لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهرهای پرتغال

معرفی شهرهای پرتغال

پرتغال به دلیل هزینه های پایین و آب ‌و هوای ایدآلش و مناطق گردشگری‌ آن، یکی از مقصدهای مهم گردشگری در دنیا به شمار می رود؛ در ضمن پرتغال که در کرانه غربی شبه‌ جزیره ایبریان واقع شده است از مزارع سرسبز آغاز شده است و در مرکز به شهرهای قرون ‌وسطایی می رسد ، در شمال آن مزارع شراب و کوه ‌های بسیار زیبا قرار گرفته و در جنوب به سواحل آلگارو منتهی می‌ گردد و مهمتر فرهنگ و تاریخ پرتغال به قرن 16 باز می ‌گردد که این کشور یک امپراتوری دریایی مهم محسوب می‌شده است و در هر کجای این کشور جاذبه های دیدنی شما را فرا می خواند.

لیسبون به عنوان پایتخت کشور پرتغال می تواند بهترین شروع برای گردشگری در این کشور باشد

آشنایی با شهرهای پرتغال

لیسبون

لیسبون به عنوان پایتخت کشور پرتغال  می تواند بهترین شروع برای گردشگری در این کشور باشد؛ نیمی از شهرت پایتخت های اروپا را همین شهر دارد و از لحاظ زیبایی و جاذبه هم چیزی کم ندارد . بیشتر جاذبه های آن به تاریخ عمیق آن برمی گردد و از این لحاظ دومین شهر بعد از آتن بشمار می رود . این شهر ترکیب زیبایی از سنت های قدیم و دوران جدید است و ویژگی های باستانی جالبی نیز از آن خود دارد ، فروشگاه های آن همیشه شلوغ است و در سفر به پرتغال و در این شهر از کلیساهای گوتیک ، کافه های تاریخی ، ترامواهای قدیمی و خطوط باریک کوچه پس کوچه های دوست داشتنی و سنتی لیسبون حتما دیدن کنید و رستوران ها و کافی شاپ ها را نیز امتحان کنید ؛ این شهر روی یک سری تپه ساخته شده که منظره ای فوق العاده ای پیش روی شما قرار می دهد و این یعنی شما در هر مکانی شاهد مناظر زیبایی از شهر خواهید بود . لیسبون عنوان پایتخت کشور پرتغال را دارد و تلفیق هنر کهن و باستانی با هنر امروزی این شهر را به یک موزه دیدنی تبدیل کرده است.
لیسبون شهری پر جنب و جوش و شادی می باشد و فروشگاه های این شهر همیشه غرق خریدار و گردشگر است . انواع کلیساها و بناهای دیدنی با سبک معماری متفاوت ولی اغلب گوتیک ، کافه ها و رستوران های متنوع با طعم غذاهای دوست داشتنی محلی و سنتی این شهر را حتما تست کنید . شهر لیسبون می تواند برای شروع سفر شما به کشور پرتغال آغازی مناسب و عالی باشد. 

 

آشنایی-با-شهرهای-پرتغال

 

سینترا

سینترا یک دهکده فوق العاده زیبا ، مهیج و جذاب است و ساختمان هایی بسیار دیدنی و حیرت انگیزی را دارد و شما در سفر به سینترا بی شک با این همه دیدنی متنوع شگفت زده خواهید شد،شهر سینترا در نزد مردم خود پرتغال هم بسیار ارزشمند و مهم است و کاخ ها، برج ها، ساختمان ها  و قصرهایی در این دهکده می باشد که واقعا وجد آور و زیبا هستند و در معماری این ساختمان ها سنگ تمام هنرمندان معروف این کشور را می توانید ببینید و این دهکده پر است از خانه های اربابی با حیاط ها و محوطه های زیبا و نقاشی و معماری شده با شبک و سیاق دیدنی که شما را محصور خود می کند؛ این دهکده رمانتیک در دنیا نمونه ندارد و اگر به پرتغال سفر کردید و این دهکده را نروید مطمئنا پشیمان خواهید شد.

 

پورتو

شاید شما پورتو را بیشتر با نام تیم محبوب فوتبال این شهر بشناسید ولی بهتر است بدانید که شهر پورتو یکی از زیباترین شهرهای اروپایی بشمار می رود و کلی طرفدار در میان گردشگران پورتو دارد؛ این شهر پیشینه ای نزدیک به قرن 14 و یا حتی بیشتر را دارد و در خیابان ها و کوچه های این شهر دیوارهای قرن چهار دهی و خیابان های بادگیر قرون وسطایی را زیاد را از نزدیک می بینید؛ از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر خانه های رنگارنگ و دیدنی و برج ناقوس مشهور و کاشی های تزئینی در همه مناطق شهر می باشد . قصر ربیرا این شهر فوق العاده دیدنی و زیباست که سالیانه گردشگران بسیاری را سمت خود کشانده است و شما می توانید بر زیر این سقف بنشینید و قاشق شناور مشهور را ببینید و لذت ببرید و نیز خانه های پورتو با بالکن های نقاشی شده اش به رنگ آب های آرام شهرت جهانی دارد و در نوع خود عالی هستند ، ضمنا شهر پورتو جزو شهرهایی است که یونسکو آن را در لیست خود قرار داده است و این موضوع نشان می دهد که چقدر این شهر می تواند زیبا باشد ؛ در کل این شهر تلفیقی از تمدن و فرهنگ و هنر در کنار هم است و ترکیب معماری های جدید این شهر با هنر و معماری کهن پورتو شهر را از حالت اصلی خارج نکرده است .

 

دره دورو

رودخانه دورو دو کشور پرتغال و اسپانیا را در خود آمیخته کرده است ، این رودخانه که به دلیل ساخت 8 سد در مناطق مختلف آن اکنون کمی آرام شده است از مناطق دیدنی هر دو کشور محسوب می شود و زمین های کشاورزی و باغ های بسیار زیادی در اطراف این رودخانه دیده می شود و از جذابیت های آن وجود دره ها و تپه هایی در اطراف این رودخانه می باشد . اطراف این رودخانه واقعا منظره زیبایی دارد و با آنچه که از برخی رودخانه ها سراغ داریم کاملا متفاوت است ؛ این رودخانه همانند یک جاده از بین کوه ها  می گذارد و مناظر فوق العاده دیدنی را بوجود می آورد ، بر روی این رودخانه با کرایه کردن قایق و گذر از بین کوه ها و باغ های اطراف حسابی لذت خواهید برد و در ضمن مناطق دست نخورده اطراف با دره دورو تکمیل تر میشود و همچنین دره دورو در واقع دره ای است پر نعمت برای مردم این منطقه که باعث شده است که به راحتی در آنجا سکونت کنند و در این دره چنیدن هزار درخت انگور هر ساله با بهره فراوان عرض اندام می کند . انگور این منطقه بیشتر برای کارخانه مشهور پورت ارسال می شود و تاکستان های روی تپه ها دارای نام های مشهور و جالبی هستند .

 

اوبیدوس

در استان استرمادورا دهکده ای قرار دارد که به دلیل استحکام فراوان به خاطر دژ ها و قلعه های زیاد شهرت جهانی را از آن خود کرده است . حتما دلیلی باید باشد که این دهکده اینقدر مورد نظر ملکه های پرتغالی بوده است ، دهکده ای خیره کننده و زیبا که حتما شما گردشگران پرتغال هم با یک بار دیدن آن عاشقش خواهید شد.

 

کاشکایش

کاشکایش در ابتدا تنها منطقه ای بود که ماهیگران را مجذوب خود می کرد و از آن به عنوان دهکده ماهیگری یاد می شد ولی خیلی زود مرود توجه سایر مردم هم قرار گرفت و سواحل این دهکده  برای داشتن یک گردش ساحلی بی نظیر بودند و همین باعث بوجود آمدن منطقه گردشگری ساحلی کم نظیر کاشکایش شد . سواحل باشکوه و آب های ذلال و شفاف ، هیجان و شادابی و شور شبانه ، انواع ورزش های آبی و گردش در دل طبیعت این دهکده به شهرت این دهکده را بالا و بالاتر برد . این دهکده خواستگاه گردشگران داخلی و خارجی در سفر به پرتغال تنها نیست و بهتر است بدانید اکثر هنرمندان و ورزشکاران معروف و همچنین نویسندگان معروف هم این دهکده را برای تفریح انتخاب می کنند به تازگی اسکه ای جالب و دیدنی در این دهکده نیز ساخته شده است که بر دیدنی های این دهکده افزوده است.


سفری شگفت انگیز و به یاد ماندنی با معراج گشت آسمان


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 15 امتیاز دهنده به معرفی شهرهای پرتغال
معراج گشت آسمان