لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

نکات مهم در اخذ ویزا شینگن از ایتالیا

نکات مهم در اخذ ویزا شینگن از ایتالیا

قبل از هر اقدامی بهتر است اطلاعات در مورد ویزا شینگن داشته باشید تا در مراحل آن دچار اشتباه نشوید، هرچند که امروزه بسیاری از افراد کار ویزای خود را به آژانس ها می سپارند اما با این حال برای این که در جریان امور قرار بگیرید باید اطلاعات کافی داشته باشید، پس در ادامه با ما باشید.

ابهام و یا تضاد در اطلاعات مندرج در فرم ویزا می تواند دلیلی مهم برای ریجکت شدن شما باشد

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تور ایتالیا چند دسته هستند که شامل مدارک هویتی، مدارک شغلی، مدارک مالی و مدارک ملکی می شوند؛ اگرچه برخی از مدارک اشاره‌ شده همچون سند ملکی برای درخواست ویزای شنگن اجباری نیستند اما این مدارک به‌عنوان Supporting Documents می‌توانند درصد موفقیت درخواست ویزا را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهند اما مهم ترین آن ها عبارتند از فرم تکمیل ‌شده آنلاین، درخواست ویزای شنگن، دو قطعه عکس بیومتریک، شناسنامه، پاسپورت معتبر با دست‌ کم ۳ ماه اعتبار، مدارک شغلی شامل جواز کسب و روزنامه رسمی یا گواهی اشتغال به کار سابقه، بیمه تأمین اجتماعی، پرینت گردش مالی نامه تمکن مالی از حساب کوتاه‌مدت، رزرو بلیط رفت ‌وبرگشت، رزرو هتل برای تمامی شب‌های اقامت در ایتالیا، بیمه مسافرتی با سقف پوشش ۳۰ هزار یورو، فرم آنلاین درخواست ویزای شنگن. لازم است یادآوری کنیم هرگونه تناقض و یا ابهام در اطلاعات مندرج در این فرم و توضیحات متقاضی در روز مصاحبه به سادگی می‌تواند به ریجکت درخواست ویزا بیانجامد.

 

ویژگی های عکس برای ویزای شینگن

عکس‌ها جدید و مربوط به ۶ ماه اخیر باشند؛ سایز عکس ۳٫۵*۴٫۵ رنگی بوده و سر باید ۷۰ تا ۸۰ درصد سایز عکس را به خود اختصاص دهد؛ فرد باید مستقیم به دوربین نگاه کند حالت صورت کامل خنثی. بدون لبخند و با دهان بسته نباید از پوشش همرنگ با بک ‌گراند عکس استفاده شود، همین طور فراموش نکنید پس‌ زمینه با رنگ روشن ملایم و بدون طرح و لوگو باشد.

 

مشکلی که طی چند ماه گذشته بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا و شینگن با آن مواجه شده‌اند، عکس ویژه‌ای است که باید در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند. این عکس که بسیاری از آن به‌عنوان عکس پاسپورتی یاد می‌کنند درواقع عکس بیومتریک سفارت است که ویژگی‌های خاص خود را دارد.  متأسفانه بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای شینگن پس از حضور در سفارت متوجه می‌شوند عکس آن‌ها از استاندارد لازم برخوردار نیست و مجبور می‌شوند با پرداخت هزینه‌ای نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان در محل انگشت‌نگاری، برای تهیه عکس بیومتریک اقدام کنند.


ویزای شینگن ایتالیا

تنها در سال گذشته میلادی سفارت‌های ایتالیا در کشورهای مختلف جهان نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ویزای شینگن مولتی و سینگل صادر کرده‌اند. نگاهی گذرا به این آمار و مرور اسامی شهرهای توریستی ایتالیا به‌ تنهایی کافی است تا متوجه شویم ایتالیا تا چه اندازه توریست پذیر است. اما همان‌طور که می‌دانید برای ورود به ایتالیا به‌ عنوان یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن نیاز به ویزای شینگن خواهید داشت. البته اتباع برخی از کشورها برای ورود به ایتالیا و اقامت کمتر از ۹۰ وز در این کشور نیاز به ویزا ندارند که می‌توانید فهرست آن‌ها را از طریق صفحه ویژه وزارت امور خارجه ایتالیا مشاهده کنید. اما فارغ از اینکه چه ملیتی دارید، هدف از سفر و مدت‌زمان سفر تعیین‌کننده نوع ویزایی است که برای ورود به ایتالیا باید برای آن درخواست بدهید. طبعاً اگر برای گردش به ایتالیا می‌روید نیاز به ویزای توریستی دارید و اگر برای تحصیل این کشور را انتخاب کرده‌اید، باید برای ویزای تحصیلی شینگن اقدام کنید. به‌طورکلی می‌توان ویزای ایتالیا را به ۲ دسته تقسیم‌بندی کرد؛  ویزای کوتاه ‌مدت برای اقامت تا ۹۰ روز یا کمتر؛ ویزای بلند مدت برای اقامت بیش از ۹۰ روز در ایتالیا که هر کدام چند دسته تقسیم می شوند. ویزای کوتاه‌مدت شامل ویزای اتحادیه شینگن یا USV) Uniform Schengen Visa) و ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا LTV) Limited territorial validity visa) می‌شود؛  ویزای بلندمدت ایتالیا اما انواع ویزای ملی یا VN (National Visa) شینگن را شامل می‌شوند که به دارنده آن اجازه می‌دهد بیش از ۹۰ روز در ایتالیا اقامت داشته باشد؛ این ویزای ایتالیا همچنین به فرد اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز در کشورهای عضو پیمان شنگن تردد نماید.

 

 

ویزای اتحادیه شینگن یا USV

ویزای اتحادیه شینگن درواقع همان ویزای توریستی اروپا است. اعتبار آن بر اساس برنامه سفر مشخص می‌شود و هر ۶ ماه یک‌بار برای حداکثر ۹۰ روز صادر می‌شود. این ویزا در ۳ نوع ویزای نوع A، B و C صادر می‌شود. ویزای نوع A و B ویزاهای ترانزیتی محسوب می‌شوند و ویزای نوع C ویزای کوتاه‌مدت برای مقاصد گردشگری است. ویزای نوع C خود به ۳ دسته سینگل، دابل و مالتیپل تقسیم‌بندی می‌شود. دارندگان ویزای مولتی نوع C ایتالیا می‌توانند تا زمان اعتبار ویزای خود (حداکثر ۹۰ روز) به دفعات و بدون محدودیت وارد اروپا شوند.

 

 ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا LTV

این نوع ویزا که از عمومیت کمتری نسبت به ویزاهای USV برخوردار است، تنها تحت شرایط خاص و ویژه‌ای همچون دلایل بشردوستانه صادر می‌شوند و به دارنده آن را محدود می‌کنند تنها در همان کشور صادرکننده ویزا و یا تعداد محدودی از کشورهای حوزه شنگن تردد کنند.

 

 ویزای ملی شینگن یا VN

همان‌طور که اشاره شد برای اقامت بیش از ۹۰ روز در هر یک از کشورهای عضو پیمان شنگن متقاضی می‌بایست برای ویزای بلندمدت یا ویزای ملی شینگن اقدام نماید. این ویزا که به ویزای نوع D نیز شهرت دارد برای افرادی صادر می‌شود که برای کار، تحصیل، درمان و به‌طور کل اقامتی بیش از ۹۰ روز قصد سفر به اروپا دارند. دانشجویان بین‌المللی، اساتید دانشگاه (برای تحصیل و یا استفاده از فرصت مطالعاتی) و بیمارانی که قصد درمان در اروپا را دارند برای ورود به کشور مدنظر در حوزه شنگن باید برای ویزای نوع D اقدام کنند؛ این نوع ویزا نیز همچون ویزای کوتاه‌مدت ایتالیا، می‌تواند به‌صورت یک‌بار ورود و یا چند بار ورود صادر شود؛ انواع ویزای ایتالیا همچون تمامی کشورهای عضو پیمان شنگن کاملاً منطبق بر قوانین این منطقه بوده و از اصول آن پیروی می‌کند؛ به‌بیان‌ دیگر انواع ویزای کوتاه‌مدت و یا بلندمدت ایتالیا درواقع همان ویزاهای تایپ A تا B شینگن محسوب می‌شوند. حال که با انواع ویزای ایتالیا آشنا شدیم در ادامه نحوه ثبت‌نام و درخواست این ویزا برای سفری توریستی را با هم بررسی می‌کنیم.

 

 

هزینه های سفارت

هزینه اخذ ویزای ایتالیا در مجموع حدود ۴۵۰ یورو است که معمولا شامل اقامتی چند روزه در ایتالیا، واچر هتل، رزرو بلیط، بیمه مسافرتی و بررسی مدارک، اخذ وقت سفارت ایتالیا و مشاوره در تهیه و تکمیل مدارک و فرم‌ها می‌شود؛ علاوه بر این مبلغ، متقاضیان ویزای ایتالیا باید در روز مصاحبه و برای انجام بیومتریک حدود ۸۵ یورو به همراه داشته باشند.


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 51 امتیاز دهنده به نکات مهم در اخذ ویزا شینگن از ایتالیا
معراج گشت آسمان