لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول، یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است که در مرکز شهر قرار دارد. اگر به دنبال شهرگردی و شب گردی و رستوران گردی در تور استانبول هستید و از دیدن اجراهای خیابانی و خرید با قیمت مناسب لذت می برید، حتما سری به خیابان استقلال بزنید.این خیابان در استانبول که از مهم ترین شهرهای گردشگری تور ترکیه است بسیار شهرت دارد و کمتر کسی نام آن را نشنیده است. سفر به استانبول تقریبا جز اولین انتخاب گردشگران ترکیه قرار می گیرد خصوصا در تور نوروز توجه بیشتری به این شهر تاریخی می شود. تور استانبول نوروز برنامه های مختلفی دارد و یکی از جذاب ترین آن گشت و گذار در شهر است. اگر این تور را انتخاب کردید حتما سری هم به خیابان استقلال بزنید. ما در ادامه اطلاعات مختلفی درباره این خیابان می دهیم و همچنین رستوران های خیابان استقلال و مراکز خرید خیابان استقلال را معرفی می کنیم تا بیشتر با این خیابان جذاب آشنا شوید، خیابان استقلال در شهر استانبول همان قدر برای خوشگذرانی و تفریح اهمیت دارد که خیابان ولیعصر تهران. با این تفاوت که در خیابان استقلال تنها پیاده ها هستند که فرمانروایی می کنند و هیچ خبری از ماشین و اتوبوس نیست. این خیابان به قدری معروف است که فرقی نمی کند تا به حال به استانبول سفر کرده اید یا خیر، به زودی و به راحتی خواهید توانست خودتان را به خیابان استقلال برسانید.

خیابان استقلال استانبول، یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است که در مرکز شهر قرار دارد

چرا خیابان استقلال در شهر استانبول ؟

معروف ترین خیابان استانبول است که روزانه 3 میلیون بازدید کننده دارد.

مناسب برای خرید و بازارگردی است.

از این خیابان به برج گالاتا دسترسی آسانی دارید.

انبوهی از کتابفروشی، عتیقه فروشی، گالری هنری، کافه های خیابانی، سینما، تئاتر و ... در خیابان استقلال قرار دارد.

مقصد مناسبی برای خوشمزه گردی است.

محل جذابی برای تماشای اجراهای خیابانی هنرمندان است. 

 

معرفی خیابان استقلال

 

معرفی خیابان استقلال در استانبول

استقلال معروف ترین و محبوب ترین خیابان در شهر جذاب استانبول است که روزانه 3 میلیون بازدید کننده خارجی و داخلی دارد و همین موضوع سفر به این شهر را بسیار زیاد کرده است و اینکه استقلال خیابانی عریض و سنگفرش شده است که از سویی به میدان معروف تقسیم (Taksim Square) می رسد و از سویی دیگر به ایستگاه متروی شیشانه (Şişhane)، طولی برابر با 1.4 کیلومتر دارد و در منطقه بی اوغلوی استانبول قرار گرفته است. هنگامی که در این خیابان قدم می زنید با انبوهی از بوتیک های کوچک و بزرگ رو به رو می شوید که در میان آن ها با برندهای نام آشنا نیز برخورد می کنید ؛ علاوه بر این، تعداد زیادی کافه و رستوران، کتابفروشی، سالن سینما و تئاتر و شیرینی فروشی های قدیمی شهر در همین خیابان جا خوش کرده اند.

 

خیابان استقلال

 

یعنی اگر به دنبال مکانی دنج هستید که زندگی روزمره مردم استانبول را تماشا کنید، می توانید یکی از کافه های کوچک و دوست داشتنی خیابان استقلال را انتخاب کنید و در حالی که کنار خیابان روی صندلی نشسته اید و قهوه‌تان را می نوشید، از اجرای خیابانی هنرمندان جوان لذت ببرید و مهمتر به گرافیتی های روی در و دیوار نگاه کنید و البته تراموای قرمز رنگ و قدیمی استانبول را ببینید ، در ضمن زمانی که در خیابان استقلال استانبول گردش می کنید، تعداد زیادی ساختمانی قدیمی و زیبا نگاه‌تان را به خودش جلب می کند؛ ساختمان هایی با معماری نئوکلاسیک، نئوگوتیک، نئورنسانس، هنرنو و معماری ملی ترکیه خودنمایی می کنند که اغلب آن ها یادگاری از دوره عثمانی هستند و در قرن های نوزده و بیست میلادی ساخته شده اند و البته ساختمان های مدرن هم به زیبایی در کنار بناهای تاریخی خیابان جای گرفته اند، ساختمان هایی که به سبک مدرن و آرت دکو بنا شده اند و نیز فروشگاه ها و بوتیک های خیابان استقلال در خیابان استقلال فروشگاه ها و بوتیک های زیادی خواهید دید که در این جا به معروف ترین ها اشاره می کنیم :

 

1- کوتون | Koton  :

کوتون برندی ترکی و معروف در زمینه پوشاک است که 362 شعبه زنجیره ای در 25 کشور دنیا دارد ؛ دو فروشگاه کوتون در خیابان استقلال نیز از محبوب ترین و پربازدیدترین شعبه ها هستند که طیفی از جدیدترین محصولات این برند را در معرض فروش قرار می دهد و انواع پوشاک زنانه، مردانه، کیف و کفش را در این فروشگاه خواهید یافت.  پلاک: 52 و 154

 

2- زارا | Zara :

زارا یکی از موفق ترین برندهای غیر لوکس است که اصالتی اسپانیایی دارد و از 20 برند برتر دنیا محسوب می شود. این برند سالانه و در فصول مختلف، محصولات جدید و جذابی را ارائه می کند که در دسته بندی پوشاک خانم ها، آقایان و کودکان متفاوت هستند. 

 

3- ال سی وایکیکی | Lc  :

Waikiki ال سی وایکیکی یکی دیگر از برندهای شناخته شده و مطرح تُرکی است که امروزه بیش از 800 شعبه در 46 کشور دنیا دارد. با مراجعه به فروشگاه ال سی وایکیکی می توانید مجموعه ای از پوشاک نوزدان، کودکان، نوجوانان، خانم ها و آقایان را خریداری کنید. پلاک: 66

 

خرید در خیابان استقلال

 

4- اچ اند ام | H&M :

همان طور که در خیابان استقلال قدم می زنید، این بار به فروشگاهی با دیوارهای سفید و لوگوی قرمز رنگ اچ اند ام خواهید رسید. شاید ندانید اما اچ اند ام، این برند جهانی، مالکیتی سوئدی دارد و با محصولاتی متنوع در زمینه پوشاک خانم ها، آقایان و کودکان، کفش و لوازم جانبی مد، از مشتریان بسیار خود میزبانی می کند. پلاک: 85

 

5- سفورا | Sephora :

سفورا یکی از لوکس ترین و شناخته شده ترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی است که مالکیتی فرانسوی دارد و امروزه نمایندگی هایش در بسیاری از کشورهای دنیا به چشم می خورند. اگر به دنیای میک آپ و آرایشگری علاقه دارید، حتما در گشت و گذارتان در خیابان استقلال، سری هم به نمایندگی سفورا بزنید.  همچنین خوب است بدانید به غیر از سفورا، فروشگاه های لوازم آرایشی دیگری نیز در خیابان استقلال وجود دارد که به محض ورود به خیابان زرق و برق آن ها توجه‌تان را جلب می کند.


تجربه های خوشمزه در خیابان استقلال

خوشمزه گردی در خیابان استقلال از چرخ های دستی که بلوط بوداده و ذرت می فروشند بگیرید تا انواعی از رستوران ها و کافه های ارزان و گران در خیابان استقلال پیش روی شماست. البته باید توجه داشته باشید بسیاری از این رستوران ها در کوچه و پس کوچه های خیابان استقلال قرار دارند و بهترین رستوران های خیابان استقلال از میان رستوران های بیشمار خیابان استقلال ما رستوران هایی را انتخاب کرده ایم که در لیست وبسایت های معتبر نیز قرار دارند.

 

رستوران خیابان استقلال

 

رستوران استانبول 1942 | 1924Istanbul : رستورانی گران و مجلل با منویی از غذاهای ترکی، روسی و اروپایی  

 

رستوران فیچین | FIccIn : رستورانی با سطح هزینه متوسط و غذاهای ترکی، اروپایی و قفقازی

 

رستوران لادس | Lades Restaurant : رستورانی کوچک و ارزان با غذاهای ترکی

 

رستوران مزه درخت لیمو | Meze By Lemon Tree : رستورانی زیبا با سطح هزینه اقتصادی و منویی از غذاهای ترکی و اروپایی

 

رستوران 360 استانبول | 360 Istanbul : رستورانی مجلل با ویوی استانبول و با منویی از غذاهای بین المللی، اروپایی و مدیترانه ای

 

پیتزا پرا | Pizzeria Pera : هزینه مقتصدانه و منویی از انواع پیتزا هاتای مدینتلیار

 

سفرسی | Hatay Medeniyetler Sofrasi : رستوران سنتی با سطح هزینه مناسب


سایر دیدنی های خیابان استقلال

در کنار دیدنی های مشهوری که معرفی کردیم، هنوز هم دیدنی های دیگری در خیابان محبوب استقلال وجود دارد که عبارت اند از: تراموای قدیمی استانبول: یکی از دیدنی های مشهور خیابان استقلال، تراموای قدیمی و قرمز رنگ شهر است که قدمتش به سال 1990 میلادی برمی گردد. با این تراموای معروف می توانید حد فاصل میدان تقسیم تا ایستگاه متروی شیشانه را پشت سر بگذارید. میدان تقسیم | Taksim Square: شهرت عمده این میدان به خاطر رستوران ها، مراکز خرید و هتل هایی ست که در اطراف آن جای گرفته اند. میدان گالاتاسرای | Galatasaray Square این میدان تقریبا در مرکز خیابان استقلال قرار دارد و در واقع ورودی قدیمی ترین دبیرستان ترکیه یعنی گالاتاسرای است. بد نیست بدانید این دبیرستان در گذشته با نام مدرسه همایونی کاخ گالاتا شناخته می شد و دومین ایستگاه ریلی قدیمی دنیا: در انتهای جنوبی خیابان استقلال می توانید دومین ایستگاه ریلی قدیمی دنیا را ببینید. این ایستگاه که با نام تونل (Tünel) شناخته می شود، در سال 1875 میلادی احداث شده و برای قطار کابلی استانبول مورد استفاده است. با این قطارکابلی می توانید تا منطقه کاراکوی استانبول بروید. 

 

استقلال خیابان

 

پاساژ چیچک | Çiçek Pasajı یا Flower Passage

پاساژ چیچک، مرکز خریدی تاریخی و معروف در منطقه بی اوغلوی استانبول است که درست بَرِ خیابان استقلال قرار دارد. هنگامی که وارد که این پاساژ قدیمی شوید، فضایی دالان مانند و طاقی شکل را خواهید دید که معماری تاریخی اش توجه شما را جلب می کند؛ چرا که قدمت این پاساژ به سال 1876 میلادی برمی گردد. درون این پاساژ ردیفی از کافه ها و رستوران های قدیمی را می بینید که با تزیینات باشکوه و دوست داشتنی، می توانند شما را مبهوت کنند ؛ این پاساژ اغلب اوقات پاتوق ترک ها و گردشگرانی است که از صرف غذا در چنین فضای کلاسیکی لذت می برند. همان طور که در عنوان اشاره کرده ایم، این پاساژ را به نام پاساژ فلاور یا گل نیز می شناسند که ریشه ای تاریخی دارد. بنا به شواهد و گواهی آدم ها، در گذشته تعدادی گل فروشی در پاساژ چیچک وجود داشته است. 

 

موزه مادام توسو استانبول | Madame Tussauds İstanbul

مادام توسو، موزه ای جدید و مدرن  است که مجموعه ای از تندیس های مومی و جذاب از ستاره ها و آدم های مشهور دنیا را به نمایش می گذارد. به این ترتیب با بازدید از موزه می توانید درست کنار تندیس شخصیت هایی مانند براد پیت، انیشتین، رافائل نادال و ... بایستید و عکس یادگاری بگیرید. موزه های زنجیره ای مادام توسو را می توانید در معروف ترین شهرهای دنیا بیابید و البته یکی از شعبه های این موزه در خیابان استقلال استانبول قرار دارد.  در موزه مادام توسو استانبول شخصیت های محبوبی از 6 دنیای موسیقی، فیلم، ورزش، فرهنگ، هنر و تاریخ و سیاست را خواهید دید و از جمله مجسمه های مورد توجه این موزه می توان به مولوی، استیو جابز، داوینچی، براد پیت، موزارت، لیونل مسی، آتاتورک و ... اشاره کرد.  ساعت کار: 10:00 تا 20:00 هزینه: 65 لیر ترکیه ( 140,000 تومان ) پلاک: 56 

 

موزه مادام توسو استانبول

 

تفریحات خیابان استقلال

در خیابان استقلال تفریحات مختلفی پیش روی شماست که عبارت اند از :

 

1- بازارگردی : همان طور که گفتیم خیابان استقلال مملو از فروشگاه ها و بوتیک های مختلف است. اگر عاشق خرید و بازارگردی هستید، حداقل 6 ساعت از سفرتان را برای خیابان استقلال کنار بگذارید و با دست پر برگردید.

 

2- تماشای اجراهای خیابانی : خیابان عریض و طویل و دوست داشتنی استقلال، میزبان خونگرمی برای هنرمندان گمنام و دوستداران هنر است. تقریبا در هر زمانی از روز که به این خیابان بروید، نوازنده های پیر و جوان را خواهید دید که گوشه ای از خیابان را از آن خود کرده اند و رهگذران را به رایگان مهمانِ نوای خوش خود می کنند. می توانید با خیال راحت به تماشای اجرای خیابانی آن ها بایستید و در آخر هر چقدر که دوست داشتید، با اسکناس یا سکه ای مزدشان را پرداخت کنید.  

 

3- عکاسی : خیابان شلوغ و پلوغ استانبول، جان می دهد برای عکاسی شهری و به ثبت رساندن لحظه های پر جنب و جوش زندگی. کافیست در این خیابان پیاده روی کنید تا ببینید چه سوژه های متفاوتی را در مقابل خود خواهید دید.

 

خیابان استقلال

 

 4- کافه گردی: اگر کافه گردی جزو تفریحات همیشگی شماست، دیدن کافه های استانبول در کوچه و پس کوچه های خیابان استقلال را نباید از دست بدهید. از کافه مادو (کافه ای زنجیره ای) بگیرید تا کافه ای کوچک و نقلی در لیست طولانی کافه های خیابان استقلال قرار دارند.

 

 5- شرکت در رویدادها : استقلال به عنوان یکی از خیابان های قدیمی و استراتژیک استانبول، همواره محل مناسبی برای برگزاری رویدادها، گردهمایی ها و جشنواره های مختلف است. اگر شانس بیاورید ممکن است در طی سفرتان شاهد یکی از این رویدادها باشید.

 

 6- تماشای تئاتر و سینما : وجود چندین و چند سالن سینما مانند سینما اطلس (Atlas Cinemas)، سینما امک (Emek) و سینما فیتاس (Fitas Cinemas) و ... در خیابان استقلال این امکان را به شما می دهد تا جدیدترین فیلم های ترکیه و دنیا را تماشا کنید.

 

 7- تماشای گرافیتی ها : در کوچه های تنگ و باریک خیابان استقلال، گرافیتی های رنگین و متفاوت بسیاری وجود دارد که بازدید از آن ها نیز بسیار جالب است. 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 18 امتیاز دهنده به خیابان استقلال استانبول
معراج گشت آسمان