لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

سوغات ایتالیا چیست

سوغات ایتالیا چیست

سوغات ایتالیا چیست؟ سوالی که ذهن مسافران و گردشگران یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان را به خود مشغول می‌کند.

شهرهای رم، میلان، فلورانس و ونیز از جمله مهمترین مقاصد گردشگری هستند و هرکدام مراکز خرید بسیاری را در خود جای‌داده‌اند

سوغات ایتالیا چیست؟

سوالی که ذهن مسافران و گردشگران تور ایتالیا، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان را به خود مشغول می‌کند. از صنایع‌دستی و دست‌سازهای چوبی معروف ایتالیا گرفته تا برخی از برترین برندهای جهان همچون ورساچ، گوچی و فندی در سبد سوغات ایتالیا جای می‌گیرند.کشور ایتالیا در زمینه پذیرش گردشگر در شمار برترین کشورهای دنیا قرار دارد.آثار تاریخی و معماری های زیبای در این کشور بر جذابیت ایتالیا افزوده است. این کشور ازنظر آثار هنری نیز غنای بسیار زیادی دارد، در کنار موزه‌ها و نمایشگاه‌های بی‌شمار در جای جای ایتالیا، از شهر میلان به‌عنوان پایتخت مد جهان یاد می‌شود.با سفر به ایتالیا و بازدید از این جاذبه‌ها، نوبت به تهیه سوغات می‌رسد.شهرهای رم، میلان، فلورانس و  ونیز از جمله مهمترین مقاصد گردشگری هستند و هرکدام مراکز خرید بسیاری را در خود جای‌داده‌اند.از جمله سوغاتی‌های معروف ایتالیا می‌توان به دست‌سازهای چوبی، برندهایی چون ورساچ، غندی و گوچی اشاره کرد که در ادامه به آنها بیشتر می‌پردازیم. 


 

 

سوغاتی چوبی در ایتالیا:

ایتالیا هم مانند هر شهر و کشوری صنایع‌دستی مخصوص به خود را دارد که نشان از فرهنگ و هنر مردم محلی این کشور است. دست‌سازهای چوبی یکی از این صنایع‌دستی زیبای ایتالیا هستند. در جای جای ایتالیا می‌توان سراغ این صنایع‌دستی زیبا را گرفت و  به فروشگاه‌های عرضه‌ی این محصولات سری زد و از میان آن‌ها سوغات انتخاب کرد. در این میان همه با یکی از این عروسک‌های چوبی آشنا هستیم، پینوکیو که به‌عنوان بهترین سوغات ایتالیا می‌توان از آن یادکرد. زادگاه این عروسک ایتالیاست و فردی بنام کارلوکولودی، نویسنده‌ی این داستان زیبا، خالق شخصیت محبوب پینوکیو بود. اگر در پایتخت قصد خرید سوغات دارید، برای تهیه‌ی این عروسک زیبا و دیگر آثار دست‌ساز چوبی می‌توانید به فروشگاه بارتولوچی در شهر رم سری بزنید. 

 

برندهای مشهور ایتالیا کدام اند:

 ایتالیا ایتالیا یکی از طلایه داران صنعت مد در جهان است و بهترین برندهای جهان را می توان در این کشور یافت. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین این برندها خواهیم پرداخت.  برند گوچی ایتالیا  برند گوچی (Guccio)، برندی که توسط گوچیو گوچی سال ۱۹۲۱ در فلورانس ایتالیا به‌عنوان شرکت تولید محصولات چرمی تأسیس شد.  بعد از گذشت مدتی در عرصه‌ی بین‌الملل مطرح شد. نخست تولیدات آن شامل کیف و کفش، چمدان، کمربند و دستکش چرمی بود و بعدها تولیداتش توسعه یافت. به‌طوری که امروزه شاهد لباس، کیف و کفش، عطر، ادکلن، عینک و … با این برند هستیم. برند گوچی در میان یکی از۱۰۰ برند برتر دنیا قرار دارد.

تهیه محصولاتی با برند گوچی، سوغاتی جذابی از ایتالیا خواهد بود. برند ورساچه ایتالیا  برند ورساچه (Versace) خانه مد و برندی ایتالیایی است که توسط جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد و بعدها با اولین فروشگاهی کهراه اندازی کرد، به سرعت به شهرت زیادی دست یافت؛ بطوریکه امروزه به یک برند جهانی و شناخته شده در زمینه پوشاک، اودکلن، کفش و …تبدیل شده است.

برند فندی ایتالیا  برند فندی (fendi) یکی از برندهای لوکس در زمینه مد و پوشاک است که توسط ادواردو ادله فندی، سال ۱۹۲۵ در پایتخت ایتالیا، رم تأسیس شد. این برند هم مانند دیگر برندها در زمینه‌های متفاوتی محصولات خود را ارائه می‌کند، مانند کیف، کفش، محصولات چرمی، عطر و اودکلن که پرطرفدارترین آن‌ها کیف‌های دستی زنانه و محصولات خز آن است. اگر به فروشگاه‌های این برند ایتالیایی سری بزنید، حتماً می‌توانید هدایای زیبایی به‌عنوان سوغات ایتالیا خریداری کنید. از دیگر سوغاتی‌های محبوب کشور ایتالیا، می‌توان به طلا و جواهرات، خرید از برندهایی چون هرمس، والتینو، دیور، آرمانی، میس سیکستی،فورلا و کیف و کفش چرم، لوازم هنری و عتیقه‌جات اشاره کرد. 


مراکز خرید لوکس و محله هایی برای خرید ارزان

 

 

محله‌های اصلی خرید سوغات در تور رم، عبارتند از خیابان‌های دل‌کورسو و کندوتی و کوچه پس کوچه‌های اطرافشان. در خیابان دل کورسو بسیاری از طراحان لباس معروف مانند گوچی، آرمانی، دیور، والنتینو، هرمس و… مغازه دارند و طبیعتاً لباس‌های آن‌ها گران قیمت هستند.

اما اگر دنبال جنس‌های ارزان‌تر هستید، حتماً سری به کندوتی، کولا دی ریِنزو یا دور و بر پانتئون سر بزنید. بعضی مارک‌های لباس مثل میس سیکستی وفورلا ارزان و بادوام‌اند. خیابان دل کورسو نمایندگی‌های کارتیه، بولگاری، تیفانی و مون‌بلان هم در رم شعبه دارند، اما خرید کردن از این مغازه‌ها خیلی به‌صرفه نیست. کفش و کیف‌های چرمی بادوامی در رم بفروش می‌رسند، اما لباس‌های کودکانه در آنجا خیلی گران‌اند.  بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در فصل تابستان از تخفیف‌های خوبی برخوردارند که تخفیف تابستانه‌شان را از ١۵ ژوییه (هفته‌ی آخر تیرماه) شروع می‌کنند و حراج‌های مخصوص سال نو هم دارند.

از خریدن اجناس تقلبی که به‌وسیله ی دست فروشان کنار خیابان به فروش می‌رسنداجتناب کنید زیرا خرید اجناس تقلبی جریمه‌ای در حدود یک و نیم میلیون تومان برایتان به همراه دارد. برای خرید سوغاتی یا یادگاری‌های رم سعی کنید از مغازه‌های محله‌های گردشگری، خرید کنید زیرا از قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به فروشگاه‌های موزه‌ها برخوردارند. مرکز خرید پورتا رم  در این مرکز خرید بسیار بزرگ یکی از دو شعبه ایکیا قرارگرفته است و دارای پارکینگ بسیار بزرگی است. در این مرکز انواع و اقسام لوازمی که نیاز دارید پیش چشم‌تان قرار می‌گیرد.

به این مرکز می‌توان از خیابان گراند راکوردو، خروجی بوفالوتا دسترسی داشت. مرکز خرید روما است رم یکی از مراکز خرید بزرگ شهر رم است که بیش از ۲۲۰ مغازه و فروشگاه و سینما در آن وجود دارد. در این مرکز خرید برندهای مختلفی را پیدا خواهید کرد از جمله بتا، بنتون، مارین، ام‌اند اچ، باستی و…. این مرکز خرید دو طبقه است و همچنین دارای یک سوپر مارکت بزرگ به نام پانوراما، یک رستوران، یک مک‌دونالد، کافی شاپ، دستشویی، و پارکینگ است.

مرکز خرید پارکو لئوناردو رم  یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید رم است که در نزدیکی فرودگاه لئوناردو داوینچی قرار دارد. این مرکز که از ۲۰۰ فروشگاه تشکیل شده است دارای طراحی مدرنی است که بر جذابیت آن افزوده است و سرگرمی‌های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان در آن در نظر گرفته شده است. این مرکز همچنین دارای یک سالن تئاتر بزرگ با ۲۴ سن برای نمایش‌های مختلف است. بوتیک ونتا رم بوتیک ونتا بزرگ‌ترین بوتیک چرم در اروپا است که در یکی از زیباترین میادین رم قرار گرفته است و دارای تزئینات داخلی بی‌نظیری است.

مرکز خرید کوین رم مرکز خرید کوین یکی از معروف‌ترین مراکز خرید رم است که در نزدیکی واتیکان قرارگرفته است. تنوع کالا در این مرکز بسیار بالا است. این مرکز دارای بخش لباس و وسایل کودک کامل و متنوعی است. 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 29 امتیاز دهنده به سوغات ایتالیا چیست
معراج گشت آسمان