لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه ریپلی پاتایا ( Ripley Believe It or Not )

موزه ریپلی پاتایا  ( Ripley Believe It or Not )

شهر پاتایا یکی از مشهورترین مناطق گردشگری تایلند و یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی در جهان است که شهرت جهانی دارد و خیلی ها برای ریلکس کردن و لذت بردن از نور خورشید در کنار دریا یا قایق سواری کردن به جزایر و سواحل اطراف به این شهر سفر می کنند .تور پاتایا تقریبا 150 کیلومتر از تور بانکوک فاصله دارد و شاید بیشتر به خاطر سنگ های ماساژ و رستوران هایی با غذاهای عجیب و غریب تایلندی  معروف است . این روزها پاتایا مقصد گردشگران بسیار از جمله خانواده ها می باشد که آن را مدیون امکانات مناسب و خدمات خوبی که در هتل ها و جاذبه های گردشگری تایلند ارائه می شود است و سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر به این منطقه می آیند که دو سوم آنها خارجی می باشند ، در ادامه با ما همراه باشید تا شما علاقه مندان به سفر را با یکی دیگر از مناطق گردشگری تایلند در پاتایا آشنا سازیم .

ریپلی در اوج دوران کارهای هنری خود ، کارتون‌ هایش مخاطبانی نزدیک به 80 میلیون نفر داشته است

تاریخچه موزه ریپلی پاتایا

داستان زندگی ریپلی ، طراح و موسس این موزه مهیج و جالب نیز به اندازه مجموعه‌ های داخل موزه ریپلی پاتایا عجیب و غریب است ، این هنرمند خود آموخته ، تمام دنیا را سفر کرده است و اوایل در طول سفرهایش به عنوان یک سرگرمی شخصی ، تمام چیزهای عجیبی که در سفر با آنها برخورد کرد را به ثبت رساند . علاقه همیشگی ریپلی برای سفر و ماجراجویی او را به قسمت‌های مختلف دنیا جذب کرده و او اروپا ، آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی ، آسیا و تمام مکان هایی را که می توانست و نسبت به زادگاهش چین بسیار هم دور بودند را گشت و کلی خاطره با خود به همراه آورد .

 

همچنین همانطور که سفر می ‌کرد هر چیز کنجکاوی برانگیز و موجودات عجیبی که با آنها برخورد می‌ کرد را ثبت کرد . با استفاده از استعداد هنری ذاتی‌ که داشت ، او تمام اینها را به صورت کارتون کشید و آنها را در تابلوهایی کارتونی با عنوان باور کنی یا نه ؟ منتشر کرد و به جهانیان نشان داد .

 

ریپلی

 

کارهایی که بعدا در رادیو و تلویزیون نیز مورد توجه بسیاری از افراد  قرار گرفتند ، تا جایی که گفته می‌شود در اوج دوران کارهای هنری وی کارتون‌ های او مخاطبانی نزدیک به 80 میلیون نفر داشته است و پیشنهاد ما این است که آن را از دست ندهید ، لازم به ذکر است که چیزهای عجیب تنها جاذبه این موزه زیبا برای گردشگران نمیباشد ،  نمایشگاه‌ ها شامل واقعیت ‌های کنجکاو  ‌برانگیز و اختراعات و ابداعات بسیار جالب و عجیب هم شامل می ‌شوند .

 

در این موزه می‌ توانید یک مدل از تایتانیک را نیز ببینید که از حدود 1 میلیون عدد چوب کبریت ساخته شده است و بسیار جالب است و همچنین شما یک جگوار مدل سال 1937 میلادی که در واقع یک قایق می باشد را می بینیند .  جدا از اشیای دیدنی این موزه ، دیگر جاذبه‌ های موزه باور کنی یا نه ریپلی ، شامل هزارتوی بینهایت ، سینمای 12 بعدی متحرک ریپلی ، ماجراجویی جن‌ زده ریپلی و موزه مجسمه ‌های مومی همانند موزه مادام توسو را در بر گرفته است .

 

موزه ریپلی
 


آشنایی با موزه ریپلی پاتایا

موزه ریپلی پاتایا ، یکی از دیدنی ترین و عجیب ترین موزه ها در تایلند می باشد و در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن در مرکز پاتایا واقع شده است و مجموعه ای از لوازم عجیب و غریب از گوشه کنار جهان در آن می توانید بیابید ، همچنین شما یک نمایش چهار بعدی هیجان انگیز نیز در اینجا اجرا می شود که می توانید در سفرتان از آن لذت ببرید .


ضمنا بیش از 300 نمایشگاه در داخل 10 گالری برگرفته از کتاب رابرت لروی ریپلی به همین نام " باور می کنی یا نه ریپلی ! " طراحی شده است . خطای چشم ، ابزار شکنجه ابتدایی مثلا ماسک های ساخته شده از پوست انسان ، انسانی با چهار چشم ، اسبی با سه پا ، ماکت کشتی تایتانیک ، نمایشگاه ها تعجب آور ، تکان دهنده و خیره کننده و بسیار جذاب هستند و موزه ریپلی " باور می کنی یا نه ؟ " ، به شما گردشگران اشیا و لوازم و مردمی را نشان می دهد که ثابت می کنند واقعیت می تواند عجیب تر از تخیل شما باشد .

 

علاوه بر این موزه ، در اینجا سواری های سرگرم کننده ، موزه مجسمه سازی ، سینما ۱۲ بعدی و بالن سواری محبوب در آسمان که بهترین چشم انداز ها را به شما ارائه می دهد ، برایتان تعبیه شده است .

 

موزه ریپلی پاتایا


داستان زندگی ریپلی با عنوان باور نکردنی در مجموعه های مختلف در داخل موزه به زیبایی قرار داده شده است، ریپلی یک هنرمند خود آموخته است که به کل جهان سفر کرد و تمام عجایبی که او در طول سفر به اروپا ، امریکا مرکزی ، جنوبی ، امریکا و آسیا و ... شاهد بوده است مستند آن را با خود همراه آورده است . او با شور زندگی طولانی برای سفر و ماجراهایی در بسیاری از نقاط جهان رفته است . 


سفرهای ماجراجویی و عجیب و کنجکاوانه او بعدها در سری کارتون هایی تحت عنوان " باور کنید یا نه ؟ " ، در تلویزیون پخش شد . اوج کار او ، در سری کارتون هایی در حدود ۸۰ میلیون بیننده را جذب خود کرد ، این موزه همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب بر روی عموم مردم باز است .

 
هر آن چیزی که در موزه باور کنی یا نه ریپلی ( Ripley Believe It or Not ) خواهید دید ، افکار و پیش ‌فرض‌ هایتان از دنیای پیرامونتان را به چالش خواهد کشید و آن چیزهایی که تا حالا می ‌دانستید و آن چیزهایی که هنوز نمی ‌دانستید پیش روی شما قرار می دهد .


این موزه جالب طراحی شده است تا توازنی میان سه المان عجیب ، شوکه‌ کننده و زیبا ایجاد نماید ، موزه ‌ای که شما را با نشان دادن اشیا و انسان‌ هایی که حتی فکرش را نمی ‌کردید بر روی این سیاره وجود داشته باشند ، غافلگیر خواهد کرد و اگر شما از این موزه بیرون آمدید و شک داشتید چیزهایی که دیدید واقعا در زندگی واقعی وجود داشته‌ اند یا نه به این معنی است که هنوز به اندازه کافی دنیا را ندیده اید . 

 

ریپلی پاتایا تایلند


واقعیت این است که چیزهایی نیستند که زندگی شما را عوض کنند اما احتمالا کلی واقعیت عجیب و غریب در مورد دنیایی که در آن زندگی می‌ کنید را از نزدیک لمس خواهید کرد .

 

بیشتر نمایشگاه‌ ها بر چیزهایی تمرکز دارند که هیچکس انتظار دیدنشان را ندارد ، این همان چیزی است که باعث شده این موزه در ابتدای کارش اینقدر معروف شود و برخی از چیزهای عجیبی که در اینجا می بینید شامل این‌ ها می باشد : ماسکی که از پوست انسان ساخته شده است ، یک سر انسان کوچک شده ، وسایل بدوی شکنجه و یک مجمسه مومی از مردی چهار چشم و برخی از چیزهایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌ است واقعی و بقیه نسخه ‌های بازسازی شده هستند که بسیار زیبا و جالب است .


از دیگر جاذبه های مهم در این موزه شما می توان به : نمایشگاه‌ ها شامل واقعیت‌ های شگفت انگیز و اختراعات و ابداعات و ... اشاره نمود . شما گردشگران می ‌توانید به راحتی یک روز کامل خود را در این موزه سپری کنید .


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به موزه ریپلی پاتایا ( Ripley Believe It or Not )
معراج گشت آسمان