لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه باستانشناسی استانبول

موزه باستانشناسی استانبول

گردشگرانی که وقت کافی برای بازدید از همه اماکن تاریخی و باستانی تور استانبول و تور ترکیه را ندارند، موزه های باستانشناسی استانبول نعمت بزرگی است! در موزه باستانشناسی استانبول می توانید فهرستی کامل و بی نقص از آثار تاریخی و هنری دوره باستان، دوره اسلامی، به ویژه امپراوری عثمانی و شرق باستان را ببینید. موزه های باستان شناسی استانبول ترکیه از سه موزه ی باستان شناسی (ساختمان اصلی)، موزه هنرهای اسلامی و ترکی، موزه شرق باستان تشکیل شده است. در موزه باستانشناسی استانبول بیش از یک میلیون قطعه ی با ارزش نگهداری می شود که تاریخ و تمدن دوره های مختلف جهان را در خود جای داده اند.

این موزه در اصل برای سلطان محمد فاتح به عنوان یک مکان مجلل ساخته شده بود تا سلطان بتواند بازی ها و مسابقات ورزشی را از آنجا تماشا کند

درباره موزه باستان شناسی استانبول

در سال 1811 میلادی به وسیله ی عثمان حمدی بی بنا نهاده شد. موزه ی باستان شناسی استانبول در سال 1908 به سبک بازسازی شد. معماری شگفت انگیز موزه ی باستان شناسی استانبول از تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر، که هر دو از شگفتی های موزه هستند نشانی دارد. در طبقه دوم موزه باستان شناسی استانبول آثار آناتولی، بین النهرین، مصر و عربی در معرض نمایش قرار دارد. ستون پادشاه اکد نارامسین، تفاهمنامه قادس و مجسمه زنجیرلی از آثار بسیار نادر و نفیس موزه باستانشناسی استانبول هستند.

 

 

در این موزه آرشیو تابلت و همچنین 75000 نوشته میخی نگهداری میشود. موقعیت موزه های باستان شناسی موزه باستان شناسی استانبول در بخش اروپایی استانبول و در همسایگی کاخ توپکاپی و پارک گلخانه واقع شده است. موزه باستان شناسی استانبول در محله سلطان احمد قرار دارد، که توسط موزه ها و مکان های تاریخی و هتل ها احاطه شده است. تاریخچه موزه های باستان شناسی موزه باستانشناسی استانبول توسط عثمان حمدی بی در سال 1883 با عنوان مدرسه صنایع هنری ساخته شد و در بین سالهای 1891-1875 به عنوان موزه موزه سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت. این مکان در بازسازی های سال های 1919-1917 و 1935-1932 به صورت موزه درآمد.

 

 

معمار موزه باستانشناسی استانبول الکساندر والری است که معماری قصر پرا نیز از آثار اوست.

 

موزه باستانشناسی استانبول یکی از سازه های برجسته در سبک نئوکلاسیک استانبول است.

 

این موزه در پارک گلهان (Gülhane) در جنوب کاخ توپکاپی قرار گرفته است و شامل سه ساختمان مجزاست. در حالی که ساختمان اصلی با سردر نئوکلاسیکش، جایگاه  گنجینه های اصلی است، در داخل حیاط نیز، موزه هنر باستانی شرقی، اشکی سارک ازرلری (Eski Sark Eserleri ) قرار گرفته و  به نمایش آثار پیش از اسلام اختصاص داده شده است که آثار هنری بابل باستان، از کارهای برجسته در این بخش هستند. عمارت کاشی کاری شده سومین ساختمان مجموعه موزه، عمارت کاشی کاری فوق العاده‌ سینیلی کوشک(Cinili Kösk) است که یکی از قدیمی ‌ترین ساختمان‌ های باقی مانده از دوران عثمانی در استانبول است.

 

با توجه به زمان ساخت یعنی سال ۱۴۷۲، تاثیر هنر فارسی در معماری آن کاملا مشهود است. این موزه در اصل برای سلطان محمد فاتح به عنوان یک مکان مجلل ساخته شده بود تا سلطان بتواند بازی ها و مسابقات ورزشی را از آنجا تماشا کند. کارهای  سرامیکی زیبای ساختمان ( به طور عمده کاشی کاری ایزنیک (İznik)  در قرن شانزده ) و تزئینات سفالی قرن ۱۲ تا قرن ۱۹ به طور حیرت انگیزی سالم مانده اند. تابوت پادشاهان در میان گنجینه ‌های اصلی موزه باستان ‌شناسی در استانبول، یافته‌ های باستان شناس عثمانی، عثمان حمدی بیگ (Osman Hamdi Bey.) است که از لبنان آورده شده است. 


 

این گنجینه‌ های با ارزش، تابوت هایی هستند که او با حفاری در صیدون (Sidon) در جنوب لبنان ، از گورستان پادشاهان صیدون باستان بدست آورده است. به طور خاص می توان به تابوت الکساندر (Alexander Sarcophagus) بزرگ اشاره کرد با آن تصویر پیچیده از نبرد سپاه مقدونی در برابر ایرانیان و تابوت عزاداران (Sarcophagus of the Mourners ) با نقش هجده زن سوگوار که نمونه های زیبا از این هنر ارزشمند، در قرن چهارم قبل از میلاد هستند. علاوه بر بخش صیدون، این مجموعه شامل یافته های سراسر امپراطوری عثمانی نیز می شود. از نمونه‌ های بسیار زیبا می توان به تابوت ‌های ساتراپ (Satrap) قرن پنج قبل از میلاد، تابوت لیسیان(Lycian) چهارصد سال قبل از میلاد و تابوت سیدامارا(Sidamara) متعلق به کنیا (Konya ) در قرن سوم اشاره کرد. 

 


 

گالری استانبول در طول اعصار علاقه مندان به تاریخ شهر استانبول مطمئن باشند که این گالری، کاری فوق العاده در پوشش تمام دوران انجام داده است.

 

نمایشگاه داستان این شهر را، از افسانه پیدایش تا عصرعثمانی بیان می کند. راهی فوق العاده که اجازه می‌ دهد ذهن تان چرخی در تاریخ این کلان شهر بزند. اطراف موزه بعد از بازدید از موزه وقتی را برای گردش در پارک گلهان بگذارید که زمانی باغ شاهان عثمانی بوده است. این باغ، یک قطعه آرام بخش از فضای سبز، درست در مرکز این شهر قدیمی ؛ با رزهای آراسته و باغچه های گل های لاله ، درختان سایه انداخته و مناظر زیبا از گلدن هرن(Golden Horn) است . آدرس : پارک گلهان ، سلطان احمد (Sultanahmet)

 

 

آژانس مسافرتی معراج گشت با بیش از ۱دهه تجربه در تور های آسیایی در خدمت شما عزیزان میباشد

معراج گشت جری تور ترکیه با بهترین قیمت ها و خدمات


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به موزه باستانشناسی استانبول
معراج گشت آسمان