لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

تفریحات مردم ایتالیا

تفریحات مردم ایتالیا

ممکن است برنامه‌های شبانه تور رم مانند نیویورک و برلین نباشد، اما تفریحات و برنامه های جالبی دارد که قطعا سرگرم کننده است و به همین دلیل سپری کردن شب در تور ایتالیا نه تنها خالی از لطف نیست بلکه بسیار هم لذت بخش است. برای کسانی که می خواهند شب های ایتالیا و شب گردی در شهرهای آن را تجربه کنند، نوروز 1401 فرصت بسیار مناسبی خواهد بود. 

تفریحات شبانه در رم یکی از جاذبه های اصلی این شهر است

برنامه ها و تفریحات شبانه در رم

رستوران گردی

رستوران ها و کافه‌ها در سراسر شهر تمایل دارند که شیک و طبق مد روز باشند، از این رو دکوراسیون های جذابی در این فضا ها خواهید دید؛ این تفریحات معمولا در سراسر رم برقرار است اما بزرگترین تجمع باشگاه‌های شبانه در مناطق Testaccio و Ostiense است؛ منطقه Pigneto که از ایستگاه Termini با تراموا می‌توان 15 دقیقه‌ای به آن رسید، جاییست که کافه‌‌ها و رستوران‌های به سبک جدید و امروزی غذاهای هنرمندانه و خلاقانه محلی را سرو می‌کنند. در سمت فرهنگی این شهر جشنواره‌های هنرهای نمایشی بین‌المللی با ویژگی‌های خلاقانه و جذاب برگزار می‌شود. یک سالن نمایش با جدیدترین تکنولوژی‌ها که افراد با استعداد را از سرتاسر دنیا جذب می‌کند و RomaEstate که در تابستان برنامه‌ای کامل از رویدادها را دارد.

 

 دیدار از کوه وسوویوس

ویرانه های پامپی یکی از بهترین مکانها برای آشنایی با شیوه زندگی در ایتالیای باستان است. وقتی این کوه فوران کرد، کل شهر را زیر خاکستر و گدازه خود مدفون کرد و آن را دست نخورده نگه داشت؛ این یعنی امروز می توانید در ایتالیای باستان قدم بزنید. می توانید در خیابان های کهن آن قدم بزنید، خانه ها، مغازه ها، و معبدهای مردم پومپئی را ببینید. بیاموزید مردم آن چه طور زندگی می کردند و حتی از فاحشه خانه آن دیدن کنید.

 

انداختن سکه در فواره تروی

افسانه ها می گوید اگر از روی شانه تان یک سکه را داخل فواره و حوض تروی بیندازید، باز روزی به رم بازخواهید گشت. این محل بیشتر اثر هنری است تا فواره، زیرا از سنگ تراورتن تراشیده شده و با الهه ها تزئین شده است. این مکان بزرگ ترین فواره ایتالیا هم هست. از فواره، می توانید پیاده تا یکی دیگر از جاهای معروف رم در ایتالیا بروید که پلکان اسپانیایی نام دارد؛ از ۱۳۸ پله بالا بروید تا به بالای پیتزا دی اسپانیا  برسید و رم قدیم را خوب ببینید.

 

 

قایق رانی در آبراه ها

اگر به ایتالیا می روید حتما ونیز را ببینید. این شهر هیچ همتایی ندارد و یکی از ۸ تفریح برتر در ایتالیا میباشد. به جای جاده، آبراه و به جای خودرو، قایق می بینید. هوا پر از نوای نغمه های قایق رانان است که وقتی از کنار هم رد می شوند با هم خوش و بش می کنند. غروب به سمت آبراه بزرگ بروید تا از پل ریالتو زیباترین منظره ها را ببینید. می توانید اطراف پیازا سن مارکو  قدم بزنید و محصولات چرم یا ماسک های کارناوال را ببینید؛ جزیره مورانو  هم مقصد خوبی است. سوار یکی از تاکسی های آبی  شوید تا منظره های بی نظیر ببینید. این محل به صنعت میناکاری معروف است و اگر در شهر قدم بزنید نمونه های عالی از شمعدان و شیشه های مرغوب خواهید یافت.

 

ژست گرفتن در پیزا

دیدار از ایتالیا بدون ژست گرفتن و عکس گرفتن از برج کج پیزا لطفی ندارد. بهترین راه برای دیدن آن این است که بعد از ظهر سر راه رفتن به فلورانس توقف کنید. شهر پیزا چیز خاص دیگری ندارد و فاصله برج تا ایستگاه قطار، پیاده هم طی شدنی است. اگر می خواهید از بیرون آن را تماشا کنید یا اطرافش قدم بزنید، هزینه ای ندارد ولی با پرداخت هزینه می توانید یک ساعت آن بالا باشید. بازار دست دوم فروش ها جلوی ورودی صومعه هم قیمت های عالی دارد.

 

تندیس داوود نبی

فلورانس بابت هنر رنساسن معروف است. یکی از معروف ترین آن ها مجسمه داوود (ع) ساخته میکل آنژ است. می توانید در جایگاه آن در گالری آکادمیا  آن را ببینید یا با یکی از کپی های آن در پلاتسو وکیو  یا در پیاتزاله میکل آنژ ژست بگیرید؛ مکان دومی دید جهان بین زیبایی به شهر فلورانس دارد و می توانید اول با اتوبوس و بعد با پای پیاده از طریق پونته ویکیو  معروف به آن جا بروید. پونته ویکیو قدیمی ترین پل فلورانس و بسیار معروف است و جواهر فروشی های دو طرف آن بسیار مشهور می باشند.

 

 

خوردن و نوشیدن

هر چه در ایتالیا یافت می شود  غذاهای ایتالیایی معروفند پس اگر در ایتالیا هستید حتما آن ها را امتحان کنید. اگر در فلورانس هستید یک روزه به حومه توسکان بروید و چیانتی و زیتون را امتحان کنید. در آمالیف از لیمون چلوی  محلی لذت ببرید؛ در ونیز اسپریتز  را که با پروسکو گازدار درست شده میل کنید. اگر موقع کارناوال  آنجا هستید، دونات ونیزی  شیرین را هم امتحان کنید؛ راستی، ژلاتو یادتان نرود. در فلورانس به لاکارائیا  بروید و در آفتاب سوزان توسکان، این خوراکی ضدآفتاب را امتحان کنید.   

 

استراحت کردن در ساحل آمالفی

 کل خط ساحلی در امتداد این نوار خلیج سالرنو جزو میراث یونسکو است و تابستان ها مملو از آدم می شود. اگرچه سواحل کوچک هستند اما اب فیروزه ای و مناظر زیبایش موقع تابش آفتاب، بسیار پرطرفدار می شود. می توانید در شهر قدیم آمالفی، راولو  و پوزیتانو  گردش کنید یا بکراست به کاپری  بروید؛ طی ماه های تابستان می توانید با قایق به آنجا بروید. یک روز را صرف گشت و گذار کنید یا چند شب آن جا بمانید و از این جزیره کوچک مدیترانه ای لذت ببرید. سعی کنید با تله کابین به کوه سولارو  یا به دیدن غار بروید.   تفریح برتر در ایتالیا 

 

قدم زدن در چینکو تره

چینکو تره به فارسی می شود پنج جزیره و منطقه آن همین طور است. پنج روستای کوچک بر روی صخره در امتداد ساحل ایتالیا قرار دارند این مکان جزو یکی از ۸ تفریح برتر در ایتالیا میباشد. روستاها با مسیری پیاده رو از تپه ها یا با قطار به هم راه دارند. بهترین روش گشتن در این منطقه و دیدنی های خیره کننده آن ها شروع از یک سمت و قدم زدن تا روستای بعدی در طول روز، و بیتوته کردن شبانه در یک مسافرخانه محلی است؛ هر روستایی جنب و جوش خودش را دارد اما باید حتما کورونیلیا را ببینید. خانه های سنگی، کوچه های باریک و قطار کوچک از تپه تا ساحل، کل دنیای قدیم هستند. غروب از نوک یک صخره در انتهای روز نفس را در سینه حبس می کند و موسیقی زنده در میدان آن ها در غروب روشی بی نظیر برای آشنایی با محلی هاست.

 

 

بازدید از شهر شگفت انگیز پمپی

 شهر پمپی یکی از مکان های باستانی است که توسط یک آتشفشان نابود شده و تماما بر زیر خاکستر مدفون گردید. از این به اطراف شهر رفته و بقایای به مانده (گلدان ها، اجساد) دیدن فرمایید. در این شهر، نقاشی های دیواری بسیار زیبایی به چشم می خورد که با رنگ های زیبا تزئین شده اند. بازدید از این مکان ها، یک روز کامل به طول خواهد انجامید. کشف رم:  شهر رم یک مکان فوق العاده از خیابان های کوچک و تاریخی است؛ این شهر دارای مکان های بسیار دیدنی است که بازدید از همه ی آن ها، مستلزم چندین سفر مختلف است. محله ی یهودی نشین (Trastevere)، یکی از مکان های پر بازدید در رم است که مواد غذایی ارزان، کافه های بزرگ، و خیابان های کوچک پیچ در پیچ آن توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

 

برج کج پیزا

 برج کج پیزا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در این شهر است. بسیاری از مردم به این برج کج تکیه نموده و به هنر عکاسی می پردازند. مغازه های سوغاتی فروشی از وجود توریست های خارجی (بازدیدکنندگان برج) استفاده نموده و به فروش بیشتر می پردازند. توصیه ی من این است سر خود را پایین انداخته و تنها به عکاسی بپردازید. فرصت های خود را غنیمت شمرده و از مکان های مختلف دیدن نمایید.

 

بازدید از سیه نا

بیشتر مردم به سیه نا علاقه نشان داده و دلایل موجهی را برای آن ذکر نموده اند. این منطقه، یکی از شهرهای به جا مانده از قرون وسطی است که کوچه های پرپیچ و خم آن در اطراف میدان “پیازا دل کامپو” قرار دارند. در طول تابستان، از این مکان برای برگزاری مسابقه های اسب سواری استفاده می شود.

 

پیاده روی در چینکو تره

این منطقه از پنج روستای مختلف تشکیل شده است که بیشتر آن ها در سواحل غرب ایتالیا واقع شده اند. در اطراف این شهر تاکستان ها و کوه های بسیار زیادی به چشم می خورد. این منطقه ی روستایی از جاذبه های توریستی بسیار زیبایی برخوردار است. پستوهای باور نکردنی و تازه، غذاهای دریایی، و شراب های دستی از جمله مواردی است که به وفور در این منطقه یافت می شود. هر شهر از ویژگی های منحصر به فردی برخودار است. از این رو، از هر پنج روستا دیدن نمایید. این منطقه ی زیبا برای تبلیغات و بازاریابی بسیار مناسب است. گردش در ساحل آمالفی:  ساحل آمالفی در قسمت جنوبی چنکو تره قرار دارد. بازدید از این منطقه به مراتب کمتر است اما می توان گفت زیبایی این منطقه بسیار بی نظیر است؛ محله های موجود در دامنه ی کوه، سواحل زیبا، و آب های لاجوردی از جمله شگفتی های این منطقه به شمار می روند.



 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 9 امتیاز دهنده به تفریحات مردم ایتالیا
معراج گشت آسمان