لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر های اتریش

معرفی شهر های اتریش

اتریش، زندگی شهری و مدرن در کنار طبیعت جذاب و بکر جریان دارد؛ هر سلیقه ‌ای که داشته باشید از سفر به اتریش لذت می ‌برید، بناها و کلیسا های تاریخی متعدد اتریش به سبک گوتیک و باروک از دیدنی ‌ترین آثار تاریخی اروپا هستند، این کشور علاوه بر معماری چشم ‌گیر و کاخ‌ ها و قلعه‌ های زیبا، بناهای لوکس و مدرن متعددی هم دارد که در واقع معماری آن ترکیبی از معماری مدرن و سبک ‌های معماری قدیمی است؛ ضمنا مراتع سرسبز، کوه‌های سربه ‌فلک ‌کشیده، دره‌های عمیق و یخچال‌های متعدد، بخشی دیگر از جذابیت‌های سفر به اتریش را تشکیل می‌دهند، در تابستان از پیاده ‌روی در دل طبیعت و دوچرخه ‌سواری در کوهستان، رود گردی، قایق ‌سواری و دره ‌نوردی لذت می‌برید و در زمستان اسکی در دامنه‌ ها را تجربه می‌ کنید و در نهایت امتحان کردن غذاهای لذیذ و دسرهای منحصر به‌ فرد در کنار کیک‌ های سنتی و شیرینی‌های متفاوت، فستیوال‌ های موسیقی و تالارهای برگزاری کنسرت و اپرا از دیگر فعالیت‌های تفریحی جذابی هستند که در اتریش میتوانید از آن ها لذت ببرید. برای بازدید از این کشور زیبا، فرصت تعطیلات نوروز را از دست ندهید.

وین در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد ، این شهر بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است

آشنایی با شهر های مهم اتریش

وین

وین در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد ، این شهر بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است که تا قبل از شروع قرن بیستم میلادی ، وین بزرگترین شهر آلمانی زبان اروپا بود ، پیش از شروع جنگ جهانی اول این شهر دو میلیون نفر جمعیت داشت. وین، شهر موسیقی و پایتخت زیبای اتریش است و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور اتریش محسوب می‌شود ، وین، شهر بناهای تاریخی جذاب به سبک باروک ، شهر کافه‌های دنج و جذاب ، شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد و کاخ‌های پادشاهی وین ، یادآور شکوه گذشته‌ی شهر است ، موزه‌های متعددی در وین وجود دارد که هر کدام گوشه‌ای از تاریخ ، فرهنگ و هنر اتریش را به نمایش می‌گذارند و این کشور از جمله مناطق آب و هوائي معتدل محسوب ميشود كه در هر فصل سال جاي مناسبي براي سفر ميباشد. در منطقه معتدل و مسير آب و هوائي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير ميپذيرد،قرار گرفته. هر فصل سال نمايشگر دما و آب وهوای مخصوص همان فصل ميباشد.

 

وین

 

گراتس

گراتس یکی دیگر از شهر های اتریش است که دومین شهر پرجمعیت اتریش پس از وین محسوب میشود و در ایالت اشتایرمارک واقع شده که مرکز این ایالت نیز به شمار می رود و اکثر مهاجران ساکن شهر گراتس دانشجو هستند زیرا گراتس برخلاف وین به سبب داشتن دانشگاه های متعدد و بااعتبار شهر دانشجویی به شمار می رود ، در گراتس 4 دانشگاه که عبارتند از دانشگاه گراتس ، دانشگاه صنعتی گراتس ، دانشگاه پزشکی گراتس ، دانشگاه موسیقی و هنر های نمایشی گراتس و 2 کالج فنی و 50 هزار دانشجو وجود دارد. همچنین این شهر در سال 2003 عنوان پایتخت فرهنگ اروپا و شهر طراحی را به خود اختصاص داده است و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

 

گراتس

 

گراز

گراز جزو شهرهای بزرگ اتریش است قدمت آن به قرن دوازدهم برمی گردد که در آن به مرکز مهم تجاری در شعبه های رود مور تحت حاکمیت بابن برگ ها تبدیل شد. بعدها تحت تسلط خاندان هابزبورگ قرار گرفت و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۶۱۹ محل سکونت خاندان هابزبورگ شد. در آن زمان، این شهر چندین حمله از طرف امپراتوری عثمانی را دفع کرد. در سال ۱۹۹۹ شهر قدیم گراز جزو اماکن ثبت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در سال ۲۰۱۰، مرکز شهر تاریخی و کاخ اگن برگ هم به آن اضافه شد و معروف ترین نماد شهر، برج ساعت (Uhturm) است که از فراز تپه شلوس برگ بر شهر مشرف است. این تپه از سال ۱۱۲۵ تا ۱۸۰۹ دژ شهر به شمار می رفت. اولین ذکر نام برج ساعت ۲۸ متری به سال ۱۲۶۵ مربوط است که هنوز بخشی از دژ به شمار می رفت. اما ۲۰۰ سال بعد بود که این تپه شکل امروزی را به خود گرفت.

 

گراز

 

سالزبورگ

سالزبورگ جزو چهارمین شهرها بزرگ اتریش است و زادگاه ولفگانگ آمادوس موتزارت می باشد. خانه ای که او در آن به دنیا آمد اکنون موزه گتریدگاس در شهر قدیم است ، شهر قدیم سالزبورگ علاوه بر زادگاه موتزارت دارای معماری معروف باروک هم هست و دژ فشتونگ هوخن سالزبورگ مشرف بر شهر قرار گرفته است. شهر قدیم به عنوان یکی از حفظ شده ترین شهرهای قدیمی در شمال آلپ در سال ۱۹۹۷ جزو میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، هر کسی که فیلم محصول ۱۹۶۵ نوای موسیقی که در ایران با نام اشک ها و لبخندها است را دیده باشد می داند سالزبورگ یکی از دیدنی ترین شهرهای اروپا و جهان است و این شهر در حاشیه رود سالزاخ در مرز شمالی کوه های آلپ واقع است. برخی از جاذبه های فراوان شهر شامل صومعه سالزبورگ، گتریدگاس، زادگاه موتزارت، کاخ میرابل و باغ های آن، هل برون و آب نماهای آن، اونترزبرگ (ارتفاع ۱۹۷۲ متر) نزدیک سالزبورگ و قلعه هوخن سالزبورگ می باشد.

 

سالزبورگ

 

اینسبروک

نام اینسبروک را از واژه آلمانی به معنی "پلی روی این" گرفته اند. این شهر در دره این و ۳۰ کیلومتری شمال گذرگاه برنر در مسیری حیاتی به آلپ قرار دارد ، اینسبروک مرکز ایالت تیرول و پنجمین شهر بزرگ اتریش است. این شهر در سال ۱۴۲۹ مرکز تیرول شد و اینسبروک در قرن ۱۵ مرکز مهم سیاسی و فرهنگی اروپا شد زیرا امپراتور ماکسیمیلیان اول در آن ساکن بود ، اینسبروک شاید بیشتر از همه به دو بار میزبانی بازی های المپیک زمستانی در سال های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۶ معروف باشد. یکی از نمادهای اصلی شهر، پشت بام کوچ طلایی است که در واقع پشت بام یک ساختمان سه طبقه پوشیده از ۲۶۵۷ قطعه مس با حاشیه های آتشین با افزودن کمی طلا است و به همین دلیل پشت بام طلایی به نظر می رسد و از دیگر جاذبه های اینسبروک میتوان به هاف کرخ (کلیسای سلطنتی) ، کازینوی اینسبروک ، شهر قدیم اینسبروک ، صومعه اینسبروک، و کلیساها، موزه ها، پارک ها و باغ های بسیار دیگر اشاره کرد.

 

اینسبروک


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.0 از 5 | از بین 7 امتیاز دهنده به معرفی شهر های اتریش
معراج گشت آسمان