیم و بزرگی از گیاهان زیبای کازوارینا و آب شفاف و زیبا تشکیل شده است . برای رفتن به این ساحل بدانید که که هنگامی که آب پایین می رود طول این ساحل بیشتر هم می شود و با این ترتیب می توان مناطق زیادی از اطراف را نیز به هنگام پیاده روی در ساحل مشاهده نمایید .

 

ساحل نوفارات


 

 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به سواحل کرابی تایلند ( Krabi Beaches Thailand )
معراج گشت آسمان