لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور ( Perdana Botanical Garden )

باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور ( Perdana Botanical Garden )

باغ های گیاه شناسی که همانطور که قطعا شنیده اید ، مجموعه ای از گیاهان مختلف می باشد که به صورت علمی دسته بندی خاصی شده اند و بازدید از آن ها تجربه ای بسیار جذاب و متفاوت را برای شما رقم خواهد زد . 


در تور کوالالامپور در این مکان با مجموعه ای از گیاهان بزرگ و کوچک رو به رو می شوید که نمونه آن را به طور معمول در فضای شهری و هیچ جای دیگری ندیده اید ، مثلا درخت های غول پیکری که نمونه شان در آفریقا می باشد و یا نیلوفرهای آبی خارق العاده ای که در جنگل های بارانی آمازون رشد می کنند که شما را محصور خود می کنند . 


جالب است بدانید قدمت باغ های گیاه شناسی به قرن 16 و 17 میلادی باز می گردد ، البته شاید بتوان عنوان نخستین باغ های عجیب و گیاه شناسی را به باغ های معلق بابل نیز اهدا کرد که بی نظیرند که علاوه بر نوع ساخت آنها بسیار متفاوت و منحصر به فرد هستند .

توجه داشته باشید که نام دیگر باغ گیاه شناسی کوالالامپور

معرفی باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور

باغ گیاه شناسی پردانا با فضایی به وسعت 92 هکتار در مرکز پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور واقع شده است ،  لیک گاردن سابق در سال 1888 میلادی به هنر دست " ای آر ونینگ " ساخته شد که سپس خزانه دار ایالت سلانگور شد که افتخاری بزرگ برایش بود و در نهایت در سال 1975 میلادی مرحوم " تون حاجی عبدالرزاک " ، دومین نخست وزیر کشور مالزی به طور رسمی و جدی تصویر جدیدی از لیک گاردن را به نمایش عموم مردم گذاشت و نام آن را به " تامان تاسیک پردانا " یا " باغ گیاه شناسی پردانا " تغییر داد و تصویری جدید پیش روی همگان قرار گرفت .

 
لازم به ذکر است که به عنوان یک پارک عمومی ، فعالیت های اصلی که بر روی آنها تمرکز و برنامه ریزی شده اند شامل مسیرهای پیاده روی و امکانات متنوع ورزشی هست که در طول این مسیر برای شما عزیزان تعبیه شده است . 


همچنین شما در لیک گاردن پارک ها و باغ هایی فراوانی را نیز می بینید که در این بین می توان به باغ ارکیده که با بیش از 800 نوع گل ارکیده پوشیده شده است اشاره نمود و جالب است که در باغ ارکیده بازدید کنندگان عزیز می توانند هر قدر که دوست دارند عکس های یادگاری بگیرند و یا حتی گل ارکیده بخرند . 

 

باغ پردانا مالزی


باغ دیگر این مجموعه باغ هبیسکوس محبوب می باشد که محل اصلی و مهم رویش گل های ملی می باشد و اینکه پارک بعدی این مجموعه بزرگ : باغ پرندگان کوالالامپور می باشد که خانه ای برای بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف است که واقعا شما را به دنیای دیگری نظیر بهشت می برد . 


ضمنا دو پارک باقیمانده دیگر هم پارک پروانه و پارک گوزن کوالالامپور می باشد که در پارک پروانه می توان بیش از 6000 پروانه از بیش از 120 گونه مختلف را از نزدیک مشاهده نمایید و در ضمن در پارک گوزن نیز گونه های مختلفی از گوزن های بامزه وجود دارند و شما می توانید با دستتان به آنها غذا بدهید و کلی خاطرات جدید را تجربه کنید . 


توجه داشته باشید که البته در کنار مجموعه های گیاهی متنوع و زیبایی که هست ، بخش های مختلف دیگری در پردانا نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به بوستان گوزن ، سالن برگزاری مراسم و سالن آمفی تئاتر و ... اشاره نمود و از دیگر جذابیت های پردانا اینکه شما عزیزان امکان قایق سواری و دوچرخه سواری در این باغ وسیع و لذت بخش را نیز دارید و همچنین جالب است بدانید که مجموعه پردانا از امکانات رفاهی بسیار متنوع و خوبی برخوردار است و شرایطی را برای شما گردشگران فراهم کرده است تا ساکنان و توریست های کوالالامپور بتوانند ساعاتی را در آنجا به خوشی سپری کنند .


بخش های مختلف باغ گیاه شناسی پردانا

همان طور که در بالا برای شما عزیزان گفتیم پردانا بخش های مختلفی دارد و جزو مناطق گردشگری مالزی می باشد که در ادامه به معرفی مهمترین های آن می پردازیم :


 باغ ارکیده


باغ ارکیده  زیبای پردانا مجموعه ای جذاب و فوق العاده محصور کننده از 800 گونه مختلف ارکیده را در خود جای داده است و در این باغ یک آلاچیق نیم دایره ای و باغی صخره ای به چشمتان خواهد خورد و اینکه در بخش آلاچیق ، گیاهان بالارونده و در بخش باغ صخره ای نیز گیاهان زمینی را خواهید دید که بسیار جذاب و دیدنی هستند .

 

باغ ارکیده پردانا

 

باغ سانکن


باغ سانکن مجموعه ای از باغچه های مختلف است که با درختچه های آکالیفا و لراپتالوم چینی " Loropetalum chinense " و گل های فصلی مزین شده و شما مبهوت زیبایی آن می شوید و ضمنا علاوه بر گلدان های یونانی که جلب توجه می کنند اطلسی های رنگارنگ در باغ سانکن نیز غوغایی به پا کرده اند .

 

باغ سانکن پردانا

 

 مجموعه درختان جنگلی


گرچه شما بازدید کنندگان در تمام بخش های باغ  پردانا درختان زیادی را می بینید اما در مجموعه درختان جنگلی ، همه زیبایی ها در یک مکان گرد هم جمع شده اند و در این مجموعه اغلب درخت هایی را می بینید که اهمیتی اقتصادی بسیاری دارند و قطعا نام اکثر آن ها را می دانید ، در ضمن مجموعه درختان جنگلی تنها نمونه ای از درختان متفاوت جنگل های بارانی و استوایی می باشد و طبیعی است که تمام درختان این جنگل ها را در خود جای نداده باشد .

 

درختان جنگلی پردانا

 

مجموعه درختان پلومریا


پلومریا درختی با گل های درشت و بسیار جذاب و دیدنی می باشد که بومی مناطق آمریکای مرکزی ، مکزیک و برزیل است و قطعا که دیدنش شما را مبهوت می کند ، گرچه این درختان بومی کوالالامپور و مالزی نیستند اما قابلیت کشت و پرورش را در این منطقه دارند و بسیار مورد توجه باغبانان و عموم مردم است و سالانه کلی گردشگر در برای دیدنش روانه این جاذبه مهم مالزی می شوند  و شما در باغ گیاه شناسی پردانا ، مجموعه قدیمی و جذاب از درختان جالب توجه پلومریا را خواهید دید .

 

باغ پلومریا پردانا

 

مجموعه سرخس


شما بازدید کنندگان در تمام طول پیاده ‌روی عریض باغ گیاه شناسی پردانا ، مجموعه ای گسترده و جالب سرخس ها را خواهید دید که بسیار بامزه و زیبا هستند ، ضمنا این سرخس ها در تمام طول پیاده ‌رو به چشم می خورند و مجموعه سرخس ها به گونه ای کاشته شده اند که پیاده روی شما را به یک گردش جنگلی بی نظیر شبیه می کند .

 

درختان سرخس پردانا

 

مجموعه زنجبیل سانان


در راستای زنجبیل سانان در این باغ زیبا شامل گیاهانی همچون زنجبیل ، انواع موزها و کوستوس می باشد و این مجموعه از گیاهان باغ پردانا را در بخش های شیب دار باغ و در ادامه گل های زیبای خرچنگی یا هلیکونیا ( Heliconia ) خواهید دید که بسیار هم دیدنی هستند و همچنین می توانید درختچه های موز و گیاهان زنجبیل را در میان دسته ای از گیاهان دیگر مانند کالاته آ ، دراسناها و گل های شیپوری از نزدیک ببینیند و کلی عکس بگیرید .

 

بخش زنجبیل سانان

 

باغ گل های خرچنگی


گل های بی نظیر هلیکونیا یا خرچنگی با ظاهر متفاوت و دلبرانه ای که دارند در کنار برگ ها و گل های خاص شان می توانند نمونه های واقعی از باغ های استوایی باشند و شما را در این بخش کلی سرگرم و ذوق زده کنند .


همچنین در مجموعه گل های خرچنگی باغ پردانا ، گونه های منحصر به فردی که وجود داند توانسته جلوه ای زیبا به این باغ ببخشد و اینکه حوض ماهی و آبشار کوچک درون آن  محلی مناسب را برای نشستن ، استراحت کردن و لذت بردن از این همه این زیبایی های طبیعت فراهم می کند . 

 

باغ گل های خرچنگی پردانا

 

مجموعه گیاهان عجیب و غریب

 

در میدان لامان پردانا که یکی از بخش های باغ این مجموعه ای عجیب و غریب است پر شده از درختان بومی سایر نقاط جهان است که در اینجا خواهید دید و از آن جمله درختان غول پیکر و متفاوت این بخش ، بائوباب و گز روغن می توان نام برد که بومی قاره آفریقا بوده اما در آب و هوای معتدل کشور مالزی نیز رشد می کنند .

 

مجموعه درختان میوه کمیاب


یکی از مجسمه هایی که قطعا در باغ پردانا به چشمتان می خورد ، مجسمه یادبود عبدالرضاق حسین یکی از سیاست مدارهای کشور مالزی است و در راه رسیدن به این مجسمه و در دامنه های باغ ، درختان میوه استوایی و کمیابی قرار گرفته شده است که به طور معمول در کوالالامپور نمونه اش را نخواهید دید و برخی از این میوه ها به صورت محصولات تجاری و در بازاهای میوه فروخته می شوند ، اما بسیاری از آن ها را تا به حال هیچ جای دیگری ندیده اید .

 

درختان میوه های کمیاب

 

جزیره سیکاس


در جزیره بی نظیر سیکاس ، دسته ای از درختان سیکاس که بسیار هم زیبا و دیدنی هستند را خواهید دید که در گوشه و کنار این باغ به چشمتان می خورند و البته این مجموعه تنها به درختان سیکاس محدود نمی شود و درختان بامبو و مجموعه گیاهان چمنی باغ پردانا را نیز در جزیره سیکاس نیز موجود می باشد .


لازم به ذکر است که کلی بخش های متنوع و جالب دیگری و همچنین مجموعه هایی مراکز تفریحی نیز برای رفاه حال شما گردشگران عزیز تعبیه شده است که توضیح دادن همه آنها در این مقاله نمی گنجد .

 

درختان سیکاس پردانا

 


آژانس معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور مالزی با بهترین کیفیت و خدمات

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 5 امتیاز دهنده به باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور ( Perdana Botanical Garden )
معراج گشت آسمان