لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مسجد آبی کوالالامپور ( Blue Mosque )

مسجد آبی کوالالامپور ( Blue Mosque )

تور مالزی همانطور که احتمالا شنیده باشید یکی از مدرن ‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی بشمار می رود و دلیل اصلی آن تنوع فرهنگی بسیار زیاد آن می باشد واینکه پایتخت آن نیز شهر کوالالامپور است . تور کوالالامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار گرفته است و این شهر تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری می باشد و لازم به ذکر است که تمامی گردشگران به دلیل تنوع جاذبه و زیباییش این شهر را برای اقامت انتخاب می کنند . 
همچنین شما در کنار ساختمان هایی با قدمت صد ساله می توانید آسمان خراش های مدرن و چشمگیری را نیز ببینید که واقعا جذاب و دیدنی هستند و به همین دلیل ، گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند ، قطعا مجدد به این شهر برمی گردند .

مسجد آبی یکی از باشکوه ترین مساجد سراسر دنیا می باشد و ترکیبی هوشمندانه از معماری مدرن و سبک سنتی مالایی است

معرفی مسجد آبی کوالالامپور

توجه داشته باشید که دستور ساخت این مسجد در زمان اعلام شاه علم به عنوان پایتخت جدید سلانگور توسط مرحوم سلطان صلاح الدین عبدالعزیز صادر شد و ساخت آن بین سال های 1982 تا 1988 میلادی به طول انجامید و در ضمن معماری خارق العاده این مسجد ترکیبی هوشمندانه از معماری مدرن و سبک سنتی مالایی است که به زیبایی و تبحر چشمگیری در کنار هم قرار گرفته شده است .


همچنین در اصطلاح خودمان کلنگ ساخت مسجد آبی کوالالامپور در چهارده فوریه 1974 میلادی به دستور سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه و در زمانی که شاه علم بعنوان مرکز جدید استان سلانگور معرفی شد زده شده بود و این مسجد زیبا در 11 مارس 1988 میلادی به بهره برداری رسید و کار این مسجد به اتمام رسید . مسجد آبی یکی از باشکوه ترین مساجد سراسر دنیا شناخته شده است و حدود 142 متر ارتفاع و چهار مناره با ارتفاع حدود 140 متر را ننیز داراست و در ضمن این مسجد ، ظرفیت پذیرش 24 هزار نمازگزار را در خود دارد و بیشتر بازدید کنندگانی که روانه این کشور می شوند ، اعم از مسلمان و غیر مسلمان  قطعا از این مسجد نیز دیدن می کنند . 

 

مسجد آبی


مسجد آبی کوالالامپور مالزی یکی از مناطق گردشگری مالزی در کوالالامپور و ضمنا یکی از بزرگ ترین مساجد جنوب شرقی آسیا را میتوان مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه مالزی نام برد که به نام های مسجد شاه علم و مسجد آبی نیز شهرت جهانی یافته است و جالب است بدانید که در ساخت این مسجد بی نظیر از معماری ایرانی الهام گرفته شده است . مسجد آبی یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور و یکی از بزرگ ترین مساجد جنوب شرقی آسیا محسوب شده و دلیل شهرت و منحصر به فرد بودنش این مسجد آبی ، گنبدهای آبی رنگ آن است که چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند . ضمنا حفاظ های آلومینیومی در ورودی های اصلی مسجد ، پنجره ها و قسمت هایی از دیوار بیرونی مسجد نمایی خاص و خیره کننده ای را برای مسجد بوجود آورده است که دیدن آن در سفر به مالزی خارج از لطف نیست .

 

مسجد آبی مالزی


قابل توجه شما گردشگران عزیز اینکه بر روی لبه های اطراف این گنبد و سالن نماز اصلی بیشتر از هر چیز خوشنویسی های زینتی و اسلامی به چشم شما می خورند ، در حالیکه معماری داخلی این مسجد عناصر طراحی بومی مالایی را به رخ می کشد و وقتی نور خورشید از شیشه های آبی رنگ مسجد عبور می کند ، یک فضای آبی رنگ را در داخل ساختمان بوجود می آورد که حس صلح و آرامش در کنار کلی آرامش و سکون را در دید بازدید کنندگان این مکان زیبا تدائی می کند . 


لازم به ذکر است که مسجد آبی شهر کوالالامپور کشور مالزی به بوستان آثار اسلامی ، یک پارک زیبا و الهام گرفته از بهشت قرآنی نیز مشرف می باشد و جالب است بدانید که این مکان مقدس و روحانی 14 هکتار مساحت را داراست و دارای 9 گالری است که آثار هنری و غنی اسلامی از قبیل آثار خوشنویسی ، مجسمه سازی ، نقاشی و معماری را در معرض دیدتان قرار می دهد و گاهی اوقات ، اجراهای اسلامی سنتی نیز در اینجا برگزار می شوند .


نکته قابل توجه در این جاذبه دیدنی این است که سمبل های استفاده شده در معماری این مسجد الهام گرفته از معماری اسلامی و معماری سنتی مالایی بوده و دیواره های مسجد منقوش به آیات قرآن می باشد که توسط خطاط مصری شیخ عبدل مونیه محمد علی زیبا سازی و مزین شده است .

 

مسجد آبی کوالالامپور در مالزی


همچنین این مسجد دارای 3 طبقه مجزا و محرابی سفید و بلند می باشد که در ساخت آن از سبک عثمانی الهام گرفته شده است و بسیار هم زیباست ، در طبقه اول برای برپایی فرایض دینی و مذهبی اسلام است و اینکه کتابخانه ، دفتر مسجد ، صندوق و … در این طبقه مستقر شده اند و طبقه دوم مخصوص آقایان و طبقه سوم نیز به بانوان اختصاص دارد .


بهترین زمان برای عکاسی از این جاذبه دیدنی بی نظیر نیز نزدیک غروب است زیرا مسجد همچون الماس در حال درخشیدن است و یکی از زیبایی های این مسجد خوشنویسی اسلامی آن است که محصور کننده است و پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان این جاذبه را از دست ندهید .


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 14 امتیاز دهنده به مسجد آبی کوالالامپور ( Blue Mosque )
معراج گشت آسمان