لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری پرتغال

آشنایی با مناطق گردشگری پرتغال

تور پرتغال یک کشور کوچکی است که در روبروی ساحل اقیانوس اطلس در شبه جزیره ایبری واقع شده است و به دلیل خط ساحلی زیبا و میراث تاریخی بی نظیر خود ، یکی از کشورها با بیشترین بازدید کننده و توریست در اروپا می باشد و در ضمن پرتغال کشوری کوچک روی ساحل اقیانوس اطلس در شبه ‌جزیره‌ ایبری می باشد که به دلیل داشتن خط ساحلی زیبا و میراث تاریخی غنی سالیانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا سمت خود جذب می کند و اینکه به دلیل همسایه بودن با اسپانیا و کوچک بودنش در یک زمان کوتاهی می توانید پرتغال را بگردید و ضمنا برای شما عزیزان دیدن مکان ‌ها و جاذبه های بیشتری را آسان تر کرده است. همچنین آب و هوای معتدل این کشور را تبدیل به یک مقصد مهم در تعطیلات  طول سال کرده است که در آن توریست ها می ‌توانند خرابه ‌های روم و مور را در میان جاذبه‌ های گردشگری دیگر در پرتغال ببینند و کلی لذت ببرند.

کاخ ملی پنا مانند یک قلعه افسانه ‌ای و متفاوت به نظر می ‌رسد ، چرا که در روزهای ابری بالاتر از ابرها قرار می‌ گیرد و منظره ای دیدنی و فوق العاده پیش روی شما قرار می گیرد

جاذبه های گردشگری پرتغال

کاخ ملی پنا

کاخ ملی پنا مانند یک قلعه افسانه ‌ای و متفاوت به نظر می ‌رسد ، چرا که در روزهای ابری بالاتر از ابرها قرار می‌ گیرد و منظره ای دیدنی و فوق العاده پیش روی شما قرار می گیرد ، با اینکه این کاخ بر فراز تپه ‌ای در سینترا قرار گرفته است شما گردشگران پرتغال می ‌توانید در یک روز صاف و آفتابی آن را از لیسبون نیز مشاهده نمایید و این کاخ توسط شاه فردیناند دوم ساخته شده است و نمونه ‌ای مهم و برجسته از رمانتیسم قرن 19 نه تنها در کشور پرتغال بلکه در سراسر دنیا می باشد ، زیرا سبک ‌های معماری مهمی نظیر مور و مانولی را ترکیب کرده است . این بنا ابتدا بعنوان عبادتگاهی بنام برای بانوی پنا ( Lady of Pena ) در قرون وسطی استفاده می ‌شده است و اکنون در مناسبت ‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

Pena

 

برج بلم

برج معروف بلم که با نام برج سنت وینسنت در میان گردشگران و توریست ها نیز شهرت جهانی دارد و در مکانی قرار گرفته است که قبلا محل جزیره ‌ای بر روی رود معروف تاقوس در لیسبون ، پایتخت پرتغال بوده است و این برج با عظمت و زیبا‌ که قدمت آن به سال 1515 میلادی و عصر کاوش بر می ‌گردد ، هم برای دفاع از شهر لیسبون در برابر مهاجمان و هم برای خوشامد ‌گویی به مهمانان این شهر ساخته شده بود . جالب است بدانید که جنس آن از سنگ آهک تشکیل شده است و یک دژ به آن متصل شده است که زیبایی آن را دوچندان کرده است و بدانید که این دژ دارای فضای کافی برای 17 توپ با برد بالا بوده است . مجسمه  Lady of Safe Homecominنیز به سمت رود برای محافظت از ملوانان در سفر قرار گرفته است.

 

Belem Tower

 

ساحل سرمه‌ای

ساحل سرمه‌ ای یکی از زیباترین ساحل ‌های پرتغال است  و این ساحل که در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس در آلگاروه قرار گرفته شده است و از یک طرف توسط آب‌ های آبی زیبا و از طرف دیگر توسط سواحل و صخره‌های بلند احاطه شده که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی است و اینکه این ساحل ، تصویر یک خلیج کوچک زیبا و آب‌های آبی تیره و سرمه‌ای است که شما را محسور خود می کند و نیز آب‌ های شفاف این مکان آن را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل کرده است ، این ساحل خوش منظره در فاصله 30 دقیقه‌ ای از شهر آلبوفیرا قرار گرفته است و پارکینگ رایگان در این مکان موجود است.

 

Praia da Marinha

 

صومعه آلکوباکا

صومعه آلکوباکا یک صومعه کاتولیک رومی می باشد که در شهر آلکوباکا در مرکز پرتغال واقع شده است و آن توسط اولین پادشاه پرتغالی، افونسو هنریکس در سال 1153 میلادی تاسیس گردید و ارتباط نزدیک با پادشاهان پرتغال در طول تاریخ خود را حفظ کرده است، کلیسا و صومعه اولین ساختمان گوتیک در پرتغال می باشند و همراه با صومعه سانتا کروز در کوئیمبرا ، یکی از مهمترین صومعه‌های قرون وسطی در کشور پرتغال است.

 

Alcobaca Monastery

 

کاپلا دوس اوسوس

شما گردشگران عزیز وقتی کاپلا دوس اوسوس را که می بینید مستقیما از یک فیلم هالووین به نظرتان می رسد ، اما در واقع آن یک راه حل ساده توسط راهبان قرن شانزدهم برای حل مشکل تعداد بیش از حد گورستان ‌های جاگیر در در اوورا بوده است و ضمنا آنها اجساد باقی ‌مانده را به یک کلیسای کوچک تر و خاص تر منتقل کردند و این که این کلیسا به عنوان استخوان چپل نیز شناخته می شود که در آن استخوان‌ ها فضای داخلی کلیسای کوچک را تزئین کرده‌ اند که در نوع خود بی نظیر است . همچنین بدانید که کلیسای کوچک بخشی از کلیسای گوتیک سنت فرانسیس می باشد و برآورد می شود که 5000 اسکلت از جمله جمجمه دیوارها و سقف کلیسای کوچک را در این مکان وجود دارند که پیشنهاد می شود آن را از دست ندهید.

 

 Capela dos Ossos

 

قلعه سائو خورخه

قلعه سائو خورخه یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در لیسبون است که می‌تواند در سراسرشهر دیده شود. قدمت آن به دوران روم باستان می‌رسد ، هر چند مورها استحکامات آن را در قرن ۱۰ بازسازی کردند. این قلعه از دست حکومت مورها در سال ۱۱۴۷ هنگام محاصره لیسبون در جنگهای صلیبی دوم آزاد شد. بعد از آن به عنوان محل اقامت پادشاه آلفونسو سوم خدمت کرده است. این قلعه چندین بار تخریب و بازسازی شده است. امروز دیوارها و ۱۸ برج که بازدید کنندگان می‌توانند از آن بالا روند باقی مانده‌ است.

 

قلعه سائو خورخه

 

قله اوبیدوس

قلعه اوبیدوس یک ساختار چشمگیر است که بر روی یک تپه در اوبیدوس قرار گرفته است. اوبیدوس یک شهر کوچک است که تاریخ آن به دوران روم باستان در سواحل پرتغال در اقیانوس اطلس می‌رسد. مورها قلعه را در زمانی در قرن هشتم ساختند. این شهر در حدود قرن ۱۴ بازسازی شد و یک دیوار به آن اضافه شد. امروز قلعه خانه‌ی هتل لوکس Pousada است. بازار سنتی قرون وسطی در هر ماه ژوئیه در قلعه برگزار می‌ شود.

 

Obidos Castle

 

اسکله ریبیرا

اسکله ریبیرا منطقه‌ای زیبا و چشم‌نواز در پورتو است که گاهی اوقات به عنوان " روح پورتو " از آن یاد می‌شود. این محل از خیابان‌های قرون وسطایی ساخته شده است که توسط رودخانه ی دورو به یک میدان منتهی می‌شود و ساختمان‌ های قرون وسطی با بارها ، کافه‌ها و رستوران‌ ها پر شده اند، که از ریبیرا یک مکان محبوب برای خوردن و نوشیدن ساخته است. ریبیرا به خصوص در روزهای جشن هنگامی که مردم شهر برای دیدن آتش بازی دور هم جمع می‌شوند، محبوب است و در اینجا یک مکعب برنزی در وسط میدان وجود دارد و در همین نزدیکی خانه‌ای وجود دارد که در آن شاهزاده هنری دریانورد در سال ۱۳۹۴ در آن به دنیا آمد.

 

 Cais da Ribeira


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 15 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری پرتغال
معراج گشت آسمان