لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مناطق گردشگری دبی

مناطق گردشگری دبی

امروزه دبی با پیشرفت سریع و جدیت در دیده شدن در دنیا به طور باور نکردنی مورد توجه مسافران عزیز قرار گرفته است ، به طوریکه در سال 2007 میلادی جزو کشورهای پر بازدید جهان نام برده شد؛ بیشتر گردشگران به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد مراکز تفریحی بسیار جذاب به این کشور سفر می کنند برای مثال : سالن های اسکی سرپوشیده، پارک های آبی متنوع و بزرگ، آسمان خراش ها، رستوران های معروف و شهر بازی های محصور کننده و مراکز خرید که با طراحی های بی نظیر سفر بسیار شاد و هیجان انگیزی برای مسافران فراهم کرده است. اگر می خواهید در نوروز به این شهر سفر کنید و راهی تور دبی شوید، بهتر است با ما همراه باشید و پس از دریافت اطلاعات کافی به دیدن این شهر بروید. 

دبی یکی از پربازدید ترین شهر های جهان می باشد

مناطق دیدنی دبی

برج خلیفه

برج خلیفه برجسته ترین ساختمان دبی می باشد که با 829 متر بلندترین ساختمان جهان محسوب می شود که در شهر دبی تور امارات می توانید از دیدن این برج شگفت انگیز لذت ببرید ، برای بسیاری از گردشگران رفتن به این برج و مشاهده 360 درجه دبی در طبقه 124 بسیار جذاب می باشد و چشم انداز شهر در این ارتفاع بسیار شگفت انگیز است و نکته مهم این است که برج خلیفه در سال 2010 افتتاح گردید؛ این مکان برای عکاسان و گردشگران که می خواهند منظره زیبایی از دبی در شب مشاهده نمایند بسیار مناسب می باشد.

 

برج خلیفه دبی

 

آب نمای دبی

سالهاست در اکثر نقاط جهان شاهد آب نماهای گوناگون با نمایی از زیبایی که با رقصاندن آب همراه با نور های متفاوت شاهد بوده ایم؛ حاکم شهر دبی محمد بن راشد آل مکتوم با دقت بر این موضوع که خاص بودن و تک بودن آب نما در دبی تلاش و فکر بسیار نو و جذابی ارائه کرده است و آن هم آب نمای دبی می باشد و یکی از نمونه پروژه های تفریحی آن نیز این جا می باشد که ساختنش حدود 218 میلیون دلار هزینه در بر داشته است که روبروی برج معروف خلیفه و مرکز خرید بزرگ دبی مال می باشد.؛ آب نما از 5 دایره در 25 رنگ گوناگون زیبایی ان را دو چندان کرده و این سازه تا حدود 152 متر آب را به بالا پرتاب می کند و این خود یک طراحی عالی و منحصر به فرد می باشد و موردی که این آب نما را از سایر آب نماها متمایز کرده است موسیقی این آب نما است که در میان شهری شلوغ و پر ازدحام غرق در قطرات آب به همراه یک موسیقی خاطره انگیز و دلچسب دنیای احساسات را در شما برانگیخته می کند.

 

آب نمای دبی

 

برج العرب

برج العرب یکی از بلندترین هتل های دنیا به شمار می رود و با توجه به ساخت این هتل که طراحی آن برگرفته از بادبان کشتی است با توجه به رقص نورهایی که در شب جلوه آن به اوج خود می رسد باعث شده است جزو هتل های لوکس در دنیا شناخته شود؛ همچنین به دلیل شکوه و جلال این هتل 7 ستاره در دنیا به گرانترین هتل نیز معروف است که هزینه معادل 1500 دلار برای هر شب در بر خواهد داشت، از جمله خدمات دیگر این هتل رستوران زیر آب المهارا  Al – Mahara که از کف تا سقف با شیشه طراحی شده است و یک تجربه باور نکردنی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

برج العرب دبی

 

جزیره نخل دبی

این جزیره نخل دبی که به شکل نخل مانند در دبی است از طریق پل هایی به زمین اصلی متصل شده است که در 5 کیلومتری زمین اصلی دبی در خلیج همیشه فارس واقع شده است و نکته مهم این است که شیخ آل مکتوم برای تبدیل شدن این مجموعه به لوکس ترین و پرطرفدار ترین و همچنین جزو مناطق گردشگری دبی مبلغی بالغ بر 2 میلیاد هزینه کرده است؛ از امکانات تفریحی گردشگران می توان به چندین هتل لوکس ، مراکز خرید متنوع ، رستوران های متعدد، سایت های مخصوص غواصی، باغ وحش زیر آب ، پارک آبی آتلانتیس و زمین های اسکی روی یخ و ... اشاره کرد؛ همچنین این جزیره علاوه بر مونوریل، مسیر جاده ای که برای مسافرانی که قصد رفت و آمد میان جزیره پالم و زمین اصلی را دارند تعبیه شده است .

 

جزیره نخل دبی

 

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد دبی می باشد و نمونه خوبی از معماری اسلامی است ، این ساختار متفاوت سنگی برگرفته از سنت قرون وسطی می باشد و 2 مناره است که زیبایی سنگ کاری این مسجد مثال زدنی و پر طرفدار برای گردشگران عاشق معماری است و زیبایی آن زمانی خود را به رخ می کشد که تمامی نور افکن ها روشن می شود و مکانی کاملا عرفانی و خاص برای علاقه مندان می باشد؛ ضمنا این مسجد مرکز تفکر فرهنگی شیخ محمد بن راشد می باشد و در این مکان امکاناتی از جمله : سخنرانی ها ، کلاسهای عربی و غذاهای سنتی و فرهنگی وجود دارد .

 

مسجد جمیرا

 

دبی کریک

دبی کریک این شهر را به دو شهر از دیره به شمال و بر دبی به جنوب تقسیم می کند و در آخر به منطقه راس الخور ختم می شود؛ لازم به ذکر است که بعد از مدتی به یک بندر کوچک تبدیل شده است که از مناطق دور و نزدیک از جمله هند و آفریقای شرقی داو هایی وارد این منطقه می شده است و اولین پلی که بر دبی و دیره را به یکدیگر متصل می کرد پل آل مکتوم نام داشت که در سال 1936 احداث شد؛ از جمله ساختمان های قابل توجه در قسمت دیره می توان به برج های دوقلوی دیره ، برج خور عربی  و ... اشاره کرد و در آن سوی پل آل مکتوم در امتداد خور دبی ، پارک خور دبی قرار دارد که یکی از بزرگترین پارک های شهر دبی می باشد؛ همچنین کلوپ گلف و قایقرانی از امکانات دیگر دبی کریک می باشد که برگزار کننده تورنمنت های 18 خانه ای گلف نیز می باشد . 

 

دبی کریک

 

موزه دبی

موزه  دبی که بسیار معروف است در شهر دبی در فورت الفاهیدی واقع شده است که در سال 1787 ساخته شده است ، دیواره های قلعه ساخته شده از بلوک های مرجانی سنتی می باشد که همواره با آهک نگهداری می شود؛ طبقه بالا توسط قطب های چوبی پشتیبانی می شود و سقف ساخته شده از نخل ، گل و گچ می باشد . این قلعه بعنوان اقامت برای خانواده حاکم ، محلی برای حکومت و گاه پادمان و خدمت نیز بوده است؛ این مجموعه در دو نوبت ابتدا در سال 1971 و مجدد در سال 1995 به صورت گسترده ای ترمیم و بازسازی شده است و اکنون جزء برترین موزه شهر دبی در امارات می باشد؛ در حیاط آن چند قایق سنتی و یک خانه نخل با میز برج باد امارات و دبی واقع شده است در سمت راست سالن سلاح های قدیمی و سنتی و در سمت چپ نمایش سازه های موسیقی امارات و در طبقه ی پایین سالن های نمایشگاهی با نمایشگاه ها و جاذبه های مختلف زندگی سنتی کشور امارات از جمله ماهیگیری مروارید و زندگی بیابانی و ... وجود دارد .

 

موزه دبی

 

اپرا دبی

ساختمان اپرا در مرکز شهر دبی واقع شده است و بزرگترین مرکز فرهنگی – هنری کشور امارات می باشد . محل برگزاری انواع سرگرمی های شهر ، اپرا ، نمایشگاههای هنری ، برگزار کننده موسیقی کلاسیک ، برنامه های فرهنگی ، نمایش های کمدی و کنسرت های بزرگ این شهر می باشد؛اپرا میزبان برنامه های سالانه تئاتر و موسیقی های معروف در این کشور است و بسیاری از گردشگران را سمت خود می کشاند؛ ساختار دکل مانند اپرای دبی ، شاهکاری در عصر معاصر و ادای احترام به تاریخچه شهر دبی می باشد . طراحی منحصر به فرد این ساختمان توسط Junus Rostock  ، به گونه ای می باشد که توانایی تبدیل شدن به 3 حالت مختلف را دارا باشد برای مثال می تواند از سالن نمایش تئاتر به سالن کنسرت تغییر یابد و از سالن کنسرت به سالن مسطحی مناسب برای برگزاری مراسم ها ، ضیافت و یا همایش های مختلف مبدل گردد؛ علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده ، این مجموعه دارای چندین سالن و فضای باز در پشت بام خود مانند : رستوران ها و باغ آسمان و ... است که نمایی فوق العاده ای از فواره ی معروف دبی و بزرگترین برج جهان یعنی برج خلیفه را دارد .

 

اپرا دبی


دیدنی های دبی

اکواریوم دبی

یکی دیگر از مکان های دیدنی دبی آکواریوم آن است که بالای 140 گونه ماهی و حیوانات دریایی عظیم الجثه را در خود جای داده است و واقع در مرکز خرید بزرگ دبی مال می باشد؛ شما علاوه بر دیدن این آکواریوم می توانید در عمق این باغ وحش زیر آب از اسنورکینگ و غواصی در قفس را تجربه کنید و همچنین قایق های شیشه ای تعبیه شده است که گردشگران عزیز بتوانند زیبایی این آکواریوم را از نزدیک ببینند. 

 

آکواریوم دبی

 

مدینه الجمیرا

این منطقه زیبا با مساحت بیش از 40 هکتار یکی از بزرگترین جاهاي ديدني دبي  می باشد که به گفته خیلی از مسافران لوکس ترین و مردن ترین استراحتگاه های جهان به شمار می رود؛ مدینه الجمیرا دارای گذرگاه های آبی به طول 3 کیلومتر که شامل ساحل اختصاصی ، پنج زمین تنیس و انواع بازار خرید و ... می باشد؛ گردشگران با استفاده از قایق تاکسی های بسیار سنتی و زیبا که به اصطلاح عبره گفته می شود کل آن منطقه را می توانند ببینند و لذت ببرند و بیشترین توجه به این مکان به خاطر معماری سنتی و بسیار خاص و عربی می باشد که مورد علاقه بازدید کننده ها نیز قرار می گیرد؛ در ضمن شما امکان دیدن یک منظره فوق العاده و خاص را دارید و ضمنا مالک مدینه الجمیرا شرکت جمیرا است که مالکیت تنها هتل 7 ستاره جهان را از آن خود کرده است که بیش از 40 رستوران در فضایی دلچسب و همچنین یک بازار به نام سوق مدینه الجمیرا هم دارد که بسیاری از مسافران را برای خرید به سمت خود جذب کرده است .

 

مدینه الجمیرا

 

سافاری دبی

سافاری دبی یک تفریح پر طرفدار برای کسانی که به کشور امارات متحده عربی سفر کرده اند می باشد. برای رسیدن به آن از عرض بیابان دبی عبور می کنید و چند نقطه برای عکس برداری توقف می کنید که در طول مسیر به مزرعه پرورش شتر نیز بر می خورید که لحظات زیبایی را تجربه خواهید کرد سپس در نهایت به اردوگاه شبانه می رسید که می توانید تماشاگر غروب زیبای آفتاب نیز باشید؛ از تفریحات دیگر در سافاری می توان به شتر سواری ، شن سواری ، آرایش حنا ، رانندگی با اتومبیل های بیابان رو ، رقص دور آتش ، نوشیدنی های خاص ، هایلی بابلی (قلیان) ، لباسهای سنتی برای عکسبرداری ، اسکی روی شن و ATV سواری و ... نام برد .

 

سافاری دبی

 

دبی مارینا

دبی مارینا یکی از گرانترین منطقه های شهر دبی است که دارای یک کانال آب مصنوعی میباشد که از خلیج فارس به طول 3 کیلومتر به داخل خشکی کشیده شده و دارای برج های مسکونی در اطراف آن و یک مرکز خرید بزرگ به نام  دبی مارینا مال است که پیشنهاد ما انتخاب آن برای تفریح و حتی سکونت شما می باشد؛ به گفته ی برخی این ناحیه با الهام از منطقه ( فالس کریک ) کانادا ساخته شده است و اکثریت ساکنان آن غربی هستند؛ از تفریحات مهم دبی مارینا و این منطقه ساحل جمیرا است که یکی از سواحل معروف و مجهز دبی می باشد که توسط حاکم دبی تجهیز شده است و دارای چندین پارک ، مجتمع های تفریحی و خدماتی برای گردشگران عزیز می باشد؛ از دیگر مراکز دیدنی دبی مارینا برای شما گردشگران می توان به : آب نمای الشهاب ، تفرجگاه مارینا که محلی ساحلی و بسیار لوکس و زیبا است ، اسکله ی 20 متری ، پارک جزیره و مرکز خرید مارینا اشاره کرد .

 

دبی مارینا

 

ساحل جمیرا

این ساحل یکی از پر بازدیدترین و معروف ترین سواحل دبی به شمار می رود . مکانی محصور کننده با شن های طلایی رنگ ، درختان نخل بزرگ و چمن های سبز رنگ و نمایی فوق العاده هر گردشگری را محو خود خواهد کرد ، ساحل جمیرا از معدود سواحلی است که در شهر دبی مسکونی است؛ این ساحل شهرت و محبوبیتش را مدیون 2 هتل عظیم و مهم شهر دبی یعنی برج العرب و جمیرا که در این ناحیه قرار دارد می باشد که علاقه مندان به تفریحات آبی می توانند خود از آب های گرم و فیروزه ای رنگ خلیج فارس نهایت لذت را ببرند؛ از امکانات این ساحل برای شما گردشگران عزیز می توان به : زمین های بازی کودکان ، تعداد زیادی مناطق ویژه باربیکیو و پیک نیک ، پیاده روی ، مراکز تفریحی و انواع رستوران ها ، فروشگاه های پوشاک ، بوتیک ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، کافه های متعدد ، سالن های ورزشی و ... نیز می باشد .

 

ساحل جمیرا

 

شهر بازی سرپوشیده آی ام جی ورد

دنیای هیجان و ماجراجویی را در آی ام جی ورد در کشور امارات متحده عربی در دبی را می توانید تجربه کنید که یکی از بزرگترین شهر بازی های سرپوشیده دنیا می باشد؛ مساحت آن یک و نیم متر مربع عنوان یکی از بزرگترین شهر بازی های سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است که با گنجایش بیش از بیست هزار نفر در روز که بازی های پر هیجانی مثل ترن هوایی ، بازی های وحشتناک و پر هیجان که آدرنالین شما را به شدت بالا می برد را در خود جای داده است؛ مهمترین نکته در این شهر بازی این است که ساخت و طراحی اکثر بازی ها برگرفته از شخصیت های کارتونی معروف دنیا می باشد و دارای چهار قسمت مختلف شامل : شبکه کارتون ، بخش شگفت انگیز (Marvell) ، بخش ماجراجویی دایناسورها و بلوار آی ام جی می باشد؛ در این شهر بازی انواع رستوران ها و فروشگاه های مختلف از برندها و طراحی لباس و لوازم برگرفته از شخصیت های معروف کارتونی نیز می باشد .

 

شهر بازی دبی


شما مسافران محترم برای لذت بردن از این همه جاذبه های گردشگری دبی می توانید از تهران و سایر شهر های ایران برای مثال: تور دبی از شیراز و تور دبی از اصفهان با معراج گشت سفر کنید.

 

 

 

سوالات متداول معرفی گردشگری و جاذبه های دبی

1- جاهای دیدنی و تفریحی دبی کجا هستند ؟


دبی، شهری بزرگ و پر جنب و جوش در امارات متحده عربی است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. در زیر به برخی از مهمترین جاهای دیدنی دبی اشاره شده است: برج خلیفه: بلندترین ساختمان جهان با ارتفاع 828 متر است. فضای تجارت دبی: مرکز تجارت دبی و یکی از بزرگترین مجموعه های خرید در جهان. برج جمیرا: برجی زیبا و یکی از بلندترین برج های جهان با ارتفاع ۸۲۰ متر. جزیره نخله جمیرا: جزیره زیبا و معروف در دبی با رستوران هایی متعدد، مراکز خرید و اقامتگاه های لوکس. برج برزخ دبی: برجی باارزش از جهت فن آوری که برای ساخت آن به کار رفته است. مجموعه ساختمانی دبی مارینا: مجموعه ساختمانی شامل برج های بلند، رستوران ها، مراکز خرید و مجموعه ای از ساحل های زیبا. باغ معجزه: باغی بسیار زیبا و گسترده با مناظر بسیار زیبا و جالب. مترو دبی: یکی از بزرگترین شبکه های مترویی در جهان که به شما امکان سفر به تمامی نقاط دبی را می دهد. موزه دبی: مجموعه ای از اشیاء تاریخی و هنری از سراسر جهان. بازارهای سنتی دبی: بازار هایی شامل بازار طلا، بازار پارچه، بازار ادوات خانگی و غیره.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 8 امتیاز دهنده به مناطق گردشگری دبی
معراج گشت آسمان