لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید

از میان شهرهای امارات متحده عربی ، شهر دبی به دلیل داشتن امکانات و مناطق گردشگری دبی دارای طرفداران زیادی در بین گردشگران تور دبی دارد . سالانه گردشگران و مسافران زیادی در ایران و از سراسر دنیا میهمان این شهر می شوند تا از زیبایی ها و جذابیت های این شهر لوکس بهره ببرند اما ابوظبی نیز به عنوان یکی از شهرهای توریستی و مهم در تور امارات متحده عربی و یکی از مناطق گردشگری مهم با جاذبه های مختلفی برای شما مسافران ارائه می کند .  با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با یکی از جاذبه های امارات یعنی مسجد شیخ زاید آشنا سازیم .

مسجد شیخ زاید آل نهیان جزو سومین مسجد بزرگ جهان شناخته می شود

تاریخچه مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید که با نام کامل عربی بنام مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان شناخته و نامیده می شود در مسجدی در شهر ابوظبی ، در کشور امارات متحده عربی واقع شده است . این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی  در امارات متحده عربی به شمار می‌ آید .


جالب است بدانید شیخ زاید بن سلطان آل نهیان توانایی فوق العاده ای در ایجاد صلح بین قبیله های بدوی در بیابان های عرب داشت و به همین دلیل خیلی زود در دهه ۱۹۴۰ به شهرت جهانی رسیده بود و توانست در سال ۱۹۶۶ حاکم شهر ابوظبی در امارات شود .

 

در سال ۱۹۷۱ او با شهر دبی متحد و یکی شد و این اتحاد منجر به شکل گیری کشور امارات متحده عربی شد ، شیخ زاید بسیار مردی عاقل و دور اندیش بود و اینکه از درآمد های عظیم نفتی شهر ابوظبی استفاده کرد و آسمان خراش های بسیار و گنجینه های فرهنگی مثل مسجد جامع را در این شهر ساخت .

 

جالب است در سفر به دبی بدانید که ساخت مسجد از سال ۱۹۹۶ میلادی آغاز شد . نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده ‌است که بنیان‌ گذار، طراح و نخستین رئیس کشور امارات بوده است و در همین مسجد دفن شده ‌است ، او در 20 رمضان 1425 ه . ق  یعنی 4 نوامبر 2004 میلادی درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده‌است این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال 2007 میلادی گشوده شد .

 

مسجد شیخ زاید


معرفی مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید در ابوظبی با گنبدهای بزرگ و کوچک و معماری شگفت انگیز کشور امارات متحده عربی است که استفاده از طلا و زیورآلات متنوع بر زیبایی و شکوه و عظمت این بنا را دو چندان کرده است .

 

این مسجد در منطقه‌ ای عظیم در میان دو پل مصفح و مقطع در مدخل جزیره شهر ابوظبی واقع شده است ، این مسجد باشکوه با ابعاد 420 متر در 290 متر سومین مسجد بزرگ جهان نام گرفته است که مسجد الحرام و مسجد النبی در رتبه های اول و دوم قرار دارند و شما با حضور در این مسجد فرهنگ و آداب و رسوم و مذهب مردم دبی را از نزدیک خواهید دید .

 

تمامی گردشگران در سفر خود به امارات حتما سری به ابوظبی و این مسجد زیبا می زنند و اگر به دیدن این مسجد رفتید با ترکیبی از معماری های ایرانی ، بومی امارات ، مغربی ، ترکی و حتی هندی نیز روبرو خواهید شد که در نوع خود بی نظیر و فوق العاده می باشد .

 

نماز عید قربان سال 1428 هجری قمری اولین نمازی بود که در این مسجد توسط مردم اقامه و برگزار شد که با استقبال بی نظیر و باشکوه مسلمانان این کشور روبرو شد در این زمان هنوز مسجد به طور کامل تکمیل نشده بود و هنوز گوشه های از آن ناقص دیده می شد .

 

دستور ساخت این مسجد در سال 1996 میلادی توسط حاکم وقت شهر ابوظبی به نام شیخ زاید بن سلطان آل نهیان در بالای یک تپه 9 متری و میان دو پل مصفح و مقطع صادر گردید و در سال 2007 نیز بهره برداری و افتتاح شد .

 

مسجد شیخ زاید امارات

 

سالانه گردشگران زیادی چه مسلمان و چه غیر مسلمان از این مسجد باشکوه دیدن می کنند تا عظمت سومین مسجد بزرگ جهان را شاهد باشند ، هر چند که در کشور امارات بازدید از مساجد برای غیر مسلمانان ممنوع است ولی این مسجد برای بازدید گردشگران و توریست ها یک استثنا محسوب می شود و هزینه ساخت این مسجد دو میلیارد و ۱۶۷ میلیون درهم امارات بوده است و مساحت اجمالی مسجد ۴۱۲.۲۲  متر مربع می باشد .


روزانه صدها زن و مرد غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین که شهرت جهانی دارد ، بازدید می ‌نمایند که با توجه به اینکه این مسجد به روی تنها مسلمانان باز است ولی این امکان خاص را به گردشگران دبی و یا امارات داده است که آنها هم به احترام این مکان معنوی با پوششهای و آداب اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر برای بازدید وارد این مسجد شوند .


معماران آن زمان در ساخت مسجد شیخ زاید از ترکیبی از سبک های معماری تمدن های مختلف اسلامی استفاده کردند تا تنوع فرهنگی را در آن بوجود آورند مثلا در حیاط اصلی مسجد در فضایی سفید و درخشان ، حوضچه و ستون های منبت کاری شده قرار دارند که در آن از مسجد پادشاهی پاکستان و مسجد حسان مراکش برای شما عزیزان تداعی می کند و گنجایش 30.000 نفر را داراست .

 

در گوشه های حیاط مسجد مناره های 107 متری ساخته شده که شکل هندسی هر کدام با هم فرق دارد  و در ساخت آن ها از معماری کشور زیبای مصر ، آفریقای شمالی و ترکیه الهام گرفته شده است .

 

مسجد شیخ زاید ابوظبی


مسجد جامع 62  گنبد در 7 ابعاد مختلف دارد که آن را از مسجد پادشاهی لاهور پاکستان الهام گرفته تا احساس ، شکوه و زیبایی دوره اسلامی مغول را به به وضوح نشان می دهد و در ساخت قوس سقف ها از سبک معماری آفریقای شمالی استفاده شده است .


معراج گشت با تور دبی هتل 5 ستاره بی نظیر ترین هتل های این شهر شگفت انگیز را در اختیارتان می گذارد.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 1.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به مسجد شیخ زاید
معراج گشت آسمان