لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پارک ملی کوالالامپور

پارک ملی کوالالامپور

یک مکان زیبا و تفریحی بسیار زیبا در تور کوالالامپور وجود دارد به نام پارک تامان نگارا یا همان پارک ملی کوالالامپور می باشد که به اصطلاح تحت نام پارک ملی جورج شاه 4 بعد از استقلال کشور مالزی به نام امروزی تغییر نام یافت که در زبان بومی مالایی به معنای پارک و یا جنگل ملی نیز گفته و شناخته می شود .خیلی به ندرت اتفاق می افتد که کسی به شهر سرسبز و زیبای کوالالامپور سفر کند اما از این جاذبه بکر و دیدنی ، دیدن نکند و اینکه عده ای هم برای عکاسی و فیلم برداری به این پارک می آیند چون مناظر فوق العاده نابی به شما نشان می دهد و اینکه دقت داشته باشید که عکاسی بدون مجوز در این پارک ممنوع است و این پارک زیبا و دل ربا از جمله اماکنی است که دیدن آن در تور مالزی شهر کوالالامپور واجب می باشد .

پارک تامان نگارا بزرگترین و یکی از معروفترین مراکز گردشگری طبیعتی و جاذبه های مالزی محسوب می گردد

تاریخچه پارک ملی کوالالامپور

در ضمن پارک تامان نگارا Taman Negara اولین و قدیمی ترین منطقه حفاظت شده رسمی در کشور مالزی محسوب می شود و نام پیشین این پارک پادشاه جورج پنجم King George V بوده است و شاید شنیده باشید که این شخص پادشاه سه ایالت کلانتان Kelantan  ، پاهانگ Pahang و ترنگانو Terengganu مالزی بوده است و در جهت حفاظت از مناطق و جنگل های بومی و بکر ، دستور ساخت این پارک را در سال 1938-1939 میلادی در میان سه ایالت مالزی به تصویب رساند و در نهایت پارک پادشاه جورج پنجم King George V احداث می ‌گردد .

 

ضمنا بعد از استقلال مالزی از استعمار انگلستان در سال 1957 ، اسم این پارک به پارک تامان نگارا Taman Negara تغییر نام یافت ، وسعت این پارک 4343 کیلومتر مربع می باشد و بیشترین وسعت این پارک در ایالت پاهانگ Pahang قرار گرفته که حدودا 2477 کیلومتر مربع برآورد شده است . بقیه وسعت پارک به ترتیب شامل 1043 کیلومتر مربع برای ایالت کلانتان Kelantan و 853 کیلومتر مربع برای ایالت ترنگانو Terengganu واقع شده است که زیبایی آن قابل توصیف نیست .

 

پارک ملی مالزی

 


معرفی پارک ملی کوالالامپور

این پارک با وسعتی بیش از 4343 کیلومتر مربع از مهمترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور بشمار می رود و البته این جنگل در 3 محدوده ایالتی پاهنگ ، کلانتانو ، ترنگانو گسترش یافته است ولی در ایالت پاهنگ بیشترین وسعت را دارد .
در حال حاضر این پارک ملی یکی از بزرگترین و معروفترین مراکز گردشگری طبیعتی و جاذبه های مالزی بوده و سالانه هزاران گردشگر و توریست جذب این همه زیبایی و شکوه می شوند و شما بازدید کنندگان می توانید در این پارک حیواناتی از قبیل ببر هندوچینی ، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی را نظاره گر باشید و کلی تجربه کسب کنید .


پارک جنگلی تامان نگارا یا همون پارک ملی کوالالامپور یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی است که به خاطر بکر بودن طبیعت آن علاقه مند های زیادی از سراسر دنیا دارد .

 

پارک ملی کوالالامپور

 

این پارک بزرگترین و قدیمی ترین پارک های مالزی هست و امکان این را دارید که انبوهی از درخت های مختلف و حیواناتی که بیشتر آنها رو حتی اسمشان هم نشنیده اید را از نزدیک ببینید مثل ببر هندوچینی ، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل یی که همگی جزو حیوانات کمیاب هستند .

 در ضمن در پارک تامان نگارا میتوانید غارنوردی ، کوه پیمایی ، ماهیگیری و تیراندازی رو تجربه کرده و حسابی لذت ببرید البته برای استراحت خود هم میتوانید از کلبه های ییلاقی و مهمانخانه های مختلفی که در مسیرتون هست استفاده نمایید .
همچنین تنوع جاذبه ‌های زیست‌ شناسی و زمین شناسی بسیاری که در این محدوده به چشم می‌ خورد و همچنین رودخانه تاهان زیبا با منظره ای بی نظیر که از میان این جنگل می‌ گذرد توانسته است نمونه کمیابی از ماهی مالایی را در خود پرورش دهد واز طرفی وجود قدیمی ترین جنگل های انبوه گرمسیری جهان در این پارک توانسته روز به روز بر جذابیت این مکان بیافزاید و در ضمن گردشگرانی که هم به کشور مالزی و هم سنگاپور سفر می کنند در زمان اقامت در کوالالامپور قطعا این جاذبه را اصلا از دست نمی دهند  .

 

پارک ملی کشور مالزی


همچنین این پارک به دلیل داشتن طبیعت وسیع و بکر و تفریحاتی نظیر ماهیگیری و تیر اندازی و کوه پیمایی و غار نوردی بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است و جاذبه ای زیبا و دیدنی در کوالالامپور محسوب می گردد .

 

پارک ملی کوالالامپور به دلیل داشتن پل معلق وسط پارک نیز مشهور شده و بازدید کنندگان و توریست های عزیز در این پارک می توانند حیواناتی نایاب و زیبایی را از نزدیک مشاهده کنند و از داخل و اعماق این پارک رودخانه تاهان بگذرند که در آن نوعی ماهی کمیاب مالایی زندگی میکند و این رودخانه به خوبی از این نوع نگهداری و حفاظت میکند که بسیار هیجان انگیز است  .


لیست اسامی جانوران و گیاهانی که در این پارک زندگی می‌کنند نیز شگفت انگیز می باشد که اعم از : 10.000 گیاه ، 15.000 حشره ، 25.000 مهره دار ، 675 پرنده ، 270 خزنده ، 250 ماهی آب شیرین و 200 پستاندار در اینجا در کنار هم به طور محصور کننده ای زندگی می ‌کنند .

 

پارک تامان نگارا

 

البته هم‌ اکنون گونه های جدید پستاندار نظیر خوک خرطوم دراز مالایی ، کرگدن سوماترایی ، فیل آسیایی ، گاومیش ، گاومیش هندی یا گاو وحشی ، گوزن سمبر ، آهوی فریادکش هندی ، موش آهو ، خوک وحشی و سنجاب غول پیکر سیاه نیز ، در پارک تامان نگارا Taman Negara زندگی می‌ کنند که دیدن آنها خالی از لطف نیست .


همچنین از گونه میمون ‌ها نیز نوعی بوزینه دم دراز ، میمون سیاه چرده ، گیبون سفید دست و سیامانگ در اینجا خانه دارند و در کنار دیگر موجودات براحتی زندگی می کنند و ضمنا از گوشت‌ خوارسانان نیز پلنگ ، ببر مالایی و گربه طلایی و سمور نیز در اینجا وجود دارد و از دسته پرندگان که در اینجا زندگی می‌ کنند می‌ توان به عقاب ماهی ‌خوار ، مرغ سفید سینه ، کبوتر سبزبال ، قرقاول ، طاووس اشاره نمود .


همچنین امکان این را دارید که مار کبری ، افعی روزن دار ، پیتون ( بلندترین مار در دنیا ) نیز در اینجا سکونت دارند را ببینیند و همچینین علاقه مندان به شیوه زندگی این مارها و اطلاعات دقیق تری ازشان می توانند به این قسمت بروند و کلی تجربه کسب کنند .

 

پارک تامان نگارا در کوالالامپور

 

 همچنین انواع زالو ، عنکبوت ، ساس ، کنه ، مورچه و عقرب نیز در پارک تامان نگارا Taman Negara دیده می ‌شوندو شما نیز گونه های گیاهی نیز نظیر نخل ، خزه ، سرخس ، قارچ ، گلسنگ ، ارکیده و ... در اینجا روییده شده اند را از نزدیک دیده و کلی لذت ببرید .

 


ساعات بازدید از پارک تامان نگارا

ساعت بازدید از 9 صبح تا 17 بعد از ظهر می باشد . در ضمن از برنامه های جالب باغ وحش ، نمایش فیل هاست که ساعت های 10:30 صبح و 2:30 بعدازظهر شروع شده که البته مشروط بر اعلام برنامه بر روی آمفی تئاتر مخصوص فیل هاست که برنامه در آنجا اجرا می گردد .


همچنین از ساعت 11 صبح و ساعت 3 بعد ظهر نمایش دیگری نیز در آمفی تاتر اصلی اجرا شده و چنانچه علاقه مند باشید شنبه شب ها می توانید از نزدیک شاهد فعالیت و جنب و جوش حیوانات شب زی باشید که فقط شبها قابل رویت می باشند .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 17 امتیاز دهنده به پارک ملی کوالالامپور
معراج گشت آسمان