لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پل های معروف تایلند

پل های معروف تایلند

کشور تایلند یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در دنیا محسوب می شود و مثل پلی میان کشورهای غربی و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی قرار گرفته است. در اینجا به غیر از تماشای فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند که بسیار متنوع و منحصر به فرد و همینطور طبیعت بکر و فوق العاده زیبا ، سازه های تاریخی و مذهبی و بناها زیبایی هم وجود دارد که جذابیت تایلند را برای توریست ها دو برابر کرده است .

 

تور تایلند همواره یکی از معروفترین و زیباترین مقصدهای شرق آسیا نامیده می شود که در هر زمان از سال میزبان گردشگران از سراسر جهان می باشد .این کشور به دلیل آب و هوای منحصر به فرد و عالی که دارد و همچنین شهرهای توریستی و پر طرفدار در دنیا سالیان درازی است که مورد توجه گردشگران بوده و هست.

پل رامای هشتم تایلند ، جزو بزرگ ترین پل های کابلی نا متقارن در دنیا می باشد

معروفترین پل های تایلند

" پل روی رودخانه Kwai "


در سال ۱۹۴۲ کشور ژاپن تصمیم می گیرد تا خط راه آهنی طراحی و بسازد که بشود کشور تایلند را به میانمار وصل کند و اکثرا عموم مردم و همچنین توریست ها در سراسر دنیا این ریل را هم به نام ریل مرگ و هم به نام ریل تایلند - میانمار شناخته و نام میبرند . از آنجایی که این راه آهن باید در میان جنگل های انبوه استوایی ساخته می شد ، برای ساخت آن ۵ سال زمان نیاز بود اما ژاپنی ها این زمان را بسیار زیاد می دانستند برای همین زندانیان جنگ و کارگرهای زیادی را به این محل آوردند تا پل هر چه سریع تر ساخته شود و این راه آهن در عرض ۱۶ ماه ساخته و تکمیل و به بهره برداری رسید .

 

نکته قابل توجه اینجاست که پل این رودخانه اولین جایی بود که توسط زندانیان جنگ ساخته شد و برای ساخت این راه آهن حدود ۱۲ هزار زندانی جنگ و ۹۰ هزار کارگر از بین رفتند اما این پل و این ریل راه آهن امروز همچنان در حال استفاده است .

 

kwai


" پل تایلند - لائوس "


این پل زیبا بر روی رودخانه زیبای مکونگ که در منطقه شمال شرقی تایلند قرار دارد که با طول ۱۱۷۰ متر و همانطور که از نام این پل مشخص است ، کشور تایلند را به لائوس متصل می کند و نکته مهم در این است که یکی از دو پل مهم و اساسی می باشد که باعث اتصال این دو کشور آسیای جنوب شرقی است . این پل زیبا در سال ۱۹۹۴ میلادی افتتاح شده است و از آن زمان محل رفت و آمد و محل گذر مسافران و عموم مردم بین این دو کشور شده است و هر همچنین سال بعد در سال ۲۰۰۷ میلادی پل دیگری هم برای این دو کشور ساخته شد .

 

پل لائوس


" پل رامای هشتم ( Rama VIII Bridge ) "


این پل از نمادهای  مهم این منطقه از کشور تایلند محسوب می شود و از روی بسیاری از ساختمان ها و برج های بلند شهر بانکوک نمایان است و تماشای انعکاس پل بر روی رودخانه معروف و زیبای چائو فرایا چشم انداز بسیار ناب و جذابی را در سفر برای شما به وجود می آورد که هر مسافر و توریستی را وادار به لذت بردن از این منظره می کند .

 

اگر به کشور تایلند سفر کرده اید ، حتما از این جاذبه زیبا دیدن نمایید . چون فقط با تماشای آن از نزدیک است که به جاذبه لذت بخش از این پل روبرو خواهید شد . جالب است در سفر به تایلند بدانید که این پل بزرگ که ۴۷۵ متر طول دارد در سال ۲۰۰۲ میلادی افتتاح شد و نکته اساسی این پل اینجاست که یکی از بزرگ ترین پل های کابلی نا متقارن در دنیا شناخته شده است و بهترین زمان برای دیدن پل در هنگام غروب خورشید می باشد که وقتی که پل در میان نورهای نارنجی خورشید و رودخانه می درخشد شما را مجذوب خود می کند .

 

پل راما

 

" پل یادبود پای ( Memorial Bridge of Pai ) "


پای شهری عجیب در شمال کشور تایلند است که بیشتر توریست ها و کوه نوردان با کوله هایشان به آنجا می روند تا در مسیرهای بکرش و منحصر به فردش طبیعت گردی و لذت ببرند . با توجه به طبیعت بکر و هاستل های ارزان قیمت زیادی که در اطراف شهر وجود دارد اینجا یکی از بهترین مناطق گردشگری تایلند نیز بشمار می رود و با اینکه پل یادبود پای پر بازدید ترین جاذبه این شهر بکر نیست اما مطمئن باشید ، تاریخی ترین منطقه برای گردشگران در اینجا می باشد .

 

این پل به اسم پل یاد بود جنگ جهانی دوم پای هم شناخته می شود چون در مدت جنگ جهانی دوم برای خدمات دادن به سربازان ژاپنی طراحی و ساخته شد و قدمت این پل هم مثل پل رودخانه kwai به سال ۱۹۴۲ میلادی باز می گردد . 

پل یادبود پای


" پل ساراسین ( Sarasin Bridge ) "


پل ساراسین جزو اولین پلی است که جزیره زیبای پوکت را به سرزمین اصلی تایلند و استان فانگ نگا متصل کرده است و بین توریست ها محبوبیت خاصی دارد . این پل با نام یک سیاستمدار چینی ‌تایلندی نامگذاری کرده اند و عموم مردم به این اسم می شناسند و اینکه خانواده ساراسین ، خاندانی ثروتمندی بودند که از قرن 19 میلادی در تجارت و سیاست کشور تایلند نقش بسیار مهمی داشته‌ اند و ضمنا این پل در 700 متر و در سال ۱۹۶۷ میلادی ساخته شد تا جایگزینی برای سیستم حمل و نقل قایقی باشد ، سیستمی که تا آن زمان تنها راه اتصال شهر پوکت به سرزمین اصلی تایلند بود .بی شک این پل یکی ازاصلی ترین جاذبه های تور پوکت به شمار می رود.

 

پل ساراسین

 


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 6 امتیاز دهنده به پل های معروف تایلند
معراج گشت آسمان