لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جزیره نخل دبی

جزیره نخل دبی

دبی یکی از شهرها و مناطق عمده شیخ‌ نشین ‌های هفت‌گانه در کشور امارات متحده عربی می باشد ، این شهر در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است . دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ ‌نشین کشور لوکس امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ ترین شهر کشور امارات محسوب می شود.

جزیره نخل دبی به هشتمین عجایب جهان معروف بشمار می رود

تاریخچه جزیره نخل دبی

یکی از پروژه‌ های ساختمانی بزرگ شهر دبی ، جزایر نخلی هستند که معمولا از آنها با عنوان هشتمین عجایب و زیباترین مناطق گردشگری در جهان شنیده و نام برده می شود و در اینجا به بررسی تاریخچه این جزیره ، مراحل ساخت و ویژگی‌ ها و امکانات مختلف این جزیره زیبا برای تور دبی به  شما گردشگران می پردازیم .


به دلیل داشتن مراکز خرید دبی ، مناطق تفریحی دبی ، هتل‌های دبی که بسیار متنوع و چشمگیر اند ، اقامتگاه‌های تفریحی لوکس و سواحل زیبا ، همیشه به عنوان پربازدید ترین و  مقاصد گردشگری محبوب برای ثروتمندان در سراسر دنیا بوده است .

 

لازم به ذکر است که سالانه 5 میلیون گردشگر به این شهر سفر می‌کنند و یکی از شهرهای مملو از توریست ها از سراسر جهان شده است و در ضمن بدانید که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم تصمیم داشت که این آمار را به ۱۵ میلیون گردشگر برساند .

 

اما مشکل بزرگی بر سر اجرای این طرح وجود داشت و موضوع اینجا بود که دبی تنها ۷۲ کیلومتر خط ساحلی دارد و برای حل این مشکل ، جزیره‌ ای شبیه به درخت نخل در سال 2006 میلادی ساخته شد و نخل جمیرا نام گرفت و تمام جهان را با تکمیل این پروژه شگفت زده کرد .


همچنین در سال ۲۰۰۱ میلادی در خط ساحلی دبی چیزی به غیر از یک خلیج گرم و کم عمقی دیده نمی شد ، بنابراین شرکت مستغلاتی و املاک نخیل با لاروبی حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب شن از کف اقیانوس و استفاده از GPS برای بالا بردن دقت و توجه بی نظیر ، جزیره‌ ای نخلی شکل با ۱۷ شاخه ساخته شد و به علاوه هفت میلیون تن سنگ در اطراف جزیره به صورت موج شکنی حلالی شکل با بیش از ۱۱ کیلومتر طول انباشته شده است تا از آن در برابر امواج سهمگین و طوفان‌ ها محافظت کند .


ساخت و ساز در پالم جمیرا یا نخل جمیرا ( اولین و کوچک‌ ترین جزیره از جزایر نخلی ) بیشتر از پیش‌ بینی‌ ها و برنامه ریزی شرکت طول کشید اما امروزه گستره وسیعی از مراکز خرید و هتل‌های لوکس و زیبا برای گردشگران و بازدید کنندگان را در خود جای داده است .

 

ساخت جزیره نخل دبی

 

همچنین علاوه بر اولین مونوریل خاورمیانه که در طول این جزیره کشیده شده است ، یک تونل ۶ مسیره زیر دریایی هم وجود دارد که ارتباط بین جزیره با سواحل موج شکن را فراهم می کند و منطقه ای فوق العاده لوکس و بی نظیری در سفر به دبی را برای گردشگران و توریست ها ساخته و رونمایی گردید .


ساخت جزیره نخل

نخل جمیرا یکی از ۳ مجمع ‌الجزایری است که در دبی ساخته شده است و ضمنا نخل جمیرا دارای ۱۷ شاخهٔ بزرگ میباشد که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده شده است . ساخت این جزیره زیبا در سال 2001 میلادی آغاز شده است و در سال 2008 میلادی به پایان رسید .

 

مساحت این جزیره 5 در 5 کیلومتر است و در آن 860 ویلای ساحلی زیبا و متفاوت برای اقامت گردشگران تعبیه و ساخته شده است و اینکه مونوریل نخل جمیرا با طول 5.4 کیلومتر و ظرفیت حمل 2 تا 3 هزار توریست و گردشگر در روز را دارد و این منطقه تفریحی فوق العاده لوکس و زیبا در اواسط سال 2009 میلادی افتتاح شد .

 

ابتدای این مونوریل به مترو دبی وصل است و انتهایش نیز به هتل آتلانتیس معروف ختم می‌شود ، نخل جمیرا در نزدیکی سواحل جمیرا دبی قرار دارد .

 

این نخل زیبا بیش از دیگر جزایر مورد ساخت و ساز قرار گرفت و زودتر از باقی به بهره برداری و توجه قابل توصیفی در میان گردشگران از سراسر دنیا رسید و توجه داشته باشید که طراحی و ساخت نخل جمیرا به عهده معماران مروف هلمان هورلی چاروات بوده است . 

 

در اوایل اکتبر 2007 جمیرا 500 خانواده در این جزیره سکونت پیدا کرده بودند و بیش از 75 درصد املاک اطراف آن آماده تحویل شدند و هزینه تخمین زده تنها برای ساخت جزیره جمیرا 12 میلیارد دلار است .

 

تاریخچه جزیره نخل دبی


 


در ساخت جزیره نخل از 7 میلیون تن سنگ استفاده شده است

امکانات تفریحی جزیره نخل دبی

از امکانات تفریحی تور امارات برای گردشگران می توان به : مراکز خرید مجلل ، هتل‌های متعدد ، اقامتگاه‌های تفریحی لوکس و سواحل زیبا ، چندین هتل لوکس ، شش هتل مجلل ، چهار هزار ویلای گران قیمت و لوکس ، یک هزار خانه آبی منحصر به فرد ، زمین های تهبیه شده برای ورزشهای ساحلی ، پنج هزار آپارتمان ساحلی جهت اقامت گردشگران ، تفرجگاه ساحلی ، پارک های آبی برای کودکان و بزرگسالان ، رستوران های متعدد ، فروشگاه های بزرگ برای خرید در دبی شما ، اماکن ورزشی شامل مجهزترین تجهیزات ورزشی ، چشمه آب معدنی برای درمان و حفظ سلامتی و اسپا ، سینماها و مکان های مختلف برای شیرجه و شنا و … ، انواع کافه و بوفه و بار و با این همه مراکز و مکان های تفریحی باعث شده است همواره این مکان به یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ثروتمندان و توریست ها به شمار رود .

معراج گشت آسمان جهت راحتی شما مسافران گرامی از سایر نقاط ایران تور دبی از مشهد ، تور دبی از اصفهان و ... را ارائه می دهد.

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 1.0 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به جزیره نخل دبی
معراج گشت آسمان