لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پارک صفا دبی ( Safa Park )

پارک صفا دبی ( Safa Park )

شهر دبی شهری زیبا و لوکس است که هر ساله بسیاری از گردشگران را جذب خود کرده است و مراکز خرید متنوع ، پارک‌ ها و خیابان ‌های معروف بسیاری هستند که افراد بسیاری برای دیدن و لذت بردن از مناطق گردشگری به آن سفر می کنند . پارک صفا ، یکی از مناطق دیدنی این شهر است که در تور دبی  ، حتما بازدید از آن را در برنامه ریزی سفر خود قرار دهید  و این پارک که قدیمی ‌ترین پارک دبی به شمار می رود ، امکانات زیادی را برای بازدید کنندگان  فراهم کرده است.

پارک صفا دبی یکی از قدیمی ‌ترین پارک های دبی به شمار می رود .

تاریخچه پارک صفا

پارک زیبای صفا شصت و هفت هکتار مساحت دارد ، پارکی محلی است که در خیابان شیخ زاید در شهر دبی و امارات متحده عربی واقع شده است . این پارک در سال ۱۹۷۵ در اطراف شهر دبی ساخته و افتتاح شد و این منطقه ، محل زندگی مهاجران غیرقانونی جنوب آسیا بوده است که این مهاجران در خانه ‌هایی که به صورت موقت ساکن بودند که حتی آب آشامیدنی هم برای زندگی نداشتند ، در آن زمان دولت این شهر تمام توجه خود را بر روی نیازهای مهم و مبرم این افراد قرار داد .

 

این مهاجران مدتی بعد مورد عفو دولت قرار گرفتند و دولت امارات متحده عربی تصمیم به ساخت این پارک بزرگ و قدیمی کردند سپس در سال 1984 و بعد از 9 سال این پارک بازسازی شد . ضمنا بازسازی دیگری نیز بین سال‌ های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ انجام گرفت و پس از اولین بازسازی ، محل‌ های بهداشتی عمومی و زمین های بازی فراوانی برای مسافران در پارک صفا ساخته شد و در حال حاضر به روی شما مسافران باز است . همچنین در حین بازسازی بعدی ، امکانات تفریحی دیگر ، به علاوه‌ برخی خدمات برای آسایش و راحتی گردشگران و بازدید کنندگان عزیز نیز ایجاد شد .


امروزه پارک صفا در مرکز شهر دبی قرار دارد و فاصله‌ زیادی از جاذبه های مهم دبی ندارد  ، فاصله‌ این پارک از برج خلیفه تنها ۳/۰۵ کیلومتر است و از برج ‌های امارات ۵/۰۶ کیلومتر و از مرکز تجارت جهانی دبی ۶/۲۷ کیلومتر فاصله دارد . از آنجایی ‌که شهر دبی به سرعت در حال رشد و تکامل روز افزون است ، آسمان خراش‌ های دبی تا نزدیکی پارک صفا نیز رسیده‌ است .


امکانات تفریحی

پارک صفا دبی

 

در پارک صفا ، سه دریاچه‌ بسیار زیبا و بزرگ وجود دارد و همچنین بیش از ۲۰۰ نوع پرنده‌ مختلف و ۱۶۹۲۴ نوع گونه های مختلف درخت و بوته را می توانید ببینید و نیز با گردش در پارک می‌توانید از چمن‌های زیبا و جنگلی کوچکی که به زیبایی طراحی شده است را از نزدیک نظاره گر باشید و همچنین با رفتن روی تپه‌ ی کوچک این پارک شما گردشگران می‌ توانید منظره هایی زیبا و وسیع از پارک را برای اولین بار تجربه کنید . توجه داشته باشید که آبشاری نیز از بالای این تپه به پایین سرازیر شده است و آب سرازیر شده آن به بزرگ ‌ترین دریاچه این پارک می ریزد و همچنین این دریاچه دارای فواره و قایق‌ هایی کوچک است که شما عزیزان می‌ توانید با آن‌ ها روی آب بروید و لذت بی نهایتی را از آن خود کنید .


در ضمن برای سرگرمی و تفریحات زیادی که برای بازدید کنندگان تعبیه شده است بسیاری از گردشگران تور امارات به دلیل امکانات تفریحی از جمله بازی های الکترونیکی ، ماشین های برقی ، زمین های تنیس ، زمین بازی ، زمین بسکتبال ، میدان موانع ، زمین والیبال و ... هر ساله این پارک را جزو برنامه تفریحی خود قرار می دهند . برای علاقه مندان به دوچرخه سواری نیز امکان اجاره دوچرخه با حدود 30 درهم و بازی در مسیرهای مخصوص و طراحی شده فراهم شده است و از آنجا که پارک صفا یک پارک خانوادگی و محل مناسبی برای پیک نیک است ، در فواصل مختلف در پارک صفا محل هایی برای تهیه کباب ( باربکیو ) نیز تعبیه شده است .


آدرس و زمان بازدید

این پارک همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب برای بازدید کنندگان عزیز باز است و روز‌های سه‌ شنبه تنها بانوان و کودکان اجازه ورود به پارک را دارند . اما باغی همیشگی در وسط پارک وجود دارد که مخصوص بانوان است و آقایان هیچگاه اجازه ورود و استفاده از آن را ندارند . آدرس این مجموعه واقع در شهر دبی ، در 10 کیلومتری جنوب غربی مرکز قدیمی دبی ، در خیابان شیخ زاید می باشد . 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 5 امتیاز دهنده به پارک صفا دبی ( Safa Park )
معراج گشت آسمان